![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik gun je ten zeerste dit hoge loon, maar je moet beseffen dat dit niet het 'modale' is. Er zijn mensen die nu omgerekend nog geen 43000 frank in de maand hebben, ondanks de 29 jaren van voornamelijk inflatie die er tussen jouw begin en de actuele situatie liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk.
Die krijgen ook hun verplaatsingen hé. Dus ze hadden net als ik 1200 bfr per dag. - 400 bfr voor mij (mijne auto en benzine) en bijgevolg hadden ze nog steeds 800 bfr over. Eerlijk is eerlijk dus.
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger had men meer mensen die niet zo hoog geschoold waren en bijgevolg waren hun lonen lager dan welke wel geschoold waren. Nu is de balans naar de andere kant overgeslagen blijkbaar. Maar was het de ouders van vroeger er niet om te doen hun kinderen een goede opleiding te geven met het oog op een beter inkomen dan wij destijds? Waar is dat naartoe?
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Ik vind dat helemaal niet slecht betaald, aangezien freespirit straks nog een diploma krijgt (dr.) en hij een beetje kan doen en laten wat hij wilt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is altijd erg grappig om te mogen zien dat ongeschoolden denken dat mensen scholing volgen voor enkel en alleen het geld. Dit was in mijn geval, en die van mijn vrienden, helemaal niet zo. Laatst gewijzigd door Tavek : 14 april 2009 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Intellectuele uitdagingen, geen prikklok, veel eigen verantwoordelijkheid, je bent met dingen bezig die evengoed je hobby konden zijn..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op de vraag of het een verplichting moet worden is het antwoord even simpel: nee. Er is niet zoiets als HET recht om te weten wat een ander verdient, domweg omdat dat niemands zaken zijn buiten de zaken van de werknemer en de werkgever. Het zal mij absoluut koud laten wat jij verdient. Ik heb daar niets mee te maken en op indentiek dezelfde manier heb jij niets te maken met mijn loon en heb je als zodanig ook niet het recht om dat te weten. Als ik je dat vertel, dan is dat mijn keuze; vertel ik je dat niet, dan hoort dat even goed te zijn. Veel van dat geroep om het publiek maken van lonen, is in dit landje immers weinig meer dan een zoeken naar een excuus om zijn zegje te kunnen doen over andermans loon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=freespirit;4059980]In een aantal andere topics hebben we de discussie ongetwijfeld al eens onrechtstreeks gevoerd, maar bij deze wil ik dit topic toch nog eens apart aanhalen.
Er bestaat net iets te veel taboe over lonen. Jammer want dan heb je als werkende geen enkele houvast. Ik werk 21 jaar bij dezelfde baas in de privé als electrotechnicus en koeltechnieker. Ik verdien gemiddeld 1800 euro per maand plus een procentje op verkopen. Dertiende maand is ongeveer 1000 euro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
- voor een Belgische directeur: 55150 - ingenieurs en kaderleden: 43500 - arbeiders: 22600 --- Ter vergelijking: - 1820 X 13 + 800= 24460 (freespirit). Jullie verdienen sowieso drie tot zes maal het bestaansminimum. Commentaar: Vraag me af hoe je dergelijke fortuinen er doorgedraaid krijgt als je tot 80 uren per week aan het werk bent. Porches? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als ik dat zo lees deed ik het in mijn vorige baan helemaal niet zo slecht ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
On topic: hoeveel ik verdien zijn mijn eigen zaken, en als ik de behoefte voel om dat te delen met iemand dan beslis ik dat zelf wel
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 14 april 2009 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Staatssecretaris
|
![]() Half hiermee akkoord, werknemers van dezelfde werkgever hebben het recht te weten wat de andere werknemers verdienen. Of wat zou gij ervan vinden moest secretaresse A meer verdienen dan secretaresse B omdat ze nogal goed overeenkomt met de baas? Door dergelijke geheimhouding creëert ge een soort doofpot en een systeem dat toelaat dat mensen die hetzelfde werk doen toch verschillend betaald worden.
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een bedrijf met een beetje serieux, weet goed genoeg dat het zich niet kan permitteren om serieuze verschillen in verloning te realiseren, enkel op basis van "verstandhoudingé met de baas of hoever je je benen open kan krijgen voor die baas. Maar als secretaresse A beter presteert en beter rendeert dan secretaresse B, dan is het niet meer dan logisch dat A beter verloond wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() Dat geld dat jij maandelijks ontvangt moet van ergens komen en geld op zich is NOOIT persoonlijk. Als ik zou vragen wat je bestedingspatroon van dat geld is, dan zou ik pas over de schreef gaan en de privacy aantasten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() [quote=hurricane;4060433]
Citaat:
|
|
![]() |