Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2009, 11:45   #241
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik wil met mijn stelling alleen maar illusteren dat de verzuurde vlaming altijd wel iets nodig heeft om op te kakken en ontevreden over te zijn.

Als de huidige transfers geen punt meer zullen zijn vinden ze er wel andere.
Ik vind dat ''de Vlaming'' gelijk heeft, en dat het integendeel de Walen zijn die illegitieme claims maken op geld en grondgebied.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 11:45   #242
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil met mijn stelling alleen maar illusteren dat de verzuurde vlaming altijd wel iets nodig heeft om op te kakken en ontevreden over te zijn.

Als de huidige transfers geen punt meer zullen zijn vinden ze er wel andere.
Waarom zouden we het onze Waalse vrienden willen aandoen om in één land te moeten leven met die stoute, verzuurde Vlamingen?
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 11:47   #243
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je beseft toch dat het niet alleen de transfers zijn die de oorzaak zijn van het Vlaams-nationalisme? bij sommigen zelf heeft het er niets mee te maken.
Waarom duiken dan juist de transfers keer op keer op in de discussie's hier ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 11:47   #244
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik vind dat ''de Vlaming'' gelijk heeft, en dat het integendeel de Walen zijn die illegitieme claims maken op geld en grondgebied.
Niet overdrijven. Al was het maar omdat de Walen ochottekes een dorpje van 4000 inwoners claimen, en tegenwoordig lijkt het gevaar in deze wel min of meer geweken.

En het zijn vooral de Belgische elite die illegitieme claims maakt op geld: de Coburgs, de Suez-mannen,...
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Oud 12 mei 2009, 11:48   #245
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik denk dat ge minstens honderdtwintig jaar overdrijft. Ik heb nog dorpsgenoten gekend, die een week van huis waren om in de waalse industrie te gaan werken, omdat er dichter bij huis geen werk was.
De daling is ingezet bij het sluiten van de steenkool, en verdergezet met het staal. Niet alleen de waalse politiekers hebben schuld, ook de waalse investeerders. Frere ging de intrest innen op de lening die de staat bij hem aangegaan had, om zijn staalfabrieken draaiend te houden. Hij kocht de productie voor een prikje, en verkocht tegen de marktprijs.
Zoveel keuze was er niet voor de beleidsmakers.
Vlaanderen zorgde ervoor dat zijn kolenmijnen net iets later dichtgingen, en organiseerde een reconversiefonds, daar was minstens evenveel gesjoemel me als in wallonie, ford genk werd uit de gond gestamp en in leven gehouden mits zware voordelen toe te kennen, een even bodemloze put als sommige waalse industrietakken. Buiten de potentiele werkkrachten, was er in limburg, net zomin iets om een investeerder te overtuigen als in wallonie.
Met als het staal bergaf ging, kwam er in vlaanderen een gloednieuw staalbedrijf, met betere aan- en afvoermoegelijkheden, dat dus goedkoper kon produceren.
Men heeft in Wallonië al altijd Vlaams geld nodig gehad om hun economie te ondersteunen, zelfs in tijden dat het daar nog relatief goed ging.Ten tijde van het ontstaan van België was de industrie voornamelijk in Wallonië gevestigd . Het regime belaste deze industrie nauwelijks, de Vlaamse boerkes des te meer.

De Vlamingen hebben met hun werkkracht en de toen al ongelooflijke belastingstransferten, de Waalse industrië rechtgehouden.

Toen het Vlaanderen voor de wind ging en er werkkrachten uit het zuiden van het land nodig waren, zagen we ze niet. Ze bleven liever werkloos op hun gat zitten in Wallonië. Het waren Noord-Fransen die dienden gerecruteerd te worden.

Nee het wordt tijd dat de gemiddelde Waal zichzelf eens in vraag stelt.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 11:48   #246
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
U vindt wat U wilt, dat is uw goed recht.
Ik stel alleen maar vast.
Oud 12 mei 2009, 11:48   #247
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Waarom zouden we het onze Waalse vrienden willen aandoen om in één land te moeten leven met die stoute, verzuurde Vlamingen?
Typisch separatistische reactie, waarvan akte.
Oud 12 mei 2009, 11:50   #248
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Typisch separatistische reactie, waarvan akte.
Ik heb nu eenmaal een boontje voor Walonreye.

Laatst gewijzigd door Burkide : 12 mei 2009 om 11:50.
Oud 12 mei 2009, 13:05   #249
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat is BS en je weet het, ma soit.

het verschil zou natuurlijk zijn dat deze "armere" Vlaamse regio's niet hun taal superieur zouden vinden en eisen dat hun grondgebied uitgebreid wordt.
Ik denk ook dat het externe vijandbeeld zo diep geworteld zit, dat het nie anders meer kan.
Het is steeds dezefde plaat.

Ik denk dat het eerst nog de vreemdelingen zullen zijn alvorens de regio's binnen vlaanderen ruzie beginnen te maken.

Ze zullen al beginnen met ruzie over de nieuwe vlaamse hoofdstad.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 14:09   #250
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik schreef al meermaals dat het de vlaming serieus aan solidariteit ontbreekt.

Nu maar zaniken over de transfers....

...
Ooit al geweten? Een dief, die jarenlang iemand besteelt, heimelijk in 't geniep. Om vervolgens zijn slachtoffer te beschuldigen van gebrek aan solidariteit.

D�*t is wel het toppunt van alle toppunten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 14:14   #251
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Vlaamse Patriot's schermafbeelding

Standaard

KBC vergeten? Fortis en Dexia moesten kost wat kost gered worden. Maar toen het Vlaamse KBC in moeilijkheden kwam, hoefde die bank voor de Waalse politici niet zo nodig gered worden. En Opel, daarin moest van Milquet ook al niet geïnvesteerd worden, die fabriek ligt immers in Antwerpen.

Dit is ONS land.
Vlaamse Patriot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 14:14   #252
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed van de NVA.
...
dank je

Citaat:
Nationalisten zouden beter eens een scenario opstellen over hoe ze al die dingen gaan aanpakken. Dan weet iedereen het.

Zolang ze blijven schelden op iemand die een deelprobleem aanraakt, alsof hij aan bangmakerij zou doen, maken ze alleen en enkel alleen zichzelf belachelijk. Ze gaan als kippen zonder kop voor een scenario waar ze enkel het einddoel van zien, en weigeren na te denken over wat ze onderweg gaan tegenkomen. Dat is tot nu toe vlaams nationalisme. Een geloof, en geen wetenschap. We gloven erin, maar weten begot niet hoe we het gaan doen.

Gaan als een kop zonder kop, met alleen het einddoel in zicht ... is alleszins beter dan je te laten leiden als een schaap naar de slachtbank, zonder iets te doen, en je maar verder te laten uitzuigen, bestelen, je voor nazist te laten uitmaken, je grondgebied te laten afpakken, grondwetprosedures te laten aanwenden om de demokrasie tegen te gaan, ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 15:09   #253
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ooit al geweten? Een dief, die jarenlang iemand besteelt, heimelijk in 't geniep. Om vervolgens zijn slachtoffer te beschuldigen van gebrek aan solidariteit.

D�*t is wel het toppunt van alle toppunten.
Waar haal je dat "heimelijk" en dat "geniep" ?
Wat is de definitie van een dief, en van stelen ? Is dit van toepassing in deze context?

Laatst gewijzigd door spherelike : 12 mei 2009 om 15:10.
Oud 12 mei 2009, 15:12   #254
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
dank je

Gaan als een kop zonder kop, met alleen het einddoel in zicht ... is alleszins beter dan je te laten leiden als een schaap naar de slachtbank, zonder iets te doen, en je maar verder te laten uitzuigen, bestelen, je voor nazist te laten uitmaken, je grondgebied te laten afpakken, grondwetprosedures te laten aanwenden om de demokrasie tegen te gaan, ...
Bij ons zeggen ze dan "hij is wel lomp, maar hij is moedig"
Zou het niet beter zijn met de slogan "bezint eer ge begint", en alles haarfijn uitpluizen en documenteren, als een draaiboek naar?
Oud 12 mei 2009, 15:27   #255
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Precies of er staan in vlaanderen geen nutteloze kunstwerken. Mag ik u de smeerpijp in herinnering brengen, die heeft nooit gewerkt, die lift wel.
Gemakkkelijk met de vinger wijzen hé. Veeg voor eigen deur, en als je nog tijd over hebt, die van een ander.

Hehe, die smeerpijp is nochtans in gebruik mijn beste, niet voor wat ze destijds gebouwd is,maar wel voor het transporteren van drinkbaar water....

Voor mijn deur is het dus proper, nu voor Uw deur nog....

http://nl.wikipedia.org/wiki/Smeerpi...burg-Antwerpen)

Citaat:
Je hebt zelf al gezegd dat er geen goeie meer over zijn, wat wil jan modaal in wallonie dan verwijten?
Dat hij op andere personen moet stemmen dan telkens wéér op de gevestigde waarden....
Er staan er genoeg op élke lijst....

Dat zal dan een serieus signaal naar die gevestigde waarden toe zijn me dunkt...

Citaat:
Gaan we dat echt doen, het geld besteden aan de zwakkeren? Zet het dan maar in de vlaamse grondwet, anders komt er niets van. Geef toe, iemand ie niet solidair is met een medemens die aan de andere kant van een denkbeeldige streep woont, en die belooft wel solidair te zijn met een even wildvreemde medemens aan deze kant van die denkbeeldige streep? Hoe goedgelovig (lees onnozel) schat je de doorsnee vlaming?

Qua solidariteit hebben wij ook nooit iets te verwachten gehad van diegenen die aan de andere kant van die denkbeeldige streep wonen...

Waarom zouden wij nu dan iets mogen verwachten aangezien ze de laatste 2 jaar er alles hebben aan gedaan om een regeringsvorming te blijven blokkeren met hun absurde eisen....

Hun voortdurende provocaties en scheldtirades steevast aan de vlaming gericht....

En zulke mensen moet je blijvend je solidariteit betonen,nee mijn beste ,dank U vriendelijk,maar die tijd is voorgoed voorbij...

Wie zijn achterste verbrand moet maar op de blaren zitten...

Laten wij dit geld maar spenderen aan het bestrijden van de kansarmoede in ons gewest zélf .....

Laatst gewijzigd door Svennies : 12 mei 2009 om 15:31.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 16:17   #256
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik vermoed van wel, maar dat zal de toekomst moeten uitwijzen als het zover komt.
Als die NMBS jobs nodig zijn, en ten laste van brussel moeten vallen, dan zal brussel daarvoor de nodige kosten moeten verhalen op de vlaamse en waalse treinmaatschappij, als heffing om brussel binnen te rijden. Uiteindelijk zal de gebruiker betalen.

U beseft dus nog altijd niet dat het overgrote deel van de NMBS-jobs in Brussel centrale diensten zijn, die daar gevestigd zijn omdat Brussel hoofdstad is van heel België.
En u komt nog altijd af met waandenkbeelden zoals een tolheffing voor treinverkeer dat door Brussel passeert. Volgens u moet Brussel dus maar uit de EU stappen?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 16:21   #257
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Je ontwijkt de vraag
Ik kan me de kritiek herinneren op het aantal werklozen
Als je die dan ambtenaar maakt, krijg je kritiek dat er teveel overheid is en teveel ambtenaren.
Als ze bedrijven zo goed als gratis (qua taks) laten draaien om tewerkstelling te creeeren dan is er kritiek dat ze oneerlijke concurrentie organiseren en dat ze hun geld aan het grootkapitaal geven.
ALS .......
Zijn er van die groote vlaamse denkers die CONCREET kunnen zeggen hoe het had gemoeten? Misschien iets moeilijker dan kriteik geven.
Het Vlaamse antwoord daarop is vrij éénvoudig hoor. Vermits de arbeidsmarkt in Vlaanderen en Wallonië fundamenteel verschillend is moet elke deelstaat zijn eigen arbeidsmarktbeleid kunnen voeren, aangepast aan eigen noden en omstandigheden. Meer moet dat niet zijn.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 07:09   #258
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Waarom duiken dan juist de transfers keer op keer op in de discussie's hier ?
Man astublief... vanmorgen nog in de radio!!!! Weeral een zoveelste schandaal bij de PS uitgebroken. Er worden daar miljoenen euro's belastingsgeld weggesluist in de pocketten van bevriende collega's of frauduleuze ondernemingen enz...

voila!
Schandaal dwingt minister Donfut (PS) tot ontslag:http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...t-ontslag.aspx

Waals minister van Gezondheid Didier Donfut neemt ontslag, nadat bleek dat hij als consultant maandelijks zo'n 10.000 euro ontvangt van twee intercommunales. Waals minister-president Rudy Demotte vervangt Donfut tot aan de verkiezingen. Didier Donfut kwam in opspraak door een onthulling in de krant La Libre Belgique. Het dagblad meldde dinsdag dat Donfut via zijn consultancybedrijf zo'n 120.000 euro per jaar opstrijkt.

Let op dit is nog maar het topje van de ijsberg. Moesten we alles kunnen blootleggen bij die maffia .

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 13 mei 2009 om 07:12.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 07:19   #259
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik schreef al meermaals dat het de vlaming serieus aan solidariteit ontbreekt.
11.11.11, Music For Life, steunactie voor de slachtoffers van de tsoenami in 2004, Kom Op Tegen Kanker... De realiteit spreekt je tegen.

Misschien dat de Vlaming enkel problemen heeft met één welbepaald soort 'solidariteit', dat enkel zo genoemd wordt maar dat in feite niet is?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 07:33   #260
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard Alleenstaande werkende Belg is wereldkampioen belasting betalen.

Nergens ter wereld worden werkende alleenstaanden zwaarder belast dan in België. Dat blijkt uit het jaarlijkse overzicht van de OESO (Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling. Een alleenstaande met een gemiddeld loon moest vorig jaar 56% van wat zijn bedrijf voor hem betaalt aan de fiscus en de sociale zekerheid afstaan. Ter vergelijking: in Nederland is dat 45%, in Spanje 37,8%, in de VS 30,1% en in Ierland 22,9%.

Een Belgische koppel met twee kinderen dat met één gemiddeld loon moet rondkomen betaalt 40,8% aan de fiscus en de sociale zekerheid. Hier staat België vierde in de wereldranglijst van belangrijkste belastingbetalers.

De Oeso heeft geprobeerd nog een beter beeld van de belastingsdruk te verkrijgen door een experiment met indirecte belastingen te doen. In zo'n hypotethische ranking voor totale fiscale druk zou België de eerste plaats betrekken voor zes van de acht onderzochte gezinstypes. Een alleenstaande die 167% van het gemiddeld inkomen verdient zou na aftrek van fiscus, sociale zekerheid, btw en andere indirecte belastingen 36 euro overhouden van elke 100 euro die hij zijn werkgever kost.

Bron: De tijd.

Een oud zeer wanneer zien wij hierin eens het licht!?

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 13 mei 2009 om 07:34.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be