![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neeneen, iedereen weet dat alleen de Hollandhatende Belgicisten perfect zijn!
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
P.S. Ook inzake Pirenne zit u fout. Ik heb Pirenne (nog) niet eens gelezen. Let wel, ik zal dat ook moeten doen, want ook deze versie moeten we kennen. Dus, de argumenten die mensen zoals u aanhalen en waarmee men uit een zekere hoek dan altijd goedkoop komt aandraven en die van het kaliber zijn van 'dat zijn argumenten van de de Belgicist Pirenne', deze argumenten gaan hier niet op. Integendeel, zoals ik hierboven stelde, de informatie heb ik van een geschiedkundige die als mentor Pieter Geyl had. Volgens mij hebt u zelf Pirenne niet eens gelezen en papagaait u zo maar iemand na. Waarschijnlijk omdat het in uw politieke kraam past. En dan is het maar best dat u zwijgt tot u Pirenne hebt gelezen. Of Smit en andere historici en die met mekaar vergelijkt, en dan uw conclusies trekt. Dat zou al heel wat beter zijn in plaats van hier constant sloganeske onzin te komen debiteren. Laatst gewijzigd door system : 15 april 2009 om 08:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welnu, dat kan dus niet, want ik heb Pirenne nog niet eens gelezen. Begrijpt u het nu? Laatst gewijzigd door system : 15 april 2009 om 08:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan nog dit, als u denigrerende opmerkingen maakt over mijn geschiedkundige ingerpretaties, dan doet u dat maar. Wij zijn vrije mensen op dit forum. Maar dan moet u zich ook niet verongelijkt voelen dat u op tijd en stond van hetzelfde laken een broek krijgt. Ik geef tenminste boter bij de vis en dit omdat ik me informeer. En dat zou u ook kunnen doen. Maar u doet dit niet, u orakelt de hele tijd afgezaagde clichés. Dat is het gemakkelijkste natuurlijk, maar bitter weinig kritisch, laat staan historisch. Laatst gewijzigd door system : 15 april 2009 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Daarom kan ik me niet voor stellen dat u, al de door uw gepreseteerde historische kennis op dit forum, aan hem of een leerling van hem heeft te danken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() Het is niet omdat u zich dit niet kunt voorstellen, dat dit daarom ook niet kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
U bent een toonbeeld van hoffelijkheid nietwaar. Uw uitspraak: Citaat:
Dus, laat die zedenpreken in het vervolg maar achterwege en bezondig u vooral niet meer aan hetgeen u de anderen verwijt. Anders komt u toch wat hypocriet over. Laatst gewijzigd door system : 15 april 2009 om 16:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb even vluchtig een kijkje genomen dus ik kan er nog niet diep op ingaan. Wallonië zouden jullie graag erbij zien in een confederale staat zie ik, maar ik twijfel of zij dat willen. Het lijkt me dat men daar eerder naar Frankrijk zal neigen bij vrije keuze. Ook omdat politici soms de spot lijken te drijven met Vlaanderen. Bij gelegenheid bestudeer ik de link eens uitgebreid, bedankt ervoor. Laatst gewijzigd door Politikainspe : 15 april 2009 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Daarom ben ik de idee genegen dat we nog veel van mekaar kunnen leren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Belgen hebben waarschijnlijk nog steeds last van de 15 jaar Verenigd Koninkrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |