![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik heb zo'n 12 jaar in een Turkse investeringsmaatschappij gewerkt. Daar was geen loonkloof: vrouwen zijn secretaresses en mannen doen het serieuze werk. Ik kan je verzekeren dat in de banken waar ik gewerkt heb dat lang niet het geval was. Voilgens mij heb jij enkel info uit boekjes, zonder enige toetsing aan de echte werkelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Agitatie; ik ben het er niet mee eens dat emancipatie onder moslima's een materiele kwestie zou zijn.Dat is het niet, het is wel een culturele en levensbeschouwelijke kwestie.
Omdat islam zegt dat een vrouw uiteraard mag werken, maar enkel wanneer niemand haar thuis mist of lijdt onder haar afwezigheid. Dat maakt dat veel Turkse en Marokkaanse vrouwen in principe dus afhankelijk zijn van hun man om toestemming te hebben om te mogen werken. Eer speelt hier ook een rol; voor veel moslims is de man kostwinner en om die reden willen zij niet dat hun vrouw werkt; deze visie werd ooit toegelicht aan de Antwerpse schepenen en burgemeester tijdens een debatavond door woordvoerders van de doelgroepen zelf en ik ook wat ik zag gedurende jaren veldwerk. Natuurlijk betekent dit niet dat geen enkele moslima werkt; maar of dit mag en kan is afhankelijk van de mening van haar directe sociale omgeving, waarbij wat de dame in kwestie zelf wil niet doorslaggevend is. Komt daarbij ook nog wie deze vrouwen zijn, vaak meisjes die beroeps of in het beste geval technisch deden wat weinig doorstroommogelijkheden geeft naar hoger onderwijs of unief, of importbruiden; zonder kennis van taal of cultuur en dus niet erg sterk op een arbeidsmarkt. Ik vind persoonlijk dat er een hemelsbreed verschil is tussen een loonkloof mannen en vrouwen alhoewel ik daar nooit iets van heb gemerkt aangezien ik steeds dezelfde verloning kreeg als mannelijke collega's of een vader, broers en echtgenoot die bepalen of ik mag studeren en zelfs als ik dit geluk heb, dan nog mag werken of thuis moet wachten op de volgende zwangerschap! Ik heb mijn veel gesprekken met moslima's gevoerd;hun culturele en levenbeschouwelijke bagage biedt hen als ze "pech " hebben amper mogelijkheden, economische beperkingen gingen wel samen met culturele identiteit! Eigenlijk brengt u argumenten aan die ik in praktijk nooit bevestigd zag; jammer! IK geloof trouwens echt niet dat die grote groepen sociaal zwakkeren die het al generaties niet zo best doen ineens de redders zijn van het sociaal systeem..daar wegen die groepen juist op door; economisch gezien zijn de kosten groter door migratie dan het ooit zal opbrengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. Laatst gewijzigd door TypO : 15 april 2009 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Goed, dat is uw mening. Maar ze strookt niet met de realiteit. Emancipatie (niet alleen van vrouwen maar ook van bevolkingsgroepen, minderheden, enz) is altijd een kwestie van materiële omstandigheden, van economie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Agitatie; excuseer?? Dat vooral culturele en levensbeschouwelijke beperkingen voor economische achterstand zorgen bij moslima's is helemaal niet" mijn mening" maar een vaststelling die ik kon maken na jaren werk in "aandachtswijken". Dit niet benoemen is moslima's in de kou zetten, en niets meer dan een makkelijk excuus om hun realiteit niet onder ogen te moeten komen.
Iedereen weet ondertussen al dat meisjes het beter doen op school ( gezien vaak de beperkte bewegingsvrijheid tegenover hun broeders is dat ook niet vreemd) maar dat betekent helemaal niet dat ze daarom ook doorstromen naar de arbeidsmarkt, bovendien kennen we leerplicht tot 18 jaar.Hun aantal stijgt; dat is waar maar wat is de verhouding tot het aantal vrouwen wat niet doorstroomt naar de arbeidsmarkt of als importbruid worden ingevoerd? Stereotiep zou ik mijn beeld niet noemen, eerder realistisch; zij het niet politiek correct... Natuurlijk zijn er moslima's die scheiden; lang niet ieder maar al te vaak gearrangeerd huwelijk houdt stand en bovendien kent Turkije op dat gebied dezelfde wetgeving als de meeste Europse landen wat scheiden voor Turkse vrouwen makkelijker maakt. Marokkaanse vrouwen, zeker indien in Marokko getrouwd vallen echter onder het familierecht, gebaseerd op de sharia en sinds 2000 vrouwvriendelijker maar van echte gelijkheid is nog geen sprake. Het aantal scheidingen geeft op geen enkele manier weer wat de sociale positie van vrouwen is of hun graad van emancipatie; vaak is er jaren ellende aan vooraf gegaan; of nam hun echtgenoot en niet zij dit initiatief. En eenmaal gescheiden, wat zijn hun kansen op de arbeidsmarkt? En hoeveel zien er alimentatie van hun man; vaak worden religieuze argumenten aangehaald om niet te betalen. Wat verstaat u onder seksisme?? Een serieus werkgelegenheidsbeleid?? Dat is er echt wel hoor; denk maar aan de vele intitiatieven op gebied van sociale economie, taallessen, opleidingen en stages in bedrijven die tot werk leiden. Het aanbod is niet het probleem; wel het actieve aandeel van doelgroepen. Eigenlijk herhaalt u hier wat de gekende cliché's die helaas onbestaande zag in de realiteit. U weet het misschien niet maar vrouwen mogen vaak niet eens naar een gemengde activiteit, of gebruik maken van openbare voorzieningen omdat er een man werkt, een telefoonnummer van een andere man in je gsm mag al niet, evenmin zijn veel vrouwen vrij om zichzelf vrij in de publieke ruimtes te bewegen, sommigen mogen niet buiten zonder toestemming van hun man, werken of zelfs Nederlands leren wordt niet aangemoedigd. Velen hebben psychosomatische klachten of depressiviteit en gebrek aan vitamine E. Het allochtoon verenigingleven voor vrouwen/mannen stelt soms niets voor maar op papier is alles geweldig... Natuurlijk zijn er gelukkig vrouwen die aan bovenstaande omschrijving niet beantwoorden. Maar dat geluk is te vaak afhankelijk van hun omgeving en niet van hun eigen wil of beslissingsrecht. Kritiek is bovendien 'not done' onderling onder moslims, roddel echter wel...ik heb jaren in die realiteit gestaan en juist uw denken is erg clichématig..het sust een geweten; meer niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan eventuele forumleden met een IQ lager dan 80:
- EU = Europese Unie - De Europese Unie bestaat uit 27 lidstaten - Noorwegen hoort hier niet bij
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In Groot Brittannië is ook de hoofddoek toegestaan voor agentes http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=4913 Nederland mag natuurlijk ook niet achterblijven in het (om ter platst op de buik) multiculst ... beter gezegd om het ter iSSlamKulst. Alle 'integratie' problemen draaien immers om iSSlam. Politieagente met een hoofddoek kan best http://www.nd.nl/artikelen/2009/apri...doek-kan-best-
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 15 april 2009 om 18:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 15 april 2009 om 19:25. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
U slaat met uw hoge IQ complete wartaal uit. Wat jij "extreme salafistische groepen" noemt zijn trouwens echte moslims die niets doen wat hun crimineel van een 'profeet' hen destijds niet heeft voorgedaan. Elke niet-moslim en elkeen die denkt moslim te zijn maar die van het 'rechte pad' is afgedwaald met alle mogelijke middelen te bevechten tot dat de iSSlam (iSSlamstaat inclusief kalief en sharia) het over heel de wereld voor het zeggen heeft (tot alle Westerse democratieen en andere niet-islamitische regimes of koningshuizen vernietigd zijn, waaronder ook het koningshuis van Saoedie Arabie, Marokko of Jordanie) en die de niet-moslim in het beste geval als 2de rangsburger gedoogd (in het slechtste geval vermoord). Allah's Messenger said: I have been commanded to fight against people till they testify that there is no god but Allah, and that Muhammad is the Messenger of Allah, perform the Prayer, and pay Zakah Hadith number in Sahih Muslim [Arabic only]: 33 http://hadith.al-islam.com/Display/H...=1&AlmiaNum=32 In essentie is de islam een religieuze boodschap voor de hele mensheid. Moslims zijn religieus gezien verplicht om het islamitische geloof te verspreiden over de hele wereld. ’En Wij hebben u uitgezonden tot de hele mensheid’ (Koran 34:28 ). Wanneer de niet-moslims toegeven aan bekering of onderwerping, dan kan de missie (da’wa) op vredige wijze worden voortgezet. Als zij dit niet doen, zijn moslims verplicht om oorlog tegen hen te voeren. Om vrede te kunnen bereiken is het nodig, volgens de islam, dat niet-moslims zich onderwerpen aan de uitnodiging van de islam – óf door bekering, óf door het accepteren van de status van religieuze minderheid (dhimmi) en het betalen van de individuele belasting, jizya. Wereldvrede, het finale stadium van de missie, wordt alleen bereikt door de bekering of onderwerping van de hele mensheid aan de islam. […] Moslims geloven dat expansie door oorlog geen agressie is, maar de vervulling van het bevel in de Koran om de islam te verspreiden, als de weg om vrede te bereiken. Het gebruik van geweld om de islam te verspreiden is geen oorlog (harb), een woord dat alleen gebruikt wordt om gewelddadige acties door nietmoslims aan te duiden. Islamitische oorlogen zijn geen hurub [meervoud van harb], maar eerder futuhat, een actie om de wereld te ’openen’ voor de islam en uitdrukking van de islamitische djihad. [...] Ongelovigen die een obstakel vormen voor de da’wa (de missie), zijn zelf schuldig aan deze oorlogstoestand, omdat het verspreiden van de islam op een vredige manier voortgezet kan worden als de anderen zich daaraan onderwerpen. Met andere woorden: zij die zich verzetten tegen de islam veroorzaken oorlogen en zijn er verantwoordelijk voor. Slechts wanneer moslims niet voldoende krachtig zijn, is een tijdelijke ’wapenstilstand’ (hudna) toegestaan.” Bassan Tibi De Islam is met het zwaard verspreid http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...31b47d06639762
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 15 april 2009 om 19:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hoor ik graag van iemand die als beste argument puberale woordspelletjes als "iSSlam" pleegt.
Citaat:
SSmiley SSp.a PSS VerhofSStadt Wat zijn we toch grappig vanavond! ![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() Je kan blijkbaar mijn argumentatie hierboven niet onderuit halen enkel maar het trachten weg te lachen. De connectie met iSSlam en SS is trouwens niet zomaar uit de lucht gegrepen.
![]() |
#113 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Pas maar op, er zitten moslims onder uw bed!
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
U gaat ook zeker prat op uw hoog IQ ? Het gaat hier niet over moslims maar over iSSlam. Ga trouwens eens vragen aan de niet-moslims in Maleisie die momenteel aan den lijve mogen ondervinden wat ik bedoel. Jij die denkt dat de opwarming van de aarde of de economische crisis de enige 'echte' problemen zijn ... "...Het ware gelaat van de islam krijgt men pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkel land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst." Koenraad Elst http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 15 april 2009 om 20:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U mag zich blind staren op uiterlijke kenmerken als een hoofddoek maar het zegt niets over de persoon die het draagt. Een papzak in kostuum of een macho in uniform zal u misschien meer vertrouwen en minder angst in boezemen dan een vrouw met een hoofddoek maar ik meen dat u zich van tegenstander vergist.
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() Maar Noorwegen is wel degelijk een Europees land ( dat weet zelfs een kind van op de lagere school ) , en d�*�*r gaat het om .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |