![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister
|
![]() Citaat:
You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same! David Icke Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 26 maart 2009 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is wat het is.
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() Garry's verstand werkt op basis van cliches....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nada.. Intelligente mensen zijn mensen die ook de daad bij het woord voegen.
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niets uitzonderingen. Er zitten instellingen boorde vol van deze uitzonderingen. Van een enig geval bestaan er geen honderden hoor, dus, geen uitzondering. De prietpraat valt u te beurt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Minister
|
![]() [quote=Garry;4037463]
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#148 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Men kijkt nu eenmaal naar sterren en hoopt nog steeds naief dat zij de reding zullen bieden. Ze hemelen de voetballer liever op, en geven hem een royale vergoeding terwijl die alleen maar op een balletje zit te schoppen en wat leute en vertier brengt, maar de hardwerkende leraar in de klas die geven ze een armoedeloontje. Ze prijzen de filmsterrren, de zangers de hemel in, maar opnieuw geven zij enkel maar amusement en vertier. Uiterst zelden een boodschap waar je eens kunt bij stilstaan zoals bv onze Willem Vermandere of Raymond van het Groenewoud, enz. De verpakking is veel belangrijker dan de inhoud. Ook is het politiek systeem totaal waardeloos. Politiekers zouden een evaluatie moeten ondergaan bij de bevolking, zelfs maandelijks. Presteert men slecht, eruit ! Beleid zou gevoerd moeten worden over de verkiezingen heen. En er zouden meer denktanks moeten zijn, dat men zowel filosofen, wetenschappers, beleidsmensen raadpleegt om grote zaken te bespreken, in wisselwerking met een publiek debat en dit ook naderhand laat doorvoeren. Er zouden meer referenda moeten zijn, de grote belofte van Verhofstadt die nooit uitkwam. Mensen zouden bv over belangrijke onderwerpen hun stem moeten kunnen uitbrengen via de electronische identiteitskaart. We kunnen belastingen betalen via het net, dan kunnen we ook stemmen via het net. Niet eenmaal om de vier jaar, maar ook over belangrijke zaken, nadat de heren politiekers hun betoog hebben gedaan in de media. Ook heeft men weken geleuterd over de scheiding der machten. Men zou het beter eens hebben over de politieke vrijheid. Over de grote organisaties en belangengroepen die de politiek zo sturen, zelfs voor hun kar spannen dat ze draaien zoals een haan op de kerketoren. Al die groepen, waaronder de banken, de multi-nationals die nu toch wel een toontje lager mogen zingen in plaats van de eerste partij te spelen in het orkest ! En ten slotte zouden de mensen klaarder moeten zien, en inderdaad meer belang hechten aan: Geen woorden, maar daden ! Vandaar, moge iedereen in de komende verkiezingen ZWART stemmen, want geen enkele partij doet zijn best hierin. Zelfs mijn lievelingspartij, groen niet. Deels door onmacht, akkoord. Maar hun stemgebedel naar de immigrantenmiddens zint me evenmin, bv ! Ik heb mijn buik ervan vol van het multicultureel gedachten goed. Waar inderdaad, we binnenkort ferm miserie mee zullen hebben ! Let op mijn woorden. Maar goed, ieder huisje zijn kruisje. Alsook iedere mens, figuurlijk en letterlijk. Laatst gewijzigd door JurgenD : 26 maart 2009 om 22:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar het is waar. Wij zijn allemaal aan't murken voor onze oude dag, maar veel halen hun pensioentje nog niet eens. En als we ons pensioen halen dan duurt de film ook niet zo lang meer.
![]() |
![]() |
#150 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Inderdaad. Vandaar dat het ook veel beter zou zijn dat iedereen slechts 4 uur per dag zou mogen werken met volledig behoud van loon. Dat zou niet alleen de stress verlagen, de horeca doen opleven, een betere werkverdeling opleveren maar ook nog eens de mensen veel gelukkiger maken. En wie gaat dat betalen: Mijn slogan: Ge moet er maar bijdrukken. Ge doet het nu al. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Als wij nu allemaal collectief het lef zouden hebben om de daad bij het woord te voegen en een nationale staking zouden kunnen houden, tegen die uitbuiters, dan zullen ze zeker anders piepen. ![]()
![]() |
![]() |
#152 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Wij hebben daar al miserie mee, maar wij gaan daar nog meer miserie mee krijgen.
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=_-xTHLHsfM8
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() Iedereen doet wat hij wilt. Als gij graag minder wilt werken, goed voor u. Ik werk graag 8-10 h per dag, dus mag ik even ?
Ik wil liever niet tot de middelmatigheid behoren die u voorstelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
We gaan allemaal kakken, hoe schoon kleren en titels we ook mogen dragen. Het is het competetief systeem dat er toe geleid heeft dat de vals spelers de meeste prijzen winnen, een heel klein percentage de grote prijzen wegkaapt, en het gros van de spelers op hun kin mogen kloppen. Nog maar te zwijgen van die spelers die in de ravijn belandt zijn tijdens de wedstrijd... Dus eigen zak, zal gedeelde zak worden. Laatst gewijzigd door JurgenD : 27 maart 2009 om 01:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Komt daar een Belg voorbij en die zit er zo een tijdje op te kijken. Na een half uur kan hij zich toch niet meer inhouden en hij spreekt die Spanjaard aan en zegt, "als je nu eens met 4 a 5 vislijnen zou vissen dan ga je veel meer vangen". Ja goed, zegt de Spanjaard, maar wat moet ik dan met al die vis doen die ik teveel zal hebben. “Die kun je dan verkopen aan vrienden en geburen", sprak de Belg en voegde er aan toe, " en als je dan wat geld verdient hebt met die vis, dan koop je een bootje en dan ga je nog meer vis vangen. En als je die dan weer verkoopt dan koop je een grotere boot en daar zet je personeel op die voor jou gaan vis vangen". O, tof zei de Spanjaard, dan heb ik veel tijd om te gaan vissen. Vergeet niet te leven he Tavec. Leven is meer dan alleen maar werken en het leven is kort en het zou kunnen gebeuren dat, tegen de tijd dat je het beseft het te laat is om nog te leven. Ik heb er op mijn 50ste de blok op gelegd en het enige waarvan ik spijt heb is dat ik het niet op mijn 45ste gedaan heb. En eu, tussen haakjes gezegd, die Spnjaard,…die had gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het is dat wat ik uiteindelijk wil zeggen. Iedereen heeft wel die dingen die hij of zij goed kan doen. Ze zijn daarvoor niet meer of minder. Maar ook iedereen kan zich een breuk werken tot hij (zij) erbij neervalt. Het doet me denken aan die Vlaamse film: Hard Labeur. Weet je nog. Werken voor de hofstede, en zie wat het leven was van die arme man. We leven in een moderne tijd, waar we knappe machines, computers, robotica hebben. Akkoord ze hebben ferm gesjoemeld in het financieel wezen, de rijkere klasse enz. Dat spelletje heeft honderden jaren geduurd. Het werkte omdat er steeds ruimte voor groei was. De mensen wilden dan ook die nieuwe prulletjes, beter comfort enz. Maar nu moet men eens stil staan en denken, verdikke waar zijn we mee bezig ? Zoals Louis Neefs zong: Laat ons een boom en nog dat gras wat nog groen is.... Gaan we verder doorboeren tot we inderdaad met de zuurstoffles op de rug gaan rondlopen ? Dat we in vele scenario's zullen eindigen van verval, vervuiling. Zie de vele films die ze ervan gemaakt hebben. Of zullen we de moed hebben om een nieuw systeem op poten te zetten, waar mensen hun arbeid herverdelen, de staat reguliert en in plaats van steeds maar weer zijn zakken vult, alle mensen voorziet van hun basisbehoeften, inderdaad door het invoeren van een basisinkomen zonder voorwaarden voldoende hoog om te leven, en naderhand de andere zaken mee te regulieren. Er is voldoende land voor voedsel, voldoende water. Er zijn voldoende grondstoffen. De techniek en wetenschap is voldoende hoog. Het is enkel het systeem dat niet foetert. En daar moet aan gesleuteld worden. Het begin is het geld in vraag stellen. Het idee dat geld dat verkregen wordt door arbeid, uitwisseling van goederen en diensten. Zelfs gokken, zogenaamd beleggen enz. Want arbeid zal verminderen door de optimalisatie van productieprocessen (... enz). Dus volgt uiteindelijk dit en dat. Dus moeten we dat systeem veranderen via een denktank. De regering moet de gepaste wetten maken om de zaak in vorm te gieten. Zij hebben die kracht en macht. Tenslotte, als iedereen eerlijk kijkt in zijn hartje, willen we allemaal wel wat meer Quality time en wat meer omgang met elkaar. Tijd voor vrouw en kind. Tijd om te leven. Vroeger was dat Utopie, omdat iedereen zoals een ezel rond de waterput maar bleef doordraaien. Zelfs niet dromende om eens los te komen en in de wei te gaan lopen. Maar nu is alles mogelijk. De draaimolen om water op te halen is vervangen door een electrische waterpomp. Wel, dan moet er ook iets anders zijn voor het ezeltje, niet. En daar moet de regering voor zorgen in plaats van armoe troef te spelen. Het is mogelijk, maar de wil moet er zijn. Alles is aanwezig. Iedereen, heeft er voordeel bij, zowel rijk als arm. Want we willen allemaal het beste voor onze kinderen, onze gezondheid, veiligheid enz. Laatst gewijzigd door JurgenD : 27 maart 2009 om 01:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn stelling hieromtrent is volgens mij niet meer dan redelijk. Of het organisatorisch een haalbare kaart is weet ik niet. maar zelfs al is het maar deels te verwezenlijken denk ik dat het een stap in de goede richting is. Maar ja, wie ben ik. Laatst gewijzigd door Garry : 27 maart 2009 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar ben ik het niet mee eens. Als ik bij mij op het werk een bepaalde persoon vraag om 8997 te delen door drie, dan heb ik het antwoord in het beste geval na 1/2 uur. Deze brave man heeft zijn broek ook versleten tot zijn 17e jaar.
![]() |