Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2009, 19:51   #101
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik ook niet, maar in deze discussie ga ik er van uit dat we het niet hebben over de werkelijk compleet verfoeibare "morele waarden" van tuig van de richel.
Akkoord.

Dan komen wij bij dit: ouders zijn niet de enige vormgevers van een moreel systeem van een kind. Primitieve lineaire inputs (bevel, verbod) zijn bijgevolg niet wenselijk in bepaalde gevallen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 19:57   #102
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Akkoord.

Dan komen wij bij dit: ouders zijn niet de enige vormgevers van een moreel systeem van een kind. Primitieve lineaire inputs (bevel, verbod) zijn bijgevolg niet wenselijk in bepaalde gevallen.
OK, daar kan ik nog mee leven.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 20:02   #103
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
seks legaliseren vanaf 14 jaar ( momenteel 16)
Ik zou ze zelfs verplichten. Verplichte praktijklessen waarbij de kinderen kunnen kennismaken met heteroseksualiteit & homoseksualiteit en kunnen experimenteren met hun klasgenootjes.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 20:03   #104
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik zou ze zelfs verplichten. Verplichte praktijklessen waarbij de kinderen kunnen kennismaken met heteroseksualiteit & homoseksualiteit en kunnen experimenteren met hun klasgenootjes.
Is in de trend van wat Crowley schreef, ja. Kan ik akkoord mee gaan.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 20:24   #105
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Absoluut Houzzee!!! zonder dat uitoefenen dan
Goede voorlichtingen! Geen lessenpakketje van paar uurtjes op een heel jaar. Maar een uitgebreide voorlichting met rollenspellen.

Zo had mijn broer op bezinningsdagen met zijn klas allemaal bekertjes water gekregen.
Ze moesten met elkaar praten en telkens wat van hun bekertje in het andere bekertje gieten. Er zat een kleurstof bij die "soa" zou vertegenwoordigen.
Na het einde zag je hoeveel er wel "besmet" waren met die SOA.
Dat vond ik echt een supergeweldig initiatief.

toch als ouder, zal ik niet wachten op een school om voorlichting te geven. Maar het zelf ook op mij nemen.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 27 april 2009 om 20:26.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 20:31   #106
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom een dergelijke voorlichting ? Bij mijn weten wordt er onder de jeugd sowieso volop geëxperimenteeerd en kennisgemaakt met seks en al wat er komt bij kijken.

Ik zie de meerwaarde van jouw voorstel absoluut niet in. En vooral dat "verplichten" staat me lang niet aan.
Oud 27 april 2009, 22:11   #107
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ouders hebben bitter weinig te willen.
Zo is het ook ! Als jongeren van 15 jaar seks willen, dan moeten ouders zich daar niet teveel mee gaan moeien. Ze zullen we zelf weten (meestal toch) waar ze aan beginnen. Zolang alles maar op een ongedwongen en evenwaardige manier gebeurt. Ouders beperken zich het liefst tot voorlichting en het geven van goede raad. Als ik kinderen van 14 of 15 heb die willen 'vossen' met hun liefje, dan zou ik hen willen vragen of ze dat zelf echt willen en of ze zich er klaar voor voelen. En verder zou ik een pak condooms voor hen klaarleggen. Maar waarschijnlijk en hopelijk hangen ze zulks niet aan mijn neus, en gebruiken ze uit zichzelf voorbehoedsmiddelen, vanwege de tijdige seksuele preventie die hen is verstrekt.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 22:23   #108
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik niet. Kwestie van pedofilie e.d. niet uit de strabaarheid te halen.
zal moeilijk gaan als er al niet in zit
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 22:25   #109
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het is onaanvaardbaar dat kinderen van veertien jaar seks zouden hebben.
onaanvaardbaar voor wie of watte, Max ?

