Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2009, 09:21   #101
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
België is ziek in zijn kern (wetgeving & politiek), tenzij ge de volledige wetgeving van België bij een eventuele splitsing herschrijft (en meer kracht geeft aan de bevolking) zal Vlaanderen niet beter varen dan België nu.

Het probleem is niet die "solidariteit", noch de Walen, nog het feit dat men Vlaams of Frans spreekt in Brussel, het probleem zit'm in de kern, de wetgeving & de politiek.

Los dit probleem op en iedereen wordt er beter van, en of dit in een onafhankelijk Vlaanderen of in een België gebeurd, dat maakt mij eerlijk gezegd minder uit.
de Vlaamse grondwet stelt momenteel niet veel voor.
in een onafhankelijk Vlaanderen kan die ns goed onder handen worden genomen.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 09:28   #102
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als VB dit keer 20% haalt mogen ze gelukkig zijn.
Zonder jou stem halen ze misschien net geen 30%, dat zou kunnen. Jij neemt je dromen voor werklijkheid of heb je soms een glazen bol?

Laatst gewijzigd door Garry : 21 april 2009 om 09:38.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 09:35   #103
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
nu hoop ik oprecht dat iedereen groen gaat stemmen?
't is voor Europa he. Een groen Europa voor onze kinderen !!!
Stem niet niet alleen in uw voorkeur, maar ook in de toekomst haar voorkeur.
Jij blijft steeds maar hopen zoals een kleine die voor een kauwgombollepot staat, maar.....

Jij kan wel hopen maar overtuig ons eerst eens even, waarom, hoe, wat zoek je te veranderen en met wat?

Ik stuur je al de hele tijd een aantal vragen aangaande jou Groen maar ze blijven onbeantwoord. Zo ga je niet veel mensen voor je zaak winnen hoor.

Wat moet Groen veranderen en hoe gaan ze dat doen volgens jou? Als je zo pro Groen bent kan dat toch niet zo moeilijk zijn om dat hier voor ons eens uit de doeken te doen he baby.

Laatst gewijzigd door Garry : 21 april 2009 om 09:43.
Oud 21 april 2009, 09:36   #104
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Er zijn mijn inziens twee zaken nodig, de bevolking moet dringend meer controle krijgen over de politieke caste, en ten tweede moet de huidige wetgeving uitgemest worden, zolang dit niet gebeurd zal er niets veranderen, noch in België als in Vlaanderen.
Ben ik met je eens.
Oud 21 april 2009, 10:11   #105
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Jij blijft steeds maar hopen zoals een kleine die voor een kauwgombollepot staat, maar.....

Jij kan wel hopen maar overtuig ons eerst eens even, waarom, hoe, wat zoek je te veranderen en met wat?

Ik stuur je al de hele tijd een aantal vragen aangaande jou Groen maar ze blijven onbeantwoord. Zo ga je niet veel mensen voor je zaak winnen hoor.

Wat moet Groen veranderen en hoe gaan ze dat doen volgens jou? Als je zo pro Groen bent kan dat toch niet zo moeilijk zijn om dat hier voor ons eens uit de doeken te doen he baby.
Ik vind gewoon dat Groen zetels MOET hebben. Groen moet gewoon in de mix zitten of 't gaat verkeerd.
Ik ben ronduit voor een betere luchtkwaliteit en een groen ecologisch bestuur. Wat is daar zo mis aan?
We hebben maar één moeder planeet, en dat lijken veel partijen te vergeten.

Ik sta 100% achter de groene big bang!

Citaat:
Groen! wil de economische recessie tegengaan door de komende tien jaar jaarlijks één miljard € te investeren in een groene economie. Zo willen we 100.000 groene jobs creëren tegen 2020. Dat is de ‘Groene New Deal’ die we willen voor Vlaanderen.

In Duitsland werken 260.000 mensen alleen al in de sector van de hernieuwbare energie. In Vlaanderen kunnen dat volgens AGORIA 40.000 mensen zijn in 2020.

Groen! wil elk jaar 100.000 woningen in Vlaanderen omvormen tot lage-energiewoningen. Zo zal voor 100.000 gezinnen de energiefactuur en de CO2-uitstoot halveren. Dit is ook een opsteker voor de bouwsector. De huidige 170.000 jobs kunnen behouden blijven en er komen minstens 10.000 nieuwe groene jobs in de bouw bij.

Groen! gelooft in schone, slimme en sociale producten. Investeren in groene technologie en innovatie zal beslissend zijn voor de concurrentiekracht van de Vlaamse bedrijven. Vlaanderen heeft al een grote voorsprong opgebouwd in het selectief inzamelen en recycleren van afvalstoffen, en die voorsprong mogen we niet verliezen. Er werken nu al 2.500 mensen in de kringloopsector en 6.000 in de afval- en recyclage-industrie. Als Vlaanderen nu ook nog eens de stap durft te zetten naar het ecologisch ontwerpen van producten, kunnen er nog duizenden nieuwe jobs bij komen.

Maar ook in de chemie of de staalsector willen we duurzame keuzes stimuleren. De petrochemie kan zich transformeren in een biochemie die meer zal draaien op duurzame biologische grondstoffen. Ook bij de staalproductie kan de CO2-uitstoot nog meer verlaagd worden.
Oud 21 april 2009, 23:37   #106
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ik vind gewoon dat Groen zetels MOET hebben. Groen moet gewoon in de mix zitten of 't gaat verkeerd.
!
Ook al gaat dat tegen de wil van de kiezers in?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 09:25   #107
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Zonder jou stem halen ze misschien net geen 30%, dat zou kunnen. Jij neemt je dromen voor werklijkheid of heb je soms een glazen bol?
Geen glazen bol hier.

Maar jij hebt blijkbaar een glazen telescoop ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 11:49   #108
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ook al gaat dat tegen de wil van de kiezers in?
Als ze zetels hebben is dat de wil van de kiezers

Stem voor het Vlaams Parlement dan NVA he
Maar voor het Europees Groen

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 22 april 2009 om 11:49.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 12:19   #109
AEvanLoon
Gouverneur

AEvanLoon's schermafbeelding

Standaard

Het is de wil van de kiezer dat de partijen die voorstander zijn van het cordon sanitaire tegen extreem rechts al sinds 'zwarte zondag' (18 jaar geleden) nooit minder dan 75% van de stemmen hebben behaald.
Als het VB er in juni 2009 in slaagt zijn topscore van 5 jaar geleden (24,15%; sindsdien zijn ze er alleen maar op achteruit gegaan) te evenaren, dan spring ik onder de trein. Beloofd!
AEvanLoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 12:30   #110
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AEvanLoon Bekijk bericht
Het is de wil van de kiezer dat de partijen die voorstander zijn van het cordon sanitaire tegen extreem rechts al sinds 'zwarte zondag' (18 jaar geleden) nooit minder dan 75% van de stemmen hebben behaald.
Als het VB er in juni 2009 in slaagt zijn topscore van 5 jaar geleden (24,15%; sindsdien zijn ze er alleen maar op achteruit gegaan) te evenaren, dan spring ik onder de trein. Beloofd!
Niet doen, dan zijn we "The Last of the Mohicans" kwijt.
Oud 22 april 2009, 12:36   #111
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben in die 18 jaar nochtans nog geen enkele partij tegengekomen die het cordon sanitaire expliciet in zijn verkiezingsprogramma opgenomen heeft.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 12:37   #112
AEvanLoon
Gouverneur

Standaard

Laten we afspreken dat ik mijn trein goed uitkies en dat ik wat handgranaten in mijn zakken stop
Oud 22 april 2009, 12:39   #113
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laten we afspreken dat ik mijn trein goed uitkies en dat ik wat handgranaten in mijn zakken stop
Als er op dat moment een treinstaking is zie ik geen probleem.
U kunt zich in dat geval zelfs die handgranaten besparen.
Oud 22 april 2009, 12:45   #114
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb ooit zo eens een aandachtshoer in zwaar beschonken toestand zien zitten aan de toog. 'Vannacht ga ik me onder de trein gooien', riep hij vol wanhoop uit. Ik heb hem droogweg geantwoord: 'als je je echt onder de trein wilt gooien doe je dat beter nu meteen, want 's nachts rijden er geen treinen meer.'
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 12:48   #115
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik heb ooit zo eens een aandachtshoer in zwaar beschonken toestand zien zitten aan de toog. 'Vannacht ga ik me onder de trein gooien', riep hij vol wanhoop uit. Ik heb hem droogweg geantwoord: 'als je je echt onder de trein wilt gooien doe je dat beter nu meteen, want 's nachts rijden er geen treinen meer.'
Wat is een aandachtshoer ?

En 's nachts rijden er toch veel vracht treinen ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 22 april 2009 om 12:48.
Oud 22 april 2009, 13:05   #116
AEvanLoon
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik ben in die 18 jaar nochtans nog geen enkele partij tegengekomen die het cordon sanitaire expliciet in zijn verkiezingsprogramma opgenomen heeft.
U gaat toch niet ontkennen dat elke partij met regeringsambitie (behalve het VB zelf, natuurlijk) zich altijd met veel nadruk voor het cordon sanitaire heeft uitgesproken. Al kan het zijn dat niet elke kiezer weet dat die afspraak door die partijen per resolutie is vastgelegd op 19 november 1992. Dat engagement werd openlijk herhaald in het 'Charter voor de Democratie' dat gesloten werd naar aanleiding van de gemeenteraadsverkiezingen van 2000.

Een verkiezingsprogramma heeft het doorgaans - en bij voorkeur - niet over andere partijen maar over inhoudelijke programmapunten die de partij verwezenlijkt wil zien. Een partij gaat ook niet gemakkelijk in haar verkiezingsprogramma een opsomming geven van alle wetten, besluiten, decreten, resoluties, charters, maatregelen enz. die ze ooit heeft helpen tot stand brengen. Wie zou er dan nog het programma lezen?
Behalve u natuurlijk.

Laatst gewijzigd door AEvanLoon : 22 april 2009 om 13:07.
Oud 22 april 2009, 13:09   #117
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U gaat toch niet ontkennen dat elke partij met regeringsambitie (behalve het VB zelf, natuurlijk) zich altijd met veel nadruk voor het cordon sanitaire heeft uitgesproken. Al kan het zijn dat niet elke kiezer weet dat die afspraak door die partijen per resolutie is vastgelegd op 19 november 1992. Dat engagement werd openlijk herhaald in het 'Charter voor de Democratie' dat gesloten werd naar aanleiding van de gemeenteraadsverkiezingen van 2000.

Een verkiezingsprogramma heeft het doorgaans - en bij voorkeur - niet over andere partijen maar over inhoudelijke programmapunten die de partij verwezenlijkt wil zien. Een partij gaat ook niet gemakkelijk in haar verkiezingsprogramma een opsomming geven van alle wetten, besluiten, decreten, resoluties, charters, maatregelen enz. die ze ooit heeft helpen tot stand brengen. Wie zou er dan nog het programma lezen?
Behalve u natuurlijk.
'Charter voor de DDR-Democratie' moet dat zijn, dank u.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 22 april 2009 om 13:09.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 13:13   #118
AEvanLoon
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Door mijn syndicale contacten kan ik sommige stakingen voorspellen
Oud 22 april 2009, 13:19   #119
AEvanLoon
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
'Charter voor de DDR-Democratie' moet dat zijn, dank u.
Noem het zoals je wil, maar de vatstelling blijft dat de partijen die dat charter ondertekend hebben samen altijd minstens 75% van de stemmen hebben behaald. Wie die enorme volkswil negeert kan men toch geen democraat noemen, of wel?
Oud 22 april 2009, 13:22   #120
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noem het zoals je wil, maar de vatstelling blijft dat de partijen die dat charter ondertekend hebben samen altijd minstens 75% van de stemmen hebben behaald. Wie die enorme volkswil negeert kan men toch geen democraat noemen, of wel?
Ja, doe er nog een schepje bovenop met uw volksverlakkerij.

75% heeft tegen het VB gestemd?

Hoeveel procent heeft dan tegen de SPa gestemd? 88%

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be