Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2009, 23:29   #281
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
De geldstroom van organisaties als de ADL in de VSA. Die hebben Holocaustoverlevenden voor honderdduizenden dollars bedrogen.
Als de ADL dat heeft gedaan dan moeten de holocaustoverlevenden die organisatie aanklagen.
Maar ik begrijp niet goed wat dat te maken heeft met het al dan niet bestaan van een negationismewet. (Waar ik tegen ben maar die ik wel begrijp).
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 23:34   #282
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het gaat niet om de mensen, het gaat om de ideologie. En wat dat betreft krijgt van mij Kosjer-vlees evenveel kritiek als Halal-vlees. Ook hier meet men niet met twee maten. Maar Joden, die laten niet hun dochter vermoorden als ze ongevraagd seks heeft gehad. Het is maar een voorbeeldje. Maar wel een voorbeeldje dat duidelijk aangeeft waarom de een meer kritiek krijgt dan de ander. Is het misschien ooit bij u opgekomen dat de een meer kritiek verdient dan de ander?
De haat druipt uit elke regel. Wat is je probleem? Is je lief er ooit vandoor gegaan met een Marokkaan? En daarom doe je nu maar mee met het Amerikaans-Zionistisch bloedbad? Wat kinderen vermoorden in Palestina, wat vrouwen verkrachten in Iraq, wat cocaïne verhandelen vanuit Afghanistan... Wat kan het leven toch fijn zijn hé!

En, net als in de tijd van de Kruistochten, kunnen we onze smeerlapperij hullen in mooie leuzen, van vrijheid, sletterij & democratie. Ordinaire criminelen die paraderen als hoofse ridders op het witte paard...

Klein detail: noch Palestijnen, noch Iraqezen, noch Afghanen hebben ook maar enige verwantschap met de Marokkanen en Marokko is een volbloed Zionistisch & Atlantisch regime.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 23:35   #283
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Als de ADL dat heeft gedaan dan moeten de holocaustoverlevenden die organisatie aanklagen.
Maar ik begrijp niet goed wat dat te maken heeft met het al dan niet bestaan van een negationismewet. (Waar ik tegen ben maar die ik wel begrijp).
Je volgt de discussie blijkbaar niet, Hertog. We hadden het over politieke & economische belangen achter de politiek van twee maten en twee gewichten, achter de heksenjacht en de broodroof.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 17 april 2009, 23:37   #284
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De haat druipt uit elke regel. Wat is je probleem? Is je lief er ooit vandoor gegaan met een Marokkaan? En daarom doe je nu maar mee met het Amerikaans-Zionistisch bloedbad? Wat kinderen vermoorden in Palestina, wat vrouwen verkrachten in Iraq, wat cocaïne verhandelen vanuit Afghanistan... Wat kan het leven toch fijn zijn hé!

En, net als in de tijd van de Kruistochten, kunnen we onze smeerlapperij hullen in mooie leuzen, van vrijheid, sletterij & democratie. Ordinaire criminelen die paraderen als hoofse ridders op het witte paard...

Klein detail: noch Palestijnen, noch Iraqezen, noch Afghanen hebben ook maar enige verwantschap met de Marokkanen en Marokko is een volbloed Zionistisch & Atlantisch regime.
Er staan veel woorden, maar het is geen reactie op wat ik zei. Ik heb niets in bijzonder tegen Marokkanen, sterker nog, ik heb ze niet eens genoemd. Waar ik iets tegen heb is achterlijke waarden die voortvloeien uit de Sharia. Niets meer, niets minder.

Nu, voor de 500ste keer, ik ben tegen de oorlog in Irak en tegen de aanwezigheid in Afghanistan; altijd geweest!. Het feit dat u dit telkens toch in mijn gezicht blijft gooien bewijst dat u degene bent met het probleem, niet ik.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 23:38   #285
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Ok, ze is dus niet gestemd, en moet dus verder niet behandeld worden. Verder weet je ook heel goed dat de twee maten en gewichten er zijn, los van de wet. Ook in de media word je direct monddood gemaakt en gebroodroofd als je kritiek op Israël uit
Waar haalt u dat toch? Onze media staan vol met kritiek op Israel.
Citaat:
of het officiële verhaal inzake de Holocaust bekritiseert.
Nogmaals: Er is GEEN officieel verhaal. En alle kritiek is nog steeds toegestaan, je wordt bij ons alleen niet meer erg serieus genomen, net zoals mensen die nog steeds verkondigen dat de aarde plat is niet erg serieus worden genomen.

Citaat:
Het is heel duidelijk en dat weet je heel goed: Joden mag je niet bekritiseren, op straffe van uitgescholden te worden voor nazi en antisemiet. Moslims bekritiseren en het conflict der beschavingen prediken is daarentegen verplicht, en als je er niet aan mee doet, dan ben je tegen de vrije meningsuiting, nazi, enzovoort.
Sinds wanneer mag je Joden niet bekritiseren? In welke wereld leeft u eigenlijk? En ja, tegenwoordig schijnt het ''in'' te zijn om moslims te bashen. Ben ik ook al geen voorstander van.

Citaat:
Het is hier het "forum.politics.be", niet het "forum.politics.il". Al zijn er natuurlijk die zich overal in bezette gebieden wanen...
Onder het motto: ''Ze bezetten niet alleen de de westoever maar ook de theehuizen in Amsterdam-Oost''?
U bent niet serieus. Van alle landen met algemene genocidewetten die ik noem pikt u net Belgie eruit, die vooralsnog alleen een wet heeft die ontkennen van de holocaust strafbaar stelt.
U gaat handig voorbij aan Frankrijk (Ontkenning Armeense genocide) of Duitsland, Zwitserland of Oostenrijk (Algemene genocidewetten).
Oud 17 april 2009, 23:45   #286
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Je volgt de discussie blijkbaar niet, Hertog. We hadden het over politieke & economische belangen achter de politiek van twee maten en twee gewichten, achter de heksenjacht en de broodroof.
Inderdaad, u dwaalde weer eens af van de discussie. En u begon ineens weer over
Citaat:
een Marokkaan, Amerikaans-Zionistisch bloedbad, Palestina, Iraq, Afghanistan, de Kruistochten, smeerlapperij, sletterij & democratie, ordinaire criminelen, hoofse ridders, witte paard, Palestijnen, Iraqezen, Afghanen, Marokkanen, Marokko en een volbloed Zionistisch & Atlantisch regime.
Toch hadden we het echt over de (uniciteit van de) holocaust en de wetten die negationisme verbieden.

Maar ook voor beschuldigingen van heksenjacht, broodroof en ''politieke en economische belangen'' heeft u meer nodig dan beweringen. Bewijzen bijvoorbeeld.
Oud 17 april 2009, 23:48   #287
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er staan veel woorden, maar het is geen reactie op wat ik zei. Ik heb niets in bijzonder tegen Marokkanen, sterker nog, ik heb ze niet eens genoemd.
In Nederland heb je vooral Marokkanen, en ik ben er zeker van dat je nog nooit in Palestina geweest bent.

Citaat:
Waar ik iets tegen heb is achterlijke waarden die voortvloeien uit de Sharia. Niets meer, niets minder.
Shari3a betekent weg van de interpretatie. Er is daar niets achterlijk aan. Wat wél achterlijk is, is spreken over wat je niet kent.

Citaat:
Nu, voor de 500ste keer, ik ben tegen de oorlog in Irak en tegen de aanwezigheid in Afghanistan; altijd geweest!. Het feit dat u dit telkens toch in mijn gezicht blijft gooien bewijst dat u degene bent met het probleem, niet ik.
Nochtans was uw Israël wel degelijk betrokken bij de voorbereiding van deze oorlogen... Nochtans hebben we u moord en brand en dictatuur horen roepen voor elk verkeerd woord in een moslimdemo, maar hebben we nooit een woord van kritiek van uw kant gehoord op de moorden op Palestijnen, Irakezen & Afghanen.

