![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niet!: mensen die willen opkomen voor hun rechten. Wel!: mensen die willen de verworven rechten voor ieder van de hele natie willen teniet doen, enkel maar uit persoonlijke haat, rancune, frustratie, hebzucht, macht....... Ze hebben niks om handen, niks bereikt ed. Ze raken gefrustreerd en wensen ieder (en vooral diegenen die het wel maakten) de dieperik in te helpen door België, dat zekerheid en toekomst biedt voor eenieder, kapot te helpen.
![]() |
![]() |
#282 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anyway. Sta mij deze welgemeende bemerking toe, Magnificat : ik hoop oprecht dat u nooit ontwaakt uit uw droom. Ik vrees dat de realiteit voor u te hard om leven zou zijn. Moge uw god u verder laten gedijen in uw sprookjeswereld, en u in al zijn wijsheid en mededogen nooit tegen de muur der werkelijkheid doen aanlopen. Dat is wat ik u, benevens een Zalig Pasen en witte chocoladeklokken van Rome, van harte toewens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is wel te zien dat mensen hier in een landje honing en overvloed leven en tijd zat hebben om zich bezig te willen en te kunnen houden met zulke geestarme futiliteiten. Laatst gewijzigd door system : 11 april 2009 om 07:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() geef vooral geen inhoudelijke tegenargumentatie eh.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Parlementslid
|
![]() Biedt de Belgische regering ons meer zekerheid en toekomst dan de Vlaamse, de Waalse, de Brusselse, ... regeringen? Ik zie daar geen argumenten voor. Integendeel zelfs zou ik zeggen. De Belgische regering wordt teveel en te lang geplaagd door de communautaire problematiek. Meer zelfbestuur voor onze Gemeenschappen en Gewesten en een sociaal Europa van de autonome regio's lijkt mij een beter alternatief met veel meer zekerheid en toekomst, zeker op de lange termijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dire par exemple que les navetteurs sont une charge pour Bruxelles.C'est vraiment quelque chose d'étonnant." (José Fontaine) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En om te beginnen, voor wat ondemoctarisch is : Om duidelijkheid te scheppen heeft het Vlaamse Parlement op 3 maart 1999 met zeer grote meerderheid vijf resoluties goedgekeurd inzake de verdere staatshervorming. Daarin spreekt het zich uit ten voordele van een tweeledige staatsstructuur met twee volwaardige deelstaten, Vlaanderen en Wallonië, en twee gebieden met bijzonder statuut, het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en het Duitstalige gebied. http://www.woordhouden.be/?q=node/3 Wat wij kunnen besluiten is dat er in België een democratisch deficit zou heersen als Belgie de Vlaamse Perlement eis volgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en als België het Vlaamse parlement niet volgt, zal het Vlaams parlement eenzijdig de onafhankelijkheid uitroepen.
tot nu toe hebben de Brusselse politieke elite en de Walen het altijd te zeggen gehad in België en het meerendeel van de Vlamingen zijn dat kotsbeu. Laatst gewijzigd door Shadowke : 13 april 2009 om 21:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Personne n'a jamais nié l'importance économique de la Région de Bruxelles-Capitale et son attrait pour le développement économique wallon. Jean-Claude Marcourt, Ministre de l'Économie, de l'Emploi et du Commerce extérieur Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kris Peeters is een separatist die het niet zegt. We zijn dus heel ver van De Wever of Dewinter die hun wil van separatisme duidelijk uiten. En zelfs van Dedecker : sommigen vinden hem misschien dubbelzinnig maar in "Mise au point" had hij al eens duidelijk gezegd dat hij voor de splitsing van België was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"Bruxelles est sans doute la seule région du pays qui se plaigne des activités économiques concentrées sur son territoire. Je sais qu'elle n'en tire pas tout le profit voulu puisque les travailleurs navetteurs ne payent pas leurs impôts �* Bruxelles même et n'enrichissent pas encore un peu plus la région de loin la plus riche du pays et qui parfois semble invoquer cette richesse elle-même pour revendiquer encore plus de droit comme celui de s'élargir aux dépens notamment de la Wallonie." ( José Fontaine, directeur van 'La Revue Toudi') |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat soort zekerheid moet ik niet.....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2 gemeenschappen en 2 regios kunnen niet aanvaarden dat - een kleine gemeenschap wordt door de 2 andere gecontroleerd - een gewest wordt door de 2 andere gecontroleerd ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen wilt geen grondgebied inpikken van Brussel of Wallonië. maar dat is blijkbaar volgens jou wel democratisch? neen, Vlaanderen kan niet Wallonië controleren en omgekeerd dus ook niet. Zelfs het federale niveau kan dat niet. maw, als we teveel ruzie maken, waarom niet die bevoegdheden op regionaal niveau laten uitvoeren? of vind jij dat België efficiënt bestuurd wordt?? tot midden 2007 geloofde ik nog dat alles in een federaal België nog zou kunnen werken, maar na de herhalende "non", de eisen tot uitbreiding van Brussel en het bemoeien met die 3 would-be burgemeesters, weet ik niet of zelfs een confederatie zal uithalen. en dan spreek ik nog niet over de uithalen in de Franstalige pers en vooral door die pers. hoe je zo erg iemand kunt haten, dat kan er bij mij niet in. Franstalig België heeft alle solidariteit met Vlaanderen opgezegd, ik zou het spijtig vinden, mocht daardoor Vlaanderen de solidariteit met Wallonië opzeggen....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 14 april 2009 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |