Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2009, 11:13   #701
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
En het grappigste van al is dat diegene die het hardste roepen: "Eigen volk eerst" of "Eigen cultuur eerst" ook meteen diegenen zijn die het minste kennen van dat "eigen volk" of de "eigen cultuur", laat staan die van een ander.
En laat dat nu waar zijn zonder ook maar enige nuance, wat dan? Die mensen hebben dan geen recht op zelfbeschikking ofwat? Zijn ze te lomp ofwat wil je nu eigenlijk zeggen?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 11:13   #702
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ik heb zelden zo'n idiotie over Arabieren gelezen als dit. Het is een illustratie van manifeste haat en racisme, gebasseerd op een totale ontkenning van de feiten en niet gestoord door de minste kennis van zaken.

Het gaat in dit geval over het Rode Fort in Agra (foto 2) en dat is een schoolvoorbeeld van islamitische architectuur. Net zoals het Rode Fort in Alhambra overigens, dat op de andere foto staat.
Beiden zijn dus exponent van dezelfde cultuur, met name de islamitische.
U maakt een kunstmatig onderscheid tussen Arabieren en Indiërs maar dat is in deze wel bijzonder dom omdat u daarbij laat uitschijnen dat het om naties of volkeren zou gaan die tegenover elkaar zouden gestaan hebt en waarbij het ene, Arabische, roofbouw zou gepleegd hebben op het andere. Dat onderscheid is louter compleet fout, volstrekt achterlijk en getuigt van een totaal gebrek aan inzich en begrip.
dat moet je me toch eens beter uitleggen.

Hoe denk je dat moslims in India zijn komen aanwaaien? Op uitnodiging?
Ooit al eens iets gelezen over de tachtig miljoen doden die ze daar hebben gemaakt? of is dat geen punt van overweging waard?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 11:15   #703
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerder de pan-arabische cultuur. De islam is nog maar een zeer kort verschijnsel. Terwijl de cultuur van de Moren, Perzen, etc al veel langer bestaat.
exactly! dat waren dus géén islamitische arabieren en bijgevolg ook géén arabische cultuur, tenzij ze het gepikt hebben.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 13 april 2009, 11:31   #704
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
exactly! dat waren dus géén islamitische arabieren en bijgevolg ook géén arabische cultuur, tenzij ze het gepikt hebben.
WTF??????????????

U hebt echt geen enkel idee waarover u spreekt.

Arabisch is niet hetzelfde als Islamitsch.

Europees is niet hetzelfde als Katholiek.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 april 2009 om 11:32.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 11:34   #705
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
WTF??????????????

U hebt echt geen enkel idee waarover u spreekt.

Arabisch is niet hetzelfde als Islamitsch.

Europees is niet hetzelfde als Katholiek.
en PERZEN en MOREN zijn volgens jou ARABIEREN??????? Waarom maakt je van Indiers en Indonesiers ook ineens geen arabieren?

Oud 13 april 2009, 11:37   #706
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ha ja en dat waren allemaal arabische moslims zeker?
Heeft iemand dit beweerd?

Citaat:
De discussie ging over Arabische, Indische cultuur, nu je ongelijk aangetoond werd, verander jij je stelling?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 11:41   #707
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
en PERZEN en MOREN zijn volgens jou ARABIEREN??????? Waarom maakt je van Indiers en Indonesiers ook ineens geen arabieren?
Moren:
http://en.wikipedia.org/wiki/Moors
Citaat:
The description Moors has referred to several historic and modern populations of Muslim (and earlier non-Muslim) people of Berber and Arab descent from North Africa, some of whom came to inhabit the Iberian Peninsula.
En de Perzen zijn de voorgangers van wat nu het midden Oosten is.
Zij zijn later veroverd door de Arabieren maar hebben hun cultuur behouden.
Hun cultuur behoort dus ook tot de pan-Arabische cultuur.

