![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() De VLD werd vorige verkiezing ook al dik afgestraft, maar verbroederde direct met de MR en riep zich uit tot de grootste politiek formatie van België en dus "als winnaar".
Zelfs die truc zullen ze nu niet kunnen gebruiken , hoera!!! Na alle manipulaties tegen andere partijen (CD&V, LDD , NVA....) zullen ze nu hopelijk inzien dat dit niet de juiste strategie is om de Vlamingen te bekoren, alhoewel die 15% mij nog altijd verbaast. Maar , als ze niet meer de kans hebben om hun vriendjespolitiek en daarbijhorende doofpotstrategie te beoefenen wegens niet-deelname aan een regering, zullen ze rap flirten met de kiesdrempel, want bij de VLD is het gezegde "voor wat, hoort wat" altijd een leitmotif geweest en van zodra "voor wat" niet meer geldt, zal ook"hoort wat" wegvallen. (snel reageren staat er, maar het duurt bij mij altijd een eeuwigheid bij politics. hebben jullie dat ook? Bij andere forums heb ik dat niet, dus het ligt niet aan mijn PC.) Laatst gewijzigd door omaplop : 12 mei 2009 om 13:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat mij verwondert in verband met de zaak Vijnck en de politieke praktijken van OVLD , dat niemand –ook de pers niet , de overloop-affaires uit het verleden in herinnering brengt , vooral de overloop van Johan Vanhecke en een vijftal aanhangers . Vanhecke was al een aantal weken naar OVLD overgelopen ,maar bleef dit ontkennen (op verzoek van Verhofstadt ?) om zoveel mogelijk schade toe te brengen aan tegenstander CVP . Hij moest uiteindelijk toch kleur bekennen na een telefoontje met voorzitter Stefaan Declerck waarin hij aanvankelijk nogmaals ontkende te zullen overlopen ; maar na het neerleggen van zijn GSM bleef die echter openstaan en Declerck hoorde dat Verhofstadt en Dewael in de kamer vanwaar Vanhecke belde , aanwezig waren en commentaar gaven en luidop bulderlachten . Vanhecke werd beloond voor deze manier van schade toebrengen aan de politieke tegenstander met een verkiesbare plaats op de Europese lijst : Verhofstadt heeft bij de latere lijstvorming zijn partijgenoten hiervoor moeten bruuskeren . (om zijn beloftes waar te maken ?) Nu doen alsof het geval Vijnck een geïsoleerde actie is van Somers alleen is, is kort door de bocht . De grote roerganger zelf heeft dergelijke harde en onfrisse praktijken vroeger in de VLD (en in de belgische/vlaamse politiek ?) binnengebracht ; van wie zou Somers dit anders geleerd hebben ?
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Alsof de linkerkant zo bezaaid is met politieke talenten. Ik hoop trouwens op een goede score van PVDA +. Spa verdient een goede pandoering.
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De (k)open VLD dondert naar beneden ??
Begin maar allemaal te zingen: 't is weer voorbij die mooie Somers, die somers die begon zowat in mei ach ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Filip, Gerolf en Bart sinister? Zij lachen zich een breuk (misschien is het net dat wat U wenst) Ik ken geen rechttoe-rechtaan kerels die zo dexter zijn als zij.
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds wanneer zijn Anciaux, Somers of Leterme links ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gollum
dan toch Yoda kan niet, daarvoor ontbreekt the force
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je wilt dat het verandert duw je daar echt eens een andere ploeg aan de macht
Alle CD&V Stem voor NVA 18% > 13% Go NVA nog 3 % groeien ten kosten van CD&V Alle VLD stem voor LDD 15% > 12% go LDD nog 2% groeien...ten koste van VLD Alls Spa stem voor LSP 16% > ?? > go LSP nog 8% groeien ten koste van SPA, zorg nu niet dat Spa de grootste zijn. Jammer dat we geen ANTI stem kunnen uitbrengen, op electronische verkiezingen heb ik dat eens gedaan... Voor wie stem je, en wie ZEKER niet... Het gaf hetzelfde resultaat, maar je versterkt toch een en ander, het wordt de foto wordt scherper... en dan pas zul je eens iets zien veranderen, dan pas breek je de oligocratie , dan pas gaan al die gasten af als een gieter, en krijg je uw generatiewissel... |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementslid
|
![]() Sinister, sinistra = links
Latijn dacht ik...
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() NVA 13,1%
VB wint noch verliest (24%??) LDD 12% Samen 49% Vlaamse onafhankelijkheid kan wel eens heel dichtbij zijn, mocht deze peiling koppen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het blijft natuurlijk koffiedik kijken, maar laten we voor de gezelligheid eens veronderstellen dat CD&V en O-VLD samen nog een 38 tot 40% van de Vlaamse kiezers weten te overtuigen (optimistisch scenario, in de gegeven omstandigheden).
Zou zo'n resultaat gevolgen moeten hebben op federaal vlak? Wat vinden jullie? Kan een federale regering die in Vlaanderen overduidelijk niet langer een meerderheid achter zich heeft, nog wel gedoogd worden? Moet de federale regering dan worden uitgebreid met - ik zeg maar wat - SP.a of Groen! of LDD of ... ? Of moet de federale regering ontslag nemen en moeten er dan nog eens federale verkiezingen in pakweg de eerste weken van augustus worden georganiseerd?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |