![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Weet je zeker dat die jongen alleen wat wit poeder versjachert? Of verkoopt hij ook andere witte producten? |
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#104 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als iedereen er frietjes kocht of de eigenaars hun zaak graag wouden blijven runnen verkochten ze hun zaak niet aan anderen, die op hun beurt weer inspelen op een andere behoefte. Daar is iets vreemds aan. Ik ken ook frituren, bakkerijen, chocolateries, bierspeciaalzaken, ... en andere typisch Belgische handelszaken die worden uitgebaat door allochtonen. Er is ook plat racisme in het spel. We weten allemaal dat er Vlamingen zijn die liever zo snel mogelijk hun hebben en houden inpakken van zodra er allochtonen in de straat komen wonen. Dit leidt zelfs tot een devaluatie van de buurt. Zelf gaat u allicht ook graag bij familie wonen, of bij mensen die er tenminste op lijken: bij blanken. Zij doen dit ook. Daar is niets verwonderlijks aan. Een groep mensen hiervan de schuld geven in hoeverre de termen die ze gebruiken om deze mensen aan te duiden, wat ik hier al las: "criminelen", "hoofddoeken", "middeleeuwers", ... , niet op hunzelf van toepassing zijn als ze dit soort boerenbedrog proberen te slijten. |
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik weet overigens wel zeker dat hij (misschien zijn er die dat doen, geen idee) nooit zijn lichaam zou verkopen aan een andere man en dat ook niet doet; die is voor zoiets veel te hetero en mans. |
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dat heeft niets, maar dan ook niets met plat racisme te maken. Dat heeft met zelfbehoud te maken. Het is vrij logisch dat bevolkingsgroepen hun cultuur en gebruiken willen behouden. Het gaat pas fout wanneer diezelfde bevolkingsgroepen hun cultuur willens nillens willen opdringen aan andere 'groepen'. En dat is iets wat hier maar niet wil begrijpen. De mens is, of je het nu fijn vindt of niet, niets meer dan een soort dieren. Met aparte diversiteiten. Ook wij horen thuis in vakjes en groepen. Dat is ook de reden waarom men in de dierentuin de leeuwen apart zet van de apen. Simplistisch gesteld, ik weet het. Maar dit is de essentie. Wil je hier een sluitend bewijs ? Ga met een man of 20,000 naar een moslimland en probeer je daar te vestigen. Liefst nog in een getto. Echt benieuwd in hoeverre dat je dat zou lukken. En wie zou dan de racist zijn ? Of ligt dat dan weer anders ? Dat wij, Vlamingen met veel plezier anderen helpen in tijden van nood, merk je wanneer er aan liefdadigheid gedaan wordt. Als hier écht racisme aan de basis van de problemen zou liggen, zou dat absoluut onmogelijk zijn. Anders wordt het verhaal wanneer wij ons dienen aan te passen aan mensen die ongevraagd ons land overspoelen en ons proberen te overtuigen van, in dit geval, hun geloof. En met alle respect voor ieders mening, zelfs met die van de goedbedoelende 'linkse' medemens, het is een utopie om te stellen dat er zoiets kan ontstaan als een multiculturele samenleving. Ik wil de cultuur van een ander wel eens zien als in een paar weken op vakantie ben maar wil daar geen deel van uitmaken. Racistisch ? Dat hangt er van af hoe je dat wil bekijken. Behoudsgezind ? Ja, absoluut. Ik wil de maatschappij die wij met z'n allen hebben opgebouwd, niet zien verloederen door een verkeerde inschatting van bepaalde politieke strekkingen. |
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Verder kan ik me wel vinden in uw betoog: als de kok twee aan elkaar vreemde ingrediënten mixt, is het niet de schuld van de ingrediënten als zijn gerecht niet te vreten is. Helaas is dat wel de manier waarop het debat jarenlang is gevoerd... |
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Roep dus niet te luid, of de Kongolees in elke Belg zou wel eens kunnen ontwaken... |
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
En als buitenlanders zich hier willen komen vestigen én integreren kan ik daar zelfs begrip voor opbrengen. Onder bepaalde voorwaarden. Dat ze met ons mééwerken en niet louter van het sociaal stelsel komen profiteren. Dat ze bijvoorbeeld hetzelfde respect jegens ons tentoonspreiden zoals ze dat t.o.v. landgenoten doen. Maar daar wringt duidelijk het schoentje. |
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Het is eigenlijk vrij simpel. We gaan pas rechts beginnen denken als we daadwerkelijk last krijgen van allochtonen. Ik vergelijk het met de lieven van m'n drie kinderen die hier thuis komen. Allen zijn ze welkom en ik zal ze behandelen als mijn gasten. Maar ze moeten het kot hier niet op stelten proberen te zetten of mijn ideeën over opvoeding niet ondermijnen of ik wijs ze de deur. Dat is toch mijn goed recht ? |
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door beste vriend : 19 april 2009 om 22:29. |
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#118 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
voil�*!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|