En het heeft weinig zin om met een cultuuranalfabeet te discussiëren over cultuur.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 april 2009 om 11:44.
Oud 13 april 2009, 11:44   #708
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... tenzij ze het gepikt hebben...
Dat is dus de kern van de idiotie waarover ik het heb.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 13:39   #710
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caleb Bekijk bericht
Voor een schrijver kan deze man toch moeilijk coherente zinnen vormen in dat interview als je het mij vraagt.

Interviewer: "U heeft daar kunnen infiltreren. Was dat makkelijk?"
Arthur Van Amerongen: "Nee, dat was heel moeilijk want ik heb acht maanden niet gedronken en ik hou van een pintje dus.."
Redelijk atypisch antwoord ook.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 april 2009 om 13:44.
Oud 13 april 2009, 13:40   #711
Caleb
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Voor een schrijver kan deze man toch moeilijk coherente zinnen vormen in dat interview als je het mij vraagt.
Heb je ooit al wel eens een concreet antwoord gegeven? ALtijd beginnen zaniken over zaken waar geen kat een boodschap aan heeft, zodat je de kern van de zaak kan negeren.

Die kerel was trouwens een groot voorstander van de multiculturele maatschappij, een voorvechter. Zijn plan was dan ook een grote studie te maken, mede door hun 'samenleving' binnen te dringen ... hij is met een totaal andere conclusie terug gekomen.

Citaat:
Interviewer: "U heeft daar kunnen infiltreren. Was dat makkelijk?"
Arthur Van Amerongen: "Nee, dat was heel moeilijk want ik heb acht maanden niet gedronken en ik hou van een pintje dus.."
Redelijk atypisch antwoord ook.
Natuurlijk neem je er een heel makkelijk zinnetje uit. En opzich trouwens helemaal geen mis antwoord, 8 maanden niet mogen drinken, want de gevolgen kende hij ...

Laatst gewijzigd door Caleb : 13 april 2009 om 13:49.
Caleb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 13:50   #712
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Heb je ooit al wel eens een concreet antwoord gegeven? ALtijd beginnen zaniken over zaken waar geen kat een boodschap aan heeft, zodat je de kern van de zaak kan negeren.
Mja het is gewoon zo dat voor een "onderzoeksjournalist" er weinig bruikbaars uitkomt.
Verder dan: "Ze haten ons" geraakt hij in het hele interview niet.

De interviewer doet zijn best om nog enige relevante informatie los te peuteren: "Waarom? Wie? Wanneer? Waar?" zonder enig resultaat.

Redelijk vreemd voor iemand die er een boek over geschreven heeft.

Citaat:
Natuurlijk neem je er een heel makkelijk zinnetje uit. En opzich trouwens helemaal geen mis antwoord, 8 maanden niet mogen drinken, want de gevolgen kende hij ...
Dat was nochtans één van de eerste volzinnen die hij gebruikte.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 april 2009 om 13:53.
Oud 13 april 2009, 13:57   #713
Caleb
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Mja het is gewoon zo dat voor een "onderzoeksjournalist" er weinig bruikbaars uitkomt.
Verder dan: "Ze haten ons" geraakt hij in het hele interview niet.
Onzin.

Citaat:
De interviewer doet zijn best om nog enige relevante informatie los te peuteren: "Waarom? Wie? Wanneer? Waar?" zonder enig resultaat.
Grotere onzin

Citaat:
Redelijk vreemd voor iemand die er een boek over geschreven heeft.
Lees het mss eens.

Citaat:
Dat was nochtans de eerste volzin die hij gebruikte.
Dan weet jij toch niet wat volle zinnen zijn. Kerel haalt als eerste voorbeelden aan, voorbeelden die je niet kan negeren.
Natuurlijk erg makkelijk alles te negeren.

Of wat had de ps-burgemeester van molenbeek, Moureaux, weer te zeggen .
Het stuk dat de Vrt er heeft uitgeknipt.

