![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementslid
|
![]() Het zou alvast niet slecht zijn om op z'n minst van gedachten uit te wisselen (ik praat nog niet over samenwerking). De nieuwe Brusselse regionalisten leggen trouwens tegenwoordig eerder de nadruk op samenwerking met Vlaanderen ipv gebiedsroof van Vlaams-Brabant. Philippe Van Parijs ( één van de vooraanstaande nieuwe Brusselse regionalisten) wordt in extreme FDF-kringen trouwens helemaal niet gesmaakt en voor 'flamingant' versleten. Ik denk dat er over een aantal ideeën constructief met de nieuwe Brusselse regionalisten van ideeën kan gewisseld worden. Het zou alvast interessant zijn om met hen in debat te gaan. Vergeet ook niet dat in de Waalse Beweging er veel voorstander zijn om Voeren terug naar Luik te halen. Maar dat mag ons toch niet weerhouden om in te zien dat er wel degelijk met de Waalse Beweging samengewerkt kan worden om België te hervormen en te komen tot meer autonomie voor onze deelstaten.
Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 4 mei 2009 om 14:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() We moeten ophouden met de Franstaligen en de Walen met alle zonden van Israêl te overladen en onze energie niet verspillen aan het bestrijden van de verkeerde vijand. Di Rupo, Mangain, Reynders, Milquet, Onckelinckx, Flahaut, Michel, Demotte zijn verkozen door Walen en/of Franstalige Brusselaars en het is hun verdomde plicht de belangen van die kiezers te verdedigen. En zij doen dat schitterend! Het zijn raspolitici en schitterende strategen die er in slagen met zes man en een paardenkop het Mexicaanse leger van de Vlaamse politiekers uit elkaar en van het veld te spelen. ALLES, maar dan ook ALLES wat wij hen verwijten is gebeurd met medeweten en dus met medeverantwoordelijkheid en medeplichtigheid van alle Vlaamse ministers in de opeenvolgende regeringen. Een goede verstaander…
![]() |
#24 |
Parlementslid
|
![]() Ludo, ben volledig akkoord met jouw reactie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar het is juist door de stellingen van de Franstalige politici, verkozen door Walen en Franstalige Brusselaars, dat de federale overheid muurvast zit!
en dan bijten ze ook nog in de hand die hen voedt (de Vlamingen) en probeert men Vlaams-Brabant te verfransen. zijn jullie dat mss vergeten of zo? dus wat is mijn stelling: Vlaanderen onafhankelijk, Brussel Vlaams, verbanning van de Belgo-elite (Maingain en co inclusief) en zo snel mogelijk aansluiting bij Nederland. Laatst gewijzigd door Shadowke : 4 mei 2009 om 15:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor mij is het eender wie mij in het parlement vertegenwoordigt: Kamiel Spiessens, boer Charel, een hond met een hoed op... zolang hij in Brussel maar op het knoppeke drukt dat IK wil hebben! Ik ben ten zeerste ontgoocheld in de advokaten, doktoors, professoren... die in Brussel op de eerste plaats zichzelf en hun partij(machts)belangen vertegenwoordigen, eenmaal ze verkozen zijn!
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
we kunnen beter goede buren zijn met Wallonië ipv ermee getrouwd onder het corrupte België. Laatst gewijzigd door Shadowke : 4 mei 2009 om 15:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hendrik, hartelijk bedankt voor je aanbod om een website op te zetten. Blijkbaar kan jij met informatica goed overweg. Dat is één van mijn zwakke punten, dus alle hulp is hierbij méér dan welkom. Voor het overige ben ik al blij dat deze draad er is, en dat we van hieruit kunnen beginnen werken aan dat breed maatschappelijk project voor Vlaanderen. Ik weet dat het allemaal nog wat vaag is, maar mijn doel is in de eerste plaats proberen het negatieve imago dat 'Vlaanderen' en 'de Vlamingen' aangesmeerd wordt kapot te maken, en te vervangen door een positief imago. Ik deed dat hier in Brussel tot nu toe een beetje te veel op m'n eentje (ik ben nogal een moeilijke als het er op aan komt in een 'beweging' of 'organisatie' mee te draaien, niet omdat ik per sé altijd mijn eigen zin wil doordrijven, maar omdat ik heel veel behoefte aan rust en alleen-zijn heb). Ik besef nu beter dan ooit tevoren dat ik méér met andere mensen moet leren samenwerken, en maar wat harder op m'n tanden bijten als ik weer eens geplaagd wordt door hoofdpijn/migraine door drukte om mij heen. Mijn job vergt nogal wat van mijn incasseringsvermogen, spijtig genoeg. Maar ik kan het niet langer aanzien hoe zowel de toekomst van mijn leerlingen als die van 'mijn volk' wordt gesaboteerd door het Belziek gedrocht. Dat monster moet kapot, hoe vroeger hoe beter. Kameraadschappelijke groet, djimi PS: al je opmerkingen snijden hout, ik zou het dan ook erg op prijs stellen dat je ons hier tegen de schenen blijft schoppen (bij wijze van spreken). Uit de 'clash of ideas' kan iets moois groeien, nietwaar?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 4 mei 2009 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het probleem is ook dat de Vlaamse Beweging zich heeft vernauwt tot een karikatuur afgesneden van de brede Vlaamse bevolking en in de laatste decennia zwaar gerecupereerd is geraakt door rechts-populistische politici en rechtsradikale groepjes en niet meer in staat is om de maatschappelijke avantgarde te zijn die we nodig hebben. We moeten weer een Vlaamse politieke avantgarde hebben, opgebouwd vanuit het middenveld, om onze politici de weg te tonen. Die nieuwe Vlaamse politieke avantgarde kan een samengaan zijn van (de progressieve vleugel van) de Vlaamse Beweging met de andere sociale bewegingen in Vlaanderen (arbeidersbeweging, vrouwenbeweging, groene beweging, ...). Eric Defoort, de voorzitter van de Vlaamse Volksbeweging, zegt aan iedereen die het horen wil dat wat de natie betreft we één moeten zijn. Hij wil daarmee zeggen dat wat Vlaamse natievorming betreft we 1 front moeten vormen van extreem-rechts van extreem-links. Maar hij vergist zich vrees ik. Die eenheid moet er zijn maar niet van extreem-rechts tot extreem-links (want dat is gewoon onmogelijk want veel te veel tegenstrijdig) maar over alle sociale emanciperende bewegingen heen. Het is die eenheid die we moeten hebben in Vlaanderen : progressieve Vlaamse Beweging + Arbeidersbeweging + Vrouwenbeweging + Groene Beweging + Holebi beweging + Allochtonen beweging + alle andere sociale bewegingen in Vlaanderen. Alleen op die manier kunnen we een nieuwe maatschappelijk relevante Vlaamse avant-garde opbouwen met een echt maatschappelijk alternatief. Zonder die avant-garde draaien we in het rond. Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 4 mei 2009 om 16:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O ja, Hendrik, dat "Zelfbevrijdingsfeest", dat staat voor een stukje beschreven in de door jou opgestarte draad over de Mars op Brussel.
