Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2009, 06:25   #241
born2bewild
Banneling

Standaard

Als we eerlijk zijn en de feiten analyseren kunnen we niet anders dan tot het besluit komen dat de splitsen de enige oplossing is.
Eventueel met een hoge muur.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 april 2009 om 06:36.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2009, 07:49   #242
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
Vandaag op het nieuws van EEN:

Volgens het centrum voor gelijke kansen en rasismebestrijding blijkt dat Vlamingen het minst verdraagzaam zijn t.o.v minderheidsgroepen zoals:
Allochtonen, Joden en Homo's.Brusselaars zouden dan weer het meest verdraagzaam zijn, maar de Walen dan weer iets minder.

Sterk punt is: wie hoge scholingsgraad heeft gedaan, is veel minder onverdraagzaam dan iemand uit de beroepsklas.Dit heeft met algemene ontwikkelling te maken,volgens het CGSR.

Enige reacties ? ...
Reactie? Absoluut schaf het "CGKR" af, ik wil alleszins niet dat er nog belastingsgelden worden gestoken in beldigende instanties !
Oud 3 april 2009, 08:18   #243
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat is uw mening en uw goed recht op zo te denken.

Maar waar U van droomt is niet noodzakelijk dat waar iedereen van droomt.

Dus in zulks een context kan je niet anders dan compromissen sluiten.
Of is uw mening allesoverheersend en heilig ?
idd, compromissen sluiten. dat is het kernwoord. en wat blijkt? als Vlaanderen 100% vraagt en Wallonië 0% biedt, is de uitkomst 0%. een compromis noem jij dat??
Oud 3 april 2009, 08:32   #244
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als we eerlijk zijn en de feiten analyseren kunnen we niet anders dan tot het besluit komen dat de Vlamingen driester en driester worden.

Dat ze verzuurde éénrichtingdenkers worden die bij eender welk probleem of tegenslag iemand zoeken om daar de schuld van te geven.

Dat blijkt uit de opkomst van de Vlaams Nationalistische partijen die gedijen op zulk een volk. Die hun kiezers in die middens zoeken.

Hoe zuurder de vlaming wordt, hoemeer die partijen daarvan profiteren.

Kijk eens diep in je hart.
Ben je ook zo'n doemdenker en alles-en-iedereen-de-schuld-gever ?

Daaruit kunnen we besluiten dat de walen niet zo zijn.
Daar stellen partijen met extreme standpunten weinig of niets voor.
Zeer goeie analyse.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2009, 08:35   #245
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus jij vindt partijen die Vlaamse grond willen annexeren niet-extremistisch??

dat is het probleem in Wallonië-Brussel, de extremisten zitten bij de gewone partijen.

noem jij eens 1 Vlaamse partij die niet-Vlaams grondgebied wilt annexeren???
N-VA. Hun actie met hun camionnettes in Wallonië had geen zin en hun affiches hadden niets te doen in Wallonië.
Oud 3 april 2009, 08:37   #246
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bon, ik overdrijf. Dus je wilt zeggen dat MR, PS en CDh niet Brussel willen uitbreiden??? heb jij zo een beetje het nieuws gevolgd de laatste 2 jaar??

en als na juni VLD en CD&V in Vlaanderen aan de macht zijn, reken er maar op dat ze hun zin zullen krijgen, Brussel zal uitgebreid worden.
Marino Keulen of Willy Dewaele (de burgermeester van Lennik) zijn van de VLD en ik denk niet echt dat ze de uitbreiding van Brussel wensen. Wat u zegt is dus puur onzin.
Oud 3 april 2009, 08:39   #247
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Ik heb vrienden in Corsica, Asturie en Italie (het noorden) en daarmee vergeleken vind ik Vlamingen makke schapen. Maar je hebt gelijk dat Walen het allemaal iets meer filosofisch opnemen, en dat vind ik tof aan hen.
Maar 'driest'?? Ik heb tien jaar gewerkt in een Turkse onderneming, en als je daar zelf maar iets vermeld van een nederlaag van een turkse voetbalclub wordt er direkt gesneerd naar de Belgische voetbal. Ik zwijg dus maar over de rest...
En het is misschien 's nuttig voor jou 's lang door Europa te reizen, zal je zien dat het regionalisme essentieel onderdeel is van het Europese bestaan.
De Rode Duivels moeten al leren wat voetbal is.
Oud 3 april 2009, 08:39   #248
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
N-VA. Hun actie met hun camionnettes in Wallonië had geen zin en hun affiches hadden niets te doen in Wallonië.
ik heb nog geen enkel pamflet van de NVA gelezen die eist dat Waals grondgebied naar Vlaanderen wordt overgeheveld. jij wel?
Oud 3 april 2009, 08:40   #249
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Marino Keulen of Willy Dewaele (de burgermeester van Lennik) zijn van de VLD en ik denk niet echt dat ze de uitbreiding van Brussel wensen. Wat u zegt is dus puur onzin.
als Verhofstadt spreekt, zullen zij zwijgen. en waarom je Marino Keulen, een volbloed Belgicist, erbij haalt, snap ik niet goed?
Oud 3 april 2009, 08:41   #250
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
1-0

ik verdraag met plezier dat Bosnië gescoord heeft

sorry, al 2-0
En Frankrijk heeft nog een keer tegen Lituanië gewonnen : 1-0 en nog een keer dankzij Ribéry! Frankrijk staat trouwens nu op de 2de plaats van hun groep.