We hebben u ook duizendmaal horen peroreren over de Holocaust, maar we hebben bitter weinig gehoord over de moorden, verkrachtingen en vernielingen die de geallieerden Duitsland hebben aangedaan.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 17 april 2009, 23:56   #288
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Nochtans was uw Israël wel degelijk betrokken bij de voorbereiding van deze oorlogen...
Oja? Vertel.

Citaat:
de moorden, verkrachtingen en vernielingen die de geallieerden Duitsland hebben aangedaan.
Wat krijgen we nu? Wat is dit nu voor vergelijking? We hebben het ook niet over de duitse bezetting van Nederland, de verkrachtingen, moorden en vernielingen die de nazi's Nederland hebben aangedaan. We hebben het niet over het bombardement op Rotterdam, of over het uitmoorden van de complete mannelijke bevolking van Putten. Want dan zouden we het hebben over de oorlog.

Maar we hadden het niet over de oorlog. We hadden het over de holocaust. Een unieke massamoord op groepen van de (eigen) bevolking die volgens een bepaalde ideologie niet in een ideale wereld zouden passen.
Oud 17 april 2009, 23:58   #289
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Nederland heb je vooral Marokkanen, en ik ben er zeker van dat je nog nooit in Palestina geweest bent.
In Nederland heb je meer Turken dan Marokkanen (ik geloof 300000 Turken en 200000 Marokkanen; andere moslims komen uit Indonesië, Somalië, Pakistan, Afghanistan, en andere niet-Arabische landen).
Citaat:
Shari3a betekent weg van de interpretatie. Er is daar niets achterlijk aan. Wat wél achterlijk is, is spreken over wat je niet kent.
Het gaat er niet om wat het betekent. ''Religie van de Vrede'' is ook al zo'n leuk eufemisme. Sharia wordt gezien en toegepast als de Islamitische wet. En ik vind wat daar in staat weldegelijk achterlijk. Als u zou toepassen wat daar in staat, zou u voor het minste al in de gevangenis geraken.
Citaat:
Nochtans was uw Israël wel degelijk betrokken bij de voorbereiding van deze oorlogen...
Lasterlijke propaganda. En te makkelijk ook. Is er een oorlog begonnen? Geef de Joden de schuld. Het enige waar je de Joden de schuld van kan geven is dat ze de Mossad niet op uw soort afsturen.
Citaat:
Nochtans hebben we u moord en brand en dictatuur horen roepen voor elk verkeerd woord in een moslimdemo, maar hebben we nooit een woord van kritiek van uw kant gehoord op de moorden op Palestijnen, Irakezen & Afghanen.
Jawel, dan kijkt u niet goed. Vooral de aanwezigheid in Afghanistan, waar we (ook Nederland!) een regime steunen dat nauwelijks beter is dan de taliban, dat irriteert mij mateloos. En dat heb ik meer dan vaak benadrukt. Het zelfde geldt in zekere zin voor Irak. De situatie van de Palestijnen ligt weer wat ingewikkelder, een situatie waar je onmogelijk kanten kan kiezen.
Citaat:
We hebben u ook duizendmaal horen peroreren over de Holocaust, maar we hebben bitter weinig gehoord over de moorden, verkrachtingen en vernielingen die de geallieerden Duitsland hebben aangedaan.
Ik ben in ieder geval blij dat we bevrijd zijn. Dat heeft inderdaad wat gekost, en die kost is spijtig, maar wie weet hoeveel het nazisme gekost zou hebben? Je moet ook op de lange termijn denken.
Oud 18 april 2009, 00:00   #290
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
. We hadden het over de holocaust. Een unieke massamoord op groepen van de (eigen) bevolking die volgens een bepaalde ideologie niet in een ideale wereld zouden passen.
Niets uniek aan. Rwanda, de Belgische misdaden in Congo, het uitmoorden van de hele autochtone bevolking van het continent Noord-Amerika, ...