Het komt er op neer dat we in plaats van een Mars beter een soort Vlaamse Kermis zouden organiseren, om angstige en/of achterdochtige Bruxellois te tonen dat wij niet de nazi's en fascisten zijn waar we zo gemakkelijk voor worden versleten. Vooral het Brusselse proletariaat en sub-proletariaat moeten we daarmee proberen te bereiken, vind ik. Die mensen stemmen ook, hé, maar voelen zich door PS, MR, CdH, ... niet ècht geholpen. Als we die mensen ertoe kunnen brengen voor een Vlaams alternatief te kiezen, slaan we méér dan één vlieg in één klap, vind ik.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 4 mei 2009 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
weet je wat? Ik vind de franstaligen in Brussel eigenlijk pure rexisten. En als ik dat maar genoeg ga herhalen, zullen ze dat zelf ook geloven? Hun daden zal ik dan altijd kunnen beoordelen aan de hand van mijn "spelregels". Een leuke positie voor mezelf, een slechte positie voor zij die in deze val trappen. Mutatis mutandis... Dat, mijn beste djimi, is het verschil in attitude tussen Vlamingen en franstaligen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 4 mei 2009 om 16:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je al gelezen wat ik schreef over het meebrengen van 'cadeautjes' voor de niet-Vlamingen in deze stad?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik noem ze 'néo-rexistes', maar op het forum van Le Soir bijvoorbeeld worden mijn bijdragen nogal vaak 'verdwenen'. Wanneer ik met mijn Marokkaanse vrienden praat, heb ik het liever over de 'belgo-sionistes'. Die term behoeft slechts weinig uitleg ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 4 mei 2009 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naah. Ik kan er niet aan doen om te beginnen neuten over de Westelijke-Sahara tegen Marokkanen als er ééntje begint te lullen over de "zionististen" op de Westbank. Dit overigens geheel terzijde. Ik heb dan ook geen Marokkkaanse vrienden. ![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 4 mei 2009 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En over de Rif-republiek, uiteraard, en Abd-el-Krim. Als we het al over politiek hebben, natuurlijk. Eigenlijk discussiëren we liever over religie en filosofie en kunst (film en muziek vooral), en over zowat alles behalve politiek, maar soms komt dat wel ter sprake.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#40 |
Parlementslid
|
![]() solidarnosc : Het probleem is dat de mensen die u hier constant zit uit te schelden (rechts-populisten, racisten etc...) (...)Bij mijn weten heb ik hier nog niemand zitten uitschelden en ik ben dat ook helemaal niet van plan met mijn rechtsradikale en andere politieke tegenstanders. U neemt uw dromen voor waarheid, heb ik de indruk. solidarnosc : (...) terwijl de linkervleugel van de Vlaams Beweging uitblonk in haar afwezigheid en dus helemaal geen verdienste hebben aan de huidige communautaire crisis noch de resultaten die daar zullen uitvloeien. Klopt niet. Er was op een bepaald moment op regeringsniveau een communautair akkoord in de maak ( een 'compromis �* la Belge' vrees ik ) dat door alle regeringspartijen goedgekeurd werd maar dat heeft de onderhandelaar van SPIRIT afgeschoten. Als kleine prutspartij in een regering moet je wel lef hebben om dat als enige te doen en SPIRIT behoorde wat mij betreft tot de linkervleugel van de Vlaamse Beweging. In de veronderstelling dat dat hangend akkoord een slecht compromis was voor Vlaanderen ( het FDF was wel voorstander) zeg ik : dank u SPIRIT! ![]() solidarnosc : Een andere vraag is als de Vlaamse Beweging in de brede zin van het woord een karrikatuur is geworden afgesneden van de Vlaamse Bevolking waarom zijn hun eisen en standpunten (zoals over de Grote Staatshervorming) dat dan volgens u niet? De wens voor een brede staatshervorming heeft een democratische meerderheid in Vlaanderen en wordt door de meeste Vlaamse partijen gesteund. Ze werd de eerste keer uitgeschreven door het Vlaams Parlement in 1999 en door alle Vlaamse partijen ondertekend (op Vlaams Belang na die de zaal verliet en Groen heeft zich mogelijk onthouden). Die wens voor een staatshervorming is dus zeker geen karikatuur maar een democratisch onderbouwde Vlaamse verzuchting. Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 4 mei 2009 om 17:42. |
![]() |
![]() |