![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Den Frauen der Verstand, den Männern das Gefühl.", zei Nietzsche. "Dem widerspricht nicht, dass die Männer soviel mehr aus ihrem Verstand machen. Sie haben ja die tieferen, gewaltigeren Antriebe." De vrouw is intellectueler dan de man, heeft meer intellect en is meer gericht op contemplatie en reflectie. De man is driftmatiger en gericht op confrontatie. Nietzsche noemt filosofen niet voor niets "mannelijke moeders"; zij staan dicht bij hun vrouwelijke pool. Om nieuwe ideeën te creëren en de "received wisdom" te ondermijnen, moet de vrouwelijke energie van de reflectie en de contemplatie echter met de mannelijke confrontatiegeest bevrucht worden.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als je alle risico's wilt uitschakelen, raad ik je af ooit nog iemand aan te raken. Natuurlijk moet je jongeren goed voorlichten, condooms discreet ter beschikking stellen, etc., maar elke experimenteerdrift de kop indrukken uit vrees voor een paar overspringende luizen gaat mij te ver. Ik begrijp die neiging in onze samenleving niet om alle risico's uit het leven te zuigen: we dreigen het leven compleet te steriliseren. Een puber leeft, ademt, masturbeert, fantaseert, experimenteert. Men stelt dat nu plotseling voor als iets abnormaals en heeft er nog eens een termpje voor uitgevonden: trysexuality begot. Een hoop drukte om niets. Het gezondheidsargument is niet meer dan een verdoken moraalriddersqueeste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Oei, ik denk toch ook dat het bij Vlamingen de verkeerde kant opgaat...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben verzot op dat soort indianenverhalen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() Wat een term is me dat nu weer. Moet ook weer worden onderworpen aan marketing zeker?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Dat warhoofd van een René Guénon ! Wat een referentie ? Ik veronderstel dat je ook een fan van Helena Blavatsky bent ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister
|
![]() uch, opperhoofd spelen met totempaal
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men moet het nieuws volbabbelen dag na dag. Men moet toch iets onderzoeken als lid van een vakgroep. Of om iets bekommerd zijn als mandataris. Opvangers, begeleiders, onderzoekers, regelmakers en rubriekenvullers. Die 'beroepen' vullen gewoon hun bestaan. Alles kan dienen. Laatst gewijzigd door Knipp : 30 maart 2009 om 11:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Neen.
![]() ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() een verpleger (ik dacht van het Maria Middelaresziekenhuis te Gent)
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Ik ken dat soort types. No mercy. Ze bepalen nog altijd zelf hun grenzen. Als ze er per se over willen gaan, tja... You live and learn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 30 maart 2009 om 20:42. |
|
![]() |
![]() |