Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2004, 11:19   #61
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Een mooi paasgeschenk voor Rood Valkje een boek dat u naar de keel zal grijpen !

Enkele passages :

SOUAD ONTSNAPTE AAN EREMOORD

[size=1]Vloek

"Bij ons is het een vloek als meisje te worden geboren. Een echtgenote moet eerst een zoon baren, minstens één. Er zijn hooguit twee of drie meisjes nodig voor het vee, voor het werk in huis en op het land."

Moord

"Mijn moeder lag op een schapenvacht. Ze was aan het bevallen. Toen hoorde ik geschreeuw, van mijn moeder en de baby. En heel snel pakte mijn moeder de schapenvacht en verstikte het kind. Ik werd door een vreselijke angst verlamd. Ik hoorde mijn oudste zus tegen mijn moeder zeggen: 'Als ik meisjes krijg, zal ik het net zo doen als jij.' Zo heeft mijn moeder zeven meisjes uit de weg geruimd."

Complot

"Doodsbang sta ik achter de muur te luisteren. Mijn moeder praat tegen mijn schoonbroer: 'We kunnen het onze zoon niet vragen, hij zal het niet kunnen en is te jong. Jij moet Souad voor je rekening nemen, maar je moet je in een één klap van haar ontdoen.' Ik heb mijn terdoodveroordeling vernomen."

Gegrild vlees

"Plotseling voel ik iets koud op mijn hoofd. Het moment daarop sta ik in brand. (...) Ze slepen me naar de fontein van het dorp, het water stroomde over me heen terwijl ik brulde van angst. Ik ruik de geur van gegrild vlees (...). Ik ga sterven, dat is goed."

Souad in haar boek "Souad/Geschonden", uittreksels in Gazet van Antwerpen, 01.04.2004

Het boek werd uitgegeven bij Uitgeverij Standaard-Manteau.
[/size]
[size=3]In hoeveel topics heb je dit nu al geplaatst?
-Ofwel is wat in dat boek beschreven staat écht gebeurd zoals beschreven, en dan is het een misdaad van gemeen recht, zoals er helaas te veel in de ganse wereld voorkomen
-Ofwel heeft men hier één kleine zaak geweldig opgeblazen en overdreven om beter te verkopen,
-Ofwel is heel de zaak puur verzinsel dat in een haatcampagne past
(anti-islamboeken verkopen goed bij een zeker op sensatie belust publiek, zeker als er veel smeuïge détails in staan...)

Vreemd wel dat boeken over gelijkaardige zaken in India of China, waar dat nog meer voorkomt, niet zo goed verkopen [/size]
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2004, 15:07   #62
Werkslaaf
Burgemeester

Standaard

Over zwart-wit denken en één-dimensioneel:

Voor de islam heb je: moslims en... niet-moslims.

Is dat nu één- of twee dimensioneel?
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be