Citaat:
Seks hoort enkel thuis in een kerkelijk huwelijk tussen meerderjarige man en vrouw (minstens 18 jaar, maar het liefst 21+).
voor diezelfde kerk is die leeftijd niet echt zo'n probleem (geweest)

Laatst gewijzigd door praha : 27 april 2009 om 22:25.
Oud 27 april 2009, 22:37   #110
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
In de Romeinse periode was de gemiddelde leeftijd voor te huwen 19 voor meisjes en 25 �* 30 voor jongens.

http://users.telenet.be/michel.vanhalme/nonfic311.htm

In de late middeleeuwen was dit voor de vrouw echter 23 jaar en voor de man 25 jaar.

http://209.85.229.132/search?q=cache...&ct=clnk&gl=be
Dat zou me aardig verbazen gezien de maximale gemiddelde leeftijd in de middeleeuwen zowat 30 jaar betrof en rond het jaar 0 rond de 20 lag
Oud 27 april 2009, 22:41   #111
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dat zou me aardig verbazen gezien de maximale gemiddelde leeftijd in de middeleeuwen zowat 30 jaar betrof en rond het jaar 0 rond de 20 lag
nogmaals: de GEMIDDELDE leeftijd houdt rekening met kindersterfte en jonge overlijdens door ziekte en zo. Als men weet dat er gewoonlijk rond de 10 kinderen werden geboren waarvan er twee de volwassenheid bereikten, is het niet moeilijk om tot een gemiddelde leeftijd van dertig te komen, terwijl net die twee overlevenden die volwassen werden dikwijls tachtig of meer werden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 22:49   #112
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Weeral zo iemand die niets van demografische geschiedenis kent. Troost u, u bent zeker niet de enige. De gemiddelde leeftijd slaat op iedereen, u moet er dus ook rekening mee houden dat er veel doodgeboortes waren in die tijden en er veel kinderen stierven voor ze vijf jaar oud waren. Als je enkel met de bevolking rekening houdt ouder dan vijf levensjaren (de eerste vijf jaar waren kinderen zeer kwetsbaar) kom je al uit op een gemiddelde van vijftig �* zestig jaar voor de pré-industriële bevolking. Voor stedelijke middengroepen kon de gemiddelde leeftijd in onze contreien, indien er geen epidemieën woedden of oorlogen uitbraken, oplopen tot zestig of zeventig jaar. En in die tijd werden er zelfs mensen tachtig of negentig jaar oud !

Zelfs als u rekening houdt met de mortaliteitsgraad bij kinderen, kan u nooit uitkomen op een maximale leeftijd van dertig, laat staan twintig. Dan zouden er praktisch geen kinderen meer geboren worden wegens de jonge leeftijd van de moeders waarop ze stierven ! U kan het best eens de links van 'Vorenus' aanklikken en de info goed doorlezen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 22:54   #113
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs als u rekening houdt met de mortaliteitsgraad bij kinderen, kan u nooit uitkomen op een maximale leeftijd van dertig, laat staan twintig. Dan zouden er praktisch geen kinderen meer geboren worden wegens de jonge leeftijd van de moeders waarop ze stierven ! U kan het best eens de links van 'Vorenus' aanklikken en de info goed doorlezen.
tien geboren kinderen sterven op:

2 /3/ 4/ 5/ 6/ 7/ 8/ 85/ 82/ jaar oud = gemiddelde leeftijd: 202/10 = 20 jaar oud

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 23:03   #114
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
nogmaals: de GEMIDDELDE leeftijd houdt rekening met kindersterfte en jonge overlijdens door ziekte en zo. Als men weet dat er gewoonlijk rond de 10 kinderen werden geboren waarvan er twee de volwassenheid bereikten, is het niet moeilijk om tot een gemiddelde leeftijd van dertig te komen, terwijl net die twee overlevenden die volwassen werden dikwijls tachtig of meer werden.
nogmaals ( of beter voor mij de eerste maal )....
niemand ontkent dat er geen 70 of zelfs 80-jarigen tussen liepen in dien tijd rondliepen
maar je vergeet dat zoiets als een huwelijk _wat meestal toch aanzien werd als duurzame en langere relaties met procreatie _ wel afgestemt zou worden op dat gegeven
Oud 27 april 2009, 23:12   #115
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Weeral zo iemand die niets van demografische geschiedenis kent. Troost u, u bent zeker niet de enige. De gemiddelde leeftijd slaat op iedereen, u moet er dus ook rekening mee houden dat er veel doodgeboortes waren in die tijden en er veel kinderen stierven voor ze vijf jaar oud waren. Als je enkel met de bevolking rekening houdt ouder dan vijf levensjaren (de eerste vijf jaar waren kinderen zeer kwetsbaar) kom je al uit op een gemiddelde van vijftig �* zestig jaar voor de pré-industriële bevolking. Voor stedelijke middengroepen kon de gemiddelde leeftijd in onze contreien, indien er geen epidemieën woedden of oorlogen uitbraken, oplopen tot zestig of zeventig jaar. En in die tijd werden er zelfs mensen tachtig of negentig jaar oud !