Laatst gewijzigd door Caleb : 13 april 2009 om 14:01.
Oud 13 april 2009, 14:00   #714
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Onzin.

Grotere onzin
Wat zegt hij dan nog meer buiten: "Ze haten ons"?
Ik ben gëintresseerd.

Oud 13 april 2009, 14:01   #715
Caleb
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Wat zegt hij dan nog meer buiten: "Ze haten ons"?
Ik ben gëintresseerd.
Lees het boek. Denk je die op elke pagina ctrl-v deed met het woord haat??
Oud 13 april 2009, 14:04   #716
Caleb
Vreemdeling

Standaard

Als je wat meer tekst wilt:

(en geen enkele keer het woord haat )

Citaat:
Marokkanen. Oorlogscorrespondent Arthur van Amerongen is er sinds zijn studietijd in Amsterdam aan verslingerd. Nadat hij afstudeerde, werd hij jarenlang oorlogscorrespondent in het Midden-Oosten. Het afgelopen jaar dook hij onder in de Brusselse moslimwereld in Brussel. Zijn boek BXL EURABIA is even verbluffend als hallucinant.

In 2006 won Arthur van Amerongen de Prijs van de Nederlandse journalistiek voor een evenwichtig verhaal over Marokkanen in Het Parool. In 2005 won hij samen met Rob Muntz De Zilveren Reissmicrofoon voor De inburgerking, een programma op VPRO, alweer over Marokkanen. Altijd hield hij die getergde bevolkingsgroep dicht tegen de borst.

Na zijn verhuizing naar Brussel merkte hij hoe de lucht daar zeer betrokken raakt. Daarom verschijnt over enkele maanden bij uitgeverij Atlas het opzienbarende en scherp geschreven boek BXL EURABIA. Net voor Van Amerongen voor enkele jaren naar Zuid-Amerika vertrok, kon Knack het manuscript inkijken, en nodigden we hem uit op een Vlaams terras. De auteur wikt, weegt, zalft en laat vooral niet na te slaan.

In Het Parool schreef u dat u van Marokkanen hield, ondanks de laffe moord op Theo van Gogh. Na een dik jaar van infiltratie in de Brusselse moslimwereld schrijft u dat u het gros van de Marokkanen niet meer kunt luchten. Waar is het fout gegaan?
ARTHUR VAN AMERONGEN: Nu ik Brussel verlaten heb en er enige afstand tot mijn onderwerp is ontstaan, komt ook mijn relativeringsvermogen terug. Bovendien hebben enkele incidenten tijdens de laatste tijd van mijn verblijf in Brussel me wat getekend. Ik werd in de Hoogstraat gemolesteerd door een groep Marokkanen, nadat ze eerst mijn vriendin voor hoer hadden uitgescholden en ik vervolgens 'je zuster' naar ze riep. Ik maakte ook een paar berovingen mee. Zo was het gevoel voor nuanceren verdwenen.
Ik had hoe dan ook enorm veel moeite met de dubbele moraal van hun cultuur: aan de ene kant is er het gedweep met hun verheven moraal en de superioriteit van de islam, aan de andere kant is er een groeiende minachting voor onze bevochten liberale idealen. Er is een soort bandeloosheid ontstaan onder Marokkanen omdat ze neerkijken op onze cultuur. Onze vrouwen zijn allemaal hoeren. Bij de Marokkanen wordt de eer van de vrouw zogenaamd maximaal beschermd. Ze kijken ook voortdurend hoe ver ze kunnen gaan. Hun houding is vaak provocerend.

