![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
verandering begint bij jezelf |
|
|
|
|
|
|
#222 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zozo ,U geeft het eindelijk toe dat wij nog moeten worden wat de francofone zijde allang is.... Citaat:
Bespeur ik hier enige zelfreflexie, inderdaad mijn beste,van wie leren we dit alles in dit landje ook weer... Vans ons grote francofone voorbeeld natuurlijk,al tientallen jaren worden wij in deze materie onderricht en hebben we voorbeeld op voorbeeld gekregen,en nu we vooruitgang boeken wordt dit aan de andere zijde niet geaccepteerd... Citaat:
Citaat:
Binnenkort knippen we jullie vleugeltjes, mag je gaan schooien bij europa aangezien de fransen heus niet zitten te wachten op een zooitje ongeregeld die meer parléz dan travaillé in hun woordenboek hebben staan en wiens ego groter is dan hun werkelijke waarde voor zover die nog boven het pluspunt is in te schatten... Citaat:
En daar maken ze absoluut géén programma's ala bye bye belgium ,stel je voor ,de vlaming schofferen nog nooit gedaan mijnheer.... De andere kant daarentegen olala.. Laatst gewijzigd door Svennies : 1 april 2009 om 22:58. |
|||||
|
|
|
|
|
#223 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Een Belgicist die de Waalse kaart trekt. Die had ik nu niet zien aankomen se.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||||
|
|
|
|
|
#224 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Blijkbaar was Vlijmscherp's opmerking dus goed raak. Bek vol tanden en dan maar onmiddelijk iemand zoeken om er de schuld van te geven, niet? Het is al ver gekomen als je gepercipieerde verzuring probeert aan te klagen met anti-Vlaamse racistische onzin.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
|
#225 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#226 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
||
|
|
|
|
|
#227 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Op grond van welke logica meent u dat 'we' 'daaruit' kunnen besluiten dat 'de' Walen niet zo zijn? En zou 'het feit' dat partijen met extreme standpunten weinig of niets voorstellen niet ook een oorzaak kunnen vinden in de gebrekkige organisatie van die partijen, eerder dan in het ontbreken van een publiek?
Omdat ik toevallig een aantal Walen persoonlijk ken. U gaat weer beginnen schermen dat de Luikse Walen niet representatief zijn voor héél Wallonië ? En vindt u ècht niets extreems aan de opstelling van bijvoorbeeld het FDF en dus bij uitbreiding MR + PS + CdH, aangezien die partijen allemaal de standpunten van het FDF betreffende de 'vraie dimension' van Bruxelles (b)lijken over te nemen? U gaat weer ijverig op zoek naar een zondebok. ALs Waal zou ik ook héél erg verbaasd zijn als ik een analyse zou maken van het Vlaamse politieke landschap. Vindt U dat zo vreemd ? In een volgend bericht vraagt u Vlijmscherp of hij/zij in BXL woont. Mag iemand uit pakweg Zele zich soms geen mening vormen over wat in de 'hoofdstad' van het land gebeurt? Ik heb het over het vervallen in herhalingen. Alles wat er in dit land verkeert loopt heeft zijn oorsprong in Brussel. Als we de inwoners van Brussel nu eens zelf de kans zouden geven hun problemen zonder inmenging op te lossen zouden we al een heel stuk verder staan. Als U in Amsterdam zou werken, gaat U zich daar dan ook met de politiek moeien ? Blijkbaar woont u evenmin in BXL. Zult u voortaan ook zwijgen over BXL en haar 'élargissement'? Ik pleit nergens voor uitbreiding van Brussel. Of scheelt er soms iets met uw verzuring?[/quote] |
|
|
|
|
|
#228 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 2 april 2009 om 07:11. |
|
|
|
|
|
#229 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#230 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
wat anderen verkeerd doen? neen, ik zeg wat de Vlamingen verkeerd doen: niet voluit gaan voor een onafhankelijk Vlaanderen. aan een positief project meewerken ipv aan het negatieve, destructieve project België.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#231 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#232 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 2 april 2009 om 07:58. |
|||||
|
|
|
|
|
#233 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Splitsen is geen optie. De dag dat U dat snapt staat U dichter bij een oplossing. |
|
|
|
|
|
|
#234 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
de dag dat mensen snappen dat splitsen wel een optie is, staan we al véél dichter bij een beter leven voor alle Belgen.
|
|
|
|
|
#235 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar waar U van droomt is niet noodzakelijk dat waar iedereen van droomt. Dus in zulks een context kan je niet anders dan compromissen sluiten. Of is uw mening allesoverheersend en heilig ? |
|
|
|
|
|
|
#236 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Gelieve uw tekortkomingen niet op mij te projecteren.
Citaat:
Citaat:
||
|
|
|
|
|
#237 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
|
|
|
|
|
#238 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik krijg daarmee een bepaald beeld van 'Walen', maar zeker niet van 'dé' Walen. Ik zal dan ook geen veralgemenende uitspraken doen, zoals u zich dat wel permitteert. 2. Niks menselijks is mij vreemd 3. Als inwoner van de 'région bilingue' geef ik het u op een blaadje: als de Bruxellois 'alléén' hun 'problèmes' zouden mogen oplossen, dan is het héél snel gedaan met het beschermd statuut van de Nederlandstaligen alhier, wees maar gerust. Mij persoonlijk kan dat eigenlijk niet zo heel veel schelen, het zou zelfs erg praktisch kunnen worden: dan hoeven wij hier tenminste niet meer de schijn van een 'région bilingue' op te houden. Of misschien zullen we dan eindelijk - enfin, dus - het Nederlands kunnen verbannen naar waar het volgens velen eigenlijk thuishoort (ergens in le bled, weet je wel), en ons 'cosmopolite' wanen omdat we dan in het anglais zullen kunnen neerkijken op 'les paysans incultes', waar ze ook vandaan mogen komen. Geef toe, als ge voor de verandering eens 'fucking flemish peasant' of 'dirty fornicating baboon' kunt brabbelen i.p.v. 'sale flamand' of 'sale bougnoul', dan staat ge toch al een trapje hoger op de ladder van 'la civilisation', n'est-ce pas? En als ik in Amsterdam zou werken (zelfs zonder er te wonen) zal ik me wellicht ook moeien met de politiek aldaar, ja, vooral als die politiek mij het werken en/of leven bemoeilijkt. 4. Daar doet u - voor het ogenblik toch - erg verstandig aan. Als de 19 gemeenten er ooit in slagen gedurende pakweg dertig jaar een toonbeeld te zijn van goed bestuur en respect voor �*lle bewoners, dan wil ik best nog wel eens praten over zo'n 'élargissement'. Ik weet alleen niet of dat nog nodig zal zijn.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
|
#239 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Vlamingen zijn niet onverdraagzaam maar gegeven hun situatie zou zelfs de zachtmoedigste mens gebelgd raken.
|
|
|
#240 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Willem; volkomen mee eens!
|
|
|
|