Laatst gewijzigd door Everytime : 3 april 2009 om 08:41.
Oud 3 april 2009, 08:52   #251
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Gelieve uw tekortkomingen niet op mij te projecteren.

Splitsen is de enige optie.

De enig mogelijke oplossing wordt met de dag duidelijker. En in die oplossing is er voor La Belgique geen plaats.
Emigreren is ook een optie.
Oud 3 april 2009, 08:57   #252
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik heb nog geen enkel pamflet van de NVA gelezen die eist dat Waals grondgebied naar Vlaanderen wordt overgeheveld. jij wel?
Waarom gaan ze acties in Wallonië voeren? Om hun tijd te verliezen? Als dat zo is, is er geen verschil met hun algemene acties.
Oud 3 april 2009, 08:58   #253
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als Verhofstadt spreekt, zullen zij zwijgen. en waarom je Marino Keulen, een volbloed Belgicist, erbij haalt, snap ik niet goed?
Keulen belgicist? Hij zal het graag horen.
Oud 3 april 2009, 09:04   #254
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom gaan ze acties in Wallonië voeren? Om hun tijd te verliezen? Als dat zo is, is er geen verschil met hun algemene acties.
en over wat maak jij je in feite druk? NVA is nog geen 7% groot, in het beste geval, pak het VB, een 20% erbij, dat is 27%. hoeveel percent halen CDh, MR, PS en Ecolo (allemaal partijen die Brussel willen uitbreiden) samen??
Oud 3 april 2009, 09:43   #255
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Wallonië had geen zin en hun affiches hadden niets te doen in Wallonië.

toch wel
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2009, 13:09   #256
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Reactie? Absoluut schaf het "CGKR" af, ik wil alleszins niet dat er nog belastingsgelden worden gestoken in beldigende instanties !
Belgende instanties ... denk ik.

Oud 3 april 2009, 13:12   #257
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Keulen belgicist? Hij zal het graag horen.
Iedereen die hier niet pleit voor een superieur onafhankelijk vlaanderen noemen ze Begicist.
Daar stoor ik me niet meer aan
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2009, 13:17   #258
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedereen die hier niet pleit voor een superieur onafhankelijk vlaanderen noemen ze Begicist.
je gaat Keulen toch geen Vlaams-nationalist noemen??
Oud 3 april 2009, 14:13   #259
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou voor mij volstaan mocht 'Belgique' komaf durven maken met alle mechanismen die de democratie vervalsen (dubbele meerderheden, alarmbellen, belangenconflicten, monarchie, ...) en daarenboven willen erkennen dat de belangrijkste taal op haar grondgebied het Nederlands is, en dat nieuwkomers dus in elk geval tenminste dié taal voldoende meester moeten zijn vooraleer ze het staatsburgerschap kunnen krijgen.

Ik durf nog steeds tegen de 'separatisten' ingaan en pleiten voor één nationale kieskring, maar dan wel zonder vooraf gereserveerde zitjes in Kamer of Senaat, en mèt invoering van het BROV.

Ik ben dus voorstander van een 'état belgo-flamand', die zo snel en zo diepgaand mogelijk toenadering tot Zweden, Finland, Ijsland, Noorwegen, Denemarken en Nederland moet zoeken en proberen die landen te vervoegen in de top van meest democratische landen ter wereld.

Hoeveel van mijn Franstalige landgenoten zouden daarvoor durven gaan, denkt u?

1%? 10%?

Ik zal zeker nooit beweren dat een onafhankelijk Vlaanderen 'superieur' zou zijn, zoals bepaalde 'Belges' dat lijken te denken van 'hùn' land.

Het ziet er echter wel steeds méér naar uit dat een onafhankelijk Vlaanderen (zonder andere epitheta) de énige mogelijkheid wordt om tenminste te mogen proberen toch een deel van het land uit de miserie te krijgen. Binnen het 'cadre belge' is zelfs dat proberen niet toegelaten, want 'on est demandeur de rien et on ne discute pas avec les extrémistes' (lees: eenieder die niet slaafs slikt wat bwana als 'vérité' decreteert).

Als d�*t geen 'repli sur soi' is, dan weet ik het ook niet meer, zulle.
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2009, 16:41   #260
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Emigreren is ook een optie.
Inderdaad, maar dat krijg je de Walen nooit aangepraat.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be