![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan komen wij bij dit: ouders zijn niet de enige vormgevers van een moreel systeem van een kind. Primitieve lineaire inputs (bevel, verbod) zijn bijgevolg niet wenselijk in bepaalde gevallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Goede voorlichtingen! Geen lessenpakketje van paar uurtjes op een heel jaar. Maar een uitgebreide voorlichting met rollenspellen. Zo had mijn broer op bezinningsdagen met zijn klas allemaal bekertjes water gekregen. Ze moesten met elkaar praten en telkens wat van hun bekertje in het andere bekertje gieten. Er zat een kleurstof bij die "soa" zou vertegenwoordigen. Na het einde zag je hoeveel er wel "besmet" waren met die SOA. Dat vond ik echt een supergeweldig initiatief. toch als ouder, zal ik niet wachten op een school om voorlichting te geven. Maar het zelf ook op mij nemen.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 27 april 2009 om 20:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
Ik zie de meerwaarde van jouw voorstel absoluut niet in. En vooral dat "verplichten" staat me lang niet aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Minister-President
|
![]() Zo is het ook ! Als jongeren van 15 jaar seks willen, dan moeten ouders zich daar niet teveel mee gaan moeien. Ze zullen we zelf weten (meestal toch) waar ze aan beginnen. Zolang alles maar op een ongedwongen en evenwaardige manier gebeurt. Ouders beperken zich het liefst tot voorlichting en het geven van goede raad. Als ik kinderen van 14 of 15 heb die willen 'vossen' met hun liefje, dan zou ik hen willen vragen of ze dat zelf echt willen en of ze zich er klaar voor voelen. En verder zou ik een pak condooms voor hen klaarleggen. Maar waarschijnlijk en hopelijk hangen ze zulks niet aan mijn neus, en gebruiken ze uit zichzelf voorbehoedsmiddelen, vanwege de tijdige seksuele preventie die hen is verstrekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 27 april 2009 om 22:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nogmaals: de GEMIDDELDE leeftijd houdt rekening met kindersterfte en jonge overlijdens door ziekte en zo. Als men weet dat er gewoonlijk rond de 10 kinderen werden geboren waarvan er twee de volwassenheid bereikten, is het niet moeilijk om tot een gemiddelde leeftijd van dertig te komen, terwijl net die twee overlevenden die volwassen werden dikwijls tachtig of meer werden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zelfs als u rekening houdt met de mortaliteitsgraad bij kinderen, kan u nooit uitkomen op een maximale leeftijd van dertig, laat staan twintig. Dan zouden er praktisch geen kinderen meer geboren worden wegens de jonge leeftijd van de moeders waarop ze stierven ! U kan het best eens de links van 'Vorenus' aanklikken en de info goed doorlezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2 /3/ 4/ 5/ 6/ 7/ 8/ 85/ 82/ jaar oud = gemiddelde leeftijd: 202/10 = 20 jaar oud
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
niemand ontkent dat er geen 70 of zelfs 80-jarigen tussen liepen in dien tijd rondliepen maar je vergeet dat zoiets als een huwelijk _wat meestal toch aanzien werd als duurzame en langere relaties met procreatie _ wel afgestemt zou worden op dat gegeven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die cijfers houden dus _bij mijn weten _ alleen rekening met tot volwassenheid gegroeide individuen verder ben ik niet voor dat cijfer verantwoordelijk andere bronnen spreken al onmiddellijk over een marge +10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=116740
Ik heb een hekel aan racisten en relschoppers. Laatst gewijzigd door nickb : 28 april 2009 om 05:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
Een strikte en consequente opvoeding is één van de beste zaken die je kinderen kunt meegeven, die hebben later een voorsprong ten opzichte van verwende kinderen. PS: een strikte opvoeding heeft niets te maken met een onredelijke of bekrompen opvoeding. Je kunt je kinderen perfect strikt en consequent opvoeden en hen tegelijkertijd op vele manieren stimuleren en hen een dozijn hobby's laten uitoefenen, geen probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() Recent geval:
A girl aged 12 was being helped by social services staff yesterday after giving birth to a boy. The mum — barely out of primary school — became pregnant following a one night stand with an older lad. http://www.thesun.co.uk/sol/homepage...cle2395947.ece UK statistieken(klik!! En de USA zijn nog puriteinser en hebben een hoger percentage tienerzwangerschappen: The teen pregnancy rate in the U.S. is twice that of any other industrialized nation. http://www.population-awareness.net/teenpreg.html Gevolgen van "abstinence only" opvoeding. Laatst gewijzigd door filosoof : 28 april 2009 om 09:47. |
![]() |
![]() |