Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2009, 13:57   #1
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard Website(s) geblokkeerd door federaal parket

Het was misschien te verwachten. Een viertal sites werden uiteindelijk geblokkeerd vanuit België.

Is dit zinvol ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 14:03   #2
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het was misschien te verwachten. Een viertal sites werden uiteindelijk geblokkeerd vanuit België.

Is dit zinvol ?
Wat voor sites ? In principe ben ik tegen het sluiten van site's. Ze beginnen met bvb pedo-sites te sluiten, waar je op zich moeilijk tegen kan zijn, maar wat gaat er volgen ? De eerste stap naar een censuur, zoals bvb in China ? opgepast !
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 14:08   #3
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Die 'stop pedosites' waren een gevaar voor de openbare orde en dreigden geweld en mistoestanden uit te lokken. Er moest ingegrepen worden voordat er onschuldige slachtoffers vielen. Vrij logisch dus dat er een firewall rond wordt aangelegd. Dit heeft hier niets met censuur te maken, wel met het vermijden dat vertrouwelijke persoonsgegevens zomaar voor de massa worden ten grabbel gegooid. Dit laatste kan en past niet binnen een humane rechtsstaat. Als die bewuste Nederlander een site met een forum zou openen waarop verkondigd wordt dat ze elke 'sexual offender' zijn kl*ten zouden moeten afkappen, dan is dat vrije meningsuiting. Het voor politieman spelen en het recht in eigen handen nemen is dit echter niet !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 14:36   #4
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Spijtig dat ons gerecht zo effectief kan optreden als er rechten van kinderverkrachters beschermd moeten worden, maar als het om de rechten van de kinderen gaat dan blijven die effectieve optredens vaak ver weg. Het is op zich al erg genoeg dat veroordeelde pedofielen terug worden vrijgelaten in onze samenleving (vaak zelfs nog zonder castratie). Nu ja, het is langer bekend dat onze Belgische politici hevige voorstanders zijn van censuur, zelfs als het gaat om het belang van kleine kinderen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 15:35   #5
barfo
Banneling

Standaard

het duurt 5 seconden om deze censuur te doorbreken, zolang een website online staat is ze OVERAL op te vragen mits kleine ingreep/omweg
barfo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 16:00   #6
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Mensen die iets blokkeren zijn losers.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 16:14   #7
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Frappant dat men er als de pinken bij is om de rechten van de pedofielen te verdedigen. Alleszinds een gevaarlijk predecent.

Maar als je OpenDNS gebruikt heb je er geen last van: http://www.opendns.com/
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 16:37   #8
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard

Censuur is er al ! Sommige youtube filmpjes die ik vroeger bekeek zijn nu niet meer te bekijken. Youtube gaf een message dat zei dat het niet meer in mijn land beschikbaar was(België ). Wie beslist hier eigenlijk over? Heeft het te maken met Belgische wetgeving? maar dan nog is het censuur want het was politiek getint en over feiten. Het was geen inbreuk op auteursrechten.
Alvas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 16:52   #9
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vrije meningsuiting of niet, het maken van databases die publiek toegankelijk zijn met de inhoud van privé gegevens is en blijft mijn inziens strafbaar.
Ik hoop dat de oprichter van die site zelf op een site terecht komt als crimineel zijnde.
Oud 22 april 2009, 16:54   #10
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Die 'stop pedosites' waren een gevaar voor de openbare orde en dreigden geweld en mistoestanden uit te lokken. Er moest ingegrepen worden voordat er onschuldige slachtoffers vielen. Vrij logisch dus dat er een firewall rond wordt aangelegd. Dit heeft hier niets met censuur te maken, wel met het vermijden dat vertrouwelijke persoonsgegevens zomaar voor de massa worden ten grabbel gegooid. Dit laatste kan en past niet binnen een humane rechtsstaat. Als die bewuste Nederlander een site met een forum zou openen waarop verkondigd wordt dat ze elke 'sexual offender' zijn kl*ten zouden moeten afkappen, dan is dat vrije meningsuiting. Het voor politieman spelen en het recht in eigen handen nemen is dit echter niet !
Een noodzakelijk kwaad dus ?

Freespirit, moeten we ons zorgen maken over de vraag of er in onze straat pedofielen wonen. Zoja wat doen we er mee.

Persoonlijk vind ik dat ieder recht heeft op alle mogelijke informatie.

Een vraag, voor de zoveelste keer waarschijnlijk.
Oud 22 april 2009, 17:17   #11
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is dit zinvol ?
Ik vind het nogal cru om gegevens over pedofielen online te zetten (kan leiden tot spanningen in een buurt).

Maar wat ik nog erger vindt is dat een overheid het blijkbaar nodig vindt om het internet te censureren.
Vrije meningsuiting en vrije informatie wordt daarmee in zeer groot gevaar gebracht. Waar gaat zoiets eindigen. "The great firewall of China" iemand?

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 17:44   #12
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Ik vind het nogal cru om gegevens over pedofielen online te zetten (kan leiden tot spanningen in een buurt).

Maar wat ik nog erger vindt is dat een overheid het blijkbaar nodig vindt om het internet te censureren.
Vrije meningsuiting en vrije informatie wordt daarmee in zeer groot gevaar gebracht. Waar gaat zoiets eindigen. "The great firewall of China" iemand?

Zoiets ja. Informatie afschermen ter beveiliging. Het ziet ernaar uit dat toegang tot www zelfs voor het westen geen fundamenteel recht meer is.
Oud 22 april 2009, 17:48   #13
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvas Bekijk bericht
Censuur is er al ! Sommige youtube filmpjes die ik vroeger bekeek zijn nu niet meer te bekijken. Youtube gaf een message dat zei dat het niet meer in mijn land beschikbaar was(België ). Wie beslist hier eigenlijk over? Heeft het te maken met Belgische wetgeving? maar dan nog is het censuur want het was politiek getint en over feiten. Het was geen inbreuk op auteursrechten.
Youtube gaat ondertussen over commerciële belangen. Als je beperkingen door youtube beschouwt als beperkingen in de vrije meningsuiting dan ben je verkeerd bezig.

Informatie via youtube ed is best meegenomen. Het is vooral gratis.
Oud 22 april 2009, 17:58   #14
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik ken een gast die een strafblad heeft omdat hij ooit betrapt werd op het in bezit hebben van zaadjes van wiet (dus géén wiet, géén plantjes, wel zaadjes).

Dit bleef jaren op zijn strafblad staan en heeft verhinderd dat hij bepaalde jobs kon uitoefenen omdat die firma's een blanco strafblad wilden.
Maar de VEROORDEELDE PEDOFIELEN, die met hun tengels en meer aan kinderen hebben gezet, moeten worden BESCHERMD? Buren met kinderen hebben niet dezelfde rechten als een werkgever die iemand wil aanwerven en daarvoor een blanco strafblad eist?

Al degenen die nu "privacy" staan te kwelen mogen van mij als jonge ouders zo'n geheime private pedofiel in dezelfde appartementsblok hebben wonen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 18:20   #15
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik ken een gast die een strafblad heeft omdat hij ooit betrapt werd op het in bezit hebben van zaadjes van wiet (dus géén wiet, géén plantjes, wel zaadjes).

Dit bleef jaren op zijn strafblad staan en heeft verhinderd dat hij bepaalde jobs kon uitoefenen omdat die firma's een blanco strafblad wilden.
Circe. Waarom en dus waarvoor je werd veroordeeld is van ondergeschikt belang. De veroordeling is belangrijk en de consequenties zijn bij wet gekend.

Een nonkel heeft sinds z'n twintigste een identiteitskaart waar zwart op wit staat vermeld te zijn veroordeeld voor openbare zedenschennis. Hij werd ooit betrapt toen hij op de openbare weg stond te pissen tegen een boom. Daar werd gedurende vijftig jaar te pas en onpas naar gerefereerd, als zijnde toch maar iets schandaligs.

Maar je hebt gelijk. Meer zelfs. Ook al ben je niet veroordeeld worden alle verklaringen minstens 200 honderd jaar bewaard (bij wijze van spreken). Je weet maar nooit dat ze van pas komen.
Oud 22 april 2009, 22:16   #16
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Circe. Waarom en dus waarvoor je werd veroordeeld is van ondergeschikt belang. De veroordeling is belangrijk en de consequenties zijn bij wet gekend.

Een nonkel heeft sinds z'n twintigste een identiteitskaart waar zwart op wit staat vermeld te zijn veroordeeld voor openbare zedenschennis. Hij werd ooit betrapt toen hij op de openbare weg stond te pissen tegen een boom. Daar werd gedurende vijftig jaar te pas en onpas naar gerefereerd, als zijnde toch maar iets schandaligs.

Maar je hebt gelijk. Meer zelfs. Ook al ben je niet veroordeeld worden alle verklaringen minstens 200 honderd jaar bewaard (bij wijze van spreken). Je weet maar nooit dat ze van pas komen.
Publiek heeft geen zaken in veroordelingen hé.
Vandaag zetten ze de pedofielen op het net en morgen al de rest die ook maar eens een fiets heeft gepikt of weet ik veel.
En krijg het maar eens van het net eenmaal gezet.
Voor je het weet kan die kerel die zijn wietzaadjes had voor de rest van zijn leven fluiten naar een job en misschien vrouw en misschien een woning en misschien een lening en tarara yadayadadoe.
Oud 22 april 2009, 22:35   #17
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Maar de VEROORDEELDE PEDOFIELEN, die met hun tengels en meer aan kinderen hebben gezet, moeten worden BESCHERMD? Buren met kinderen hebben niet dezelfde rechten als een werkgever die iemand wil aanwerven en daarvoor een blanco strafblad eist?

Al degenen die nu "privacy" staan te kwelen mogen van mij als jonge ouders zo'n geheime private pedofiel in dezelfde appartementsblok hebben wonen!
Beter en doeltreffender zou de doodstraf voor kinderverkrachters zijn natuurlijk . Dan hoeft niemand zich zorgen te maken waar VRIJGELATEN pedofiele verkrachters wonen. Want dat bestaat dan niet.
Wat pedo-sites betreft, die moeten niet gesloten worden, maar geïnfiltreerd door de politie, om de gebruikers daarvan op te sporen, en zonder mediatheater te arresteren. D�*t zou pas verstandig zijn. En eens gepakt = doodstraf = opgeruimd staat netjes.
Oud 22 april 2009, 22:37   #18
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat heb ik nu nog nooit gezien, een identiteitskaart waar je veroordelingen op vermeld staan ? ! Bestaat zoiets ? Ik dacht van niet ?!
Oud 22 april 2009, 23:14   #19
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Publiek heeft geen zaken in veroordelingen hé.
Vandaag zetten ze de pedofielen op het net en morgen al de rest die ook maar eens een fiets heeft gepikt of weet ik veel.
En krijg het maar eens van het net eenmaal gezet.
Voor je het weet kan die kerel die zijn wietzaadjes had voor de rest van zijn leven fluiten naar een job en misschien vrouw en misschien een woning en misschien een lening en tarara yadayadadoe.
Als werkgever toch wel, dus waarom de rest van het publiek niet?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 07:59   #20
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Dat heb ik nu nog nooit gezien, een identiteitskaart waar je veroordelingen op vermeld staan ? ! Bestaat zoiets ? Ik dacht van niet ?!
Bestaat ondertussen niet meer.
Vroeger werden bepaalde politiestraffen vermeld, getypt, op de IK. Net zoals interessantere vermeldingen waar je mee kan uitpakken: bloedgever zijn, bijvoorbeeld.
Maar dit is ondertussen voltooid verleden tijd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be