Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2009, 08:39   #41
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Ceteris paribus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big Slick Bekijk bericht
Hij heeft uiteraard wel degelijk leugens gesproken over Israel.
Het was U die beweerde dat het de waarheid is, dus is het aan u om aan te tonen dat het de waarheid is. Toch?
Oud 23 april 2009, 08:47   #42
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Sterk argument!
Vindt u? Kunt u mij één land opnoemen waarvan Amnesty vindt dat er hoegenaamd geen problemen zijn met racisme en discriminatie?
Oud 23 april 2009, 13:57   #43
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Vindt u? Kunt u mij één land opnoemen waarvan Amnesty vindt dat er hoegenaamd geen problemen zijn met racisme en discriminatie?
Er zijn er verschillende. Als u het rapport leest zal u merken dat het probleem in Israel niet te onderschatten is. We moeten het niet negeren, maar in een context plaatsen, en rechtuit durven zijn. Dat is op de lange duur voor iedereen het beste.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2009, 14:42   #44
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dat is omdat u niet weet waar dat ik het over heb. U lacht uit onwetendheid.
Ironisch is wel dat niet alleen uw manier van redeneren maar blijkbaar ook uw reactie op diegenen die uw mening niet delen krèk dezelfde is als bij moslimfundamentalisten. SSmiley toch.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2009, 14:47   #45
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als we de boycot van sommige landen van de conferentie tegen het racisme willen begrijpen moeten we niet alleen naar Ahmadinejad kijken. Zoals ik eerder argumenteerde is dit een 'niet voldoende' reden, en misschien zelfs een drogreden.

Durban vraagt voor een grotere rol van de internationale organizaties en de verdediging van de arbeidrechten onder andere. Het protest van de corporaties hiertegen is geweten.

De overweldigende meerderheid waarmee het actieprograma in 2001 werd goedgekeurd wordt als een bedreiging gezien o.a. door de VS omwille van de voorstellen rond de verlichting van de schuld, de transferentie van technologie, de rechten van de imigranten, en de mensenhandel.

Zou het niet kunnen dat hier de ware redenen liggen van een boycot, in plaats van de onlogische beslissing om niet te willen reageren op een speech van 1 deelnemend land?

Dit scenario is echter verontrustend, want de schijnheiligen overschatten nogaleens hun geloofwaardigheid.
Oud 23 april 2009, 14:49   #46
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Ironisch is wel dat niet alleen uw manier van redeneren maar blijkbaar ook uw reactie op diegenen die uw mening niet delen krèk dezelfde is als bij moslimfundamentalisten. SSmiley toch.
Gematigden worden door radicalen als opponenten gezien. Dit proces is gaande in europa. Het doet me denken aan de jodenvervolging meer dan een halve eeuw geleden. Een reden temeer waarom de Europeanen niet zouden mogen weglopen van een conferentie over racisme, ze lijken namelijk erg vatbaar voor het dodelijk 'racismevirus'.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 april 2009 om 14:54.
Oud 23 april 2009, 15:03   #47
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Er zijn er verschillende.
Het Land Zonder Naam?

Citaat:
Als u het rapport leest zal u merken dat het probleem in Israel niet te onderschatten is. We moeten het niet negeren, maar in een context plaatsen, en rechtuit durven zijn. Dat is op de lange duur voor iedereen het beste.
Ik vind dat echt naïef. Over Israël bestaat er geen "gulden middenweg" momenteel, we zijn daar nog lang lang lang niet aan toe. Getuige het feit dat men verwijst naar een rapport van AI, om daarna doodleuk te bewereb dat "Ahmedinejad juist hetzelfde heeft gezegd". Het debat wordt gevoerd door de voor- en de tegenstanders, en vroeg of laat moet iedereen (verplicht) kleur bekennen. Ik vind dat heel spijtig, en heb jarenlang geprobeerd om die middenweg te vinden, maar imho bestaat ze gewoonweg niet. Ik kan me enkel content stellen door (bvb op dit forum) op het moment dat Israel onder vuur ligt, de verdediging ervan op te nemen, en op het moment dat de Palestijnen onder vuur liggen, hun verdediging op te nemen.
Oud 23 april 2009, 15:14   #48
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Land Zonder Naam?
Het was een uitnodiging tot het nuttigen van wat leesvoer

Citaat:
Ik vind dat heel spijtig, en heb jarenlang geprobeerd om die middenweg te vinden, maar imho bestaat ze gewoonweg niet. Ik kan me enkel content stellen door (bvb op dit forum) op het moment dat Israel onder vuur ligt, de verdediging ervan op te nemen, en op het moment dat de Palestijnen onder vuur liggen, hun verdediging op te nemen.
Als een middenweg moeilijk wordt dreigt er gevaar. Het enigste dat men kan doen is proberen eerlijk te zijn, dat is al moeilijk genoeg, maar het is in het algemeen ethischer als degenen die een absolute waarheid menen te moeten verdedigen, maar in de praktijk slechts een kant van het probleem zien, en stilletjesaan vervallen in de ontmenselijking van de 'tegenstander'. Zelfs intelligente mensen vallen ten prooi aan blinde haat. En haat is blind per definitie.

Naïf? Waren de profeten dat ook?

Waar ik vooral een probleem bij heb zijn mensen die bewust pogen haat aan te wakkeren. Je kan een slachtoffer van haat zijn, maar ook een 'haatdader'.

Weeral een neologisme? Er komt sleet op mijn Nederlands.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 april 2009 om 15:19.
Oud 24 april 2009, 19:32   #49
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Nethanyahu heeft nieuwe voorwaarden gesteld aan de onderhandelingen met de Palestijnen. Ze moeten nu erkennen dat Israël een 'joodse staat' is. Dat is het handwerk van Lieberman die het liefst alle niet joden uit zijn land zou gooien, burgerrechten of niet. Het is ook de ultieme absurditeit in een week waarin de vrienden van Israël veel werk maakten van het voorkomen dat Israël van racisme werd beschuldigd. Nethanyahu maakt duidelijk dat ze ongelijk hadden.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 19:53   #50
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big Slick Bekijk bericht
Hij heeft uiteraard wel degelijk de waarheid gesproken over Israel.
Het was U die beweerde dat het leugens waren, dus is het aan u om aan te tonen welke die leugens waren. Toch?
Citaat:
Ceteris paribus.
Turkje is gewoon in afwachting van de MEMRI-vertaling van Ahmadinejads speech.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 21:45   #51
comac(n)dante 18
Vreemdeling

comac(n)dante 18's schermafbeelding

Standaard onmogelijke vrede

Er zou een eenheidsstaat moeten opgericht worden waar joden, moslims en christenen vreedzaam samenleven op basis van wederzijds respect. maar dit zal vrees ik een utopie blijven! Want israel is veranderd in een apartheidsregime men roept er openlijk op de arabieren te vermoorden. Daarom zijn de zionisten niet veel beter dan de nazi's. Het zijn allebei extreemrechtse en facistische ideologieen. die bestreden moeten, worden. Maar zeker niet door bomaanslagen. Trouwens waarom is het Westen bang om de waarheid te horen. natuurlijk niet de holocaust ontkenning maar de uitspraken over het racistische israelische apartheidsregime. Ik geef wel toe dat Ahmadinejad niet de juiste man is om deze uitspraken te doen om dat hij zelf een dictator en religieus fanaticus is.
Oud 27 april 2009, 21:42   #52
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door comac(n)dante 18 Bekijk bericht
Er zou een eenheidsstaat moeten opgericht worden waar joden, moslims en christenen vreedzaam samenleven op basis van wederzijds respect. maar dit zal vrees ik een utopie blijven!
Tuurlijk. Israel is een democratie waar joden, christenen en moslims vrij leven. Maar ze is omringd door wrede en bloedige moslim-dictaturen, waar jihadisten oproepen om joden en christenen uit te roeien.

Laatst gewijzigd door Antoon : 27 april 2009 om 21:48.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 21:48   #53
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Een populaire groep op facebook:

"THROW A TOMATO TO AHMADINEJAD"

.
Oud 27 april 2009, 21:59   #54
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Tuurlijk. Israel is een democratie waar joden, christenen en moslims vrij leven. .

U liegt wel erg veel...
Als zionist heeft u dan ook geen andere keus.

Gelukkig dat steeds meer mensen Israel zijn landdiefstal en Palestijnse volksverdrijving/moordpartijen niet meer verder stilzwijgen en zelfs aanklagen.
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 22:00   #55
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Tuurlijk. Israel is een democratie waar joden, christenen en moslims vrij leven. Maar ze is omringd door wrede en bloedige moslim-dictaturen, waar jihadisten oproepen om joden en christenen uit te roeien.
Over welke christenen heb je het?
Over Michel Aflaq, de Grieks-orthodoxe Syriër die aan de basis stond van de Ba'athistische ideologie en mede-oprichter was van de Syrische Ba'athpartij?
Over George Habash, de Grieks-orthodoxe oprichter van het Volksfront voor de Bevrijding van Palestina (de tweede grootste partij van de PLO)?
Over Nayef Hawatmeh, de Grieks-orthodoxe oprichter van het Democratisch Front voor de Bevrijding van Palestina (de derde grootste partij van de PLO)?
Over Afif Safieh, de katholieke Palestijnse ambassadeur in de VS?
Over Boutros Boutros-Ghali, de Egyptische koptische voormalige VN-secretaris-generaal?
Over Tariq Aziz, de Assyrisch-christelijke eerste minister onder Saddam Hoessein?
etc...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 27 april 2009 om 22:01.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 22:04   #56
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door comac(n)dante 18 Bekijk bericht
! Want israel is veranderd in een apartheidsregime men roept er openlijk op de arabieren te vermoorden. Daarom zijn de zionisten niet veel beter dan de nazi's. .

de nazi's kwamen er tenminste voor uit dat ze anderen wilden uitmoorden.
de Israelis zijn buiten uitroeingskampen mogelijks nog erger ; zij vermoorden Palestijnse/libanese kinderen onder het mom van een offensief en verklaren tegelijk dat ze "de vriend" zijn van die burgers die ze op dat moment uitmoorden...
.
Oud 27 april 2009, 22:39   #57
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
de nazi's kwamen er tenminste voor uit dat ze anderen wilden uitmoorden.
de Israelis zijn buiten uitroeingskampen mogelijks nog erger ; zij vermoorden Palestijnse/libanese kinderen onder het mom van een offensief en verklaren tegelijk dat ze "de vriend" zijn van die burgers die ze op dat moment uitmoorden...
De waarheid over de nazi-vernietigingskampen is eigenlijk pas na WOII bij het grote publiek gekend geworden. De nazi's maakten geen reclame over wat er zich precies afspeelde in de concentratie- en uitroeiingskampen. Vandaar dat zoveel Duitsers na de oorlog beroep deden op het (soms valse) excuus: "Wir haben es nicht gewusst".
De waarheid over de kampen was gekend bij de top van het nazi-regime (en sub-top), en bij de elite in de VS (die met hun verkenningsvliegtuigen genoeg beelden hadden van de kampen, en die via een zusteronderneming van de Standard Oil Corporation de Zyklon-B leverden voor de uitroeiingsskampen).
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 09:27   #58
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
De waarheid over de nazi-vernietigingskampen is eigenlijk pas na WOII bij het grote publiek gekend geworden. De nazi's maakten geen reclame over wat er zich precies afspeelde in de concentratie- en uitroeiingskampen. Vandaar dat zoveel Duitsers na de oorlog beroep deden op het (soms valse) excuus: "Wir haben es nicht gewusst".
De waarheid over de kampen was gekend bij de top van het nazi-regime (en sub-top), en bij de elite in de VS (die met hun verkenningsvliegtuigen genoeg beelden hadden van de kampen, en die via een zusteronderneming van de Standard Oil Corporation de Zyklon-B leverden voor de uitroeiingsskampen).
er staat me wel een beeldfragment bij van Hitler in een grote zaal die over "ausrotten en vernichtung" sprak. dat beeldfragment zal wel niet herhaald zijn in de plaatselijke filmzalen, dus sluit ik me aan bij je argumentatie

en dat de VS een smerige rol hebben gespeeld is zeker een feit.
.
Oud 29 april 2009, 18:30   #59
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht

en dat de VS een smerige rol hebben gespeeld is zeker een feit.
Ik zou toch graag een paar betrouwbare bronnen zien van je over de medeplichtigheid van de VS aan de holocaust.Gezien het een feit is, kan dat niet moeilijk voor je zijn. Het weigeren van het schip St-Louis in '39 was een spijtige zaak maar daar heb je toch niet over hoop ik.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 18:25   #60
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik zou toch graag een paar betrouwbare bronnen zien van je over de medeplichtigheid van de VS aan de holocaust.Gezien het een feit is, kan dat niet moeilijk voor je zijn. Het weigeren van het schip St-Louis in '39 was een spijtige zaak maar daar heb je toch niet over hoop ik.
hier bijvoorbeeld

of

hier

of
hier misschien?

dit kan u op weg helpen om zelf het bewijs te gaan zoeken, want dat gaan we natuurlijk niet in de corporate media te zien krijgen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be