Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wat is de staat van uw dromen?
Groot Limburg 3 4,62%
Groot Brabant 4 6,15%
Groot Vlaanderen 7 10,77%
Groot Holland 3 4,62%
Groot Nederland 25 38,46%
Groot Belgie 6 9,23%
anders ,namelijk 17 26,15%
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2009, 14:17   #1501
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik win niet altijd in deze, maar vaak. Zeer vaak. Niet omdat ik persoonlijk perse mijn gelijk wil halen, maar omdat wat ik poneer gewoon historisch waar is. Niet ik zeg dit of dat, de (al dan historische) realiteit verplicht me dit of dat te zeggen.
ja hoor, wat u wilt. Ik zal geen pralines meer eten, en mijn vlaamse buren aanbevelen zich daar in het vervolg ook van te onthouden.

Ik zie nog niet in wat dat met historische waarheid te maken heeft, maar wellicht zal ik op een dag verlicht worden.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 14:31   #1502
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
ja hoor, wat u wilt. Ik zal geen pralines meer eten, en mijn vlaamse buren aanbevelen zich daar in het vervolg ook van te onthouden.

Ik zie nog niet in wat dat met historische waarheid te maken heeft, maar wellicht zal ik op een dag verlicht worden.[/QUOTE]
De verlichting komt soms vrij onverwacht. Dus, zeker niet wanhopen.

Laatst gewijzigd door system : 10 mei 2009 om 14:31.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 16:11   #1503
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U gaat me toch niet komen beweren dat Balkenende een flamboyant politicus is. Neen, hij is het prototype van de stijve calvininstische Hollander. Terwijl Zalm het typevoorbeeld is van de naarstige Hollandse kruidenier die dwangmatig op zijn centen past en die elke dag bij avonschemering zijn munstukken telt en telt én nog eens opnieuw telt.
Is er nou werkelijk niets aan Nederland wat niet negatief uit jou strot komt? Ik begrijp niet dat jij nog in het nederlands wil reageren. Waarom doe je dat niet in dat Limburgs of Vlaams van je, dan heeft de rest daar niet zoveel last van. Het is gewoon ziekelijk hoe ver jij het beeld van de Belg weet te verlagen omdat als we op jou posts af moeten gaan, we een merkwaardig beeld krijgen van dat Belgische volkje van jou. Het is trouwens toch vreemd dat jij op politics.BE zit, want je grijpt steeds weer terug naar Nederland, de Oranjes, Zalm, Balkenende, Bos en je Nederlandse vrienden die je niet hebt, want geen Nederlander zit op zo'n haatdragend persoon te wachten in z'n kennisenkring. België interesseert jou ook geen zier, want je staat voor 100% in het teken van NEDERLAND.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 16:30   #1504
Fetai
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Is er nou werkelijk niets aan Nederland wat niet negatief uit jou strot komt? Ik begrijp niet dat jij nog in het nederlands wil reageren. Waarom doe je dat niet in dat Limburgs of Vlaams van je, dan heeft de rest daar niet zoveel last van. Het is gewoon ziekelijk hoe ver jij het beeld van de Belg weet te verlagen omdat als we op jou posts af moeten gaan, we een merkwaardig beeld krijgen van dat Belgische volkje van jou. Het is trouwens toch vreemd dat jij op politics.BE zit, want je grijpt steeds weer terug naar Nederland, de Oranjes, Zalm, Balkenende, Bos en je Nederlandse vrienden die je niet hebt, want geen Nederlander zit op zo'n haatdragend persoon te wachten in z'n kennisenkring. België interesseert jou ook geen zier, want je staat voor 100% in het teken van NEDERLAND.
System is een trol, die alleen op dit forum zit om op Nederland te kankeren. Gelukkig is hij niet representatief voor de gemiddelde Vlaming, wat over het algemeen een zeer sympathiek volk is. Vervelend mannetje is het.
Fetai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 17:34   #1505
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fetai Bekijk bericht
System is een trol, die alleen op dit forum zit om op Nederland te kankeren. Gelukkig is hij niet representatief voor de gemiddelde Vlaming, wat over het algemeen een zeer sympathiek volk is. Vervelend mannetje is het.
Tja, ik zeg gewoon wat ik bij de Nederlanders en Nederland observeer. Net zoals u of andere Nederlanders feiten meent te moeten zeggen over België die u blijkbaar observeert.

Goed, als u (of iemand anders) negatieve dingen zegt over België, dan hoor ik u nooit protesteren. U protest geldt blijkbaar slechts als er minder goede dingen over Nederland worden gezegd. Nu, niet dat ik van dat laatste erg verschiet, maar ik signaleer het u effe.
Oud 10 mei 2009, 17:36   #1506
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Als ik alle negatieve dingen zou moeten opsommen die u (of andere Nederlanders) over België hebt gedebiteerd, dan ben ik nog niet op het einde van mijn Latijn. U krijgt gewoon een koekje van eigen deeg.

Laatst gewijzigd door system : 10 mei 2009 om 17:36.
Oud 10 mei 2009, 17:36   #1507
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed, als u (of iemand anders) negatieve dingen zegt over België, dan hoor ik u nooit protesteren. U protest geldt blijkbaar slechts als er minder goede dingen over Nederland worden gezegd. Nu, niet dat ik van dat laatste erg verschiet, maar ik signaleer het u effe.
Die dingen gaan altijd over België als staat, niet diens landschap, de mensen, de kookkunsten, of de taal. Uw repliek heeft wel altijd betrekking op de laatste opsomming. En daarom wordt u zo vaak verweten naast de pot te pissen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 17:41   #1508
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Die dingen gaan altijd over België als staat, niet diens landschap, de mensen, de kookkunsten, of de taal. Uw repliek heeft wel altijd betrekking op de laatste opsomming. En daarom wordt u zo vaak verweten naast de pot te pissen.
Neen, die dingen gaat ook over de staatsschuld van Nederland, over hun verhoudingen met hun ex-kolonies, over de houding van Nederland tijdens het Verenigd Koninkrijk, over Willem van Oranje, over het Nederlands aardgas, over de houding van de Nederlanse staat tegenover de Friezen, over de VOC en noem maar op, over de manier van leven van de Nederlanders en die van ons. Dat er over de taal wordt gediscussieerd is nogal wiedes. U en de andere Nederlanders doen rustig anders rustig mee in de discussies over de taalperikelen van België. Niet?

Laatst gewijzigd door system : 10 mei 2009 om 17:42.
Oud 10 mei 2009, 17:41   #1509
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Ik win niet altijd in deze, maar vaak. Zeer vaak. Niet omdat ik persoonlijk perse mijn gelijk wil halen, maar omdat wat ik poneer gewoon historisch waar is. Niet ik zeg dit of dat, de (al dan historische) realiteit verplicht me dit of dat te zeggen.
Geef jij je er nou werkelijk geen rekenschap van hoe pontificerend en oervervelend je jezelf aanstelt? Een drammerige betweter die zichzelf beschouwt als een onfeilbare gezalfde des Heren. En jij vindt dan dat ik "pretentie" heb wanneer ik beweer dat je zo bij de overgrote meerderheid van de forumdeelnemers overkomt. Heb je dat dan nog niet gemerkt aan de reacties ?

Laatst gewijzigd door quercus : 10 mei 2009 om 17:42.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 17:43   #1510
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Geef jij je er nou werkelijk geen rekenschap van hoe pontificerend en oervervelend je jezelf aanstelt? Een drammerige betweter die zichzelf beschouwt als een onfeilbare gezalfde des Heren. En jij vindt dan dat ik "pretentie" heb wanneer ik beweer dat je zo bij de overgrote meerderheid van de forumdeelnemers overkomt. Heb je dat dan nog niet gemerkt aan de reacties ?
Als er hier iemand op een drammerige en vooral pretentieuze manier de waarheid meent in pacht te hebben, dan bent u toch een schoolvoorbeeld. En moest u nog gelijk hebben, dan konden we een oogje dichtknijpen. Maar ook dat is er niet bij want u zit er vaak kilometers naast.

Laatst gewijzigd door system : 10 mei 2009 om 17:44.
Oud 10 mei 2009, 17:51   #1511
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, die dingen gaat ook over de staatsschuld van Nederland, over hun verhoudingen met hun ex-kolonies, over de houding van Nederland tijdens het Verenigd Koninkrijk, over Willem van Oranje, over het Nederlands aardgas, over de houding van de Nederlanse staat tegenover de Friezen, over de VOC en noem maar op, over de manier van leven van de Nederlanders en die van ons. Dat er over de taal wordt gediscussieerd is nogal wiedes. U en de andere Nederlanders doen rustig anders rustig mee in de discussies over de taalperikelen van België. Niet?
Dat klopt, daar discussieert u ook over. Als het u uitkomt.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 17:58   #1512
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

zucht
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 18:30   #1513
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
zucht
Zuchten zal u niet veel helpen. Dat is algemeen geweten.

Laatst gewijzigd door system : 10 mei 2009 om 18:30.
Oud 10 mei 2009, 20:25   #1514
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zuchten zal u niet veel helpen. Dat is algemeen geweten.
Heb je eigenlijk werk en/of een partner? Of is dat een te persoonlijke vraag?

Je komt namelijk over als een diep ongelukkig persoon zonder doel en liefde in z'n leven.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 11:16   #1515
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er hier iemand op een drammerige en vooral pretentieuze manier de waarheid meent in pacht te hebben, dan bent u toch een schoolvoorbeeld. En moest u nog gelijk hebben, dan konden we een oogje dichtknijpen. Maar ook dat is er niet bij want u zit er vaak kilometers naast.
Wat heeft ''de pot verwijt de ketel'' te maken met de staat van uw dromen?
Oud 12 mei 2009, 11:22   #1516
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Heb je eigenlijk werk en/of een partner? Of is dat een te persoonlijke vraag?

Je komt namelijk over als een diep ongelukkig persoon zonder doel en liefde in z'n leven.
U blijkt nog steeds aangetast door het eeuwenoude prekerige Calvinisme. Ook al woont u niet boven de Moerdijk.

Laatst gewijzigd door system : 12 mei 2009 om 11:37.
Oud 12 mei 2009, 11:24   #1517
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Wat heeft ''de pot verwijt de ketel'' te maken met de staat van uw dromen?
Dat moet u vragen aan de persoon die initieel in de persoonlijke aanval ging.Maar dat vergat u even. Of dat nu bewust of onbewust gebeurde, zal maar in het midden laten.

Laatst gewijzigd door system : 12 mei 2009 om 11:29.
Oud 12 mei 2009, 14:57   #1518
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat moet u vragen aan de persoon die initieel in de persoonlijke aanval ging.Maar dat vergat u even. Of dat nu bewust of onbewust gebeurde, zal maar in het midden laten.
U hoeft niet paranoide te worden, zowel de actie als de reactie lagen buiten de discussie. Beide standpunten zijn bekend en het eens worden zit er niet in, maar dat hoeft ook niet. Toch lijkt het me wel zo, omdat weinigen ook maar iets opschuiven, dat deze volharding overkomt als: daar heb je persoon x weer met zijn standpunt y, waar persoon z het dan weer niet over eens is en was. Begrijpelijke reacties volgen, maar de discussie wordt er niet constructiever door.

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 12 mei 2009 om 14:58.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 15:34   #1519
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
U hoeft niet paranoide te worden, zowel de actie als de reactie lagen buiten de discussie. Beide standpunten zijn bekend en het eens worden zit er niet in, maar dat hoeft ook niet. Toch lijkt het me wel zo, omdat weinigen ook maar iets opschuiven, dat deze volharding overkomt als: daar heb je persoon x weer met zijn standpunt y, waar persoon z het dan weer niet over eens is en was. Begrijpelijke reacties volgen, maar de discussie wordt er niet constructiever door.
Daarover gaat het niet. U praat naast de kwestie. U verwijt me dat mijn antwoord aan de poster niets met het discussieonderwerp te maken heeft. Indien dat zo is, dan moet u dat niet mij aanwrijven, maar diegenen die de actie heeft gestart door van het onderwerp af te dwalen en zich te verliezen in een persoonlijke aanval. Ik maal daar niet om, maar dan staat het mij wel vrij om hem van anwoord te dienen. Dus, indien u nog zo'n opmerking maakt, gelieve u dan te wenden toch diegene die als eerste afdwaalde van het onderwerp. Maar, zoals ik zei, dat zult u wel over het hoofd gezien hebben. Doelbewust of bewust, ik zal het maar in het midden laten.
Oud 12 mei 2009, 18:40   #1520
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Daarover gaat het niet. U praat naast de kwestie. U verwijt me dat mijn antwoord aan de poster niets met het discussieonderwerp te maken heeft. Indien dat zo is, dan moet u dat niet mij aanwrijven, maar diegenen die de actie heeft gestart door van het onderwerp af te dwalen en zich te verliezen in een persoonlijke aanval. Ik maal daar niet om, maar dan staat het mij wel vrij om hem van anwoord te dienen. Dus, indien u nog zo'n opmerking maakt, gelieve u dan te wenden toch diegene die als eerste afdwaalde van het onderwerp. Maar, zoals ik zei, dat zult u wel over het hoofd gezien hebben. Doelbewust of bewust, ik zal het maar in het midden laten.
zucht Ik had het over de actie en de reactie, u allebei dus...., die wel een hoog 'de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet' gehalte hadden.... Het was misschien wel beter u te allebei citeren.....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be