![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom gaat een gemeenteambtenaar op weg naar het werk met een mes? Dat lijkt me toch niet de normale gang van zaken; voor een doodbrave gemeenteambtenaar?
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Even ernstig : als je de flikken met een mes te lijf gaat, moet je niet verwonderd zijn als ze je omverknallen. Laatst gewijzigd door beste vriend : 19 april 2009 om 22:50. |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Banneling
|
*knip*
Laatst gewijzigd door Donderdag : 27 april 2009 om 15:40. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
een vtm cameraploeg die wou komen filmen deelde ondertussen ook al in de klappen
|
|
|
#26 |
|
Vreemdeling
|
Hier komt ook nog eens bij dat een marokaan die dit weekend betrokken geraakte bij een ongeval met een lijnbus in Itterbeek overleden is.
Nu heb ik uit goede bron vernomen dat de politie vreest voor verdere escalatie van de feiten. Deze avond zou al een bus bekogeld zijn, maar met wat dat weet ik niet. Wat is da toch met die marokanen? Iedereen kan omkomen in het verkeer hoor. Ok, lijnbus heeft voorrang genegeerd, maar met een aangepaste snelheid kan een bus toch ontweken worden? Vinden ze het daarom weer nodig om de boel op stelten te zetten??? |
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Zie daar, ik heb het gezegd, niet alleen dikke Duitsers mogen niet rellen.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 21 april 2009 om 22:20. |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Vreemdeling
|
Mannen,
zorg volgende keer dat je een beetje beter geïnformeerd bent vooraleer je een boom begint op te zetten over rellen. Zoals we allemaal weten is het merendeel van wat in de pers verschijnt nonsens. Wat de doodgeschoten Marokkaan betreft: ik woon vlakbij tramhalte Robiano, waar alles gebeurd is, en ik kan u garanderen dat het hier deze zondag volstrekt kalm was. Heelder families die naar het Josaphatpark trekken om van de zon te genieten, volle terrasjes, gesprekken tussen de slager en zijn klanten op straat, dat soort atmosfeer. Dat verhaal met de VTM-ploeg vind ik persoonlijk hilarisch, maar representatief voor de algemene sfeer hier was het alvast niet. Dus, volgende keer als er zoiets gebeurt: kom even langs en bekijk de situatie zelf. Als je durft, natuurlijk, want ik heb de indruk dat er hier nogal wat broekschijters op dit forum rondwaren. groeten, p. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dus als u achter uw begonia niets ziet, is er ook niets an de hand, de "mannen" hebben het genoteerd!
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Vreemdeling
|
Ik heb helaas geen begonia's voor mijn venster staan, het spijt me. En - het mag u misschien verbazen - maar op mooie vakantiedagen als zondag loop ik vrij intensief rond in mijn gemeente.
Daarnaast denk ik, met alle respect, dat iemand die ter plaatse woont toch iets beter op de hoogte is van de situatie dan iemand die zijn info uit de (zeer karige) berichtgeving in de gazetten haalt. Dus u mag me op m'n woord geloven, er was hier niets aan de hand. Ik wil u anders wel uitnodigen op de koffie als u me niet gelooft, dan kan u met eigen ogen de toestand komen inschatten. Als u dat liever hebt wil ik u zelfs komen afhalen aan het station. Mijn excuses voor de "mannen". In dagdagelijkse contacten zeg ik soms "mannen" tegen een groep waar ook vrouwen tussenzitten, maar op een forum kan die manier van spreken wat eigenaardig overkomen. Laatst gewijzigd door kreoon : 22 april 2009 om 12:07. |
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door globalmedia : 22 april 2009 om 12:11. |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Vreemdeling
|
Jammer inderdaad, dat veel mensen op opgewarmde en incorrecte informatie afgaan. Ik denk dat de meeste posters op dit forum betere reacties zouden plaatsen als ze met eigen ogen gezien zouden hebben waar ze over schrijven.
Vandaar dat ik die uitnodiging om eens langs te komen concreter wil maken. Ik heb een emailaccount gecreeërd onder de naam [email protected]. Mensen die graag eens een rondleiding krijgen door mijn woonplaats kunnen op dat adres iets laten weten. Laat ook weten wanneer het beste past voor jou. Over een kleine week bekijk ik de reacties en dan kunnen we met de belangstellenden een datum afspreken. Wat voor mij bijvoorbeeld zou kunnen is vrijdag 1 mei in de voormiddag. Ik kom jullie afhalen aan Brussel-Noord en we maken een lange tocht door Schaarbeek, van de meer exotische tot de poepsjieke buurten en terug, met - als het goed weer is - een terrasje tussendoor. |
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
allé, als je sommigen hier toch moogt geloven....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#37 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ja ok, het moet dus waar zijn...
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Minister-President
|
|
|
|