Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2009, 21:47   #841
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Vrijheid van meningsuiting, ik ben vóór maar het steekt een beetje als anderen (zoals de drie in je onderschrift) voor onschuldiger zaken permanent worden verbannen.
onschuldiger? wie is daar de baas over...jij?
Yep, onschuldiger.

Soms lijkt dat hier echt wel een namaak-stormfront, tot en met het crapuleus taalgebruik, de smerige racistische verzinsels, de oproepen tot discriminatie, de oproep tot deportatie van al wie niet het "juiste" kleurtje of de "juiste" afkomst heeft.

En dan worden Anna List ea permanent verbannen voor futiliteiten.

De mods doen hier wat ze willen, maar heel doordacht lijkt het niet, hoor.
Oud 7 april 2009, 21:55   #842

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och, het is zelf nog anders. Het is genoegzaam bekend dat één van de juffen het nodig vindt zich af en toe om te kleden als kleuter en meedoet met 'prikken' als de bovenmeester even niet kijkt. Het liefst als één van de andere kleuters al huilt. Dat is flauw maar niet dramatisch, zolang je er maar niet op ingaat. Je zou verwachten dat zo'n juf liever brandjes blust dan aanwakkert maar het is niet anders.
Pesten is op bepaalde momenten heel subtiel. Het voorbeeld van het ballenbad (die ik verkeerdelijk onder water achtte) is nu net niet zo subtiel want zo'n speldeprikjes vallen eigenlijk onmiddellijk op en de goede juf zal dit echt wel doorhebben.
Bij jongeren van oudere leeftijd (en nog meer bij volwassenen) kan dit er wel heel subtiel aan toegaan. Bij ons op school zijn er uiteraard pesters en gepesten. Het rare is dat de gepesten meestal veel meer in de kijker lopen dan de pesters en als er dan toch sporen van pesterij zijn dan ontkennen ze zo goed als altijd in alle talen.
De gepeste daarentegen loopt meestal (vooral als hij of zij vaak gepest wordt) lastig (eigenlijk angstig) waardoor die nu juist wel zal opvallen. Heel dikwijls wordt die ook opstandig en voelt zich niet begrepen. Vaak denkt de gepeste dat de begeleiders opzettelijk de andere kant opkijken. Dit op zijn beurt is aanleiding om in moeilijkheden te geraken met de begeleiders die dan gewoon veronderstellen dat de gepeste eigenlijk niet meer dan een vervelende jongere is.
Uit ervaring weet ik ook dat het gepest onder meisjes veel verder gaat dan onder jongens en het "groepsgevoel" van vrouwelijke pesters is doorgaans veel groter dan bij jongens. Meisjes kunnen echt "met zijn allen" één meisje de dieperik induwen. Bij de jongens is het eerder dikwijls een machovertoning.

Citaat:
Voor wat betreft je protegees, ik heb er geen enkel probleem mee als ze terugkomen, hoewel ze zelf de forumregels hebben geschonden. Ergens wringt er iets aan het systeem of aan het consequent handhaven ervan: Er mogen hier mensen de meest verschrikkelijke dingen verkondigen of in het wilde weg ongefundeerde beschuldigingen uiten maar zolang ze geen oproep tot geweld doen mogen ze blijven. Vrijheid van meningsuiting, ik ben vóór maar het steekt een beetje als anderen (zoals de drie in je onderschrift) voor onschuldiger zaken permanent worden verbannen.
Goed, je antwoord pleziert me enigszins. Mijn mening is ook dat het systeem eens goed op de rooster dient gelegd te worden.
Ik ga er van uit dat je gelijk hebt dat ze het forumreglement hebben geschonden (ik zat de laatste maanden niet meer veel voor de computer). Waar het me wel om te doen staat is dat ik me niet van de indruk kan ontdoen dat er een bepaalde willekeur is.
Het puntensysteem zoals het momenteel wordt gehanteerd .. daar heb ik ook mijn bedenkingen over.
Verder ben ik de laatste die iemand zal beoordelen ('k zou liegen ... er was er hier ooit ene die me als het ware stalkte en op iedere posting dat ik schreef een klote antwoord gaf ... zelfs in die mate dat ik hem uiteindelijk, mocht ik hem irl tegenkomen op zijne smoel zou slaan. Gelukkig is die al lang weg van dit forum). Ik heb ondertussen geleerd dat men die mensen beter kan "kloten" door ze gewoonweg volledig te negeren.

