![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() DOCENT OP VLAAMS BLOK-LIJST VLAAMS PARLEMENT OOST-VLAANDEREN
GEERT GOUBERT: "SOCIALE DRUK WAS VOOR MIJ EEN BIJKOMENDE REDEN OM WEL OP DE LIJST TE STAAN" [07/04/2004] - Het Vlaams Blok legt in Oost-Vlaanderen op dit moment de laatste hand aan de lijsten voor het Vlaams Parlement. Op de zevende plaats staat een opmerkelijke nieuwkomer: Geert Goubert uit Destelbergen. Geert Goubert is lesgever aan een hogeschool in Gent en is 62 jaar. Hij licht zijn stap als volgt toe: “Men kan langs de zijlijn blijven toezien en hopen dat anderen hun maatschappelijke verantwoordelijkheid opnemen. Maar ik heb beslist om niet meer te zwijgen: non possimus non loqui! (wij kunnen niet meer niet spreken). Met mijn kandidatuur wil ik bijdragen tot een Vlaamsvriendelijk en welvaartbevorderend beleid. Ik engageer mij vooral voor een verdraagzaam en kwaliteitsvol Vlaams onderwijs en voor meer middelen voor een onafhankelijk en gedepolitiseerd sportbeleid.” Goubert wil met deze stap de krachten versterken die door een definitieve staatshervorming tot Vlaams zelfbestuur leiden. Hij is van mening dat er voldoende argumenten zijn die pleiten voor een onafhankelijk Vlaanderen. Vlaanderen is groot genoeg: in de EU hebben 12 van de 25 lidstaten minder inwoners dan Vlaanderen. Onafhankelijkheid betekent ook dat de politieke structuren eenvoudiger zullen worden: slechts één regering en één parlement in plaats van het huidige Belgische kluwen. De sociale druk om niét op de lijst te staan, was bijzonder groot. Voor Geert Goubert was deze druk net een argument om het wél te doen: “Ik wil opkomen voor een vrij, onafhankelijk en verdraagzaam Vlaanderen waar er geen schutskringen zijn rond mensen en ideeën. Daarom heb ik beslist om op 13 juni als democraat bij democratische verkiezingen van het Vlaams Parlement op een democratische lijst te staan.” Lijsttrekker Karim Van Overmeire is bijzonder opgetogen met de kandidatuur van Geert Goubert: “Het cordon sanitaire leeft enkel nog in de ivoren torens van de traditionele partijpolitiek. Er bestaat geen cordon sanitaire in de hoofden van de mensen. Ook niet bij academici. Met de kandidatuur van Geert Goubert wordt bovendien opnieuw een bres geslagen in de mythe als zou het Vlaams Blok een partij van alleen maar laaggeschoolde Vlamingen zijn. De kandidatuur van Geert Goubert bewijst dat het Vlaams Blok aanhang heeft in alle lagen van de bevolking.” Wim Wienen Persverantwoordelijke |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Eerst was er Luc Lamine van de universiteit Leuven en nu Geert Goubert die op een VB-lijst staat.
Eigenlijk zou het een normaal land geen uitzonderlijk nieuws moeten zijn, maar in dit politiek correcte land zullen de hyena's van de pers weer heilig verontwaardigd doen. Ik ken een zeer goede leraar die het ook waagde. Hij gaf les aan twee onderwijsinstellingen, en had ook nog een private praktijk. En plots moest er gereorganiseerd worden en hij verloor één baan. Daarover zijn de 'democraten' niet verontwaardigd. Maar liever wolf in het bos, dan een vette hond aan de ketting! |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 62 jaar. M.a.w fin-de-carière.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Wanneer gaat eindelijk eens één van die professoren met een lidkaart van het Vlaams Blok de stap zetten?
![]() (Doe geen moeite links gespuis, namen mag je vergeten... ![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Gaan we voor dit soort berichten een topic openen? Die Goubert staat op 22 internetpagina's. Wie bij Google "Geert Goubert"+"hogeschool" ingeeft, krijgt 3 resultaten, waarvan 1 van een website van het Vlaams Blok. Een academische nobody hebben jullie dus gestrikt. Proficiat.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Een docent op een linkse lijst zal wel een 'verrijking'zijn. Dat is een kanker in onze maatschappij: bij definitie zijn wij de goeie, de anderen zijn schurken. |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wie publiceert hier eens een foto van die Vos? Ik vind dat hij van kwafuur veel weg heeft van die Erwin Pairon van Aantwerpe!
![]() |
#8 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het feit dat over dit soort dingen een topic wordt geopend bewijst nog maar eens welk een afstand er nog dient afgelegd. |
|
![]() |
![]() |
#11 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
#12 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Iemand van Meervoud die een aankondiging over het Vlaams Blok belachelijk vindt... ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Buiten mijn avatar, heb ik niks met Meervoud te maken.
[size=1]Ongelofelijk hoe sommige mensen alles doen om op de man te spelen.[/size]
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
Is dat nu de linkse manier om Vlaamsgezind te zijn? |
||
![]() |
![]() |
#15 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
||
![]() |