![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#841 |
Minister
|
![]() Dan heeft u de Vedanta leer niet goed begrepen vrees ik.
![]() |
#842 |
Minister
|
![]() Ik zie weinig verschillen, aangezien de quantumfysica ook van oordeel is dat tijd, afstand en ruimte niet bestaan. Het enigste verschil dat er zeker is is dat de quantumfysica het op een andere manier onderzocht heeft en verwoord, maar uiteindelijk tot dezelfde conclusie komt. Alles blijkt namelijk gelijktijdig in het bewustzijn aanwezig te zijn in een niet aan tijd en plaats gebonden dimensie. In alle godsdiensten en culturen vindt men trouwens geschriften terug waarin gewag gemaakt wordt van non-lokale ervaringen. Men kan dit terugvinden in het Egyptische dodenboek, het Tibetaanse dodenboek, de hindoeïstische Isja Upanishad, de oud-joodse mystieke leer in de Midrazj en de Zohar, het verhaal van Er in Plato's Staat, de visioenen in de Bijbel en van mystici als Franciscus van Assisi, Meister Eckhart, Theresa van Avila, Johannes van het Kruis, maar ook in de Koran.
![]() |
#843 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#844 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees deze eens opnieuw zin zonder blozen:ik citeer: "Alles blijkt namelijk gelijktijdig in het bewustzijn aanwezig te zijn in een niet aan tijd en plaats gebonden dimensie". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#845 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het antwoord is naast de kwestie en bovendien - althans voor de zaken die ik ken - foutief. In de quantum fysica zouden tijd, afstand en ruimte niet bestaan. Jij mag dat geloven, maar betrek er geen serieuze wetenschappen bij. Idem voor de Isja- of andere upanishaden, dat staat daar niet. Laat serieuze werken er buiten. Idem voor het Tibetaanse dodenboek. De Tibetanen 'geloven' zelfs in een bepaalde vaste tijdspanne tussen twee 'levens'. Je zal me ook moeten wijzen waar Meister Eckhart je stelling staaft. Hij beschrijft in zijn mystieke ervaringen wonderwel zijn 'godsbegrip' op een wijze die perfect binnen de boedddhistische sunnyata past, maar dat is iets totaal anders. Ook er herlezing van Plato dient zich op. De ondraaaglijkheid van de vastheid van je stelling staat in schril contrast met de onmogelijkheid er anders dan in gemeenplaatsen en vage verwijzingen naar te verwijzen, laat staan de onmogelijkheid om vragen te beantwoorden.
![]() |
![]() |
#846 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#847 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#848 |
Minister-President
|
![]() Zo te lezen vecht ik alleen het gebruik aan van een aantal bronnen die je - mijns inziens - op een niet correcte manier gebruikt door dingen te 'lezen' die er niet staan of 'verbanden' te leggen die eerder uit verband zijn.
Ieder gelooft wat hij wil. Maar wanneer iemand probeert een overifieerbaar geloof te funderen op verifieerbare gegevens, dan moet hij wat wind kunnen verdragen. Maar geen nood, geloof houdt zelfs in een storm een wankel kaartenhuisje overeind....zelfs indien de fundamenten niet blijken te bestaan.
![]() |
#849 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#850 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#851 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#852 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same! David Icke Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 27 maart 2009 om 18:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#853 |
Minister
|
![]() Dit moet je toch eens duidelijker formuleren wat je hier mee bedoelt? Tot zover ik er zicht op heb bestaat er geen getuige van de getuige meer. Het IK -wat in zichzelf tegenstrijdig is- kan nooit het Wezen van zijn eigen oorzaak doorgronden. Ik dus ook niet, zolang ik uit een IK besta. Dat 'ik' zelf is de misleider, omdat die uit denken bestaat. Maar het denken heb je nodig om dat te kunnen doorzien, zoals Frodo in 'The Lord of the Rings' Gollem (het Ego) nodig had om de Ring (het denken, het 'ik') in Doemberg te laten vernietigen. Maar net zoals Gollem samen met de Ring van het Kwaad in het vuur sterft, sterft het denken als de doener op het moment van het doorzien dat er niets te doen valt. Dat overgave vanzelf moet gaan. Dat er geen doen, geen pogen, dus geen succes is van het 'IK' dat louter denken is.
![]() |
#854 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wie ben ik?
You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same! David Icke Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 27 maart 2009 om 19:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#855 | |||
Minister
|
![]() Deze discussie doet me wel terugdenken aan een artikel van Douglas Hofstadter, waaruit ik ooit noteerde:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#856 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#857 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#858 |
Minister-President
|
![]() [quote=kamiel spieces;4038630U heeft het nu waarschijnlijk over de klassieke fysica, die met de handen in het haar zitten omdat de kwantum fysica alles op zijn kop heeft gezet.[/QUOTE]
Geef daar eens één voorbeeld van.
![]() |
#859 |
Minister-President
|
![]() Iemand die vraagt of hij een koan 'juist' heeft beantwoord.......weet niet wat een koan is.
![]() |
#860 |
Banneling
|
![]() Hoe doe ik dat concreet, uit het denken stappen?
|
![]() |
![]() |