Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2009, 11:13   #121
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uh huh, je geeft hier een volkomen verkeerde voorstelling van zaken.
Migranten, en zeker Marokkaanse kwamen hier werken omdat er voor hen als Amazigh, Berber, ongeschoold, arm behorend tot traditionele dorpen in eigen land GEEN ENKELE TOEKOMST WAS.
Bovendien kent Marokko voor gewonen burgers GEEN ENKELE VORM VAN SOCIALE ZEKERHEID.
De kans om hier te werken is dan ook economisch gezien voor veel migranten eerste generatie de uitweg geweest uit diepe armoede;een kans die mensen maar al te graag namen.
Wat jou leuke Marokkaanse vriend betreft; hebben je ouders je niet geleerd moraliteit boven materiele zaken te stellen?
Moreel gezien is iemand die pakken geld verdient met drugs verwerpelijk, en vrouwen die dit niet kan schelen zolang ze maar "gesoineerd " worden geven blijk van bedenkelijk moreel niveau.
Blijkbaar deert het jou niet hoe iemand verdient maar dat hij verdient, desnoods met criminaliteit?
Of geeft het niet omdat er toch maar aan ongelovigen gedeald wordt? Die crimineel toch wel trouwt met importbruidje omdat die volzaam en controleerbaar zijn? En dan rustig zijn activiteiten verder zet? Tot hij vanwege een accuut verslavingsprobleem wordt afgevoerd naar het Rifgebergte om daar te "genezen"?
En weet je wat zo leuk is; mensen zoals jij zorgen ervoor dat dit hoe dan ook de schuld is van deze samenleving; over je eigen moreel bedenkelijk niveau wil je liefst niets horen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 12:15   #122
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Carrefour van de groenplaats. Die hebben daar zo'n scanner voor biljetten.
Hopelijk lezen de flikken mee en gaan ze de kassa's daar eens wat in de gaten houden he !
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 12:47   #123
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht

Er zijn twee kanten aan de Abdijstraat, meestal verdeeld vanaf De Wittestraat: de ene kant veel lokale (dus allochtone) middenstand, de andere kant een gemengder beeld. Hoe meer je naar de St-Bernardsesteenweg trekt, hoe meer "ketens" (Hema, C&A, Kruidvat, Free Record Shop, etc.).
.
lokaal DUS allochtoon?! We zijn dus al op het punt gekomen dat we dit als een vaststaand feit gaan beschouwen?

Laatst gewijzigd door backfire : 20 april 2009 om 12:48.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 12:56   #124
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
lokaal DUS allochtoon?! We zijn dus al op het punt gekomen dat we dit als een vaststaand feit gaan beschouwen?
hoezo? dat de politiek correctelingen je constant wat hebben wijsgemaakt is blijkbaar nog niet doorgedrongen of zo? Er ZIJN nu eenmaal kolonies van allochtonen in de grootsteden... wat dachtje?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 13:07   #125
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hoezo? dat de politiek correctelingen je constant wat hebben wijsgemaakt is blijkbaar nog niet doorgedrongen of zo? Er ZIJN nu eenmaal kolonies van allochtonen in de grootsteden... wat dachtje?
Idd, en daar mag de politie niet meer patrouilleren zonder de nodige zever, betalen de winkeliers 'beschermingsgeld' en worden cameraploegen aangevallen omdat ze geen pottenkijkers wensen (zoals gisteren nog eens bleek in Schaarbeek).
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 15:33   #126
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Idd, en daar mag de politie niet meer patrouilleren zonder de nodige zever, betalen de winkeliers 'beschermingsgeld' en worden cameraploegen aangevallen omdat ze geen pottenkijkers wensen (zoals gisteren nog eens bleek in Schaarbeek).
Allemaal dingen die tot doel hebben : de verrijking !
Daarnet op de radio : 'Het parket gaat vaststellen of die agent wel heeft geschoten uit wettige zelfverdediging'.
Bij zoiets gaat mijn haar rechtop staan.
De kans bestaat dat die agent nog geviseerd wordt omdat hij zich verweerde.
Oftewel : de omgekeerde, Kafkaiaanse wereld in België.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 15:36   #127
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Allemaal dingen die tot doel hebben : de verrijking !
Daarnet op de radio : 'Het parket gaat vaststellen of die agent wel heeft geschoten uit wettige zelfverdediging'.
Bij zoiets gaat mijn haar rechtop staan.
De kans bestaat dat die agent nog geviseerd wordt omdat hij zich verweerde.
Oftewel : de omgekeerde, Kafkaiaanse wereld in België.
Laat het ons hopen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 15:42   #128
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Laat het ons hopen.
Hoezo ?
Oud 20 april 2009, 16:15   #129
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Hoezo ?
Een flik in de gevangenis brengt daar wat leven in de brouwerij.

Verschaeve
Oud 21 april 2009, 01:56   #130
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Autochtone handelaars worden er inderdaad verjaagd door - het dient gezegd - Noord-Afrikaans krapuul. Winkeliers die er zes of zeven keer worden (fysiek) aangevallen of overvallen zijn helaas geen uitzondering. Ik ging als kind, pakweg een vijftien jaar geleden, elke keer naar de befaamde braderij in de Abdijstraat en herinnerde me die straat toen nog als een levendige straat vol commercie en horeca. Nu is het inderdaad een vuile krapuulstraat geworden, met monotone belwinkels en vzw's die bij voorkeur elke drie maand sluiten en van eigenaar verwisselen. En dan ook nog een massa leegstaande, verkrottende panden. Maar de situatie van de Abdijstraat zal Janssens op het schoon verdiep waarschijnlijk worst wezen. Dit gebied is immers niet 'toerist' of 'mediagevoelig' en ook zijn bourgeoisie-achterban is er niet nodig en woont er niet. Dus kan men deze wijk gerust aan zijn lot overlaten en kan men vanop de kansel van het Stadhuis blijven propageren dat alle Antwerpenaars (maar dan vooral toch de oorspronkelijke bewoners) verdraagzamer moeten zijn en dat er positieve ontwikkelingen aan de gang zijn. En 'den Tir', dit mislukt sociaal experiment zal men een stille dood laten sterven, in de hoop dat er ook geen media-aandacht wordt geschonken aan dit zoveelste fiasco in de Stad Antwerpen.
6
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 06:33   #131
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Dat kan ik me voorstellen.
Oud 21 april 2009, 07:41   #132
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Zetten ze die niet apart ( niet met de " gewone " schurken tezamen ) ? In Frankrijk in ieder geval wél .
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 09:42   #133
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
't was een retorische vraag met een sarcastische ondertoon.
Oud 22 april 2009, 19:20   #134
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Z'n geld ? Bedoel je ZIJN geld daarmee ? Zelfs als het pas gepikt is ? Of verdiend door drugs dealen ? Ik noem dat VUIL geld, en wie dat met plezier aanvaard maakt zichzelf ook vuil.
De wereld draait op vuil geld. Trek uw ogen eens open...
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 21:57   #135
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Zetten ze die niet apart ( niet met de " gewone " schurken tezamen ) ? In Frankrijk in ieder geval wél .
De laatsten die ik in de gevangenis heb geweten waren die bende flikken uit Puurs of zoiets, die zelf drugsdealden enzo. Die namen drugs in beslag en verkochten ze zelf verder.

Twee daarvan zaten in de Begijnenstraat en die dachten dat er hen niets kon gebeuren totdat er op de wandeling zo een man of twintig opvloog. De rest van de gevangenen die gingen daar dan rondstaan zodat de cipiers die aframmeling niet konden stoppen.

Man die zagen eruit, die hun moeder had die niet meer herkend. En iedere keer weer verschiet ik ervan hoe groot die bloedplassen zijn die na zo'n rammeling op de grond liggen.

En dan worden die op transfer gezet naar een andere gevangenis waar ze dan op hun cel blijven inplaats van te gaan wandelen.

Verschaeve
Oud 22 april 2009, 22:41   #136
thefishdoesntthink
Gouverneur

thefishdoesntthink's schermafbeelding

Standaard

De abdijstraat is zalig, zeker als het goei weer is. Keiveel leven en bedrijvigheid. Keiveel vriendelijke mensen. Den Tir is koud en kil en binnen en enkel om te shoppen en shoppen is stom.
Oud 22 april 2009, 22:45   #137
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
De wereld draait op vuil geld. Trek uw ogen eens open...
Dat van mij is anders eerlijk verdiend...Ik ben dan ook geen allochtoon die met bundels 500 euro-biljetten de piepjonge, onderbetaalde kassiersters van de supermarkt hun ogen komt uitsteken.

Laatst gewijzigd door beste vriend : 22 april 2009 om 22:57.
Oud 22 april 2009, 22:49   #138
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
De laatsten die ik in de gevangenis heb geweten waren die bende flikken uit Puurs of zoiets, die zelf drugsdealden enzo. Die namen drugs in beslag en verkochten ze zelf verder.

Twee daarvan zaten in de Begijnenstraat en die dachten dat er hen niets kon gebeuren totdat er op de wandeling zo een man of twintig opvloog. De rest van de gevangenen die gingen daar dan rondstaan zodat de cipiers die aframmeling niet konden stoppen.

Man die zagen eruit, die hun moeder had die niet meer herkend. En iedere keer weer verschiet ik ervan hoe groot die bloedplassen zijn die na zo'n rammeling op de grond liggen.

En dan worden die op transfer gezet naar een andere gevangenis waar ze dan op hun cel blijven inplaats van te gaan wandelen.
Het zal hen leren . Politie heeft in theorie een voorbeeldfunctie, als ze dat niet respecteren, moeten ze de gevolgen maar dragen.
Oud 7 juli 2010, 20:45   #139
Verow
Vreemdeling

Standaard Kiel en den tir

iK zelf woon op kiel, en zoals ik het zie is het eigenlijk best wel op sterven na.
Ik bedoel achter den tir zijn alleen maar allochtonen jongeren.
en ze zoeken vaak problemen . Ze zeggen dat abdijsraat gevaarlijk is , maar ik ga er 10000000keer door , en nog nooit iets , behalve het gewoonlijke natuurlijk.
Dus ja , wat wil je ook , het nu eenmaal zo'n wijk , ik hou wel van zo'n wijken , het hangt er gewoon allemaal vanaf wat voor 'n reputatie dat je hebt ,als die goed is , je bent gerespecteerd , en je hebt veel connecties op elk vlak. ben je welkom op kiel. anders zorg maar dat je niet te veel buiten bent. Ik spreek uit ervaring
Verow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2010, 22:07   #140
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verow Bekijk bericht
iK zelf woon op kiel, en zoals ik het zie is het eigenlijk best wel op sterven na.
Ik bedoel achter den tir zijn alleen maar allochtonen jongeren.
en ze zoeken vaak problemen . Ze zeggen dat abdijsraat gevaarlijk is , maar ik ga er 10000000keer door , en nog nooit iets , behalve het gewoonlijke natuurlijk.
Dus ja , wat wil je ook , het nu eenmaal zo'n wijk , ik hou wel van zo'n wijken , het hangt er gewoon allemaal vanaf wat voor 'n reputatie dat je hebt ,als die goed is , je bent gerespecteerd , en je hebt veel connecties op elk vlak. ben je welkom op kiel. anders zorg maar dat je niet te veel buiten bent. Ik spreek uit ervaring
Over welke 'connecties' heb je het dan ?
Over de drugs groothandel ? Want dat is nu precies de meest bedrijvige tak in deze straat. En niemand schijnt zich er nog voor te schamen. Het gebeurt gewoon op straat. Op klaarlichte dag.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be