Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: hoeveel verdien je?
Meer dan 2500 euro/maand 10 40,00%
Minder dan 2500/euro/maand 15 60,00%
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2004, 12:15   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het is inderdaad vervelend dat in de vraagstelling niet gespecifieerd werd of men hier bruto of netto bedoelt.

Vermits je belastingsschaal afhangt van je gezinssituatie lijkt me een bruto vergelijking beter op zijn plaats. Men vergelijkt uiteindelijk LONEN en niet leefomstandigheden.
Indien je netto wil nakijken, inclusief de aanpassing aan gezinssituaties dan moet je ook extra kindergeld meetellen + extra kortingen voor andere personen ten laste etc... en eveneens zoals DeVexille schreef of je reeds je huisje/tuinjte geërfd hebt en dus geen maandelijkse afbetalingen hebt.

Al met al een zeer moeilijke vergelijking.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2004, 12:17   #22
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Objectief gesproken kom je met 2500 € per maand heel goed rond.
Dat was je vraag he...

Als ge u al tekort gedaan voelt als er "slechts" één auto op de oprit staat en dat op de koop toe nog geen Duits scheurijzer is... tja, d�*n...

Dus nee, 2500 € is al redelijk "goed" verdiend...
Inderdaad.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2004, 18:27   #23
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Voor iemand die 2500 euro netto verdient per maand en dan nog een partner heeft die een mooi loon verdiend zullen en ongetwijfeld veel minder problemen zijn dan iemand die maar de helft verdient ,of van iemand die alleen verdiener is.
wat ik hier opmerk is dat er nogal overdreven word over het nettoloon!
het is normaal dat iemand met de juiste diploma 's en de juiste ingesteldheid gemakkelijker zal zijn om een de juiste job te vinden.
maar hoeveel mensen met hogere diploma 's moeten het niet met minder doen dan hun diploma waard is.
waar ik werkte waren regelmatig nieuwe afgestudeerden,zowel hoger secundair als hooggeschoolden ,als ik dan zag wat op hun loonbrief stond
prees ik mij heel gelukkig met mijn vele jaren dienst.
vroeger werden die mensen na examens regelmatig vast benoemd, nu blijft het bij contract bepaalde duur ,of als men geluk heeft contract onbepaalde duur.
ik spreek hier nu wel van jobs als ambtenaar,of bij een openbare instelling.
wat de prive betaald hangt af van de firma,binnenlands of buitenlands
en de verschillen zijn daar soms groot.
als men over gewone mensen spreekt (die zijn er ook nog ,Heren hooggeleerden of Heren politiekers of Grootverdieners)is het sop dikwijls de kool niet waard.
met al wat aan belastingen betaald moet worden,dure betalingen voor electriciteit,water,milleu,huisvuil,telefoon,kadas traal inkomen,verzekeringen,onderhoud wagen,onderhoud huis enz... enz...
is het voor deze grote groep van mensen dikwijls heel moeilijk om te overleven.
Ik hoor de beter gesitueerden onder jullie daar eens nooit over nadenken!
Ikzelf,verdiende na bijna 36 jaren dienst ongeveer 1700 euro netto.

hoogachtend

ps:en kom me niet vertellen dat ze dan maar zelfstandig moeten worden,al eens gezien hoeveel er dit jaar al over kop gegaan zijn!
ho ja ik had ook nog deling in de winst ,verlofgeld,evaluatiepremie,nieuwjaarspremie natuurlijk min 55%
belastingen goed voor ongeveer 170 euro per maand.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be