![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Banneling
|
![]() 27.03.2009 16:39
Peuter in levensgevaar na beet van hond in Willebroek In Willebroek is vrijdagmiddag een kindje levensgevaarlijk gewond geraakt toen het gebeten werd door een hond. De Stafford Terrier beet een been bijna volledig af. Dat meldt het parket van Mechelen. De peuter is afgevoerd naar het ziekenhuis en de moeder verkeert in schok. http://news.be.msn.com/binnenland/ar...entid=15442354 |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Begin toch maar eerst met de Labradors vermits er veel meer kinderen door Labradors gebeten worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door beste vriend : 28 maart 2009 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
|
![]() Tien maanden oud. Daar gaat niets aan verloren, hoor. En heel zijn leven verminkt, maar ach, dat is bijzaak natuurlijk. Tot de dag dat het zich bewust wordt van wat het betekent verminkt te zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is bijna hetzelfde als zeggen dat alle vreemdelingen verboden moeten worden omdat er een hoog crimineel cijfer aan verbonden is.
Wat voor jan lul is me dit. Wij hebben hier een Amerikaanse Stafford. Wij hadden eerst de hond en dan de baby. Maar ik kan mij geen beter ras bedenken. Ze is enorm zachtaardig voor het kindje, ook al trekt het kindje aan haar oren. Die hond haar pijngrens is zo hoog dat ze er daar zich geen bal van aantrekt. Wij hebben dat beest ook met alle nodige liefde en "discipline" opgevoed he. Ze moeten het ras niet aanpakken, ze moeten de mensen die het opvoeden aanpakken. En als ik mij niet vergis, mogen deze rassen toch niet meer verkocht worden in BE? Enkel bij erkende fokkers kan je die rassen nog halen als ik me niet vergis. Ik betreur het nochtans wel dat deze rassen zo op hol kunnen slaan en bijten naar kinderen, maar ieder logisch verstand weet echter wel dat de oorsprong bij opvoeding aard. Zodus, waarom een ras stigmatiseren? Ja, als ze aanvallen is het serieus. Maar neen, er zijn meer baasjes die een hond nemen voor het gezelschap, loyaliteit en dierenliefde. En net daarom moet je een ras niet over één kam scheren, dat komt enorm hard aan voor baasjes die het wel goed menen.
![]() |
#167 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
HONDEN DIE GEKWEEKT WORDEN ALS GEVECHTSHONDEN ZIJN GEEN HUISDIEREN !!!!!
![]() |
![]() |
#171 |
Europees Commissaris
|
![]() Na de inbraak midden in de nacht terwijl we lagen te slapen enkele weken terug overweeg ik soms ook een hond ondanks dat ik midden in de stad woon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Akkoord,maar zou een stem op de juiste partij niet veel meer nut hebben?
![]() |
#173 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Europees Commissaris
|
![]() da's er één naar mijn goesting
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben deze week eens in het asiel geweest en het was duidelijk te zien dat bijna alle honden die daar zitten ofwel mismeesterd zijn geweest en heel duidelijk dat ze bijna allen ondervoed zijn. Graatmager, slap op de poten...ziekelijk.
Veel, wel een stuk of 7 pitbulls zaten er ook. 't is natuurlijk het asiel. Maar vroeger zag je zulke taferelen van verwaarloosde honden toch minder dan vandaag de dag...is mijn overtuiging. Misschien dat de honden de dag van vandaag toch wel verkeerd gevoed en behandeld worden door gebrek aan ruimte en tijd/financiële redenen...interesse?
![]() |
#176 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Niks van , heb zelf een american pitt bull terrier en da's ne schat van ne woef en héél sociaal voor mensen .... maar niet voor andere dieren ( van konijn naar kat , honden , schapen , paarden koeien .......... ) . dit in tegen stelling tot mijne andere woef , kruising mechelse scheper- st bernard die tegen sommige mense vrij gevaarlijk uit de hoek durft komen de pitt leeft bij mij ( na adoptie toen ze al zes jr was ) en de kruising bij me ouders !!!!! De fout ligt in 95 % bij de baasjes die hun hond of ras niet kennen ! Heb thuis een bench voor als er bezoek komt , de beide honden STEEDS aan de leiband , en de pitt een muilband aan om te gaan wandelen !!!!! En kinderen en honden ( eerder welk ras ! ) zet je nooit alleen samen !!!!!
![]() |
![]() |
#177 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al bij al, elke terrier (zoals pitbulls, staffords, jack russels, ...) is van nature een beetje een jachthond he. Kijk naar de Golden Retrievers, zo'n geliefde beestsen, maar staan wel bovenaan op de lijst van kinderbijters. Een stafford en pitbull zijn gewoon rassen dat doorzetters zijn, en ja ze worden gebruikt om met te vechten, illegale gevechten wel te verstaan. Maar daarvoor zijn die honden van natura geen vechtershonden he. Voor die beesten doorslagen en zomaar op elke hond vliegen moeten die al wel wereldvreemd houden en de agressie naar boven halen met mishandeling he. Als gij uw pitbull of stafford van jongs af al meeneemt naar het stad (de drukte en mensen laten gewoon worden), eens door een speeltuin wandelt, de kindjes ze als pup laten strelen en noem maar op, dat doet heel veel voor de hond. Zulke honden moeten sociaal opgevoed worden, en voor je ze al echt als agressief kan afschrijven moet je ze heel asociaal opvoeden. Kijk ik weet niet van welk standpunt jullie spreken, maar ik heb hier een Amerikaanse Stafford met een baby van 8 maand. Eerst de hond dan de baby. Wij hadden eerst een beetje een klein onrustig gevoel: "zou ze jaloers zijn?" Maar dat is allemaal kei goe meegevallen, ze moest gewoon weten dat ze er nog bij hoorde. En nu gaat die zo constant aan de klein haar voetjes liggen of legt ze zich op de zetel naast de box om er op toe te kijken. Natuurlijk laten wij hen nooit alleen, maar het is goed te merken dat onze hond op het kindje waakt. ZE heeft het aanvaard in haar roedel en springt er heel voorzichtig met om. Het was voor ons kindje ook al zo, ze is heel kindvriendelijk, maar kent soms haar eigen kracht niet. Ze bijt niet, maar als ze aangelopen komt zit daar een gewicht op ![]()
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() Peuter van drie doodgebeten door vier honden
Een driejarig meisje heeft de aanval van vier honden niet overleefd. Een baby van zestien maanden, ook een meisje, liep ernstige verwondingen op aan het gezicht. Ook een volwassen vrouw raakte gewond. De verschrikkelijke feiten speelden zich af in Whitton, in Australië. http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...r-honden.dhtml Une femme agressée dimanche par deux chiens sur le bord d'une route près de Montpellier, en France, a succombé �* ses blessures dans la nuit de dimanche. http://www.levif.be/actualite/europe...s-errants.html L'enfant aurait été égorgée par les deux dogues allemands de la famille, alors qu'elle se trouvait dans leur enclos. http://www.lefigaro.fr/actualite-fra...ux-chiens-.php Ze zijn zo lief, meneer! |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
|
![]() Honden zijn en blijven dieren zonder verantwoordelijkheid, de baasjes daarentegen niet.
Valt me ook op dat het altijd een bepaalde soort baasje is met een bepaalde soort hond (die dan goed opgejaagd en gevaarlijk moet worden gemaakt om dat baasje zijn karakter te tonen) Elke beet moet voorkomen worden en ook de schuld steken op de honden. Triestige wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Gouverneur
|
![]() Honden zijn geen kinderspeelgoed, net zoals Moto's, Auto's,...
Als ik een kleine met een moto laat rijden moet ik ook niet de schild op de moto steken en alle moto's laten verbieden. Idem met honden, honden zijn er voor volwassenen die verantwoordelijk genoeg zijn om een hond en een kind niet alleen te laten. Hondenrassen verbieden is dus nergens voor nodig. |
![]() |
![]() |