![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Minister-President
|
![]() Ik vind het wel een beetje sarcastisch dat er op de startpagina van het forum bovenaan een banner is 'Meet Mexican Singles Now'. MexicanCupid.com.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Bemerk het cynisme in mijn zin "En binnen een paar maanden zullen de welvarende landen over vaccins beschikken". Dat de gevolgen van een eventuele pandemie sowieso dramatisch zullen zijn mag duidelijk zijn. Het virus is dodelijk, en des te meer er besmet raken in landen waar men de zotskappen van BlueThunder niet kan betalen (of zelfs nog maar een vaccin), des te meer slachtoffers zo'n virus zal maken. Wetende dat er landen zijn die nagenoeg machteloos staan indien zo'n virus om zich heengrijpt (Nicaragua bvb), lijkt het me erg onverantwoord om langs de ene kant massaal geld te spenderen aan zotskappen en vaccins, maar langs de andere kant geen (relatief goedkope) quarantaine aan te bevelen. De aanbevelingen van deze man zijn dan ook op maat gesneden van een Westers land, dat over de middelen beschikt om in te grijpen bij een eventuele pandemie. Een doorsnee derde-wereld-land lijkt me vandaag weinig andere opties te hebben dan datgene wat hier als 'overbodig' gepresenteerd wordt. Ach ja, de pharmaceutische industrie moet deze crisis ook kunnen overleven he? ![]()
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 28 april 2009 om 23:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Minister
|
![]() Hier een plannetje van de industriele varkenskwekerijen in de buurt van La Gloria, Perote, Veracruz, Mexico. Is dit de 'ground zero' van de epidemie?
![]() Laatst gewijzigd door discuz : 28 april 2009 om 23:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Banneling
|
![]() Waarom dit grondplan?
Ik vind de google maps van de griepverspreiding zelf interessanter, wel choquernd. http://maps.google.com/maps/ms?ie=UT...8,329.0625&z=1 En ik zie daarop dat er in Californië wel een man is gestorven tengevolge van die griep. ![]() Berichtgeving als deze doen me overigens huiveren: Citaat:
Citaat:
http://edition.cnn.com/2009/HEALTH/0...nal/index.html Bij de reacties op die artikels zie je veel mensen die beweren ergens in de V.S. te wonen waar "bijna iedereen ziek is". De media zou de situatie onderraporteren en enkel spreken over de allerergste gevallen. Ook alleen de allerergste gevallen zouden worden toegelaten tot ziekenhuizen. Laatst gewijzigd door Politikainspe : 29 april 2009 om 01:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier een artikel van iemand die in 2006 een boek schreef over de gevaren van de voedselproductiemethodes voor pandemieën
http://www.guardian.co.uk/commentisf...-mexico-health Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 april 2009 om 01:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 april 2009 om 01:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel een paar landen die een invoerverbod instellen voor Mexicaanse vleeswaren . Ondertussen zijn er wel mensen besmet in Oostenrijk en Duitsland ... En da's al erg dicht bij de deur hé . Daar gaat het niet helpen als men foldertjes uitdeelt in een luchthaven ... ![]() Enfin , wie vandaag weer eens op een overvolle tram, bus of trein zit moet zich maar eens voorstellen dat er 1 besmet persoon een keer hoest ... ![]() (of zelfs hoest met de hand voor de mond en daarna een paal vasthoudt om zich recht te houden ... ![]() Maar toch ... Waar zijn dan de mogelijke gevaren van besmette varkens en vooral : vogels ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
|
![]() Een ander voorbeeld van een Noord-Amerikaanse reassortant die zowel mens-varken als vogelgenen bevat
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet dat ik varkensvlees eet...
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie je de Duitsers de vogeltjes al tegenhouden ??? ![]() Kinderrijmpje uit 1918 : Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door manta : 29 april 2009 om 09:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() loopt de blogosphere voor op de reguliere media?
http://news.bbc.co.uk/2/hi/talking_point/8018428.stm http://susiemadrak.com/2009/04/26/12...than-reported/ Een voorbeeldje: Citaat:
Que sera, sera Oh. In geval van een pandemie vallen de meeste doden in de tweede en derde golf, en niet tijdens de eerste, milde golf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
|
![]() met het huidige vliegverkeer hebben we de hulp van vogels niet nodig.
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoe zit dat voor u? Woont u in een dichtbevolkt gebied of op den buiten? Bent u al een massagraf aan het klaarmaken? Wie loopt het meeste risico? Doet de overheid wat nodig is?
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel ... Als je bekijkt hoe verschillende landen verschillende maatregelen nemen denk ik dat er dringend nood is aan duidelijke info .
In het ene land gooit men de luchthavens dicht voor reizen naar en van Mexico , in andere landen doet men niets ... Aangezien Obama nu weel een pakje geld vraagt om de griep te bestrijden zal er toch wel iets aan de hand zijn hé ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
|
![]() Ik denk nu ineens terug aan de tijd van tjernobil en Miet Smet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Gouverneur
|
![]() Doet me denken aan dat gedoe rond de vogelgriep, toen ik m'n ochtendkoffie uitproestte bij een "alarmerend bericht" over twee dode eenden en een zwaan die "vermoedelijk" aan vogelgriep bezweken waren.
Ik ga er mijn slaap niet voor laten. Krantenuitgevers moeten hun vodden verkocht krijgen en niets beters dan wat sensatie. Laatst gewijzigd door Sammael : 29 april 2009 om 09:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Yea well, ik verlies er geen slaap over.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |