Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2009, 14:43   #3101
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
flanellen,
ik denk dat je je van thread hebt vergist.
Dit is geen thread over verkeersveiligheid.
Ik denk dat jij je ook van draad vergist hebt.
Dit is geen draad over heroïne.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 12:07   #3102
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Ik ben er ook van overtuigd dat decriminalisering veel beter werkt.

Het punt was echter dat enkele mensen zoal jij en beste vriend de stelling poneerden dat de politici die daar tegen zijn een andere agenda hebben, met name dat het zelf gangsters zijn en geld verdienen aan illegale drugshandel.

Ik zei dat dit flauwekul was en dat jullie daar geen bewijzen voor hebben.

ik stel dat ook niet. Ik leid enkel af dat decriminaliseren minder kost aan de maatschappij, gezonder voor de ontwikkeling van de mens als soort en aangenamer is voor de sfeer in't algemeen. Daaruit kunnen wij enkel afleiden dat mensen die daartegen zijn een andere agenda hebben (of dom zijn, maar als vriendelijke mens gunnen wij iedereen een gezond verstand).
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 12:53   #3103
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Deze lange draad start in een openingspost die zegt dat de Hollanders beginnen te begrijpen, en beginnen te durven erkennen dat voor dit spesifieke geval, drugs dus, dekriminalizering niet werkt.
Citaat:
Ten eerste gaat het over de mening van 1 christelijke en conservatieve partij. Dat zulke mensen niet gediend zijn met softdrugs weten we al langer.
De CDA is trouwens niet heel Nederland.

...
Jouw opmerking is nogal belachelijk, in het licht van de tekst waartegen je reageert.

Ik stel in de openingspost dat die Hollanders, in tegenstelling tot hun gewoonte in alle "wereldproblemen" om hooghartig te doen alsof zij en zij alleen het bij het rechte eind hebben, nu
beginnen
te begrijpen
en beginnen
te durven
toe te geven
dat hun gedoogbeleid, als voorbode van dekriminalizering niet werkt.

Natuurlijk is zo'n pril begin niet meteen te horen in heel Nederland ineens, zelfs niet in heel een grote partij als de CDA ineens ...., maar het begint ... met te begrijpen .. en met te durven ... en met toe te geven ..., en dat allemaal in een landje dat op moreel gebied de wereld beheerst ....

(en voor alle goed begrip: ik ben lang geen aanhanger van het kristelijk geloof, of een ander geloof, en al zeker geen aanhanger om een geloof een rol te laten spelen in de politiek; maar wel: ieder heeft recht op zijn mening enz. ... ochgottekes, hoe kleinburgerlijk van mij ... dat ik de tsjeven recht op leven gun)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 14 april 2009 om 12:55.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 20:49   #3104
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

[quote=De schoofzak;4060345]Citaat:
Citaat:
Jouw opmerking is nogal belachelijk, in het licht van de tekst waartegen je reageert.
Ach zo?

Citaat:
Ik stel in de openingspost dat die Hollanders, in tegenstelling tot hun gewoonte in alle "wereldproblemen" om hooghartig te doen alsof zij en zij alleen het bij het rechte eind hebben, nu
beginnen
te begrijpen
en beginnen
te durven
toe te geven
dat hun gedoogbeleid, als voorbode van dekriminalizering niet werkt.

Ja dat stelt gij ja. Maar dat is niet wat er staat in het krantenartikel waarop ge u baseert hé.
Het is niet omdat gij dat graag zo zou zien dat het ook zo is.

Citaat:
Natuurlijk is zo'n pril begin niet meteen te horen in heel Nederland ineens, zelfs niet in heel een grote partij als de CDA ineens ...., maar het begint ... met te begrijpen .. en met te durven ... en met toe te geven ..., en dat allemaal in een landje dat op moreel gebied de wereld beheerst ....
Ik zie dat ge zelf al beseft dat wat ge net gezegd hebt maar wat zever in pakskes was.

Het was dus wel degelijk maar 1 partij die wat kwam mekkeren. Dat conservatieve christenen tegen vrijheid waren wisten we al langer.

Citaat:
(en voor alle goed begrip: ik ben lang geen aanhanger van het kristelijk geloof, of een ander geloof, en al zeker geen aanhanger om een geloof een rol te laten spelen in de politiek; maar wel: ieder heeft recht op zijn mening enz. ... ochgottekes, hoe kleinburgerlijk van mij ... dat ik de tsjeven recht op leven gun)
Das goed voor u hé.

Spijtig dat ge mij niet het recht gunt om tussen mijn safke te draaien wat ik wil.
Oud 15 april 2009, 10:18   #3105
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

....

Spijtig dat ge mij niet het recht gunt om tussen mijn safke te draaien wat ik wil.
Even spijtig als dat ik mezelf niet het recht gun om op autowegen 130 per uur snel te rijden.
Ga in de plaats van je spul, maar gauw aan je aansteker hangen. Dat is even triestig.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 15 april 2009, 10:36   #3106
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Even spijtig als dat ik mezelf niet het recht gun om op autowegen 130 per uur snel te rijden.
Ga in de plaats van je spul, maar gauw aan je aansteker hangen. Dat is even triestig.
Gij zijt ook niet van de snuggerste hé. Op wat slaan die onnozel vergelijkingen nu?
Als ge 130 per uur te snel rijd is dit levensgevaarlijk. Zowel voor u als voor anderen op de weg. De eventuele slachtoffers hebben er niet voor gekozen om omvergereden te worden.

Als iemand cannabis rookt is dat zijn/haar eigen keuze.

Ik beweer niet dat cannabis roken het gezondste is wat ge kunt doen maar het is alleszins gezonder dan alcohol drinken of omvergereden worden.

En stopt maar al met dat denigrerend toontje alsof ik een of ander vuile junkie ben. Het zorgt er niet voor dat ge meer gelijk hebt.

Laatst gewijzigd door IronChef : 15 april 2009 om 10:38.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 11:00   #3107
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Het verwonderd me dat deze topic nog steeds verder gaat.

Het gedoogbeleid blijft bestaan in Nederland.

De productie van cannabis gaat gelegaliseerd worden in Nederland.

Er gaat een pasjessysteem ingevoerd worden waardoor buitenlandse drugstoeristen geweerd kunnen worden.

En dit omdat het gedoogbeleid wel degelijk werkt zoals ik al aangetoond heb met cijfers (er zijn meer cannabisgebruikers in landen waar er geen gedoogbeleid is).

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 11:52   #3108
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij zijt ook niet van de snuggerste hé.
Dat is niks nieuws. Daarbij vind ik dat ook niet zo erg. Als wie hier maar mogen genieten van jouw intelligensie.

Citaat:
Op wat slaan die onnozel vergelijkingen nu?
Als ge 130 per uur te snel rijd is dit levensgevaarlijk. Zowel voor u als voor anderen op de weg. De eventuele slachtoffers hebben er niet voor gekozen om omvergereden te worden.
Daarom gun ik mezelf dat recht ook niet. Dat had je toch wel goed gelezen in mijn post hierboven ??

Citaat:
Als iemand cannabis rookt is dat zijn/haar eigen keuze.
Da's waar. Maar toch heeft het parlement beslist dat kannabis roken zo'n slecht voorbeeld is, dat het maar best verboden moet worden. En als gij kannabis rookt, dan moet ge dat ergens vandaan gehaald hebben. Met andere woorden: gij ondersteunt een krimineel sirkwie en een kriminele ekonomie.

Maar dat had ge al allemaal gelezen in deze lange draad. Ik weet eigenlijk zelf niet waarom ik dit hier nog eens herhaal. Waarschijnlijk uit beleefdheid voor jou?

Citaat:
Ik beweer niet dat cannabis roken het gezondste is wat ge kunt doen maar het is alleszins gezonder dan alcohol drinken of omvergereden worden.
Dat staat helemaal niet vast. Maar ook dat had je al gelezen in deze draad.

En zelfs mocht het vast te komen staan, dan nog. Er is immers geen zinnig mens die het autoverkeer wil volledig wegbannen; dus zullen er altijd negatieve gevolgen van zijn. Maar dat betekent niet dat we daarom alle andere ongunstige zaken maar moeten gedogen in onze maatschappij.
Dju toch, dat stond ook al in deze draad.

Citaat:
En stopt maar al met dat denigrerend toontje alsof ik een of ander vuile junkie ben. Het zorgt er niet voor dat ge meer gelijk hebt.
Het kan me geen bal schelen of ik gelijk heb.
Maar dat denigrerend toontje zal ik alleen maar blijven volhouden, als ik zie dat het werkt. Voorbeeld als je daarop reageert.

Het woord "vuile junkie" zal ik niet vlug in de mond nemen, of op het toetsenbord tokkelen. Gebruikers van illegale drugs loezers noemen, dat daarentegen wel.
Niet omdat ik het plezant vind, wel omdat ik ze wil waarschuwen dat er een ernstige kans is dat ze binnen een tiental jaren eruit zullen zien als 'levende lijken'. (ook al een term uit deze draad).

Oud 15 april 2009, 12:05   #3109
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Da's waar. Maar toch heeft het parlement beslist dat kannabis roken zo'n slecht voorbeeld is, dat het maar best verboden moet worden. En als gij kannabis rookt, dan moet ge dat ergens vandaan gehaald hebben. Met andere woorden: gij ondersteunt een krimineel sirkwie en een kriminele ekonomie.

En zelfs mocht het vast te komen staan, dan nog. Er is immers geen zinnig mens die het autoverkeer wil volledig wegbannen; dus zullen er altijd negatieve gevolgen van zijn. Maar dat betekent niet dat we daarom alle andere ongunstige zaken maar moeten gedogen in onze maatschappij.
Nu geef je zelf toe dat er niets crimineel is aan het gebruiken van cannabis. Het parlement zou dit beslist hebben omdat dit een slecht voorbeeld is!

Je beseft zelfs dat handel en kweek enkel en alleen crimineel zijn omdat het illegaal is en dus in criminele handen.

Omdat er niets is met enkel positieve kanten of enkel negatieve kanten, zou je denken dat een zinnig mens eens alles op een rij zet en een afweging maakt.

http://forum.politics.be/showthread....91#post3971991
Oud 15 april 2009, 12:16   #3110
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet omdat ik het plezant vind, wel omdat ik ze wil waarschuwen dat er een ernstige kans is dat ze binnen een tiental jaren eruit zullen zien als 'levende lijken'. (ook al een term uit deze draad).
ook al is het reeds veelvuldig aangetoond dat de kans daartoe zeer klein is.
Blijven volharden is de boodschap, zeker niet bijleren.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 13:39   #3111
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is niks nieuws. Daarbij vind ik dat ook niet zo erg. Als wie hier maar mogen genieten van jouw intelligensie.
Het is u gegund.

Citaat:
Da's waar. Maar toch heeft het parlement beslist dat kannabis roken zo'n slecht voorbeeld is, dat het maar best verboden moet worden
En als gij kannabis rookt, dan moet ge dat ergens vandaan gehaald hebben. Met andere woorden: gij ondersteunt een krimineel sirkwie en een kriminele ekonomie.
Mooie cirkelredenering heb je daar, gefeliciteerd.

Citaat:
Maar dat had ge al allemaal gelezen in deze lange draad. Ik weet eigenlijk zelf niet waarom ik dit hier nog eens herhaal. Waarschijnlijk uit beleefdheid voor jou?
Seniliteit? alzheimer?

Citaat:
Dat staat helemaal niet vast. Maar ook dat had je al gelezen in deze draad.
Allé kom, we zullen het is uittesten. Gij drinkt een fles absynth uit en ik smoor heel mijne zak wiet op. We zullen eens zien wie het overleefd.

Citaat:
En die flauwe zever is dan ook al meermaals weerlegd in deze draad.
Dju, die alzheimer toch hé.

Citaat:
Het kan me geen bal schelen of ik gelijk heb.
Dat is duidelijk ja.

Citaat:
Maar dat denigrerend toontje zal ik alleen maar blijven volhouden, als ik zie dat het werkt. Voorbeeld als je daarop reageert.
Dus jij insinueert dingen en beledigt mensen omdat ge aandacht nodig hebt?

Citaat:
Het woord "vuile junkie" zal ik niet vlug in de mond nemen, of op het toetsenbord tokkelen. Gebruikers van illegale drugs loezers noemen, dat daarentegen wel.
Ik noem mensen die weigeren na te denken en te koppig zijn om zich te informeren losers.

Citaat:
Oud 15 april 2009, 13:40   #3112
Palladium
Burger

Palladium's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is u gegund.

Mooie cirkelredenering heb je daar, gefeliciteerd.

Seniliteit? alzheimer?

Allé kom, we zullen het is uittesten. Gij drinkt een fles absynth uit en ik smoor heel mijne zak wiet op. We zullen eens zien wie het overleefd.

En die flauwe zever is dan ook al meermaals weerlegd in deze draad.
Dju, die alzheimer toch hé.

Dat is duidelijk ja.

Dus jij insinueert dingen en beledigt mensen omdat ge aandacht nodig hebt?

Ik noem mensen die weigeren na te denken en te koppig zijn om zich te informeren losers.

Niet veel vrienden hier precies.
Palladium is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 13:42   #3113
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Palladium Bekijk bericht
Niet veel vrienden hier precies.
Niet veel argumenten hier precies.
Oud 15 april 2009, 13:45   #3114
Palladium
Burger

Standaard

Citaat:
Niet veel argumenten hier precies.
Zo is het, textmonkey.
Oud 15 april 2009, 13:45   #3115
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zo is het, textmonkey.
Wauw, heb je die zelf gevonden?
Oud 15 april 2009, 13:46   #3116
IronChef
Minister-President

Standaard

Ik voel mij echt keihard beledigd nu.

Laatst gewijzigd door IronChef : 15 april 2009 om 13:47.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 13:49   #3117
Palladium
Burger

Standaard

Citaat:
Ik voel mij echt keihard beledigd nu.
en wat gaat ge ertegen doen ?
Oud 15 april 2009, 13:53   #3118
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
en wat gaat ge ertegen doen ?
Ik ga u gewoon verder uitlachen.
Oud 15 april 2009, 13:55   #3119
Palladium
Burger

Standaard

Citaat:
Ik ga u gewoon verder uitlachen.
Hoe oud ben jij eigenlijk ? 13 ?
Oud 15 april 2009, 13:59   #3120
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe oud ben jij eigenlijk ? 13 ?
Kom jij op dit forum om te discussiëren?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be