![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Free Record Shop en Van Leest stoppen er wellicht dit jaar nog mee.
Bron: zakenrelaties.
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() spijtige zaak, ma ja, wat zoude willen, ze krijgen geene cd niet meer verkocht aan al die jonge gastjes, gans die snotneuzen hun budget gaat naar de "pay&go" van hunne gsm......... dus ceedeetje kopen.... forget it ! copietje trekken ongeacht de slechte kwaliteit !
enkele jaren geleden kon je nog naar een "speciaalzaak" gaan waar je de muziekkeuze die je zocht terugvond maar die zijn er den eenen na den anderen mee gestopt of de fles opgedraaid, die boden een service aan die voor een groot deel gesponsord werd door de "verkoop" van comercieel spul maar gezien die droog gevallen zijn is de rest ook gedaan en daarmee blijven er alleen nog toestanden over gelijk de "media markt"... triestige zaak... als ge daar moet beroep doen op de "muziekkennis" van hun medewerkers zijde goed af.... t'énige dat ze daar kennen is de standaardprocedure : "als't ni in de rek sto menier zal t'ni beston zeker" ![]()
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() C.D.'s zijn dan ook een compleet achterhaald medium.
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoezo ?
Ik heb nog steeds veel liever een cd van goede kwaliteit dan een MP3, al is die dan gesampled op 320. De fout ligt bij de platenindustrie zélf. De prijzen liggen, net zoals bij de software, véél te hoog. De winstmarge kan niet hoog genoeg zijn. Da's meteen ook de reden waarom ik Microsoft de rug heb toegekeerd en mij een Mac heb gekocht. Daar zit zowat alle software op die ik gebruik. Maar het ging over muziek. Al bij al is het toch fijn, zo'n jewel case waarbij je dan achtergrondinformatie van de uitvoerders krijgt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
CD's hebben echter een zeer kleine opslagruimte(naar huidige normen dan toch) er zijn genoeg muziekstukken die te lang zijn om op 1 CD te geraken. Het downloaden via internet is logistiek gezien veel voordeliger, het is milieuvriendelijker en vooral veel praktischer voor de consument zelf.
ab lo dolchor qu'al cor mi vai Laatst gewijzigd door IronChef : 31 maart 2009 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Ik heb trouwens nog altijd liever een goeie LP dan een CD hoor, qua klank dan toch.
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() wel vreselijk, al die crisisberichten.
Tijd dat er een goede uitvinding wordt gedaan, zoals bv een écht efficiente electrische auto - oh wacht, dat is zopas gebeurd, maar gaan we die ook echt gebruiken? Want dan krijgt Eurabia problemen met de Bazen uit Saoudië, dus dat kunnen ze beter niet doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik koop eigenlijk CD's als ik een groep wil steunen, dat vind ik belangrijk. Daarom koop ik eigenlijk wel geregeld CD's...
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Ja!
![]() Ik heb een oude punkplaat van The Exploited zowel op LP als in mp3. Hoewel er op die LP meer gekraak te horen is vind ik die nog altijd beter. Ik denk dat het komt omdat LP niet digitaal is. Bij CD's zijn alles nulletjes en ééntjes al de rest daartussen valt weg. Op LP's zijn er meer nuances in het geluid.
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het land vol windmolens en zonnepanelen zetten,tja die moeten ook worden geproduceerd ,of toch maar kernenergie.... Of terug naar vroeger,allemaal de fiets op... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Wel een grappige redenering. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
als ik naar goei gitaren wil luisteren verkies ik digitaal en mijn boxen van Celestion(ditton)
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is voor mij ook de belangrijkste reden om nog CD's te kopen. Want eens ik zo'n CD heb dan rip ik die toch naar de PC in wav of MP3 formaat. Maar als iemand nog eens wat kwaliteitsvol wil maken, dan mag die gerust financieel gesteund worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probeer het oudste werk van Urbanus nog maar op CD te vinden. Ik heb het digitaal staan omdat een buurman waar ik vroeger woonde de LP's uit die tijd nog had liggen. Kopen kon niet meer want er was een ruzie tussen de platenmaatschappij en Urbain. Ik weet niet hoe het nu nog zit, maar "The luck of the Irish" van John Lennon en zijn minder getalenteerde vriendin werd ook niet meer uitgebracht. Prachtig nummer en vooral erg politiek geladen en daarom wou de platenmaatschappij het ook niet meer uitbrengen. En zo kan ik nog wat wel wat noemen. Tot complete albums die door de maker(s) in kwestie ZELF illegaal op het internet zijn gezet omdat de record companies de voorziene oplage niet hoog genoeg meer vonden en de artiest in kwestie steeds vragen kreeg over waar men het CD'tje nog kon kopen. Voor commerciële prut kan je nog wel een zaak vinden, maar het zijn net de speciale dingen die je enkel op het internet nog kan krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Mijn vader heeft zo nog een 6-CD lader in zijn koffer steken. Ik heb gewoon een CD/MP3-speler vooraan. Handig ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou eerder zeggen dat het niet aan LP of CD ligt dat de muziek niet meer warm en sterk aanvoelt, maar wel aan de huidige versterkers en bijhorende luidsprekers. Als ik vandaag zou kunnen kiezen dan had ik weer een 30 jaar oude versterker en LEAK luidsprekers.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 1 april 2009 om 04:46. |
||
![]() |
![]() |