![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3201 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Dat is echter toch niet zo vanzelfsprekend voor veel mensen hoor. Want dan zou dit al lang overal wettelijk geregeld zijn. Citaat:
![]() |
![]() |
#3202 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Veel staat of valt met de gedoogbaarheid van iemand op enige werkvloer, ondanks of dankzij het gebruik van (geen) middelen.
![]() |
![]() |
#3203 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verslaafden zijn geen criminelen omdat ze verslaafd zijn. Als je ze in de gevangenis gooit net omwille van hun druggebruik en omdat ze toch al voorbestemd waren om "losers" te worden gaat er nooit iets opgelost worden. En als je het gebruik van bv cannabis verbied omdat je vindt dat weed des duivels is, voor overlast zorgt, leidt tot het gebruik van "harddrugs" en je er een levend lijk van wordt zullen die medici ook niet veel onderzoek kunnen doen. Niet dat ik zeg dat dit jouw standpunt is maar het is wel hoe het er nu veelal aan toe gaat. Citaat:
![]() |
![]() |
#3204 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3205 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Drugs hebben veelal na-werkingen, tot of na hele dagen. Het gaat erom of een PERSOON handhaafbaar is in een werk-omgeving.
![]() |
#3206 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() en het is echt wel een complete out-of-it wereld.
![]() |
#3207 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3208 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() de onverdraagzame ik-weet-wat-goed-voor-jouw-is- en jouw-verantwoordelijkheid-voor-je-eigen-keuze's-kan-mij-worst-wezen-ik-weet-het-toch-beter wereld.
Een schrikwekkend kleine wereld.
![]() |
#3209 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, wanneer ongeinformeerde kurkhoofden mij dingen gaan verbieden zonder er iets over te weten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3210 | |
Minister
|
![]() Citaat:
IK denk ook niet dat "verslaving" op zich extréém nefast hoeft te zijn. Alhoewel het zeker niet wenselijk is en waar nodig verlavingen aangepakt moeten worden, zijn er veel voorbeelden bekend van verslaafden die geen enkel probleem hebben zolang 1) de toedoening op geregelde tijdstippen kan gebeuren en 2) zolang die verslaving niet ontaardt in overgebruik. Klassieke voorbeelden zijn: rokers, mensen die pas beseffen dat ze verslaafd zijn aan alcohol op een ogenblik dat er plots geen feestjes meer zijn, mensen die op voorschrift voor lange tijd morfine toegediend krijgen, mensen die jarenlang verslaafd zijn aan slaapmiddelen, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3211 | |||||||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In kaart brengen van nieuwe drugs .. identifiseren .. niet zo simpel natuurlijk ... wachten tot ze ze in je brievenbus komen steken ??? De illegale markt haar vraag doen verliezen??? Beetje naïef zeker? Over reklame van tabak verbieden, kunnen ze in Francorchamps meespreken ... Over reklame van geneesmiddelen, zijn er de laatste weken wat berichten geweest. Bestaat er eigenlijk iets buiten geneesmiddelen (voorschriftplichtige? want voor aspirientjes of vitamientjes mogen ze wel reklame maken ...) waarvoor geen reklame gemaakt mag worden? Is dit houdbaar? Pleit voor mij meer om de toestand te houden zoals ie is: niet legaliseren en wel degelijk in de strafwet laten. (maar die dan wel toepassen natuurlijk) Simpele en duidelijke zaken hebben nog een kans; ingewikkelde zaken draaien gegarandeerd in de soep in onze maatschappij. Of 't nu over rommelkredieten gaat of over geestesverruimende substanties; over dioksinekiekens of roken in kaffees waar ge een halve maaltijd kunt krijgen ...[/quote] |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3212 |
Minister
|
![]() Ba is dat belangrijk? De vraag zou m.i. moeten zijn of er meer problemen zijn bij legalisatie. Wat heb je eraan als alles verboden is en de 5% probleemgebruikers zeer slecht pf niet behandelend worden in ons systeem, terwijl met een legalisatiebeleid mss wat meer mensen gaan gebruiken, maar de probleemgebruikers deftig aangepakt worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3213 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ben dan al voor een legalisatiebeleid, ik houd ook mijn hart vast voor de dag dat het eerste grote feestje na de invoering plaatsvindt.... er zullen altijd cowboys zijn die menen -ik zeg maar iets- onder invloed achter het stuur te kunnen kruipen en daarmee anderen in gevaar brengen, en daar zal absoluut zeker rekening mee gehouden moeten worden. Ik vrees echter een beetje dat een legalisatiebeleid niet helemaal compatibel is met ons huidige idee over privacy. Een Arabisch spreekwoord zegt: "mijn vrijheid eindigt waar die van U begint"; welaan dan, ALS zo'n legalisatie er ooit zou komen moet toch eerst serieus nagedacht worden over de implicaties: hoe ver gaan we met dat registreren? Wat kan de overheid allemaal controleren en doen als je dan een "papierke" hebt dat zegt dat ge aan de drugs zit? Wie komt wel en niet in aanmerking? Wie betaalt als het foutloopt? Een discussie op zich, me dunkt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |