![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien zijn Maingain en het FDF wel een 5de kolonne uit Nederland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een groot complot om de Vlamingen in de armen van de Nederlanders te drijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die zogenaamde "zes vn mythen" staan bol van de verdraaiingen en halve waarheden.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kort samengevat: de Belgicistische leugencampagne draait alweer op volle toeren. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Parlementslid
|
![]() FDF positie en franstalige partijen postitie bestaat als reactie tegen de Vlaamse positie ! Als Vlaanderen kan stoppen met zijn "Twee-Volkeren-Doctrine" ... kan kan iedereen over alles discussieren ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb begrepen dat de gemiddelde Brusselaar en Waal zich meer Belg voelt dan de gemiddelde Vlaming. Voor wat de Walen betreft deel ik die mening. Brusselaars daarentegen, zoals ik ze hier regelmatig ervaar en anders dan wat u zegt, lijken mij veel meer op hun zogenaamde “Brusselse identiteit” te staan. Ik heb de indruk dat Brusselaars zich toch in zekere mate “boven” de andere inwoners van België voelen. Maar goed, zelfs als ze zich “Belg” zouden voelen, dan begrijp ik niet zo goed waarom ze kennelijk niet fel geneigd zijn van “België” te aanvaarden zoals het is, ook voor wat hun positie in dat geheel betreft. Bijvoorbeeld aanhalen dat Brussel een enclave in Vlaanderen is, leidt telkens tot gebeten reacties. Enige identificatie met het Nederlands, toch de meerderheidstaal in België, is meestal onbestaande. En dat voor inwoners van de hoofdstad van een in meerderheid nederlandstalig land ! Idem met de als O zo noodzakelijk voorgehouden uitbreidingsdrang van Brussel, die er vooral of zelfs uitsluitend op gericht blijkt te zijn van een corridor te maken tussen Wallonië en Brussel. Waarom zou dat nodig zijn als de Brusselaars geen Waal wil worden ? Ik ken de echte reden en u ook, t’Serclaes, dus laten we daaromtrent mekaar geen blaasjes wijsmaken. Dat Brussel in wezen een provinciestadje is, moet niet noodzakelijk als zijnde negatief bekeken te worden. Ook in een provinciestadje kan cultuur floreren, en kan het aangenaam leven zijn, nietwaar. Net zoals het inderdaad in Lyon, Marseille of Bordeaux leuk leven kan zijn. Betreffend de vermeende onmisbare cq. gebetonneerde rol en positie van Brussel binnen de Europese Unie blijf ik erbij : de Brusselaars maken zich illusies. De toekomst zal het uitwijzen… |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat zo?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zei immers : “Ik heb eerder de indruk, t’Serclaes, dat Vlaams of Waals worden voor de Brusselaars een step up zou zijn.” Ik denk dat ik toch ooit eens een cursus “Belgische Logica” zal moeten volgen, wil ik jullie soms eigenaardige gedachtengang beter kunnen begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sommige Franstalige politici zien België als een Franstalig land met wat stomme flamins die dat nog niet willen erkennen. daarom willen ze zo snel mogelijk Vlaams-Brabant "tweetalig" maken zodat op z'n minst dat stuk België ook mag genieten van de grote rijke Franse cultuur.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is het probleem hé, Franstalig België wilt het over 1 volk hebben, met 1 taal, die van Voltaire.
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zou me verbazen. je bent binnen het half uur van Brussel-Zuid tot Gent Sint-Pieters....
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben niet de man van lange gloedvolle betogen, maar ik onderschrijf gemiddeld genomen de logica van Hallebarde. Brussel is hoofdstad van de EU vanwege de centrale ligging in combinatie met het feit dat die ligging NIET in één van de grootmachten is. België is een acceptabele oplossing voor zowel Duitsland, Frankrijk als Engeland. Mocht Brussel onverhoopt (door een fout in de geschiedenis) bij Frankrijk gaan horen, dan is het met die positie van Brussel als acceptabel alternatief snel gedaan.
Dat zou voor Brussel, maar eigenlijk voor de hele Lage Landen, geen goede ontwikkeling zijn. Aan de andere kant, als Brussel denkt dat zij zo bijzonder is dat zij een unieke positie verdient, dan denk ik dat zij zichzelf daarmee schromelijk overschat. Zelfs Amsterdam, wat toch bekend staat als een arrogant stadje presteert niet wat Brussel in Belgische context weet te bereiken door het tegen elkaar uitspelen van Walen en Vlamingen. Kortom, Brussel moet zich geen illusies maken dat haar toekomst in de Lage Landen ligt. In het geval een hereniging van (delen van) België met Nederland actueel zou worden, is het duidelijk dat haar kansen in deze gebieden liggen, als EU hoofdstad of als Lage Landen regeringscentrum. In elk geval invloedrijk. In een Franse constructie zou zij gemarginaliseerd worden tot een provinciestadje in het uiterste noorden. (en als u Bienvenu chez les Ch'tis hebt gezien dan weet u hoe het hoge noorden van Frankrijk wordt bejegend. Dat lijkt MIJ niet matchen met het ego van Brussel.
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 24 april 2009 om 07:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat dacht ik dus ook, maar wie weet vergissen wij ons wel, samen met de NMBS en de duizenden pendelaars die elke dag van Brussel naar Gent of van Brussel naar Antwerpen reizen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Niet dat het zo'n belangrijke rol speelt, maar nogal wat van die 'Belgische' stammen waren Germanen, die al dan niet van de Kelten in de buurt één en ander overnamen. 'Belgica' was een cultureel overgangsgebied, en dat is zowat de constante gebleven. Alleen heeft de romanisering geleid tot een iets scherper onderscheid en een iets duidelijker 'grens' tussen de verschillende culturen. 3. Elk territorium is 'kunstmatig'. Dat is géén argument (noch pro, noch contra). 4. Voor zover ik weet waren er ook Walen die niet zo happig waren op die afscheiding. Ongetwijfeld waren ze niet zo talrijk als de orangistische Vlamingen, maar ze bestonden wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat: