Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2009, 20:22   #21
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik steun deze concerten ook, en ik ben er zeker van dat er meer volk zal verschijnen dan op die bedevaart en annex zangfeest waarvan mij de naam en relevantie nu ontsnapt.
Leve België

Laatst gewijzigd door jbl : 14 mei 2009 om 20:23.
jbl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2009, 20:42   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbl Bekijk bericht
Ik steun deze concerten ook, en ik ben er zeker van dat er meer volk zal verschijnen dan op die bedevaart en annex zangfeest waarvan mij de naam en relevantie nu ontsnapt.
Leve België
Daar gaat het nu even niet om.

Het gaat er wel om of het politiek proper is dat met gemeenschapsgeld net voor de verkiezingen op sluikse wijze een politieke boodschap verspreid wordt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2009, 20:49   #23
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Het gaat er wel om of het politiek proper is dat met gemeenschapsgeld net voor de verkiezingen op sluikse wijze een politieke boodschap verspreid wordt.
Natuurlijk mag daar gemeenschapsgeld voor gebruikt worden, net zoals er gemeenschapsgeld gebruikt wordt voor de tuinfeesten en barbeque de 11 juni en het defilé op 21 juli, de vuurwerken op 1 januari....
De politieke boodschap mag er soms ook een zijn van verdraagzaamheid met frieten en kroketten om in uw terminologie te blijven

Laatst gewijzigd door jbl : 14 mei 2009 om 20:51.
jbl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2009, 20:54   #24
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb jij gezien waar die voetbalmatsj doorging, en in welke regio's de steden, wiens ploegen tegen mekaar speelden, gelegen zijn ? Niet moeilijk dat die twee achter eenzelfde spandoek kunnen staan.

Ik trek bovendien geen konklusies over het feit hoe het er allemaal korrekt aan toegaat in Spanje:
ik stel alleen maar vast dat mocht een redakteur van de vrt dat bij ons dien, ze hem direkt hoofdredakteur maken. En ginder wordt hij ontslagen.
Voor die ene keer! Gotver toch!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2009, 20:55   #25
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
How how, we zitten wel degelijk in 'binnenlandse pollentiek' hier.

Het feit uit Spanje is maar een voorbeeldje. En niet meer dan dat. Als we zien hoe de ekstreem linkse eta ageert in Spanje, dan zijn wij hier kleuters met plastieken emmertjes in een zandbakje. Vergeleken met Spanje moet hier zeker niets verboden worden; en als nva-stemmer zeg ik dat zelfs geen enkele partij hun dotasies moeten afgepakt worden, zoals de ps bezig is met het blok.

Maar het gaat hier in deze draad over verdoken politieke verkiezingspropaganda, niet meer of niet minder.
Die propaganda past nu wel toevallig in jouw kraam, maar wat zou je zeggen van een gelijkaardig inisiatief dat doelgericht naar jouw politieke santekraam gericht zou zijn ??

Dan had je je voorbeeldje van Spanje beter weggelaten.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 14 mei 2009, 21:13   #26
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het Spanje dat nationalistische partijen verbiedt?
De lijst die ze nu in het vizier hebben, is niet eens nationalistisch, maar wel links-internationalistisch...
Oud 14 mei 2009, 21:43   #27
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
De lijst die ze nu in het vizier hebben, is niet eens nationalistisch, maar wel links-internationalistisch...
Aangezien een deel van Baskenland in Frankrijk ligt zijn alle Baskische nationalisten verplicht inter-nationalistisch.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2009, 21:45   #28
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangezien een deel van Baskenland in Frankrijk ligt zijn alle Baskische nationalisten verplicht inter-nationalistisch.
ja, dat is waar, maar daar gaat het deze keer even niet over hoor. Kijk eens zelf: http://www.iniciativainternacionalista.org/
Oud 14 mei 2009, 23:09   #29
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Een betere actie zou zijn op het Belga-Vox-feestje zelfklevers van 'Vlaanderen Tegen Racisme' uit te delen.
Dat heb ik op de 0110-concerten gedaan. Dat waren officiëel tenslotte concerten tegen racisme. Dit keer zijn het concerten vóór België en dus vóór racisme.

Neen, ik ga dit weekend wel naar de VVB-meeting in Antwerpen samen met een paar Walen die ik vorig weekend op de Waalse Staten-Generaal ben tegengekomen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 08:00   #30
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In een andere discussie hebt ge nog gezegd dat de nv-a VOOR solidariteit met wallonie is, als die solidariteit aan een aantal voorwaarden voldoet.

Dus staat solidariteit blijkbaar in het programma van de nv-a. Hang dus uw wagentje aan dit concert aan, en vul de voorwaarden voor solidariteit in.

Hebben jullie zo een schrik om uit te komen voor uw genuanceerde mening? Schrik dat de eigenbelangers een stem gaan afsnoepen?

Ik hoop dat de partijtop beseft, dat het "intelectuele" imago dat de voorzitter opgebouwd had, al danig begint te tanen, met dergelijke uitschuivers, puur uit electorale schrik (amnestie in de zorgverzekering, hospitalisatieverzekering, misbruik van de dag van de gezondheidszorger, begavox, .....)
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 08:35   #31
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat stoort mij niet.
De VB-krantjes worden toch ook met gemeenschapsgeld betaald?
Gemeenschapsgeld dient overigens niet exclusief om projecten die u persoonlijk genegen zijn te sponsoren.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 mei 2009 om 08:46.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 11:28   #32
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In vergelijking met het Spaans establishment is het Belgische ook maar een doetje. Geen enkele seperatische partij ter wereld wordt wellicht zo zwaar gesubsidieerd als Vlaams Belang. Er is nooit intentie geweest om de dotaties van VB echt aan te pakken (al was het maar om opportunistische redenen.)

VRT sponsert ook zwaar zaken als 11juli en de Gordel die ook een uitegesproken politiek karakter hebben. Ik heb daar nog niemand over horen klagen. Integendeel. VRT heeft een duidelijke missie om de Vlaamse natievorming te ondersteunen direct en indirect. Ik lul hier niet. Dit staat in haar opdrachtverklaring. Denk maar aan de naam VRT dat een duidlijke politieke keuze is. Programma's als Vlaanderen Vakantieland. Het is allemaal Vlaanderen dit en dat wat de klok slaat. Dat neemt niet weg dat er binnen de VRT nog altijd een aantal mensen zijn die een zekere contact met de andere gemeenschap wil behouden. Ik zal dat niet ontkennen. Mag dat echter niet.

Het probleem is dat dit een manifesatie is dat twee gemeenschappen dichter bij elkaar moet brengen. Dat is anno 2009 verboden in Vlaanderen en politiek neut neutraal. Dat de VRT in de rest van het jaar bezig is om de Vlaamse natievorming te stimuleren is daarentegen geen politiek feit en politiek neutraal. Bullshit uiteraard.
Wat te zeggen dan over de RTBF waarvan hun programmadirecteur een Fransman die uit France 2 komt. "Tout le monde veut prendre sa place", "Rendez-vous en terre inconnue", "Ca se discute" zijn maar voorbeelden van Franse TV-uitzendingen die ook op Belgisch Franstalige TV-zenders belanden. Ik denk niet dat het verboden voor de VRT of voor de RTBF is de twee gemeenschappen dichter bij elkaar te brengen maar beide zenders bekijken wel wat de realiteit meer en meer is. Franstaligen en Vlamingen leven meer en meer in twee totale verschillende werelden leven en dat hebben de verschillende Belgische TV-zenders duidelijk begrepen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 11:48   #33
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dat heb ik op de 0110-concerten gedaan. Dat waren officiëel tenslotte concerten tegen racisme. Dit keer zijn het concerten vóór België en dus vóór racisme.

Neen, ik ga dit weekend wel naar de VVB-meeting in Antwerpen samen met een paar Walen die ik vorig weekend op de Waalse Staten-Generaal ben tegengekomen.
Brengen ze hun Waalse vlag mee?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 11:54   #34
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Brengen ze hun Waalse vlag mee?
Dat denk ik niet.

Misschien moet ik de mijne wel meebrengen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 12:27   #35
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat stoort mij niet.
Dat mag.

Citaat:
De VB-krantjes worden toch ook met gemeenschapsgeld betaald?
neen...de ABVV, Belgacom, Delhaize, Lotto, VRT en Coca Cola betaalt geen bal aan die krantjes.
Het geld van de VB-krantjes worden noodgedwongen betaald met geld dat andere partijen niet moeten gebruiken omdat hun ideeën via hun gesubsidieerde pers worden verspreid.
De VB-blaadjes zijn verplicht omdat de pers aankondingen van het VB verbiedt en de uitsluiting van de mening van VB mandatarissen ondersteunt.

Citaat:
Gemeenschapsgeld dient overigens niet exclusief om projecten die u persoonlijk genegen zijn te sponsoren.
Lotto en VRT sponsoren exclusief projecten tegen mijn persoonlijke genegenheid.
Daarom noemt men deze antipolitiek ook "cordon mediatique" of ook "cordon sanitair".
Oud 15 mei 2009, 13:27   #36
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik maak daar helemaal geen probleem van. Ik stel alleen vast dat een paar jaar geleden de VRT rond 11 juli niets organiseerde daar waar ze er nu een heel evenement van maken. De Gordel is een politieke manifestatie maar heel goed verpakt als een sportief evenement. Nu nogmaals. Mij niet gelaten.
Wat is de politieke boodschap van de gordel? Dat de het karakter van de rand rond Brussel Vlaams is. Wat een feit is.

Geen pro of contra België.
Oud 15 mei 2009, 13:40   #37
vesivius
Partijlid

Standaard

Enkele bedenkingen
80% van de (Vlaamse) journalisten stemt rood of groen, en vermits dit juist de partijen zijn van dromers en mensen die in de puberteit zijn blijven steken krijgt men een navenante berichtgeving
11 Juni is de Vlaams nationale feestdag dus ook voor de VRT
Wie ooit op de gordel is geweest weet dat die bedoeld is voor de sportievelingen en voor het behoud van de groene gordel en het behoud van het Vlaams karakter in de (Vlaamse) gemeten rond Brussel.
Vele politici (en andere) jagen alleen maar Belgisch ereteken na (Baron enz) en zullen daarvoor al hun principes opgeven, ook de (dagelijkse) beheerders van de VRT. Dus ik roep hierbij op om de dragers van zulke eretekens met spot en minachting te behandelen. En vooraleer ik commentaren krijg er zijn uitzonderingen, oudstrijders, sommige verzetslieden, en daden van moed en zelfopoffering alhoewel deze laatste dit ook via regionale eretekens zouden moeten krijgen zij stelden hun daden niet voor België.
Wie kijkt er in hemelsnaam naar programma's als MBH??????????
Vlaanderen vakantieland gaat ongeveer 20% over toerisme in Vlaanderen de rest van het programma gaat over het buitenland (interessanter voor de journalist in kwestie). Men zou het programma een andere naam moeten geven omdat de tittel nu de lading niet dekt (ik ben wel een regelmatige kijker van dat programma)
vesivius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 14:03   #38
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vesivius Bekijk bericht
Enkele bedenkingen

1. 80% van de (Vlaamse) journalisten stemt rood of groen, en vermits dit juist de partijen zijn van dromers en mensen die in de puberteit zijn blijven steken krijgt men een navenante berichtgeving

2. 11 Juni is de Vlaams nationale feestdag dus ook voor de VRT
Wie ooit op de gordel is geweest weet dat die bedoeld is voor de sportievelingen en voor het behoud van de groene gordel en het behoud van het Vlaams karakter in de (Vlaamse) gemeten rond Brussel.
Vele politici (en andere) jagen alleen maar Belgisch ereteken na (Baron enz) en zullen daarvoor al hun principes opgeven, ook de (dagelijkse) beheerders van de VRT. Dus ik roep hierbij op om de dragers van zulke eretekens met spot en minachting te behandelen. En vooraleer ik commentaren krijg er zijn uitzonderingen, oudstrijders, sommige verzetslieden, en daden van moed en zelfopoffering alhoewel deze laatste dit ook via regionale eretekens zouden moeten krijgen zij stelden hun daden niet voor België.
Wie kijkt er in hemelsnaam naar programma's als MBH??????????
Vlaanderen vakantieland gaat ongeveer 20% over toerisme in Vlaanderen de rest van het programma gaat over het buitenland (interessanter voor de journalist in kwestie). Men zou het programma een andere naam moeten geven omdat de tittel nu de lading niet dekt (ik ben wel een regelmatige kijker van dat programma)
1. Dat lijkt me een beetje erg kort door de bocht.

2. 11 juni? Sinds wanneer?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 15 mei 2009 om 14:04.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 14:29   #39
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Stom vraagje ; hoe komt het dat het merendeel van de journalisten zo links is?

en heeft de Vrt altijd op die linkse strook gezeten of was het ooit neutraler (of rechtser)?
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 14:40   #40
vesivius
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1. Dat lijkt me een beetje erg kort door de bocht.

2. 11 juni? Sinds wanneer?
Sorry 11 Juli natuurlijk.
Ik zal niet ontkennen dat het kort door de bocht is, maar (en dat is mijn PERSOONLIJKE mening) ik ken maar 1 rode of groene politieker die kan rekenen nl VDB al de andere geloven nog in manna uit de hemel
vesivius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be