Een heel continent uitmoorden! Kan jij je dit voorstellen? Wel, het is uit dit inferno dat de Verenigde Staten, die nu ook een staat in het Midden-Oosten, genaamd Israël, tellen, zijn ontstaan.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 18 april 2009, 00:04   #291
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niets uniek aan. Rwanda, de Belgische misdaden in Congo, het uitmoorden van de hele autochtone bevolking van het continent Noord-Amerika, ...

Een heel continent uitmoorden! Kan jij je dit voorstellen? Wel, het is uit dit inferno dat de Verenigde Staten, die nu ook een staat in het Midden-Oosten, genaamd Israël, tellen, zijn ontstaan.
Maar we horen u niet wanneer Servië wordt tegengehouden hetzelfde te doen. Waarom? Omdat het ten eerste een linkse rat was, en ten tweede hij werd tegengehouden door de volgens u ''As van het Kwaad''. Het waren onschuldige moslims, Kallikles!

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 18 april 2009 om 00:08.
Oud 18 april 2009, 00:10   #292
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
U wilt het niet begrijpen.

Citaat:
U vergelijkt appels met peren. En zelfs als het over Amerika gaat, en het uitmoorden van de indianen, weet u ergens nog het woordje ''Israel'' tussen te persen. Knap hoor.

Maar het wordt nu te laat voor mij.
Oud 18 april 2009, 00:34   #293
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar we horen u niet wanneer Servië wordt tegengehouden hetzelfde te doen. Waarom? Omdat het ten eerste een linkse rat was, en ten tweede hij werd tegengehouden door de volgens u ''As van het Kwaad''. Het waren onschuldige moslims, Kallikles!
Uw "onschuldige moslims" hadden niet het recht om de overgebleven Serviërs, Joden & zigeuners weg te pesten, met de hulp van VS, EU, Kouchner & Bernard-Henri Lévy...

Ook hier hebben de VS zich weer van zijn smerigste kant laten zien.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 18 april 2009, 00:35   #294
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U wilt het niet begrijpen.
U wil per sé uw politiek van twee maten en twee gewichten handhaven, en heeft hier geen argumenten voor.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 18 april 2009, 00:37   #295
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw "onschuldige moslims" hadden niet het recht om de overgebleven Serviërs, Joden & zigeuners weg te pesten, met de hulp van VS, EU, Kouchner & Bernard-Henri Lévy...

Ook hier hebben de VS zich weer van zijn smerigste kant laten zien.
Wat bent u toch een verzuurde selectivist.
Oud 18 april 2009, 02:18   #296
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar haalt u dat toch? Onze media staan vol met kritiek op Israel. Nogmaals: Er is GEEN officieel verhaal. En alle kritiek is nog steeds toegestaan, je wordt bij ons alleen niet meer erg serieus genomen, net zoals mensen die nog steeds verkondigen dat de aarde plat is niet erg serieus worden genomen.
Onze media staan vol met kritiek, maar alleen met 'aanvaardbare' kritiek. Details (excuseer voor het woord) zoals de witte fosfor en de clustermunitie werden weliswaar vermeld, maar de verklarende factor/achterliggende context van etnische zuivering, übermenschdenken en racisme werd nauwelijks vermeld. Als er al 'verklaringen' voor die zgn oorlog werden aangereikt, dan hadden media en politici het over Israëlische verkiezingen en de onwil van Hamas om het bestand te verlengen. De echte oorzaken (economisch, etnische zuivering, de omvangrijke wapenindustrie die zich uit de economische crisis moest werken) werden niet of nauwelijks vermeld. Doordat onze media en politici Israël slechts selectief bekritiseren (d.i. enkel die kritiek uiten die geen al te grote gevolgen gaan hebben) krijg je de indruk dat Israël bekritiseerd wordt. De reactie van de (Belgische) bevolking was erg lauw, in vergelijking met de feiten die bekend werden. Deze 'lauwe' reacties zorgden er onder meer voor dat onze overheid en media nog steeds eenzijdig partij konden kiezen voor de regering Abbas en Israël, terwijl Hamas nog steeds afgeschilderd kan worden als 'terroristisch', een etiket dat door mainstreammedia of politici nooit op Israël gekleefd werd. Andere Palestijnse verzetsbewegingen werden geeneens vermeld door onze media, waardoor de indruk gewekt werd dat de oorlog om Hamas draaide, en dat Hamas dus ook de oorzaak kon zijn. Het gevolg van dat alles zijn een hoop diplomatieke verontwaardigingen en Israëlische hoogwaardigheidsbekleders die in Europa doodleuk kunnen zeggen dat er geen humanitaire crisis aan de gang is en dat Israël daarvoor niet verantwoordelijk is. Als je het Gaza-offensief en de gevolgen ervan vergelijkt met bvb de inval van Saddam Hoessein in Koeweit, dan begrijp je dat ik de reacties door onze media en politici op Israël niet onder de term kritiek wil plaatsen.

