![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#761 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Zelfs Napoleon waagde zich niet in de grotten te vertoeven. Weer een stukje geschiedenis in het kleine Limburg. |
|
|
|
|
|
|
#762 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 2 april 2009 om 07:36. |
|
|
|
|
|
|
#763 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Veel Limburgers hadden dit groot voordeel; velen onder hen spraken en spreken nog steeds vloeiend duits omdat een van hun ouders van duitse afkomst is. Vele westerlingen en noorderlingen die hier reeds woonden, zaten ook in het verzet. Zij kunnen tot op heden niet begrijpen waarom het westen des landes neerkijkt op de mentaliteit van Limburg. Koningin Beatrix stak de bevolking in Limburg een hart onder de riem. In de Bundestag (D) hield zij ooit een rede waarin zij aanhaalde dat het verzet in het westen van Nederland een mythe zal blijven. En generaal "d Artagan, hij is gesneuveld op de st Pietersberg tijdens het beleg van Maastricht. ook hij leverde een bijdrage aan geschiedenis van Limburg. Helaas, de drie Musketiers waren hier niet. Laatst gewijzigd door wauwelaer : 2 april 2009 om 16:28. |
|
|
|
|
|
|
#764 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 2 april 2009 om 20:23. |
|
|
|
|
|
|
#765 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Lijkt me verschrikkelijk, Nederlandse voorouders. Weet u dat wel zeker?
|
|
|
|
|
|
#766 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Niet als het Limburgers zijn. Laatst gewijzigd door system : 2 april 2009 om 20:24. |
|
|
|
|
|
|
#767 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#768 |
|
Banneling
|
Ik kijk daar allemaal niet naar. Ik probeer gewoon een historisch correct verhaal neer te zetten. Wat u (of iemand anders) er ook over moge denken, gedacht heeft of zult denken. Indien u niet akkoord gaat of u denkt dat ik me vergis, dan moogt u altijd het tegenovergestelde bewijzen. Maar tot nu toe zie ik hier maar allemaal maar weinig van.
|
|
|
|
|
|
#769 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Mijn moeder bracht mij op met de Duitse cultuur bij en mijn vader fascineerde mij met de Franse cultuur. Naast Schiller en Heinrich Heine lees ik ook boeken van de beau Marche als Guido Gazelle. Daar ik een boekenfrake ben, stem ik mijn radio af op WDR 3 of de Belgische zender Klara. TV kijken vind ik maar niets. Ik geloof dat ik een vreemde eend ben in de limburgse cultuur. Laatst gewijzigd door wauwelaer : 2 april 2009 om 21:27. |
|
|
|
|
|
|
#770 |
|
Lokaal Raadslid
|
Heb jij nog steeds last van jouw minderwaardigheidscomplex anno 2010? Ik kan het niet geloven. Brabant en Zeeland behoren staatkundig ook bij Nederland maar of het cultureel ook zo is, neem ik in twijfel.
Laatst gewijzigd door wauwelaer : 2 april 2009 om 21:51. |
|
|
|
|
|
#771 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 2 april 2009 om 21:47. |
|
|
|
|
|
|
#772 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Een beetje limburgse humor op de hashboten in Maastricht: Sjef Diederen, de limburgse troubadour arrangeerde het sinterklaasliedje "Zie ginds komt de stoomboot..." in "Wanniehe gunt de hashbote oet Mestreech eindelijk voet." Laatst gewijzigd door wauwelaer : 2 april 2009 om 22:11. |
|
|
|
|
|
|
#773 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 2 april 2009 om 22:41. |
|
|
|
|
|
|
#774 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#775 | |
|
Minister
|
Citaat:
Hij heeft het steeds over zijn frustraties over Nederland en Nederlanders. Volgens mij is hij een economische vluchteling ,die over de grens is gaan wonen om de belasting te ontduiken en zo als Nederbelg profiteert van Belgie en voortdurend afgeeft op Nederland. Zo heeft ieder zijn eigen hobbie om hier te komen. Laatst gewijzigd door Sidharta : 3 april 2009 om 17:15. |
|
|
|
|
|
|
#776 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#777 |
|
Europees Commissaris
|
Ik vind Zeeland, Noord-Brabant en Nederlands Limburg overgangsgebieden tussen het huidige Vlaanderen en de rest van Nederland, vandaar dat ik ook in cultureel opzicht een voorstander van een vereniging met Vlaanderen ben.
|
|
|
|
|
|
#778 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Heerlens_Nederlands |
|
|
|
|
|
|
#779 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Jeetje, de Heerlenaren worden cultureel onderdrukt door de Ollanders. Ze mogen niet eens in hun eigen taal onderwijs volgens of een rechtszaak aanspannen.
|
|
|
|
|
|
#780 |
|
Staatssecretaris
|
|
|