Marokkanen in Brussel staan sterk onder druk van de jihad. Is de druk op de ketel daar werkelijk zo veel sterker dan in Amsterdam?
VAN AMERONGEN: Een bepaalde groep islamitische jongeren is gefascineerd door de jihad. Ik denk wel dat Brussel een tijdbom is. Marokkanen zijn er totaal gemarginaliseerd. Kijk naar de statistieken van de werkloosheid, de armoede, de slechte huisvesting, de discriminatie op de arbeidsmarkt, de criminaliteit. Ik denk dat de Marokkanen in Nederland, of liever in Amsterdam, het een stuk beter hebben dan de Marokkanen in Molenbeek. Voor veel jongeren is de islam er de enige troost. Ik heb in Brussel talloze lezingen bezocht in zaaltjes van islamitische verenigingen. Die worden bijgewoond door alle mogelijke jongeren, van hip gekleed tot op z'n Mekka's. Dat verschijnsel bestaat in Amsterdam niet.

Komt er een moslimaanslag in Brussel?
VAN AMERONGEN: Het lijkt me een kwestie van tijd. Als je kijkt hoeveel mensen er in de laatste zeven jaar gearresteerd zijn in Brussel, weet je dat de stad een tijdbom is. Er is een urban legend die zegt dat er altijd een afspraak was tussen terreurgroepen en de overheid. Niet voor niets konden de Afghaanse moedjahedien hier begin jaren tachtig ongestoord een kantoor openen, omdat die de Sovjet-Unie bestreden in Afghanistan - typische Koude Oorlogpolitiek dus. Hetzelfde geldt voor het Algerijnse FIS: in Algerije gezochte terroristen kregen in België politiek asiel. Uiteindelijk vertrokken al die extremisten naar Londonistan, met alle gevolgen van dien voor het Verenigd Koninkrijk. België ligt uiteraard niet in Irak of Afghanistan, maar dat hoeft niet de enige reden te zijn voor een aanslag. Je hebt maar een gek nodig met een eigen agenda. Bovendien zijn er natuurlijk interessante doelwitten zoals de NAVO en het Europees Parlement. Veel zal afhangen van de buitenlandpolitiek van het EP.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/-a...ticle6994.html

Laatst gewijzigd door Caleb : 13 april 2009 om 14:09.
Oud 13 april 2009, 14:05   #717
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Lees het boek. Denk je die op elke pagina ctrl-v deed met het woord haat??
Weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat er genoeg mensen zijn die dat doen.
Bekende voorbeelden:
Kent Hovind over zogenaamde "Darwinisten"
Jerry Falwell over holebi's en atheïsten.

Oud 13 april 2009, 14:06   #718
Caleb
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat er genoeg mensen zijn die dat doen.
Bekende voorbeelden:
Kent Hovind over zogenaamde "Darwinisten"
Jerry Falwell over holebi's en atheïsten.
Mooi, weer een ontwijkend antwoord.

Lees dan de tekst bovenaan, geen enkele keer het woord haat
Op zijn cv kan je hem nu ook niet bepaald afrekenen.

Laatst gewijzigd door Caleb : 13 april 2009 om 14:08.
Oud 13 april 2009, 14:12   #719
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je wat meer tekst wilt:

(en geen enkele keer het woord haat )

http://www.knack.be/nieuws/belgie/-a...ticle6994.html
Londonistan, Eurabia; plak er een "sexy" naam op, Mexifornia, Eurabia, Borgerokko, Mollahbeek dat gemakkelijk te onthouden is, niet verder beargumenteerd hoeft te worden, en dat inspeelt op een aantal ongefundeerde angsten. In de VS kennen ze Mexifornia, als ingepalmd gebied door de Hispanics. Het continent verandert, de vijand verandert, maar de truken blijven dezelfde.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 14:12   #720
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Marokkanen. Oorlogscorrespondent Arthur van Amerongen is er sinds zijn studietijd in Amsterdam aan verslingerd. Nadat hij afstudeerde, werd hij jarenlang oorlogscorrespondent in het Midden-Oosten. Het afgelopen jaar dook hij onder in de Brusselse moslimwereld in Brussel. Zijn boek BXL EURABIA is even verbluffend als hallucinant.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 april 2009 om 14:13.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be