Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2009, 16:55   #261
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Inderdaad, maar dat krijg je de Walen nooit aangepraat.
je weet toch al lang dat je soms héél grappig uit de hoek kan komen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2009, 18:22   #262
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Reactie? Absoluut schaf het "CGKR" af, ik wil alleszins niet dat er nog belastingsgelden worden gestoken in beldigende instanties !
Wat is er beledigend?
"Uit de studie blijkt dat een meerderheid van de ondervraagde Belgen (42%) zich tolerant opstelt tegenover etnische minderheden, maar dat 31% van de ondervraagden zich intolerant toont. Enkele verontrustende cijfers: 33% vindt dat sommige rassen begaafder zijn dan andere; 60% van de ondervraagden gaven aan dat racistische reacties in bepaalde gevallen te rechtvaardigen zijn; ongeveer 40% vindt dat de minderheidsgroepen naar België komen om te profiteren van de sociale zekerheid en 50% koppelt de toename van criminaliteit aan hun komst naar België; enz.

Uiteraard zijn er ook positieve tendensen terug te vinden in de studie. Zo gaf 55% van de ondervraagden aan dat de aanwezigheid van verschillende culturen een verrijking voor onze samenleving inhoudt. Bijna de helft zegt positieve ervaringen met personen van etnische minderheden gehad te hebben en beschouwt het als een voordeel dat er verschillende godsdiensten in een land zijn, enz.

Toch bevestigt deze studie duidelijk dat er bij de Belgen veel negatieve gevoelens, angsten en vooroordelen heersen die wijzen op een hardnekkige kern van etnocentrisme, xenofobie en racisme. Het is echter geen homogeen beeld: het gaat van een radicale intolerantie over een ambivalente of aarzelende houding tot een militante tolerantie."
http://www.diversiteit.be/index.php?...il&artikel=119
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2009, 18:36   #263
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Iedereen die hier niet pleit voor een superieur onafhankelijk vlaanderen noemen ze Begicist.
Daar stoor ik me niet meer aan
En iedereen in Vlaanderen die zich niet onvoorwaardelijk neerlegt bij de al dan niet ongrondwettelijke voorrechten die Franstaligen op Vlaams grondgebied geacht worden te genieten wordt in Franstalige kringen een Vlaams-nationalist genoemd. Dat moeten wij dan wél serieus nemen, of wat?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2009, 19:17   #264
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat is er beledigend?
"Uit de studie blijkt dat een meerderheid van de ondervraagde Belgen (42%) zich tolerant opstelt tegenover etnische minderheden, maar dat 31% van de ondervraagden zich intolerant toont. Enkele verontrustende cijfers: 33% vindt dat sommige rassen begaafder zijn dan andere; 60% van de ondervraagden gaven aan dat racistische reacties in bepaalde gevallen te rechtvaardigen zijn; ongeveer 40% vindt dat de minderheidsgroepen naar België komen om te profiteren van de sociale zekerheid en 50% koppelt de toename van criminaliteit aan hun komst naar België; enz.

Uiteraard zijn er ook positieve tendensen terug te vinden in de studie. Zo gaf 55% van de ondervraagden aan dat de aanwezigheid van verschillende culturen een verrijking voor onze samenleving inhoudt. Bijna de helft zegt positieve ervaringen met personen van etnische minderheden gehad te hebben en beschouwt het als een voordeel dat er verschillende godsdiensten in een land zijn, enz.

Toch bevestigt deze studie duidelijk dat er bij de Belgen veel negatieve gevoelens, angsten en vooroordelen heersen die wijzen op een hardnekkige kern van etnocentrisme, xenofobie en racisme. Het is echter geen homogeen beeld: het gaat van een radicale intolerantie over een ambivalente of aarzelende houding tot een militante tolerantie."
De inzet van de kreet "vooroordelen" zal wellicht beledigend kunnen overkomen.
Oud 5 april 2009, 17:05   #265
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is er beledigend?

Ach, is het positief of negatief dat 1+1=2 is?

Het gebruik van de termen "positieve" tendens en "negatieve" tendens doen de objectiviteit van het onderzoek de das om aangezien zij ervan uit gaan dat er "goede" en "foute" antwoorden zijn.

Dit onderzoek gaat puur over het meten van een houding en een opinie en hoe kan een houding of een opinie nu goed of fout zijn?

