![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Peter Reekmans (LDD) (6 t.e.m. 12 april) Oorspronkelijk actief bij de Open VLD, was zelfs ooit nationaal voorzitter van de VLD jongeren, medestander LDD van het eerste uur, nationaal partijsecretaris LDD, kopman en lijsttrekker van LDD te Vlaams Brabant, ondernemer, ... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hebben hier al zalig gedebatteerd over de pensioenleeftijd
http://forum.politics.be/showthread.php?t=120837 http://www.standaard.be/Artikel/Deta...&word=pensioen http://www.tijd.be/nieuws/economie-f...162051-600.art Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
![]() Citaat:
ons standpunt is zeer duidelijk: de 40 jarige loopbaanduur, we moeten hiernaar toe want anders worden de pensioenen op termijn onbetaalbaar op mijn site www.peterreekmans.be onder rechts de hardwerkende vlaams-brabander staat ons volledig standpunt hierover |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dus geen brugpensioen meer ?
En hebben jullie dat berekend ?
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 6 april 2009 om 20:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Allemaal perfect mogelijk als je de hele dag op een comfortabel buro'tje zit. Maar hoe zie je mensen van 70 jaar nog een straat plaveien ? De pensioenen zijn niet onbetaalbaar. Dat geld werd systematisch door hard werkende mensen afgedragen. Alleen... er werd iets te veel Sinterklaas gespeeld naar niet-Belgen toe. Met één enkel doel : stemmen ronselen. Op de rug van de werkmens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
wat de sinterklaaspolitiek naar niet-belgen betreft hebben we een zeer duidelijk standpunt via de burgerschapsladders, je kan pas van ons systeem profiteren in de duurtijd dat je der zelf hebt toe bijgedragen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb namelijk geen vertrouwen in het beheer van pensioensfondsen door de staat, gezien de trucs van de foor die in het verleden al zijn toegepast, en ik ben zeker niet tevreden van de ROI. Ik zou in België vandaag veel te veel afstaan in vergelijking met wat het me dan zou opbrengen; met dat geld kan ik zelf meer en beter doen, en dan zou ik geen geplafonneerd pensioen hebben. Gezien jullie donkerblauwe achtergrond, zou dat een punt zijn waar jullie geen probleem mee hebben; is dat ook effectief zo? Vraag twee: zijn jullie er voorstander van om af te stappen van het systeem waarin de huidige generatie betaalt voor de huidige pensioenen, tvv een systeem waar ieder zijn eigen pensioen opbouwt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom is dat? En wat is er liberaal aan dat standpunt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() dit heeft niets met liberalisme te maken he, maar met een leversvorm in een maatschappij
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() dit heeft niets met liberalisme te maken he, maar met een levensvorm in een maatschappij
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() dit heeft niets met liberalisme te maken he, maar met een levensvorm in een maatschappij
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En uiteraard heeft dat alles met liberalisme te maken. Van een donkerblauwe partij verwacht ik immers een maximaal streven naar persoonlijke vrijheid en een minimale inmenging door de overheid. Het staat jullie als overheid uiteraard vrij systemen op te zetten voor zij die wensen om daar aan deel te nemen, maar het zou eveneens logsich zijn dat jullie zij die dat niet willen vrij laten in hun keuze. Zo'n partij verdient zeker mijn stem; jullie ook? Maar ik ben eerder benieuwd naar het antwoord van mijn eerste vraag, dus: waarom mag ik die keuze niet hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
als elke burger zijn eigen goesting zou mogen kunnen doen dan is er ook geen maatschappij meer hé |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus waarom mag ik de keuze niet hebben? Is een maatschappij dan per definitie iets waarin ik mijn pensioen én mijn inkomsten serieus afgeroomd moet zien, enkel en alleen omdat ik hard werk, ten voordele van andere die minder hard werken of zelfs nooit gewerkt hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is die studie al gemaakt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
de 40 jarige loopbaan is een goed uitgangspunt maar ik vraag mij af of de jongvolwassenen van nu wel kwaliteitsvol "werkend" 40 jaar gaan halen. Iedereen is het erover eens dat je in de bouw op bent rond 50. Evenwel ,denk ik, valt dat voor meerdere jobs te stellen, ook jobs die op het eerste zicht bureau-jobs lijken. Laatst sprak ik met een collega aan de helpdesk bij GM, een -40, die bekende dat hij nog amper meekon, stress , je hebt 28,36 seconden om een oproep af te werken. Vele jobs zijn zo intensief dat je snel opbrandt, neem hierbij de oneindige input aan info (internet) voor de jonge mensen + een oneindig jachtig volle vrije tijdsbesteding, daarbij vraag ik mij af hoe dat gaat lopen. De zelfmoordcijfers, antidepressiva gebruikers (ik geloof 1/10) zijn voor mij een belangrijke indicatie. Daarom: -wie nog meekan na 50 , des te beter -moet er geen ingrijpende arbeidsgerelateerde eindeloopbaan veranderingen overwogen worden ? Een andere lichtere eindeloopbaan georganiseerd worden ? Ik begrijp dat dit niet eenvoudig is. v.b. bij de politie evolueer je van een straat/interventieopdracht naar een administratie/telefoon/onthaal opdracht In sommige gevallen moet je inleveren op je loon, een lichtere opdracht betekent ook minder verdienen, maar meestal ben je op die leeftijd uit de kosten. Heel dikwijls wordt verwezen naar bijscholing/ervaring. Mijn idee gaat dat ook maar zeer beperkt op. als 60+ ICT-er eens even een nieuw besturingsprogramma aanleren en installeren ? Vraag: -begrijp je dat je op je 50ste niet meer "kan" dan wat je op je 20ste "kon", dat je om "werkend" 65 te halen er een eindeloopbaan moet uitgetekend worden, anders eindigt dit in dokterstoestanden, ziekenkaslopen, 2 maanden arbeid herval,.....Wij heten niet allemaal de Decker of Verschueren. -moet de grootste werkgever , de vlaamse overheid /gemeente/... geen lichtere 50+ jobs reserveren (onthaal, telefoon , ....) i.p.v. van dit aan jonge juffrouwen in de fleur van hun leven.... Dit allemaal nog onafhankelijk van het feit dat een oudere ook nog met "plezier" moet gaan werken, dit impliceert voor mij ook het aankunnen van een job. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 8 april 2009 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |