![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was misschien te verwachten. Een viertal sites werden uiteindelijk geblokkeerd vanuit België.
Is dit zinvol ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Wat voor sites ? In principe ben ik tegen het sluiten van site's. Ze beginnen met bvb pedo-sites te sluiten, waar je op zich moeilijk tegen kan zijn, maar wat gaat er volgen ? De eerste stap naar een censuur, zoals bvb in China ? opgepast !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Die 'stop pedosites' waren een gevaar voor de openbare orde en dreigden geweld en mistoestanden uit te lokken. Er moest ingegrepen worden voordat er onschuldige slachtoffers vielen. Vrij logisch dus dat er een firewall rond wordt aangelegd. Dit heeft hier niets met censuur te maken, wel met het vermijden dat vertrouwelijke persoonsgegevens zomaar voor de massa worden ten grabbel gegooid. Dit laatste kan en past niet binnen een humane rechtsstaat. Als die bewuste Nederlander een site met een forum zou openen waarop verkondigd wordt dat ze elke 'sexual offender' zijn kl*ten zouden moeten afkappen, dan is dat vrije meningsuiting. Het voor politieman spelen en het recht in eigen handen nemen is dit echter niet !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spijtig dat ons gerecht zo effectief kan optreden als er rechten van kinderverkrachters beschermd moeten worden, maar als het om de rechten van de kinderen gaat dan blijven die effectieve optredens vaak ver weg. Het is op zich al erg genoeg dat veroordeelde pedofielen terug worden vrijgelaten in onze samenleving (vaak zelfs nog zonder castratie). Nu ja, het is langer bekend dat onze Belgische politici hevige voorstanders zijn van censuur, zelfs als het gaat om het belang van kleine kinderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() het duurt 5 seconden om deze censuur te doorbreken, zolang een website online staat is ze OVERAL op te vragen mits kleine ingreep/omweg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Mensen die iets blokkeren zijn losers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Frappant dat men er als de pinken bij is om de rechten van de pedofielen te verdedigen. Alleszinds een gevaarlijk predecent.
Maar als je OpenDNS gebruikt heb je er geen last van: http://www.opendns.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Schepen
|
![]() Censuur is er al ! Sommige youtube filmpjes die ik vroeger bekeek zijn nu niet meer te bekijken. Youtube gaf een message dat zei dat het niet meer in mijn land beschikbaar was(België
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrije meningsuiting of niet, het maken van databases die publiek toegankelijk zijn met de inhoud van privé gegevens is en blijft mijn inziens strafbaar.
Ik hoop dat de oprichter van die site zelf op een site terecht komt als crimineel zijnde.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Freespirit, moeten we ons zorgen maken over de vraag of er in onze straat pedofielen wonen. Zoja wat doen we er mee. Persoonlijk vind ik dat ieder recht heeft op alle mogelijke informatie. Een vraag, voor de zoveelste keer waarschijnlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar wat ik nog erger vindt is dat een overheid het blijkbaar nodig vindt om het internet te censureren. Vrije meningsuiting en vrije informatie wordt daarmee in zeer groot gevaar gebracht. Waar gaat zoiets eindigen. "The great firewall of China" iemand?
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoiets ja. Informatie afschermen ter beveiliging. Het ziet ernaar uit dat toegang tot www zelfs voor het westen geen fundamenteel recht meer is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Informatie via youtube ed is best meegenomen. Het is vooral gratis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken een gast die een strafblad heeft omdat hij ooit betrapt werd op het in bezit hebben van zaadjes van wiet (dus géén wiet, géén plantjes, wel zaadjes).
Dit bleef jaren op zijn strafblad staan en heeft verhinderd dat hij bepaalde jobs kon uitoefenen omdat die firma's een blanco strafblad wilden. Maar de VEROORDEELDE PEDOFIELEN, die met hun tengels en meer aan kinderen hebben gezet, moeten worden BESCHERMD? Buren met kinderen hebben niet dezelfde rechten als een werkgever die iemand wil aanwerven en daarvoor een blanco strafblad eist? Al degenen die nu "privacy" staan te kwelen mogen van mij als jonge ouders zo'n geheime private pedofiel in dezelfde appartementsblok hebben wonen!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een nonkel heeft sinds z'n twintigste een identiteitskaart waar zwart op wit staat vermeld te zijn veroordeeld voor openbare zedenschennis. Hij werd ooit betrapt toen hij op de openbare weg stond te pissen tegen een boom. Daar werd gedurende vijftig jaar te pas en onpas naar gerefereerd, als zijnde toch maar iets schandaligs. Maar je hebt gelijk. Meer zelfs. Ook al ben je niet veroordeeld worden alle verklaringen minstens 200 honderd jaar bewaard (bij wijze van spreken). Je weet maar nooit dat ze van pas komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaag zetten ze de pedofielen op het net en morgen al de rest die ook maar eens een fiets heeft gepikt of weet ik veel. En krijg het maar eens van het net eenmaal gezet. Voor je het weet kan die kerel die zijn wietzaadjes had voor de rest van zijn leven fluiten naar een job en misschien vrouw en misschien een woning en misschien een lening en tarara yadayadadoe.
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat pedo-sites betreft, die moeten niet gesloten worden, maar geïnfiltreerd door de politie, om de gebruikers daarvan op te sporen, en zonder mediatheater te arresteren. D�*t zou pas verstandig zijn. En eens gepakt = doodstraf = opgeruimd staat netjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger werden bepaalde politiestraffen vermeld, getypt, op de IK. Net zoals interessantere vermeldingen waar je mee kan uitpakken: bloedgever zijn, bijvoorbeeld. Maar dit is ondertussen voltooid verleden tijd. |
|
![]() |
![]() |