Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2009, 22:41   #101
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dat krijg je ervan als je mensen als system de PR laat doen...

Slogan: ''Here we threw out those insufferable Dutch and we'll continue doing so!''
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 00:03   #102
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Nederland heeft wel een imago. Een imago van de gierige betweter.
Zuurtegraad heel laag.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 09:14   #103
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Geen probleem, maar kan jij mij vertellen waarom nationalisten veeeeeeel meer heisa maken over de transferts, daar waar fraudebestrijding veelvouden kan opbrengen voor de kas ?

Ik zal het u vertellen, populisten strijken niet graag het eigen kiespubliek tegen de haren in, een externe schuldige zoeken is zoveel gemakkelijker, en evenveel hypochrieter.
zoals ik al zei. Beiden zijn een probleem en ik denk persoonlijk dat fiscale fraudeurs eerder tot het potentiële kiespubliek van open-VLD behoren dan tot dat van het Vlaams Belang.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 09:20   #104
born2bewild
Banneling

Standaard

die splitsing mag desnoods wat kosten
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 09:31   #105
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
wie zevert er hier eigenlijk ?

Ik probeer u uit te leggen dat brussel niet krijgt waar het eigenlijk recht op heeft volgens zijn BBP, dit door de financieringswet. Bij splitsing vervalt die finacieringswet, en kan brussel ten volle over zijn eigen opbrengst beschikken.
En die kunnen ze aanvullen met heffingen op "buitenlanders".
Als brussel een stadstaat wordt verdwijnen volgens mij enkel de vlaamse ambtenaren, in de veronderstelling dat we er miljarden aan uitgeven om die elders te huisvesten, en ons vervoer zo te organiseren dat ze er ook geraken.
Wat doet je vermoeden dat alles wat aangetrokken wordt door Europa zou verhuizen, zie jij een reden voor de verhuis van banken en verzekeringen. Hun klanten wonen nu ook grotendeels in vlaanderen en wallonie, en toch zijn de meeste zetels in brussel. Brussel staat op de wereldkaart, voor de de meeste vlaamse steden heb je een kaart van europa of nog gedetailleerder nodig. Brussel is internationaal gekend. Voor de klanten zijn er de kantoren. U bent toch makelaar, waarom verkoopt u dan dergelijke nonsens?
Wees nu eens concreet, en noem een bedrijf of sector die brussel zal verlaten omdat het een stadstaat wordt.

Je geraakt echt niet verder dan "de druiven zijn te zuur" wij kunnen brussel niet krijggen, dus is het waardeloos.
Man ge weet er niets van. Tal van economische activiteiten mogen eenvoudigweg niet uitgevoerd worden is België als het bedrijf in kwestie geen maatschappelijke zetel heeft in België. Dus als Vlaanderen en Brussel twee verschillende landen worden en de maatschappelijke zetels van die bedrijven liggen vandaag de dag in Brussel, dan zijn ze verplicht ook een maatschappelijke zetel te vestigen in Vlaanderen, om Vlaamse klanten te bedienen. Dit geldt bijvoorbeeld voor verzekeringsmaatschappijen. Het is verboden verzekeringen te verkopen in België als de verzekeringsmaatschappij geen zetel heeft in België, wel het zal dan ook verboden zijn verzekeringen in Vlaanderen te verkopen als er geen zetel is in Vlaanderen. U kunt de gevolgen dan toch voorspellen: een masale verhuis van personeel van Brussel naar Vlaanderen en een catastrofale inkrimping is Brussel, vermits meer dan 90 procent van de maatschappelijke zetels van verzekeringsmaatschappijen die actief zijn in België vandaag de dag in Brussel gevestigd zijn. Mischien doen tal van verzekeringsmaatschappijen hun maatschappelijke zetel in Brussel gewoon zelfs dicht, aangezien ze het naar alle waarschijnlijkheid niet meer de moeite zullen vinden aldaar actief te zijn .
Hetzelfde geldt trouwens voor banken.

Wat is hetvolgende dat ge gaat beweren? Dat Wallonië geen Vlaams geld nodig heeft ?
Oud 9 mei 2009, 09:39   #106
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
scherpe perceptie !
Zie mijn opmerkingen in post nr 105. Uw onwetendheid is blijkbaar ook zeer groot.
Oud 9 mei 2009, 13:42   #107
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
die splitsing mag desnoods wat kosten
Een splitsing is niet evident maar op lange termijn zullen de apparte regio's de vruchten plukken.

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 9 mei 2009 om 13:43.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 13:46   #108
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hte lijkt me logisch dat het Belgische image in het buitenland erop achteruitgaat.
Zoals jullie hier bezig zijn met op de Walen te kakken.
We zijn nog zo correct om voor de beide partijen een correcte oplossing te zoeken .
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 13:59   #109
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Als u dit op de Walen kakken vindt hebt u lange tenen. Ik zie hier nergens afkeer van de Walen, als min of meer objectief buitenstaander observerende dan.
Ik bedoelde met "hier" op het forum in het algemeen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 14:00   #110
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Enkel in uw streek. De rest van de wereld denkt daar anders over.
Wie is "de rest van de wereld" ?

Indonesië, Suriname, enz....
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 15:57   #111
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie is "de rest van de wereld" ?

Indonesië, Suriname, enz....
Vraag het aan de Duitsers, bijvoorbeeld. Die komen elk jaar onze snelwegen kapotrijden, zoals wij jullie snelwegen kapotrijden (met het enige verschil dat Nederland de eindbestemming is, en niet een noodzakelijk kwaad om doorheen te rijden)
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 10:13   #112
Poirot
Vreemdeling

Standaard

Inderdaad, wie geloofd er nog in een land met zoveel ministers en die dan nog zo slecht bezig is?
Poirot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 11:19   #113
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Man ge weet er niets van. Tal van economische activiteiten mogen eenvoudigweg niet uitgevoerd worden is België als het bedrijf in kwestie geen maatschappelijke zetel heeft in België. Dus als Vlaanderen en Brussel twee verschillende landen worden en de maatschappelijke zetels van die bedrijven liggen vandaag de dag in Brussel, dan zijn ze verplicht ook een maatschappelijke zetel te vestigen in Vlaanderen, om Vlaamse klanten te bedienen. Dit geldt bijvoorbeeld voor verzekeringsmaatschappijen. Het is verboden verzekeringen te verkopen in België als de verzekeringsmaatschappij geen zetel heeft in België, wel het zal dan ook verboden zijn verzekeringen in Vlaanderen te verkopen als er geen zetel is in Vlaanderen. U kunt de gevolgen dan toch voorspellen: een masale verhuis van personeel van Brussel naar Vlaanderen en een catastrofale inkrimping is Brussel, vermits meer dan 90 procent van de maatschappelijke zetels van verzekeringsmaatschappijen die actief zijn in België vandaag de dag in Brussel gevestigd zijn. Mischien doen tal van verzekeringsmaatschappijen hun maatschappelijke zetel in Brussel gewoon zelfs dicht, aangezien ze het naar alle waarschijnlijkheid niet meer de moeite zullen vinden aldaar actief te zijn .
Hetzelfde geldt trouwens voor banken.

Wat is hetvolgende dat ge gaat beweren? Dat Wallonië geen Vlaams geld nodig heeft ?
Enerzijds onderschat je de spelregels van de EU enorm.

En anderzijds: verzekeringsmaatschappijen die zowel in Vlaanderen als in Walenland polissen verkopen, bieden die polissen toch aan in de taal van de verzekerde, doen hun publisiteit in de taal waarin ze effekt beogen (en evt met gezamenlijke inspanningen met hun internasionale partners ...)

Afijn, je argumenten snijden geen hout. Van geen kanten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 11:26   #114
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hte lijkt me logisch dat het Belgische image in het buitenland erop achteruitgaat.

Ah bon, nu is het nog de Vlamingen hun schuld dat er om de haverklap voornamelijk rode politieke corruptieschandalen in Wallonié aan het licht komen.
Die komen ook aan bod in de buitenlandse media hoor.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 11:37   #115
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Enerzijds onderschat je de spelregels van de EU enorm.

En anderzijds: verzekeringsmaatschappijen die zowel in Vlaanderen als in Walenland polissen verkopen, bieden die polissen toch aan in de taal van de verzekerde, doen hun publisiteit in de taal waarin ze effekt beogen (en evt met gezamenlijke inspanningen met hun internasionale partners ...)

Afijn, je argumenten snijden geen hout. Van geen kanten.
Ik weet dat het verboden is verzekeringen te verkopen in België als er geen zetel is in België en ik trek die redenering door naar Vlaanderen. Of dat gaat veranderen weet ik niet maar dat is de situatie vandaag de dag. Dus ?

Laatst gewijzigd door Pericles : 10 mei 2009 om 11:39.
Oud 10 mei 2009, 13:50   #116
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben
De aanhoudende communautaire perikelen in 2008 hebben duidelijk een weerslag op het imago van ons land in het buitenland.
Dat is zo. De prijs van de comunitaire geschillen zou wel eens hoger kunnen zijn dan vermoedt. Een enkele keer wordt ik gevraagd over de staat van de 'burgeroorlog' in België, maar vaker kom ik mensen met meer kennis tegen en met een oprechte ongerustheid over de toekomst van dit land. Dat dit zijn negatieve neerslag heeft op imago van België en investeringen leidt geen twijfel.

Vlaanderen is trouwens geen begrip in het buitenland. Dus een onafhankelijk Vlaanderen zal het op gebied van imago ook niet gemakkelijk hebben.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 14:51   #117
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik bedoelde met "hier" op het forum in het algemeen.
Ah, het is dus de schuld van dit forum dat het imago van België achteruitgaat. Nu schrijf je ons toch wel véél macht toe, hoor.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 14:57   #118
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Vlaanderen is trouwens geen begrip in het buitenland. Dus een onafhankelijk Vlaanderen zal het op gebied van imago ook niet gemakkelijk hebben.
Dat waren Tsjechië, Slovakije, Slovenië... ook niet voor ze onafhankelijk werden.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 15:04   #119
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

ik blijf toch voor aansluiting bij NL.

eerst een confederatie en later als een unitaire staat.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 15:40   #120
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ze dat niet doen, hebben ze het spel verloren.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be