misschien moet je je eerst eens eerst vergewissen waarom er niet gemiddelde leeftijd stond maar wel maximale gemiddelde leeftijd ....
die cijfers houden dus _bij mijn weten _ alleen rekening met tot volwassenheid gegroeide individuen
verder ben ik niet voor dat cijfer verantwoordelijk
andere bronnen spreken al onmiddellijk over een marge +10
Oud 27 april 2009, 23:18   #116
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
tien geboren kinderen sterven op:

2 /3/ 4/ 5/ 6/ 7/ 8/ 85/ 82/ jaar oud = gemiddelde leeftijd: 202/10 = 20 jaar oud
circe,
denk je nu echt dat de antropologie rekening zou houden met zulke fratsen ?
Oud 28 april 2009, 05:03   #117
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mathijs Bekijk bericht
Het komt steeds vaker voor dat jongens en meisjes ontmaagd zijn voor hun 16de, kan dit?
Bij het Vlaams Belang hebben ze een pedofiel. Zou hij verantwoordelijk zijn voor al die gevallen??

http://forum.politics.be/showthread.php?t=116740

Laatst gewijzigd door nickb : 28 april 2009 om 05:06.
nickb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 07:49   #118
cuboidz
Lokaal Raadslid

cuboidz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord.

http://www.vandaag.be/lifestyle/1704...ers-nodig.html

Citaat:
Kinderen met strenge ouders zijn bekwamer dan hun leeftijdsgenoten die vrij worden opgevoed. Dat blijkt uit een Britse studie.

Ouders die disciplinair maar ook lief zijn, voeden hun kinderen beter op. De kinderen zijn beter aangepast aan hun omgeving, scoren beter op school en hebben meer zelfvertrouwen.

Vooral voor meisjes is dit zeer belangrijk. Wanneer zij op jonge leeftijd weinig zelfvertrouwen hebben, kan dit leiden tot emotionele problemen en druggebruik.

Volgens onderzoekers zijn er veel ouders die ‘gewoon hun best doen’. Maar deze houding wordt doorgegeven aan hun kinderen waardoor deze minder goed presteren als hun klasgenoten.

-- Peter Griffin --
cuboidz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 07:56   #119
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cuboidz Bekijk bericht
Dat weet ik eigenlijk al veel langer dan vandaag, maar dergelijke zaken mag men vooral niet hardop zeggen, of je wordt geklasseerd als zijnde reactionair, of ouderwets of om het even wat.

Een strikte en consequente opvoeding is één van de beste zaken die je kinderen kunt meegeven, die hebben later een voorsprong ten opzichte van verwende kinderen.

PS: een strikte opvoeding heeft niets te maken met een onredelijke of bekrompen opvoeding. Je kunt je kinderen perfect strikt en consequent opvoeden en hen tegelijkertijd op vele manieren stimuleren en hen een dozijn hobby's laten uitoefenen, geen probleem.
Oud 28 april 2009, 09:35   #120
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Recent geval:
A girl aged 12 was being helped by social services staff yesterday after giving birth to a boy.
The mum — barely out of primary school — became pregnant following a one night stand with an older lad.
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage...cle2395947.ece

UK statistieken(klik!!

En de USA zijn nog puriteinser en hebben een hoger percentage tienerzwangerschappen:
The teen pregnancy rate in the U.S. is twice that of any other industrialized nation.
http://www.population-awareness.net/teenpreg.html

Gevolgen van "abstinence only" opvoeding.

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 april 2009 om 09:47.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be