Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2009, 22:02   #621
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
@ Max

Vlaanderen heeft geen eigen cultuur, geen eigen religie en geen eigen ethnische achtergrond. Tenzij u mij van elke van die drie een treffend voorbeeld kan geven waarvan het onomstotelijk vaststaat dat het traditioneel Vlaams is en niet geïmporteerd via andere wegen. We zijn benieuwd.

Elke cultuur is een samenraapsel van invloeden net zoals er geen originele individuen bestaan maar enkel originele samenstellingen die samenkomen in een individu. Zowat alle religies vinden hun oorsprong buiten Vlaanderen en zelfs Europa en we stammen allemaal af van dezelfde oer-etnie.
Du bist nichts, deine "One World" ist alles...
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 22:15   #622
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
terwijl ze net zo goed bezig waren onder Bush ...
Ik vond Bush helemaal geen goeie president*. Ik heb wel niet de virulente haat tegen hem die gangbaar lijkt te zijn in bepaalde middens.

Mijn observatie ging niet over de verkiezing van Obama wat u blijkbaar dacht. Het ging er wel over dat ook in de VS het immigratiebeleid compleet ontspoord is (wat al veel langer een feit is dan de verkiezing van Obama en hierbij maakt het weinig verschil of de president Democratisch of Republikeins was) en dat ook zij niet immuun zijn voor dingen als 'positieve discriminatie'.

* Zijn budgettair beleid was een catastrofe, zijn buitenlands beleid evenzeer, en de mate waarin bepaalde lobbygroepen voordeel hebben gehaald tenkoste van het algemeen belang lijkt vrij hoog. Verder heeft hij 'Verhofstadt' gewijs de meeste problemen simpelweg voor zich uitgeschoven. Een doorsnee politicus in mijn ogen. Niet bepaald een memorabele president, maar ook niet de Satan die er van hem gemaakt wordt.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 7 april 2009 om 22:23.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 22:26   #623
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Het ging er wel over dat ook in de VS het immigratiebeleid compleet ontspoord is
Dat kan je wel zeggen met al die allochtonen daar ...

Of bedoelt u dat het beleid goed was zolang alleen blanken migreerden en Afrikanen als slaaf werden geïmporteerd?

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 7 april 2009 om 22:27.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 22:30   #624
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat kan je wel zeggen met al die allochtonen daar ...

Of bedoelt u dat het beleid goed was zolang alleen blanken migreerden en Afrikanen als slaaf werden geïmporteerd?
Normale discussies zonder insinuaties alsof ik een neo-nazi ben die graag terug de slavernij wil invoeren wil ik met veel plezier houden.

Laat het me weten als u daartoe bereid bent.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 09:33   #625
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Normale discussies zonder insinuaties alsof ik een neo-nazi ben die graag terug de slavernij wil invoeren wil ik met veel plezier houden.

Die zit.
Oud 8 april 2009, 09:40   #626
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Du bist nichts, deine "One World" ist alles...

Niks?

De eigenheid van een 'individu' wordt bepaald door de unieke samenstelling van invloeden die iemand in zijn persoon combineert. En dus niet door afstamming, huidskleur, geboorteplaats, ... . Er bestaat dus wel degelijk zoiets als een eigenheid maar de elementen waaruit die is opgebouwd zijn niet uniek of origineel, individualiteit is toevalligheid en geen lotsbestemming. Maar dat past natuurlijk niet in een bloed en bodem filosofie dus ik begrijp uw zenuwachtigheid.
Oud 8 april 2009, 10:01   #627
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik insinueer helemaal niets dergelijks.

U neemt de huidige migratie in de VS op de korrel terwijl heel dat land bestaat uit migranten (blank en zwart), de oorspronkelijke bevolking is uitgemoord, en men de grenzen dermate heeft verlegd dat hispanics nu illegaal zijn - of zoals zij zeggen: "we didn't cross the border, the border crossed us".

De huidige migratie op de korrel nemen, is een beetje een vreemde hersenkronkel.

Oud 9 april 2009, 13:20   #628
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik insinueer helemaal niets dergelijks.

U neemt de huidige migratie in de VS op de korrel terwijl heel dat land bestaat uit migranten (blank en zwart), de oorspronkelijke bevolking is uitgemoord, en men de grenzen dermate heeft verlegd dat hispanics nu illegaal zijn - of zoals zij zeggen: "we didn't cross the border, the border crossed us".

De huidige migratie op de korrel nemen, is een beetje een vreemde hersenkronkel.
Wat er ook van zij, het wordt tijd dat we in Europa maatregelen nemen tegen de invasie (want dat is het stilaan geworden) van moslim-migranten die zich hier met duizenden installeren op onze kosten en zich niet aanpassen.
Oud 9 april 2009, 13:26   #629
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Wat er ook van zij,
Nu maakt u er zich wel zeer gemakkelijk vanaf. In welke mate verschilt de invasie van Noord-Amerika door Europeanen van de huidige migratiestromen was de vraag. En kan u dan nog wel zonder schaamrood op de wangen een avatar gebruiken die uit de schaamlap van de 'grootste democratie ter wereld' bestaat?
Oud 9 april 2009, 13:42   #630
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nu maakt u er zich wel zeer gemakkelijk vanaf. In welke mate verschilt de invasie van Noord-Amerika door Europeanen van de huidige migratiestromen was de vraag.
Niet!

Oud 9 april 2009, 15:00   #631
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

hadden de indianen ook een sociaal systeem waar de immigranten onmiddellijk op konden inschrijven?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 15:47   #632
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat er ook van zij, het wordt tijd dat we in Europa maatregelen nemen tegen de invasie (want dat is het stilaan geworden) van moslim-migranten die zich hier met duizenden installeren op onze kosten en zich niet aanpassen.
Ik krijg stilaan medelijden met mensen die zich blindstaren op migratie en moslims en halstarrig blijven volhouden dat dat het grootste probleem is waarmee we te kampen hebben.
Het moet erg zijn als je dagelijks je informatie filtert op basis van het al of niet betrokken zijn van migranten of moslims en ondertussen ziende blind blijft voor serieuze problemen zoals de bankcrisis en de gevolgen, de opwarming van de planeet, de overproductie, de proliferatie van kernwapens, de vernietiging van de sociale cohesie door het neoliberalisme, de fenomenale kloof tussen arm en rijk, het gezondheidsprobleem door fijn stof en de systematische overschrijding van de normen waardoor 10.000den mensen vroegtijdig sterven, de dagelijkse verkeersongelukken, de waanzinnige consumptie van psychofarma, de depressies en zelfmoorden in ons land en al die andere problemen die 1000 keer meer doden en ellende veroorzaken dan alle misdaden door migranten of al het terrorisme op heel de planeet samen.

Get your priorities straight ...

Oud 9 april 2009, 15:58   #633
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik krijg stilaan medelijden met mensen die zich blindstaren op migratie en moslims en halstarrig blijven volhouden dat dat het grootste probleem is waarmee we te kampen hebben.
Het moet erg zijn als je dagelijks je informatie filtert op basis van het al of niet betrokken zijn van migranten of moslims en ondertussen ziende blind blijft voor serieuze problemen zoals de bankcrisis en de gevolgen, de opwarming van de planeet, de overproductie, de proliferatie van kernwapens, de vernietiging van de sociale cohesie door het neoliberalisme, de fenomenale kloof tussen arm en rijk, het gezondheidsprobleem door fijn stof en de systematische overschrijding van de normen waardoor 10.000den mensen vroegtijdig sterven, de dagelijkse verkeersongelukken, de waanzinnige consumptie van psychofarma, de depressies en zelfmoorden in ons land en al die andere problemen die 1000 keer meer doden en ellende veroorzaken dan alle misdaden door migranten of al het terrorisme op heel de planeet samen.

Het valt me eveneens op dat hier sommige dwangneurotisch bezig zijn met migratie en moslims...
als politieke strategie is het niets nieuw dat er een "vijandsbeeld" gecreeerd word om de aandacht af te wenden van de echte problemen die iedereen aangaan...

Laatst gewijzigd door globalmedia : 9 april 2009 om 15:59.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 17:10   #634
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hadden de indianen ook een sociaal systeem waar de immigranten onmiddellijk op konden inschrijven?
Het doet mij hieraan denken:

Oud 9 april 2009, 17:18   #635
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat met de niet-islamieten die zich hier massaal vestigen? De negers uit Congo en aanverwanten, waarvan de jonge exemplaren massaal aan bendevorming doen in het Brusselse, wat met de toevloed aan Aziaten die betrokken zijn in mensenhandel, namaak-commercie en prostitutie en in onze steden ook hun "little China's" beginnen te vormen?

We moeten breken met het multiculturalisme en het immigrationisme.

DUS moeten we breken met de gangbare opvattingen van "het Westen" en die westerse maatschappij.

Maar dat durft / wilt u niet.
Omdat u materiële welvaart boven alles en iedereen plaatst als ersatz-amerikaan.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 17:22   #636
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
laten we dan eens beginnen met de orthodoxe joden .
waarom neem ik u eigenlijk serieus neem met die avatar ?
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 17:38   #637
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarah Bekijk bericht
laten we dan eens beginnen met de orthodoxe joden .
waarom neem ik u eigenlijk serieus neem met die avatar ?
Die vallen de mensen op de bus en op de trein niet lastig. De criminaliteit onder hen is zelfs lager dan deze van autochtonen, wat van de "verrijkers" die u meent te moeten verdedigen niet kan gezegd worden.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2009, 13:10   #638
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu maakt u er zich wel zeer gemakkelijk vanaf. In welke mate verschilt de invasie van Noord-Amerika door Europeanen van de huidige migratiestromen was de vraag. En kan u dan nog wel zonder schaamrood op de wangen een avatar gebruiken die uit de schaamlap van de 'grootste democratie ter wereld' bestaat?
Ten eerste gaat het om een verhaal van meer dan 200 jaar geleden. Ik heb het over vandaag.

Verder : De manier waarop in de geschiedenis landen werden 'veroverd' waren vreselijk. Niemand, zeker ik niet, spreekt de verdrijving en moord op de autochtone bevolkingen in de geschiedenis goed. Noch in de U.S, noch in Zuid-Amerika, noch in Australië, noem maar op.

En nog dit: De grootste democratie ter wereld is niet de V.S. maar India, afgaande op de bevolkingsaantal.

Maar ook: Op het gebied van vrijheid van het individu kunnen wij hier in Europa nog veel leren van de V.S. Geloof me vrij. Ik heb er jaren gewoond, en je bent er vrijer dan hier. Zo is het gewoon. Wat niet betekent dat er geen verbeteringen mogelijk zijn, of dat andere zaken, zoals de sociale verworvenheden, beter zijn bij ons.
Oud 10 april 2009, 13:11   #639
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Nog zo'n verschil met diegenen die geen verschil (willen) zien.
Oud 10 april 2009, 13:15   #640
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Alle bovenstaande problemen, hoewel ik het met een aantal van jouw stellingen oneens ben, bestaan en zijn belangrijk.

Maar dat wilt niet zeggen dat we moeten blijven aanvaarden hoe duizenden moslims toestromen in onze contreien, grote happen van onze steden volledig naar hun model innemen, zich op geen enkele manier aanpassen, dikwijls de taal niet eens leren, voor overlast en criminaliteit zorgen, maar wel zeer snel de weg vinden naar gratis woonst, allerhande voordelen, en geldelijk steun. Zonder werkintentie, uiteraard.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be