![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mss dat er binnen 100 jaar zo'n onderzoek mogelijk is, maar nu heeft zo'n onderzoek geen enkele meerwaarde. je doet toch pas iets als het nut heeft??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar zeg jij mij nu eens waarom er nu nog altijd onderzoek moet gedaan worden? wat hoop jij te vinden?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Omdat onderzoek naar historische thema's altijd interessant is en altijd nieuwe invalshoeken kunnen ontdekt worden. En dan heb ik het niet alleen over de holocaust, maar over alle thema's in de geschiedenis. Persoonlijk interesseert mij de holocaust niet echt zo. Mijn voorkeur gaat naar andere periodes in de geschiedenis (de Nieuwe Tijd bv).
![]() |
#225 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() omdat hollanders altijd een grote bek hebben totdat het er echt op aan komt zeker...
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ![]() u trapt het toch ook af uit uw olland...
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2. Omdat er aan dat holocaust-verhaal miljoenen om niet te zeggen miljarden aan schadevergoedingen en claims vasthangen. Of is de holocaust maar een "detail" dat geen aandacht en onderzoek waard is volgens u? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#231 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeg jij en moeten we volgens de wet ook verplicht geloven. Net zoals men in de middeleeuwen van de kerk uit verplicht was te geloven dat de zon rond de aarde draaide bijvoorbeeld. Maar er zijn mensen die daar een andere mening over hebben en er zijn mensen die dit willen onderzoeken. Een verplichte aanname, zonder dat kritisch wetenschappelijk onderzoek eraan te pas mag komen. Ik zeg dus niet dat de holocaust niet is gebeurd, ik zeg wel dat het verboden is eraan te twijfelen en dat het langs alle mogelijke kanten wordt tegengewerkt om die zaken te onderzoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Banneling
|
![]() Als de holocaust echt zo'n verschrikkelijke gebeurtenis was (nogmaals, hetgeen ik perfect wil geloven), dan is kritisch wetenschappelijk onderzoek toch wel op z'n plaats zeker? Het zijn diegenen die dat niet nodig vinden en menen dat we het wettelijke verhaal voor waarheid moeten aannemen (op basis van getuigenissen, wat zuiver wetenschappelijk-methodologisch gezien nochtans niet betrouwbaar is!), die in feite denigrerend doen over de holocaust.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja ja, onderzoek ??? My ass ![]()
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#235 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pietje, je blijft maar naast de kwestie praten. Het gaat niet over pro of contra Faurisson, Bardèche, Guillaume of Verbeke. De discussie gaat over pro of contra vrije meningsuiting.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laster en eerroof catalogeer ik niet onder vrije meningsuiting.
![]() |
#237 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom steeds twee maten & twee gewichten? Waarom dit niet toepassen op de Belgische misdaden in Congo?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 16 april 2009 om 22:08. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb ik ooit enige Belgische misdaden in Congo ontkend ???? Ja ???? Toon het mij dan.
![]() |
![]() |
#239 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is: waarom is er geen wet die het ontkennen van die misdaden verbiedt? Waarom worden deze misdaden geminimaliseerd en ontkend, zelfs in de universiteiten? (Ooit hoorde ik een decaan dit doen aan een universiteit die ik niet nader zal vernoemen.)
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Banneling
|
![]() en waarom toont de VRT niet herhaaldijk documentaires over deze misdaad
waarom zou dat toch zijn ![]() ![]() Laatst gewijzigd door born2bewild : 16 april 2009 om 22:30. |
![]() |
![]() |