Als ik een enquete houdt met de vraag: "wat vindt u van slagroomtaart?" met antwoordmogelijkheden van "zeer vies" tot "zeer lekker" en daaruit blijkt dat 55% van de ondervraagden "zeer lekker" antwoorden. Als ik dan in mijn rapport ga neerpennen dat ik een "positieve tendens" heb waargenomen dan is alle objectiviteit als waarnemer zoek. Is het positief dat 55% van de bevolking slagroomtaart lekker vindt? Alleen voor een fabrikant van slagroomtaarten is dat positief. Net zoals zij concluderen dat het "een positieve tendens" is dat 55% van de ondervraagden de multicul een verrijking vindt. Het is nog nooit bewezen dat de aanwezigheid van verschillende culturen een verrijking is voor de samenleving net zomin als bewezen is dat alle rassen even begaafd zijn. En net daar zit de hele fout van dit onderzoek, zij denken de waarheid in pacht te hebben (namelijk, "alle rassen zijn even begaafd" en "verschillende culturen zijn een verrijking") en iedereen die daar een andere mening op nahoudt zit verkeerd wat dus "negatief" is. In mijn lessen die gingen over het rapporteren van onderzoeken hebben ze duizendmaal gezegd zo neutraal mogelijk te blijven en de termen "positief" en "negatief" zoveel mogelijk te vermijden. Een objectieve onderzoeker doet namelijk vaststellingen en geeft desnoods verklaringen voor die vaststellingen, wat ze echter NOOIT doet is waarde-oordelen geven of zeggen of iets goed of slecht is. Een onderzoek dat niet neutraal is KAN objectief zijn maar het blijft sowieso verdacht.
Oud 5 april 2009, 18:23   #266
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht

Het gebruik van de termen "positieve" tendens en "negatieve" tendens doen de objectiviteit van het onderzoek de das om aangezien zij ervan uit gaan dat er "goede" en "foute" antwoorden zijn.

Dit onderzoek gaat puur over het meten van een houding en een opinie en hoe kan een houding of een opinie nu goed of fout zijn?

Als ik een enquete houdt met de vraag: "wat vindt u van slagroomtaart?" met antwoordmogelijkheden van "zeer vies" tot "zeer lekker" en daaruit blijkt dat 55% van de ondervraagden "zeer lekker" antwoorden. Als ik dan in mijn rapport ga neerpennen dat ik een "positieve tendens" heb waargenomen dan is alle objectiviteit als waarnemer zoek. Is het positief dat 55% van de bevolking slagroomtaart lekker vindt? Alleen voor een fabrikant van slagroomtaarten is dat positief. Net zoals zij concluderen dat het "een positieve tendens" is dat 55% van de ondervraagden de multicul een verrijking vindt. Het is nog nooit bewezen dat de aanwezigheid van verschillende culturen een verrijking is voor de samenleving net zomin als bewezen is dat alle rassen even begaafd zijn. En net daar zit de hele fout van dit onderzoek, zij denken de waarheid in pacht te hebben (namelijk, "alle rassen zijn even begaafd" en "verschillende culturen zijn een verrijking") en iedereen die daar een andere mening op nahoudt zit verkeerd wat dus "negatief" is. In mijn lessen die gingen over het rapporteren van onderzoeken hebben ze duizendmaal gezegd zo neutraal mogelijk te blijven en de termen "positief" en "negatief" zoveel mogelijk te vermijden. Een objectieve onderzoeker doet namelijk vaststellingen en geeft desnoods verklaringen voor die vaststellingen, wat ze echter NOOIT doet is waarde-oordelen geven of zeggen of iets goed of slecht is. Een onderzoek dat niet neutraal is KAN objectief zijn maar het blijft sowieso verdacht.
De tekst die ik citeerde komt helemaal niet uit het onderzoek.
Wil je het onderzoek lezen klik dan op de link onderaan de pagina waar naar ik de link gaf en controleer hoe dikwijls de woorden "positief" en "negatief" voorkomen.

Gezien het onomkeerbare feit dat er in onze samenleving meerdere culturen aanwezig zijn, is het positief dat mensen dit als een verrijking zien.

Mijn vraag was "Wat is er beledigend?"
Oud 5 april 2009, 18:48   #267
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gezien het onomkeerbare feit dat er in onze samenleving meerdere culturen aanwezig zijn, is het positief dat mensen dit als een verrijking zien.
WELKE????? mensen zien dit als een verrijking? Je spreekt toch niet enkel over degenen die net uit hun middeleeuwse rotswoningen gekropen zijn en de trein naar "Paravion" genomen hebben neem ik aan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 april 2009 om 18:49.
Oud 5 april 2009, 18:55   #268
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
WELKE????? mensen zien dit als een verrijking? Je spreekt toch niet enkel over degenen die net uit hun middeleeuwse rotswoningen gekropen zijn en de trein naar "Paravion" genomen hebben neem ik aan?
55% van de ondervraagde Belgen.
Als je wil weten welke Belgen ondervraagd werden en of die Belgen representatief zijn, lees het onderzoek.
Oud 5 april 2009, 19:01   #269
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
55% van de ondervraagde Belgen.
Als je wil weten welke Belgen ondervraagd werden en of die Belgen representatief zijn, lees het onderzoek.

HHOOOO d�*t onderzoek? wel als "ze" mij zoiets vragen dan vind ik het ook een verrijking hoor, en Youssef doet schitterend werk, en nee, natuurlijk zijn er geen zogenaamde rassen laat staan dat de aziaten mogen menen dat ze intelligenter zijn dan ons en dat de afrikanen het in hunnen bol kunnen halen dat ze rapper kunnen lopen... wel politiek antwoordje moet ik nog invullen bij zo'n "naamloze" enquete? Op welke manier ik rapper in een hogere belastingsschaal zal geraken ?

Oud 5 april 2009, 19:32   #270
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als ik een enquete houdt met de vraag: "wat vindt u van slagroomtaart?" met antwoordmogelijkheden van "zeer vies" tot "zeer lekker" en daaruit blijkt dat 55% van de ondervraagden "zeer lekker" antwoorden. Als ik dan in mijn rapport ga neerpennen dat ik een "positieve tendens" heb waargenomen dan is alle objectiviteit als waarnemer zoek. Is het positief dat 55% van de bevolking slagroomtaart lekker vindt? Alleen voor een fabrikant van slagroomtaarten is dat positief. Net zoals zij concluderen dat het "een positieve tendens" is dat 55% van de ondervraagden de multicul een verrijking vindt.
Even kijken of uw argument blijft opgaan:

[Rapture mode on]
Als ik een enquete houdt met de vraag: "wat vindt u van pedofilie?" met antwoordmogelijkheden van "zeer vies" tot "zeer lekker" en daaruit blijkt dat 90% van de ondervraagden "zeer vies" antwoorden. Als ik dan in mijn rapport ga neerpennen dat ik een "positieve tendens" heb waargenomen dan is alle objectiviteit als waarnemer zoek. Is het positief dat 90% van de bevolking pedofilie "zeer vies" vindt? Alleen voor een niet-pedofiel is dat positief. Net zoals zij concluderen dat het "een positieve tendens" is dat 90% van de ondervraagden de pedofilie een misdaad vindt.
[Rapture mode off]

Slagroomtaarten gaan over smaak.

Racisme en pedofilie gaan over moraal.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 5 april 2009 om 19:33.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 19:51   #271
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Even kijken of uw argument blijft opgaan:

[Rapture mode on]
Als ik een enquete houdt met de vraag: "wat vindt u van pedofilie?" met antwoordmogelijkheden van "zeer vies" tot "zeer lekker" en daaruit blijkt dat 90% van de ondervraagden "zeer vies" antwoorden. Als ik dan in mijn rapport ga neerpennen dat ik een "positieve tendens" heb waargenomen dan is alle objectiviteit als waarnemer zoek. Is het positief dat 90% van de bevolking pedofilie "zeer vies" vindt? Alleen voor een niet-pedofiel is dat positief. Net zoals zij concluderen dat het "een positieve tendens" is dat 90% van de ondervraagden de pedofilie een misdaad vindt.
[Rapture mode off]

Slagroomtaarten gaan over smaak.

Racisme en pedofilie gaan over moraal.
Tuurlijk is dat verkeerd, een onderzoeker heeft niet te zeggen "dit is bravo en dat is foei"of gaat gij zeggen welke moraal goed is en dewelke verkeerd? Elk onderzoek dat als doel heeft om een vermanend vingertje te kunnen opsteken is bs.

Trouwens in heel wat Afrikaanse landen zien ze geen graten in pedofilie, om maar te tonen hoe relatief een moraal kan zijn.

Goed en fout bestaat alleen in de exacte wetenschappen, als ik zeg dat 1+1=2 is dat goed en als ik zeg dat 1+1=3 is dan is dat fout. Waarde-oordelen over smaak, moraal, ethiek en normen zijn in elk objectief onderzoek uit den boze.
Oud 5 april 2009, 20:18   #272
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk is dat verkeerd, een onderzoeker heeft niet te zeggen "dit is bravo en dat is foei"of gaat gij zeggen welke moraal goed is en dewelke verkeerd? Elk onderzoek dat als doel heeft om een vermanend vingertje te kunnen opsteken is bs.

Trouwens in heel wat Afrikaanse landen zien ze geen graten in pedofilie, om maar te tonen hoe relatief een moraal kan zijn.

Goed en fout bestaat alleen in de exacte wetenschappen, als ik zeg dat 1+1=2 is dat goed en als ik zeg dat 1+1=3 is dan is dat fout. Waarde-oordelen over smaak, moraal, ethiek en normen zijn in elk objectief onderzoek uit den boze.
klopt

Oud 5 april 2009, 22:09   #273
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Er is ook nog een verschil tussen een vaststelling enerzijds en een conclusie anderzijds. Ik heb heel die vragenlijst vlug doorgenomen. Als we nu bijv. vragen van:"Zou u graag een Marokkaan als buurman willen hebben?" Stel dat 80% hier "Neen" op antwoord, is dit dan een bewijs dat Vlamingen xenofoob zijn? Ik kan namelijk meerdere mogelijke verklaringen bedenken:

- Vlaming is xenofoob
- De doorsnee Marokkaan is ambetant om als buurman te hebben
- Respondent heeft liever geen buren at all

Zou het resultaat hetzelfde zijn moest men "Marokkaan" vervangen door pakweg "Chinees"? Indien niet, kan er dan sprake zijn van xenofobie?
Hebben ze er al bij stil gestaan waarom men het zo op Marokkanen en Turken "gemunt" heeft? Elke onderzoeker weet dat alles een oorzaak heeft, als men dan echt iets wilt doen aan die "negatieve" resultaten, is het dan niet nuttiger om te gaan peilen WAAROM de Vlaming zo negatief denkt over bepaalde bevolkingsgroepen? Bij mijn weten is "xenofoob" zijn geen verklaring waarom men negatief staat tov bepaalde minderheden, het is juist maar een etiket om er niet te diep te hoeven over na te denken en de schuld bij de ander te leggen.

Criminaliteit werd vroeger ook verklaard vanuit het standpunt dat de dader bezeten was door het kwaad. Lekker simplistisch en vooral praktisch.
De Vlaming denkt negatief over Turken en Marokkanen dus de Vlamingen zullen wel gewoon racist zijn, lekker simpel toch?
Oud 6 april 2009, 03:28   #274
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Criminaliteit werd vroeger ook verklaard vanuit het standpunt dat de dader bezeten was door het kwaad. Lekker simplistisch en vooral praktisch.
De Vlaming denkt negatief over Turken en Marokkanen dus de Vlamingen zullen wel gewoon racist zijn, lekker simpel toch?
Criminelen zijn veroordeelden, maar bezeten zijn door het kwaad heeft niet veel jurisprudentie, vrees ik.
Duidelijker wordt het als een Vlaamse crimineel zich beroept op racistische motieven. Dan wordt hij bijvoorbeeld veel minder streng gestraft dan een Ier maar toch nog strenger dan een Nederlander.
En hoe wil je een passionele moord gewoon, lekker, simpel goedpraten?

Laatst gewijzigd door DannyS : 6 april 2009 om 03:46.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 04:05   #275
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
WAAROM de Vlaming zo negatief denkt over bepaalde bevolkingsgroepen?
Hij wordt uitgespeeld tegen zijn lotgenoten, volgens het verdeel-en-heersprincipe.

Laatst gewijzigd door DannyS : 6 april 2009 om 04:18.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 06:33   #276
Jürgen Todenhöfer
Vreemdeling

Jürgen Todenhöfer's schermafbeelding

Standaard

wa wilt da dan bewijzen?
da de vlamingen racisten zijn of wa?
Jürgen Todenhöfer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 08:05   #277
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is ook nog een verschil tussen een vaststelling enerzijds en een conclusie anderzijds. Ik heb heel die vragenlijst vlug doorgenomen. Als we nu bijv. vragen van:"Zou u graag een Marokkaan als buurman willen hebben?" Stel dat 80% hier "Neen" op antwoord, is dit dan een bewijs dat Vlamingen xenofoob zijn? Ik kan namelijk meerdere mogelijke verklaringen bedenken:

- Vlaming is xenofoob
- De doorsnee Marokkaan is ambetant om als buurman te hebben
- Respondent heeft liever geen buren at all

Zou het resultaat hetzelfde zijn moest men "Marokkaan" vervangen door pakweg "Chinees"? Indien niet, kan er dan sprake zijn van xenofobie?
Hebben ze er al bij stil gestaan waarom men het zo op Marokkanen en Turken "gemunt" heeft? Elke onderzoeker weet dat alles een oorzaak heeft, als men dan echt iets wilt doen aan die "negatieve" resultaten, is het dan niet nuttiger om te gaan peilen WAAROM de Vlaming zo negatief denkt over bepaalde bevolkingsgroepen? Bij mijn weten is "xenofoob" zijn geen verklaring waarom men negatief staat tov bepaalde minderheden, het is juist maar een etiket om er niet te diep te hoeven over na te denken en de schuld bij de ander te leggen.

