![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb in mijn kleuterjaren geholpen in een boerderij in het grootste gat mogelijk, maar ik heb er wel met dieren leren omgaan. Ik heb ook ooit eens vakantiewerk gedaan in een slachthuis en op die manier een beetje immuun geworden voor dierlijk bloedvergiet, maar dat neemt niet weg dat ik helemaal niet akkoord ga dat dit op gruwelijke of "onmenselijke" manier gebeurd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jacht als vrije tijdsbesteding, dus het doden voor de kick, vind ik dan weer zinloos moorden.
![]() |
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Die Spanjolen leven echt nog in de tijd van de romeinen.
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de hells angel heeft schrik van 't koetje. hihi... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hahahah die Mitgard.
Ik ben eigenlijk beter gewoon van je, ben je zat geweest gisteren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ik ga ervan uit dat jagers het tof vinden om te jagen. Anders jaag je niet. Eten is er toch genoeg. Dus alle jagers jagen voor vrije tijdsbesteding, dus deze moorden zinloos.
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Begrijp me niet verkeerd. Ik eet graag dieren. En veel.
Maar ik vind niet dat die beesten onnodig moeten afzien. Lap...nu heb ik weeral zin in BBQ ![]()
![]() |
#29 |
Burger
|
![]() lafheid is iets puur menselijks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Niet noodzakelijk, het is een overlevingsinstinct dat ook bij dieren voorkomt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ja dat bestaat en zelfs gewoon "instinct". Mijn katten of honden maken ook wel eens een dier af, en dat kan je puur instinctief noemen. Doch de dierenbeul, handelt op dat moment niet uit overlevingsinstinct want zijn leven is niet in gevaar, dus dat is niet hetzelfde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Net zoals "moord" trouwens in een andere post van Kiko. Een soort van Walt Disney-syndroom waarbij menselijke gevoelens geprojekteerd worden op dieren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Sorry, maar ik heb nooit het woord moord neergeschreven. Wel vind ik dat de jacht een vorm van moord is.
Citaat:
Ik heb echter wèl respect voor dieren, en dieren afknallen voor de lol - want daar komt het in de meeste gevallen toch op neer - is géén vorm van respect. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jagers schieten op dieren, niet omdat ze dan moeten blijten. Tuurlijk vinden deze het leuk om een dier te schieten. Deze worden dan ook met veel liefde klaargemaakt en verorbert. Is het dan zinloos. Zelf een duif in de soep zwieren of een buillion blokje nemen met kipsmaak? Of een steak van de delhaize kopen ipv een duif.
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Mensen vinden diertjes schattig èn tegelijk eten ze graag biefstuk. Laten we dat conflict oplossen door de beide te combineren in een reclamefilmpje: http://www.youtube.com/watch?v=InQiYaJw9P0 http://www.youtube.com/watch?v=KYQJ_...eature=related Voil�* vlees is lekker en de varkentjes zijn ook happy. Alweer een doffe leugen in het boek van het geïndustrialiseerde Westen ![]() ![]()
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 14 april 2009 om 00:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 |
Staatssecretaris
|
![]() vlees eten is iets natuurlijks en hoort bij het leven.
maar dieren doden voor plezier, martelen en onnodig leed toe brengen is iets typisch menselijk. Maar gezien het feit dat wij onze eigen medemens hetzelfde kunnen aandoen als wat wij dieren aandoen maakt van ons monsters. Ik denk dat veel dierenbeulen of mensen die zich vermaken aan dierenleed gewoon hun eigen frustraties willen botvieren op een weerloos dier. Hun lafheid, agressie, haat en moordinstinct bevestigen de link met laffe moordenaars van kinderen en vrouwen |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Soms stel ik mij serieus vragen wanneer ik een stuk vlees oppeuzel.
Maar meestal niet... Die klote Singer met zijn boeken ook .... |
![]() |
![]() |