Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2009, 12:39   #461
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
1 "Vooral de combinatie met alcohol pakt slecht uit."
http://www.nrc.nl/binnenland/article..._jaar_en_ouder

"Maar als een „stomdronken Brit” een keer paddo’s slikt en vervolgens zijn hotelkamer aan gort slaat, wil „de politiek” de verkoop van paddestoelen opeens verbieden."
http://www.nrc.nl/binnenland/article..._gedemoniseerd
Dat gaat telkens maar om 1 geval. In de andere voorbeelden die worden aangehaald in zowel mijn als jouw links gaat het om het exclusieve gebruik van paddo's.

Citaat:
2 Denk je dat er in Frankrijk, Engeland, Duitsland, Spanje,.. geen paddo's gebruikt worden?
Regent het krantenkoppen in Midden- en Zuid-Amerika?
Uiteraard worden er ook paddo's in Engeland, Frankrijk en Duitsland geconsumeerd, maar daar is het niet legaal en missen ze bijgevolg ook de golf aan tragische doodsongelukken die er in Nederland kwam. Als men in Spanje paddo's zou legaliseren dan zou je net hetzelfde zien als in Nederland.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 12:40   #462
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
We zien tot wat een tolerant drugsbeleid leidt: mensen die uit ramen springen in het midden van hun paddotrip. Als NLD gewoon zoals elk ander redelijk land drugs illegaal had gehouden dan waren al die tragische ongevallen niet gebeurd. Ik snap trouwens niet hoe er nog mensen voorstander kunnen zijn van een legaliseringsbeleid tov drugs als je ziet hoeveel ellende en doden het al op zijn rekening heeft staan in Nederland.
Hoe naïef om te denken dat door paddo's illegaal te maken daar niemand zich meer aan waagt. Als de ongevallen gebeuren (die zullen er zeker nog volgen aangezien er nu zelfs meer geen info over wordt gegeven, maar gewoon platte repressie aan de dag is) dan zal dat de schuld zijn van de tegenstanders. Boers is het.
Oud 3 mei 2009, 12:41   #463
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Nogmaals, onervaren personen zouden beter zich inlichten voor ze paddo's nemen. Zo verpest je dergelijke diepgaande ervaring niet voor de meerderheid die er wel kan mee omgaan. Iemand die weet wat hij neemt gaat NOOIT of te nimmer de zin hebben om uit het raam te springen (en dan spreek ik uit ervaring). De vox populi is een schijtluis.
En welke functie heeft een legalisering dan? Door een legalisering biedt je net paddo's aan aan onervaren, oningelichte mensen.
Oud 3 mei 2009, 12:42   #464
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
De feiten blijven wat ze zijn: in gemeentes zonder coffeeshops geen overlast, in gemeentes met coffeeshops wel overlast. Ik kan best begrijpen dat drugsgebruikers overal coffeeshops willen zien, maar de overlast wordt er alleszins niet door geminimaliseerd.
En dus komen we het probleem niet onder ogen, we negeren het gewoon. Slim.
Oud 3 mei 2009, 12:42   #465
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe naïef om te denken dat door paddo's illegaal te maken daar niemand zich meer aan waagt. Als de ongevallen gebeuren (die zullen er zeker nog volgen aangezien er nu zelfs meer geen info over wordt gegeven, maar gewoon platte repressie aan de dag is) dan zal dat de schuld zijn van de tegenstanders. Boers is het.
Juist ja, de tegenstanders van een drugslegalisering zijn er eigenlijk verantwoordelijk voor dat Jan met de pet overal paddo's en marihuana kan gaan kopen en bijgevolg doorslaat. Veel gekker moet het niet worden.
Oud 3 mei 2009, 12:43   #466
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dus komen we het probleem niet onder ogen, we negeren het gewoon. Slim.
Uiteraard niet, pak het probleem aan: Stop coffeeshops en maak zo komaf met de overlast. Probleem opgelost.
Oud 3 mei 2009, 12:46   #467
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
En welke functie heeft een legalisering dan? Door een legalisering biedt je net paddo's aan aan onervaren, oningelichte mensen.
Gecontroleerde teelt, gecontroleerde verkoop en vooral een degelijke voorlichting is vereist. Als je weet dat je rare dingen zal zien en ervaren, is de schok niet meer zo groot wanneer het effect opkomt, waardoor mensen zich wel eens zouden kunnen bedenken om uit het raam te springen. Een gewaarschuwd man is er twee waard. Nu gaan we gewoon weer de blinde toer op. Experimenteren maar dus, en zien wat er gebeurd.
Oud 3 mei 2009, 12:48   #468
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gecontroleerde teelt, gecontroleerde verkoop en vooral een degelijke voorlichting is vereist. Als je weet dat je rare dingen zal zien en ervaren, is de schok niet meer zo groot wanneer het effect opkomt, waardoor mensen zich wel eens zouden kunnen bedenken om uit het raam te springen. Een gewaarschuwd man is er twee waard. Nu gaan we gewoon weer de blinde toer op. Experimenteren maar dus, en zien wat er gebeurd.
We hebben nu alleszins gezien tot wat een algemene legalisering van paddo's leidt en ik denk dat we wel kunnen concluderen dat niemand daarbij gebaat is. Ik kan me weinig zaken voor de geest halen waarbij de nadelen en dodelijke ongevallen zo duidelijk zichtbaar zijn.
Oud 3 mei 2009, 12:49   #469
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Juist ja, de tegenstanders van een drugslegalisering zijn er eigenlijk verantwoordelijk voor dat Jan met de pet overal paddo's en marihuana kan gaan kopen en bijgevolg doorslaat. Veel gekker moet het niet worden.
Je snapt het niet. Net door die zaken in de illegaliteit te drijven, gaan mensen die nieuwsgierig zijn het middel innemen en niet weten waaraan ze beginnnen. Bijgevolg heb je meer kans dat het slecht afloopt. Dus is dat de schuld van de tegenstanders.
Oud 3 mei 2009, 12:50   #470
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
We hebben nu alleszins gezien tot wat een algemene legalisering van paddo's leidt en ik denk dat we wel kunnen concluderen dat niemand daarbij gebaat is. Ik kan me weinig zaken voor de geest halen waarbij de nadelen en dodelijke ongevallen zo duidelijk zichtbaar zijn.
Ik wil niet in de herhaling vallen, maar: ALCOHOL maakt duizend keer meer doden en veroorzaakt heel wat meer elende dan die 4 voorvalletjes. Gij noemt dat een regen aan doden. Ik noem dat relatief als je het vergelijkt met andere zaken.
Oud 3 mei 2009, 12:52   #471
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Uiteraard niet, pak het probleem aan: Stop coffeeshops en maak zo komaf met de overlast. Probleem opgelost.
Ik denk dat je het probleem verkeerd ziet. Het probleem is: mensen willen marihuana roken. Als je kiest voor repressie dan negeer je dat probleem.
Oud 3 mei 2009, 12:52   #472
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je snapt het niet. Net door die zaken in de illegaliteit te drijven, gaan mensen die nieuwsgierig zijn het middel innemen en niet weten waaraan ze beginnnen. Bijgevolg heb je meer kans dat het slecht afloopt. Dus is dat de schuld van de tegenstanders.
En als het legaal is, gaan ze het middel niet innemen ? Nogal naieve redenering.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 12:54   #473
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En als het legaal is, gaan ze het middel niet innemen ? Nogal naieve redenering.
Vooral als je de post niet goed leest.
Oud 3 mei 2009, 12:56   #474
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En als ze het dus gewoon in de winkel kunnen gaan halen dan stopt die nieuwsgierigheid en springen ze er wel verantwoord mee om?
Oud 3 mei 2009, 12:57   #475
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil niet in de herhaling vallen, maar: ALCOHOL maakt duizend keer meer doden en veroorzaakt heel wat meer elende dan die 4 voorvalletjes. Gij noemt dat een regen aan doden. Ik noem dat relatief als je het vergelijkt met andere zaken.
Nogmaals: dat biedt geen enkele legitimatie om cannabis of paddo's te legaliseren.
Oud 3 mei 2009, 12:58   #476
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je het probleem verkeerd ziet. Het probleem is: mensen willen marihuana roken. Als je kiest voor repressie dan negeer je dat probleem.
En als je marihuana legaliseert dan vererger je het probleem.
Oud 3 mei 2009, 12:59   #477
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
En als ze het dus gewoon in de winkel kunnen gaan halen dan stopt die nieuwsgierigheid en springen ze er wel verantwoord mee om?
Dan kan men net geïnformeerd worden over wat de stof is, waar de gevaren liggen, waar je moet voor opletten (en daarmee worden ongevallen voorkomen). Dat zeg ik nu al in 3 posts en ik vraag mij af hoeveel keer ik dat nu nog moet zeggen tegen dat dat doorsijpelt?
Oud 3 mei 2009, 13:00   #478
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee.

En er is geen golf aan ongelukken.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 13:00   #479
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Nee. Gewoon nee, ok?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 13:00   #480
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
En hoe weet jij dat nu? De cijfers (hier al zeker honderd keer gepost) spreken je tegen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be