![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees het zelf in de gazet hé:
http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisni...liegtuig.dhtml Aan den ene kant: hebt ge al eens naast een korpulente heer of dame gezeten in een vliegtuig (of op een bus)? Als modaal ambtenaarke zit ge natuurlijk op je reis naar Turkije niet in biznis gelijk ne Waalse parlementair ... Je knieën, je benen ... opgeplooid gelijk een plooifietske uit de makro ... Aan de andere kant: hoe gaat ge dat beslissen: een bonk van 95 kilo, een beer van 105 kg ... en is dit geen soort van diskriminasie van mensen met een 'handikap' ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doordat er meer en meer medische achtergrond is om te bepalen wie "overgewichtig" is en wie niet, en er effectief een kostenplaatje aan gehangen kan worden,waren dergelijke maatregelen onvermijdelijk.
Ongetwijfeld zullen gerechterlijke procedures dergelijke evoluties nog even kunnen vertragen,maar tegen kostenplaatjes kan niemand op.Temeer als men methodes zal vinden om "normaal postuur" pasagiers te laten beseffen dat ze meebetalen voor die extra-large-passagiers die in steeds grotere aantallen voorkomen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar laten we het zuiver houden, dat 'dubbel betalen' is heus geen 'compensatie' voor het extra gewicht maar gewoon een extra bron van inkomsten voor de airline.
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb al spijt dat ik aan deze draad geen poll verbonden heb:
- Ja, ik heb tijdens een vliegreis al eens naast een erg zwaarlijvige gezeten, en ik had zelf zoveel minder plaats dat het me zeer onkomfortabel was; - Ja, ik heb tijdens een vliegreis al eens naast een erg zwaarlijvige gezeten, maar dat lijfelijk kontakt deed me meer deugd dan de hinder van het gebrek aan plaats; ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Moeten slanke lange mensen ook gaan bijbetalen omdat ze niet in de standaard zitplaatsen te transporteren zijn wegen gebrek aan beenruimte? Mogen kleine anorexia patienten mee voor de kinderprijs? Wie bedenkt een eerlijke formule voor de vluchtprijs per persoon/kilogram/strekkende meter? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.slate.com/id/2216304
Blijkbaar bewegen de luchtvaartmaatschappijen omdat ze nu meer klachten krijgen van "normaal postuur" passagiers die een ganse vliegreis zich moeten inkrimpen,dan omgekeerd van "XXL-passagiers" die verontwaardigd doen over deze "discriminatie"... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Houden zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind het normaal dat obezen meer moeten betalen.
Tja, 140 kilo is dubbel zoveel als 70 kilo eh, dus mogen ze ook dubbel betalen.
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens als een rijke en een armere beiden te veel wegen, dan kan de rijke persoon een lidgeld betalen van Weight Watchers, naar een diëtist gaan die zijn persoonlijke dieet uitstippelt, de gym betalen met aangepaste oefeningen of eventueel een maagring laten plaatsen, een liposuctie laten doen enzovoort. De mensen met een klein inkomen hebben al die mogelijkheden niet en sukkelen dus op hun eentje voort.
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() mooie woordspeling
![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel voor dat zwangere vrouwen dan voor twee betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En dikke zwangere vrouwen voor drie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is U misschien ontgaan...bon...misschien komt dat nog..maar zwangere vrouwen worden eerder dik VOORAAN,en niet zijwaarts....
Het zal U ook interesseren te weten dat hun "pakketje" hoogstens een kilo of 4 kan zijn,in veel gevallen nog ruim binnen...euh...een BMI-index en zo.. ![]() Met enige genereusiteit beschouwen we het dan maar als "handbagage" ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 18 april 2009 om 15:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fijn voor u, maar ik hoop dat u ook niet lang bent. Ik heb al gemerkt dat mannen vanaf laat ons zeggen een 1m85 het moeilijk hebben als ze in de bus zitten. De afstand tot de vorige zetel of het scheidingswandje voor de deur is net te kort voor hen om comfortabel te zitten. Dus zitten ze met wijd gespreide benen wat voor hun gebuur ook erg vervelend is.
Ik moet er bijvoegen dat vele mannen - lang of niet - altijd met hun benen gespreid zitten zonder rekening te houden met de persoon naast hen. Mensen die hun benen spreiden ook dubbel laten betalen?