Waarom haal je fictieve percentages aan? Waarom gebruik je niet de reële percentages uit het onderzoek?

Het onderzoek test niet de houding van de Vlaming, maar van de Belg.
Waaom blijf je dan gefixeerd op de Vlaming?

Nu je het onderzoek (vluchtig) gelezen hebt, kan je vertellen of je kritiek
nog standhoudt?
http://forum.politics.be/showthread....95#post4049095

Waarom sommige mensen xenofoob of intolerant zijn?
Omdat ze de etnische minderheden niet kennen.
“De meest opvallende conclusie” verduidelijkt Jozef De Witte, directeur van het Centrum, is dat Belgen zich toleranter blijken op te stellen tegenover etnische minderheden naarmate ze regelmatig of dagelijks contact hebben met hen. Samenleven met de andere biedt de mogelijkheid om hem te leren kennen en te aanvaarden. Dat kan als een evidentie beschouwd worden, maar spreekt het vooroordeel tegen dat culturele diversiteit alleen maar spanningen en moeilijkheden zou veroorzaken.”
Oud 7 april 2009, 00:41   #278
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Waarom haal je fictieve percentages aan? Waarom gebruik je niet de reële percentages uit het onderzoek?

Het onderzoek test niet de houding van de Vlaming, maar van de Belg.
Waaom blijf je dan gefixeerd op de Vlaming?

Nu je het onderzoek (vluchtig) gelezen hebt, kan je vertellen of je kritiek
nog standhoudt?
http://forum.politics.be/showthread....95#post4049095

Waarom sommige mensen xenofoob of intolerant zijn?
Omdat ze de etnische minderheden niet kennen.
“De meest opvallende conclusie” verduidelijkt Jozef De Witte, directeur van het Centrum, is dat Belgen zich toleranter blijken op te stellen tegenover etnische minderheden naarmate ze regelmatig of dagelijks contact hebben met hen. Samenleven met de andere biedt de mogelijkheid om hem te leren kennen en te aanvaarden. Dat kan als een evidentie beschouwd worden, maar spreekt het vooroordeel tegen dat culturele diversiteit alleen maar spanningen en moeilijkheden zou veroorzaken.”
Nu, ik kan hier alleen uit eigen ervaring spreken maar mijn ervaring is juist andersom. De meeste "racisten" die ik ken wonen in migrantenbuurten of hebben er geregeld contact mee. Naar hun eigen zeggen zijn ze pas "racist" geworden na deze ervaringen. Ik ken eerlijk gezegd maar weinig mensen die zeggen:" ik heb een hekel aan Turken en Marokkanen maar ik heb er nooit ervaringen mee gehad", waarop een VOORoordeel juist gebaseerd is.

Als het CGKR echt inzit met deze "negatieve" cijfers en hier ook effectief iets aan wilt doen raad ik ze aan dat de zogenaamde racisten te bestraffen of te culpabiliseren eerder een omgekeerd effect gaat teweeg brengen. De vraag is of "de Belgen wat toleranter moeten worden" of "de Turken en Marokkanen zich wat beter moeten gedragen". Volgens het CGKR is het dat eerste, volgens mij ligt de waarheid eerder er tussenin.
Oud 7 april 2009, 08:26   #279
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
En iedereen in Vlaanderen die zich niet onvoorwaardelijk neerlegt bij de al dan niet ongrondwettelijke voorrechten die Franstaligen op Vlaams grondgebied geacht worden te genieten wordt in Franstalige kringen een Vlaams-nationalist genoemd. Dat moeten wij dan wél serieus nemen, of wat?
hm, je bent mis hoor. zo iemand is niet alleen een Vlaams-nationalist maar ook nog eens een racist en neo-nazi.
Oud 7 april 2009, 08:59   #280
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
hm, je bent mis hoor. zo iemand is niet alleen een Vlaams-nationalist maar ook nog eens een racist en neo-nazi.
Er zitten er anders wel een aantal bij in die hoek. En vooral nostalgiekers naar de 'goede' oude tijd. En zo heeft iedereen zijn ideetje over wat nu de 'goede oude' tijd was. Vooral bij bepaalde Vlaams-nationalisten. Weinig goeds aan volgens mij.

Laatst gewijzigd door system : 7 april 2009 om 09:00.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be