![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#202 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
De rest is duidelijk, ge zijnt nen echten Wilt ge ook nog antwoorden in alle eerlijkheid, of ge in het omgekeerde geval uw lot gelaten zou dragen? Het zou nog van pas kunnen komen ziet ge mochten afspraken tov van het VB en zijn aanhangers niet nagekomen worden, dat ze dit dan gelaten zullen slikken, in navolging van de walen. |
|
|
|
|
|
|
#203 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Brussel kan dan perfect functioneren, zij blij, wij blij.
|
|
|
|
#204 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Hoe weet u zijn stemgedrag ? En op wie zou hij volgens u moeten stemmen om verbetering te brengen in wallonie. Het zou me verbazen mochten er nu plotsklaps toch nog "goede" waalse politici opduiken. zou u in in alle eerlijkheid in het omgekeerde geval akkoord zijn? |
|
|
|
|
|
|
#205 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het systeem van overheidstewerkstelling in Wallonië is zelfs pervers te noemen, want alleen maar vol te houden met steun van de Vlaamse werknemer, die dan als beloning voor zijn steun een lager pensioen krijgt dan de Waalse ambtenaar die hij onderhouden heeft. |
|
|
|
|
|
|
#206 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nadat hij jaren heeft gestemd op partijen die zich tegen vlaanderen hebben afgezet ,en die het land voortdurend onder controle hielden mét zijn medewerking... In welk geval denkt U dat mijn overgrootouders destijds verkeerden mijn beste.... Dat U dat zij geholpen werden met handen vol geld,nou mooi niet mijn beste... Nu zit het geld aan de andere zijde van het land,nétjes van kamp gewisseld met de armoede.... Dat het waalse volk eerst maar eens zijn huidige generatie politici een fikse afstraffing geven in het stemhokje als blijk van goede wil.... En vervolgens de handen uit de mouwen steken ,en dat héle waalse staatsapparaat gaan afslanken,en dan zullen we nog eens klappen... Laatst gewijzigd door Svennies : 11 mei 2009 om 19:05. |
|
|
|
|
|
|
#207 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik kan me de kritiek herinneren op het aantal werklozen Als je die dan ambtenaar maakt, krijg je kritiek dat er teveel overheid is en teveel ambtenaren. Als ze bedrijven zo goed als gratis (qua taks) laten draaien om tewerkstelling te creeeren dan is er kritiek dat ze oneerlijke concurrentie organiseren en dat ze hun geld aan het grootkapitaal geven. ALS ....... Zijn er van die groote vlaamse denkers die CONCREET kunnen zeggen hoe het had gemoeten? Misschien iets moeilijker dan kriteik geven. |
|
|
|
|
|
|
#208 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wat wil u nu met het triestige lot van uw overgrootouders aantonen? Dat ze geen steun kregen, geen pensioen ? Ik ken uw leeftijd niet, maar misschien bestond dat toen nog niet. Wil u nu wraak nemen op de huidige waalse medemens omdat uw grootouders lang geleden afgezien hebben? u lijkt zo gemotioneerd dat u uw zinnen niet eens kunt afmaken |
|
|
|
|
|
|
#209 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#210 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
U hebt duidelijk wraakgevoekens voor onrecht drie generaties terug, wat een verspilling van energie. Het waalse volk moet stemmen net als het vlaamse volk, en iedereen stemt voor wie hij denkt dat het beste is. Hebt u zich al proberen verplaatsen in het brein van een waal? probeer het eens. U weet wat u de walen zou willen lappen, voor wie zou u dan kiezen als waal om dat te counteren? Waarschijnlijk hebt u het antwoord van het waals stemgedrag zelf gevonden. Afslanken van het staatsapparaat is meer werklozen, en meer uitkeringen. Netto winst? Tenzij u ingaat op mijn vraag voor vlaamse denkers: Wat moet er volgens u CONCREET gedaan worden om het tij in wallonie te keren? |
|
|
|
|
|
|
#211 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die politici die het hebben nagelaten om een echte economie op poten te zetten met de miljardentransferts die ze jaarlijks ontvangen... Wie véél ambtenaren creëert wéét dat hij later véél meer pensioenen moet uitkeren en die moeten worden ondersteund door een economie die alles behalve als florissant kan omschreven worden.... En toch worden diezelfde politici die dit monster hebben geschapen nooit ter verantwoording geroepen.... Het is altijd plezanter om mooi weer te maken met andermans geld mijn beste,wel proberen jullie het nu maar eens met Uw eigen geld.... Misschien dat jullie vanaf nu slimmer zullen wezen in het stemhokje ,en voortaan zullen stemmen op politici die een goede samenwerking met hun vlaamse collega's op na willen houden,en die bereid zijn om vlaanderen zijn autonomie te gunnen zoals wij dat willen zonder véél tegenkanting.... Die zich bereid verklaring om de verfransing van de rand en de roep om gebiedsuitbreiding willen stoppen én zich effectief houden aan de gemaakte afspraken van destijds.... En dan misschien, héél misschien willen wij er dan voor zorgen dat Uw collega van zijn pensioentje tenvolle mag genieten... Maar misschien moeten jullie eerst toch dat lesje leren dat onze voorouders destijds hebben moeten leren van de toenmalige franstalige bourgeoisie... |
|
|
|
|
|
|
#212 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Staal, ja maar geen staal was nog meer werklozen na de sluiting van de mijnen. Onderwijs verbeteren akkoord, maar onderwijzers zijn ambtenaren, en daar zijn er al teveel van. Voorbeeld vlaanderen ? die gaan opel redden? is dat wel het goede voorbeeld? wat mij betreft lijkt de automobiesector sterk op het verhaal van het staal. |
|
|
|
|
|
|
#213 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#214 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#215 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Miljardentransferts zijn voor het grootste gedeelte uitkeringen aan en voor mensen, dus daar kunnen die verguisde waalse politici geen "wanbeleid mee voeren" Jullie zouden "eerlijker " overkomen mochten julie gericht tegen dat deel van de transferts ageren of tegen die politici die ze misbruiken, maar de waalse medemens finacieel gijzelen is blijkbaar gemakkelijker voor onze stoere vlamingen. wie zijn de "jullie" in uw post? ik ben vlaming zolang mijn stamboom teruggaat, welliswaar een beschaamde, als ik zie hoe jullie zonder enige scrupule de waalse medemens willen treffen in zijn inkomen louter en alleen uit politiek revanchisme. Vlaamse beweging en nationalisten = haat en revanchisme voor het verleden? Mooie toekomst gaan we hebben als jullie het ooit voor het zeggen krijgen. Pakken we daarna de nederlanders of de fransen voor hun overheersing? over duisters durf ik nie beginnen. |
|
|
|
|
|
|
#216 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#217 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kollektief, namelijk wie de pot verder moet spekken, is wat anders. Want wat blijkt: er is met de pot gesjoemeld; en niets belet dat de pot gesplitst kan worden. Met de iinstelling van het begrip 'pensioen' is geen klosule in de grondwet ingevoerd dat de organizasie van het land voor eeuwig en altijd vastligt. Met uw onnozel voorbeeldje over 'het verlies van zijn pensioen' doet gij mee aan het belgisistisch spelleke van bangmakerij. Mocht Vlaanderen èn Walenland onafhankelijk worden, dan zal niks nog marsjeren. Alles moet vanaf nul herbegonnen worden. Er zullen grensposten geïnstalleerd worden. Gewapende grensposten !! Frankofonen die in Vlaanderen wonen zullen geëksekuteerd worden. Fabrieken gaan niet meer willen of kunnen leveren aan de andere kant van de taalgrens .... Onnozele bangmakerij. Krimineel eigenlijk. Intellektueel terrorisme van de simpele geesten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#218 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Op 14 000 inwoners waren er in 2005 ook slechts drie dossiers budgetbegeleiding; Maar 27,9 personen per duizend inwoners maakten gebruik van de zorgverzekering bij residentiële zorg, en 15 per duizend genoot van mantelzorg. De inkomensvervangende tegemoetkoming voor gehandicapten, waar 19,3 per duizend inwoners bij ons recht op heeft moet je maar één maal in je leven aanvragen. Maar je doelt waarschijnlijk op de SIF-vreemdelingen, afkomstig uit landen met een laag BNP per hoofd. Die zijn er ook al nauwelijks (minder dan 0,1 vluchtelingen én vaderlandslozen per duizend inwoners), of ze hebben meer geld dan ik. Voor de toch vier ter beschikking staande huizen van het "Lokaal Opvang Initiatief" (schrijfwijze!) is er wel één dikbetaalde begeleider die in het volgende voorziet: - voeding : 43,40 € voor het gezinshoofd en voor alle andere personen 28,91 € per week. - Kledijbon : 205 € per jaar per persoon voor mannen; 265 € per jaar per persoon voor vrouwen en 235 € per jaar per persoon voor kinderen tot 12 jaar - Lingeriebon : 42 € per jaar per persoon voor mannen; 114 € per jaar per persoon voor vrouwen en 26 € per jaar per persoon voor kinderen tot 12 jaar - Schoeiselbon : 100 € per jaar voor kinderen tot 12 jaar, 120 € per jaar voor volwassenen - Leefgeld : 8,75 € per week per volwassene en 2,94 € per week per kind Laatst gewijzigd door DannyS : 11 mei 2009 om 22:58. |
|
|
|
|
|
|
#219 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#220 |
|
Staatssecretaris
|
Henr1, die 150 euro voor invalide gezinshoofden moet er nu komen, verdomme. Wat is dat voor een stomme voorwaarde die de nva daar weer stelt! Altijd pikken op de zwakken, ja, dat is typisch voor hun.
|
|
|
|