Citaat:
Nog iets over die drie: Over Anna List hoeven we het niet te hebben. Dat was een voorbeeldige forummer totdat hij zijn hand overspeelde met al die dubbelnicks. Hij mag van mij sowieso terug.
Anna List kende ik persoonlijk minder (die kwam zelden op maatschappelijke waar ik meestal naartoe ging) maar eigenlijk heb ik niet zo veel negatieve reacties gelezen van andere forummers als het over hem/haar ging.
Citaat:
Groentje-18 is degene voor wie je het opneemt en je neemt stelling tegen bijvoorbeeld 'De laatste Belg'. Maar zowel hij als ik hebben het ook al eens opgenomen voor haar, hebben gewaarschuwd via PB's dat ze te ver ging etc.
Vergis je niet. Plaatsvervangende schaamte kwam regelmatig voor als je haar berichten las. Ze kon zó eindeloos doorgaan om haar gelijk te halen, ook in andere draden die niets met de kwestie te maken hadden, dat je er moe van werd. Naast haar bakvissengedrag en gemis aan empathie.
Heb je de eerste twaalfduizend postings van Groentje gevolgd? Mensen pinnen zich dikwijls vast op de laatste ervaringen als ze iemand beoordelen.
Groentje kwam wel heel vele keren op "maatschappelijke" en het is voornamelijk van daar dat ik haar ken als forummer. Ik vond haar postings zowat altijd goed gefundeerd en geargumenteerd, zelfs enigszins verfrissend.
Dat ze dan op een bepaald moment is geband kon ik gewoon niet geloven. Indien het wel zo was dat ze permanent "te ver" ging dan moest er iets schelen want zo kende ik haar niet. Ik vermoed dus dat ze wel degelijk in het ballenbad zat en constant onder water werd gespeldeprikt waardoor ze de naam kreeg van "lastige kleine".

Citaat:
En dan Polly. Eigenlijk vreemd dat je haar naast Groentje in je onderschrift hebt staan aangezien Groentje mede aan de wieg heeft gestaan van de permban van Polly. Polly is af en en toe wat 'uitgesproken' en fanatiek maar niet kwaadaardig. Ik vind het jammer dat ze weg is.
En dan Polly. Eigenlijk ken ik haar ook niet zo goed tenzij van de laatste paar weken. Of Groentje nu aan de wieg heeft gestaan van haar ban dat laat ik in het midden ... kan er niet over oordelen.
Ik beoordeel echter de drie in mijn onderschrift allemaal apart en niet tesamen. Wat hun onderlinge connectie is daar kom ik niet in tussen.
Van Polly las ik gisteren (kan ook eergisteren geweest zijn) dat ze gepermband is. Hoe kan dat nu, ze was pas terug? Eigenlijk lijkt dit zelfs op een soort val. Men laat iemand terug posten die geband is geweest om die nadien onmiddellijk te permbannen. Komaan hé zeg ... daar ga ik tegen revolteren hoor.
Citaat:

Tot slot: de drie hebben hun ban aan zichzelf te danken maar van mij mogen ze alledrie terug. Het heeft echter geen zin te blijven zeuren. Volwassen mensen blijven verantwoordelijk voor hun eigen daden en forumjury's zorgen alleen maar voor nog meer willekeur en gezeur.
Da's wat telt sé. Je hebt hiermee een hele positieve boodschap gegeven.

Laatst gewijzigd door Karma : 7 april 2009 om 21:56.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 22:08   #843

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Yep, onschuldiger.

Soms lijkt dat hier echt wel een namaak-stormfront, tot en met het crapuleus taalgebruik, de smerige racistische verzinsels, de oproepen tot discriminatie, de oproep tot deportatie van al wie niet het "juiste" kleurtje of de "juiste" afkomst heeft.

Ik vermoed dat er binnenkort een slotje op deze draad zal komen maar vooraleer het zover is ... inderdaad ... willekeur.
Ik moest mijn ogen uitkijken als ik zag hoe snel de postings van Groentje (onder dubbelnick van Preitje) één voor een vlugger geknipt was dan geschreven. Ik zat toevallig achter het scherm. Ze probeerde haar verdediging op te bouwen maar dat werd stelselmatig geknipt ... Zelfs een posting van mij toen ik even in haar naam sprak werd zo goed als onmiddellijk geknipt. Rare jongens die Romeinen.
Oud 7 april 2009, 22:42   #844
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yep, onschuldiger.
en waar gaan we de grens trekken? Wil je zo vrij zijn dit dan direct te zeggen...? Oh nee wacht dan krijg je regels; en dan moet je die zeker naleven en zo... Maarja jij hebt dit forum dan ook niet gemaakt en jij bent hier dan ook niet de baas dus jij mag dat niet. Laat ons dus maar de gemaakte regels volgen van degene die dit forum wel maakten en beheren, ok?
Citaat:
Daar kan ik inkomen en ik snap je verontwaardiging (die ik soms deel) wel... En een regel meer daaromtrend zou mogen maar bestaanden regels zijn bestaande regels en die zijn goed en mogen behouden blijven.
Citaat:
Dat permanent heeft hij waarschijnlijk te danken aan zijn kinderachtige zelf maar dat hij een ban heeft opgelopen heeft hij zelf gewild en zeker niet voor niks.
Citaat:
Wordt dan zelf moderatie of bol het af...
Simpel toch? Al dat geklaag altijd
En ik heb je graag en ik had groentje ook graag maar komaan zeg get a grip!!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 22:50   #845
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

²

Laatst gewijzigd door Pietje : 7 april 2009 om 22:50.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 22:51   #846
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
blablabla...
Hoe? Ik dacht dat je een pik had op iedereen hier?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 22:54   #847
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Hoe? Ik dacht dat je een pik had op iedereen hier?
gebt altijd die uitzonderingen en die regel hé alé ge weet wel
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 7 april 2009, 22:59   #848
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

Citaat:
en waar gaan we de grens trekken? Wil je zo vrij zijn dit dan direct te zeggen...? Oh nee wacht dan krijg je regels; en dan moet je die zeker naleven en zo... Maarja jij hebt dit forum dan ook niet gemaakt en jij bent hier dan ook niet de baas dus jij mag dat niet. Laat ons dus maar de gemaakte regels volgen van degene die dit forum wel maakten en beheren, ok?

Daar kan ik inkomen en ik snap je verontwaardiging (die ik soms deel) wel... En een regel meer daaromtrend zou mogen maar bestaanden regels zijn bestaande regels en die zijn goed en mogen behouden blijven.

Dat permanent heeft hij waarschijnlijk te danken aan zijn kinderachtige zelf maar dat hij een ban heeft opgelopen heeft hij zelf gewild en zeker niet voor niks.

Jij bent echt de Redwan van dit forum.

Laatst gewijzigd door Maximus Aurelius : 7 april 2009 om 23:01.
Maximus Aurelius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 23:00   #849
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
yeah right en de andere juffrouwen daar rond zouden dat toelaten... Get a grip de "ja ma hij is de lievelings..." is onzin dat weet iedereen wel vooral de leerkrachten zelf wss die daarmee lachen.
Dat is niet wat ik zei en zeker niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat het niet handig is om eerst iemand te berispen in je hoedanigheid van moderator om dan later, in je hoedanigheid van gewone forummer, daar pesterige opmerkingen over te maken. Zeker als je al zolang meegaat dat zo langzamerhand iedereen wel weet wie je bent. Zoals ik al zei, het is niet dramatisch en het valt te ontlopen maar handig is het niet en ook niet bevorderlijk voor een ''veilige'' sfeer.

Citaat:
onschuldiger? wie is daar de baas over...jij?
Aangezien het om mijn mening gaat: Ja! Ik ben de baas over mijn eigen mening. En ja, ik vind het onschuldiger.

Citaat:
Euhm...I guess not!
Nee, hij heeft je een keertje of drie ''idioot'' genoemd ofzo. Ja, dát is een permban waard?

Citaat:

Ik heb het nooit oneerlijk gevonden wanneer polly gebannen werd...

De bans zijn niet oneerlijk. Wél onevenredig hard. Jammer, drie waardevolle forummers weg.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 23:01   #850

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Largo ... dat je hier nog post apprecieer ik enorm ... liever dat dan diegenen die als aasgieren liggen te wachten totdat er een (zoveelste) dooie valt.
Ga later (als ik het niet vergeet) op je postings antwoorden ... (als ik het niet vergeet)
Oud 7 april 2009, 23:06   #851
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
Jij bent echt de Redwan van dit forum.
Wie is Redwan? Toffe naam zeg
Citaat:
Oud 7 april 2009, 23:09   #852
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit ervaring weet ik ook dat het gepest onder meisjes veel verder gaat dan onder jongens en het "groepsgevoel" van vrouwelijke pesters is doorgaans veel groter dan bij jongens. Meisjes kunnen echt "met zijn allen" één meisje de dieperik induwen. Bij de jongens is het eerder dikwijls een machovertoning.
Dat is mij als man ook al opgevallen. Hoewel als ge zo als man tussen een hoop vrouwen zit dan haalt ge er toch wel direct uit wie dat wie niet moet, en wie dat een hogere 'sociale status' heeft.

Hoewel ik van mezelf min of meer weet hoe ik me gedraag in bepaalde relaties, is het altijd tof om wat reacties uit te lokken. Zo heb je bij onze "kliek", een opinion leader die de "rest" meestal achter zich heeft. Toch lukt het me geregeld om de "rest" achter mij te krijgen waardoor hij daar alleen of met een enkele staat te staan.

Vreemd dat ik me hiermee amuseer. Mensen hun gedrag bekijken en bij vrouwen naar de bottekes kijken :-S
Oud 7 april 2009, 23:10   #853
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

Citaat:
Wie is Redwan? Toffe naam zeg

ik zou er maar niet TE opgetogen over zijn...
Oud 7 april 2009, 23:10   #854
largo_w

Standaard

Citaat:
Dat is niet wat ik zei en zeker niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat het niet handig is om eerst iemand te berispen in je hoedanigheid van moderator om dan later, in je hoedanigheid van gewone forummer, daar pesterige opmerkingen over te maken. Zeker als je al zolang meegaat dat zo langzamerhand iedereen wel weet wie je bent. Zoals ik al zei, het is niet dramatisch en het valt te ontlopen maar handig is het niet en ook niet bevorderlijk voor een ''veilige'' sfeer.
ik weet alvast niet wie je bedoeld...
Citaat:
Aangezien het om mijn mening gaat: Ja! Ik ben de baas over mijn eigen mening. En ja, ik vind het onschuldiger.
Jouw mening daar gaat het toch niet over?
De regels daar gaat het over... en de regels bestaan kan je je er niet aan houden das dan pech!
Citaat:
Nee, hij heeft je een keertje of drie ''idioot'' genoemd ofzo. Ja, dát is een permban waard?
Ik denk dat dat zijn ban was de permban heeft hij wss achteraf gekregen.
Overigens heeft hij mij niet "gewoon" drie keer idioot genoemd maar dat doet er weinig toe 1x idioot is volgens de forumregels al te veel.
Citaat:
De bans zijn niet oneerlijk. Wél onevenredig hard. Jammer, drie waardevolle forummers weg.
Ach moeten ze maar langs de koning van dit forum om gratie...
Krijgen ze wel na een tijdje maar als je daarvan uitgaat vooraleer je begint loopt er iets vierkant met het syteem hé! Mensen in het gevang zeggen wss ook dat hun straf onevenredig hard is!
Citaat:
Oud 7 april 2009, 23:10   #855
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is natuurlijk het nadeel met ballistol.
Oud 7 april 2009, 23:11   #856
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
ik zou er maar niet TE opgetogen over zijn...
opgetogen? Waarom zou ik?
Citaat:
Oud 7 april 2009, 23:19   #857
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik weet alvast niet wie je bedoeld...

Jouw mening daar gaat het toch niet over?
De regels daar gaat het over... en de regels bestaan kan je je er niet aan houden das dan pech!

Ik denk dat dat zijn ban was de permban heeft hij wss achteraf gekregen.
Overigens heeft hij mij niet "gewoon" drie keer idioot genoemd maar dat doet er weinig toe 1x idioot is volgens de forumregels al te veel.

Ach moeten ze maar langs de koning van dit forum om gratie...
Krijgen ze wel na een tijdje maar als je daarvan uitgaat vooraleer je begint loopt er iets vierkant met het syteem hé! Mensen in het gevang zeggen wss ook dat hun straf onevenredig hard is!
Kalm, kalm. 't Punt is. Iemand heeft een mening. Je heb er die dan een een mening verkondigen die er haaks tegen over staat. Dat vinden sommige niet tof. Ambras. -->
Regels.
Daar zijn we tegen. We zijn geen communisten..
Oud 7 april 2009, 23:27   #858
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Allemaal goed en wel. Maar.

Wat is dan 't alternatief ?

De regel zegt: Wie zich niet houdt aan 't reglement krijgt (straf)punten.

Wat is 't alternatief ?

De regel zegt: Wie (straf)punten opstapelt krijgt een afkoelingsperiode onder de vorm van een in tijd beperkte ban.

Wat is 't alternatief ?

De regel zegt: Bans ontlopen d.m.v. een dubbelnick = permanente ban.

Wat is 't alternatief ?

Je kan dan wel klagen. En knagen. Maar je moet met een alternatief afkomen. En ik denk niet dat een on-gemodereerd forum een optie is.

Graag een alternatief dat binnen php grenzen valt. Een moderator die veronderstelt wordt om gewapenderhand jouw te komen verplichten om de regels te volgen ligt buiten de mogelijkheden van php.
Oud 8 april 2009, 08:26   #859
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wow, wat kan jij goed naast de kwestie "antwoorden", zeg!

Ik zal kort zijn. Ik schreef: "De mods doen hier wat ze willen, maar heel doordacht lijkt het niet, hoor.".

Voorlopig geldt de vrijheid van meningsuiting zelfs voor niet-haatzaaiers, en ik maak daar gebruik van.
En wees gerust, ik zal het wel afbollen als het mij niet meer aanstaat.
Oud 8 april 2009, 08:42   #860
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Heb je de eerste twaalfduizend postings van Groentje gevolgd? Mensen pinnen zich dikwijls vast op de laatste ervaringen als ze iemand beoordelen.
Groentje kwam wel heel vele keren op "maatschappelijke" en het is voornamelijk van daar dat ik haar ken als forummer. Ik vond haar postings zowat altijd goed gefundeerd en geargumenteerd, zelfs enigszins verfrissend.
Ik heb daar dan weer een andere visie over. Ik vond haar getuige van een enorme hoogheidswaanzin, met nul komma nul respect voor de politieke manier van denken die ik heb. Niet dat dat hoeft - ieder het zijne, he - maar dat vertaalde zich wel in een enorme arrogantie, pretentie van kennis die ze niet had, en simpelweg irritante discussie'technieken'.

Ik vond haar doorgaans enorm weinig gefundeerd - caveat: daar waar ik haar tegenkwam - en getuige van een gebrek aan inzicht in wat de andere wel en, belangrijker, niet vond.

Niet dat dat van belang is in de vraag of ze terug moet keren of niet. Het is ergens wel spijtig: het heeft me veel grappige avonden gegeven. Maar langs de andere kant was ze wel de enige die met haar complete drogredeneringen en misinterpretaties zover kon krijgen dat ik mezelf banpunten gaf.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be