Ik heb als voorbeeld het Gaza-offensief gebruikt, maar je zou dezelfde redenering makkelijk kunnen doortrekken naar de oorlogen in Irak of Afghanistan. Met betrekking tot Irak worden bvb bomaanslagen vermeld, maar ook daar blijft het aandeel van de Amerikanen in de zgn 'sectaire strijd' (operatie Phoenix had als doel het sectair geweld aan te zwengelen) onderbelicht. Wanneer er zgn Sharia-wetten worden ingevoerd in Afghanistan en Waziristan, dan wordt de verklaring voor die invoering quasi nooit belicht: door de war on terror raakt de positie van de regeringen in Afghanistan en Pakistan fel ondermijnd ten voordele van o.m. extremistische moslims. Die regimes kunnen, als ze deze groepen opnieuw voor zich willen winnen, kiezen tussen de samenwerking met de Amerikanen af te bouwen of de vrouwen- en mensenrechten met de voeten te treden door die wetten toe te staan. Onze bondgenoten-democratische regimes verkiezen erg makkelijk de tweede optie.

Manufacturing dissent noemen ze zoiets.

Laatst gewijzigd door Andy : 18 april 2009 om 02:25.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 07:40   #297
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerst even dit: Zoals ik u al zei: Of deze wet is al gestemd of in voorbereiding.

Dan de uitleg waar u om vroeg:

Het geldt dus niet exclusief voor de holocaust. De meeste wetten zijn zo begonnen omdat de holocaust nu eenmaal de grootste en bekendste genocide is. Waarom u trouwens Belgie vist uit alle landen die ik heb genoemd is mij een raadsel. Neemt Belgie een bijzondere plaats in of zo?

Wat alle ''revisionisten'' ons proberen wijs te maken klopt dus weer eens niet.
We gaan nog wat meemaken als deze wet gestemd wordt. Al die Turken die nu in massa de Armeense genocide ontkennen (waaronder zelfs als ik mij niet vergis Ergun Top) en dat plots niet meer mogen doen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 07:44   #298
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
We gaan nog wat meemaken als deze wet gestemd wordt. Al die Turken die nu in massa de Armeense genocide ontkennen (waaronder zelfs als ik mij niet vergis Ergun Top) en dat plots niet meer mogen doen.
Ja, dat wordt een rare situatie want als ze dat doen zijn ze ineens strafbaar in Turkije, waar je de Armeense genocide niet mag erkennen.
Oud 18 april 2009, 07:51   #299
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Onze media staan vol met kritiek, maar alleen met 'aanvaardbare' kritiek. Details (excuseer voor het woord) zoals de witte fosfor en de clustermunitie werden weliswaar vermeld, maar de verklarende factor/achterliggende context van etnische zuivering, übermenschdenken en racisme werd nauwelijks vermeld. Als er al 'verklaringen' voor die zgn oorlog werden aangereikt, dan hadden media en politici het over Israëlische verkiezingen en de onwil van Hamas om het bestand te verlengen. De echte oorzaken (economisch, etnische zuivering, de omvangrijke wapenindustrie die zich uit de economische crisis moest werken) werden niet of nauwelijks vermeld. Doordat onze media en politici Israël slechts selectief bekritiseren (d.i. enkel die kritiek uiten die geen al te grote gevolgen gaan hebben) krijg je de indruk dat Israël bekritiseerd wordt. De reactie van de (Belgische) bevolking was erg lauw, in vergelijking met de feiten die bekend werden. Deze 'lauwe' reacties zorgden er onder meer voor dat onze overheid en media nog steeds eenzijdig partij konden kiezen voor de regering Abbas en Israël, terwijl Hamas nog steeds afgeschilderd kan worden als 'terroristisch', een etiket dat door mainstreammedia of politici nooit op Israël gekleefd werd. Andere Palestijnse verzetsbewegingen werden geeneens vermeld door onze media, waardoor de indruk gewekt werd dat de oorlog om Hamas draaide, en dat Hamas dus ook de oorzaak kon zijn. Het gevolg van dat alles zijn een hoop diplomatieke verontwaardigingen en Israëlische hoogwaardigheidsbekleders die in Europa doodleuk kunnen zeggen dat er geen humanitaire crisis aan de gang is en dat Israël daarvoor niet verantwoordelijk is. Als je het Gaza-offensief en de gevolgen ervan vergelijkt met bvb de inval van Saddam Hoessein in Koeweit, dan begrijp je dat ik de reacties door onze media en politici op Israël niet onder de term kritiek wil plaatsen.

Ik heb als voorbeeld het Gaza-offensief gebruikt, maar je zou dezelfde redenering makkelijk kunnen doortrekken naar de oorlogen in Irak of Afghanistan. Met betrekking tot Irak worden bvb bomaanslagen vermeld, maar ook daar blijft het aandeel van de Amerikanen in de zgn 'sectaire strijd' (operatie Phoenix had als doel het sectair geweld aan te zwengelen) onderbelicht. Wanneer er zgn Sharia-wetten worden ingevoerd in Afghanistan en Waziristan, dan wordt de verklaring voor die invoering quasi nooit belicht: door de war on terror raakt de positie van de regeringen in Afghanistan en Pakistan fel ondermijnd ten voordele van o.m. extremistische moslims. Die regimes kunnen, als ze deze groepen opnieuw voor zich willen winnen, kiezen tussen de samenwerking met de Amerikanen af te bouwen of de vrouwen- en mensenrechten met de voeten te treden door die wetten toe te staan. Onze bondgenoten-democratische regimes verkiezen erg makkelijk de tweede optie.

Manufacturing dissent noemen ze zoiets.
Alle zaken en onderliggende motieven die u noemt moeten natuurlijk wel eerst bewezen worden. Hoe dan ook, in (sommige) analyses worden ze steevast genoemd.
Ik heb in alle media spijkerharde kritiek gelezen op Israel en ook op internetfora. Ook u plaatst het hiet op dit forum zonder dat u en strobreed in de weg wordt gelegd.

Dat uw visie op het conflict niet door iedereen wordt gedeeld en dat het naar uw mening te weinig aan bod komt in de media, zal andere mensen ook weleens overkomen.
Oud 18 april 2009, 07:55   #300
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
U wil per sé uw politiek van twee maten en twee gewichten handhaven, en heeft hier geen argumenten voor.
Wat u wilt. Maar er zijn geen twee maten en gewichten, dat heb ik u net laten zien. De ontkenning van alle genocides wordt (in sommige landen) strafbaar gesteld. Smaad en laster wordt in alle landen strafbaar gesteld.

Dat de holocaust als eerste in deze wetten werd genoemd heeft vooral te maken met het feit dat deze de grootste en bekendste is, het hier - in onze landen in Europa - heeft afgespeeld en sommige mensen nog op hun netvlies gebrand hebben staan hoe Joden hier uit hun huizen werden getrokken en gedeporteerd. Het beledigende en racistische karakter van de ''revisionische'' uitingen zal daarbij ook een grote rol hebben gespeeld.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 18 april 2009 om 08:02.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be