Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2009, 14:19   #381
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Het is vooral dit land en haar structuur dat 2 groepen tegen elkaar opzet.

Niks dan spanningen die eigenlijk een normale reactie is op wat hier allemaal scheefgetrokken wordt.

Waarom niet gewoon als goede buren verder leven?
Ga naar de eerste de beste vrederechter, en vraag hem of buren dan geen ruzie maken.

Zelfs grote buurlanden maken uitschuivers, en maken buurlanden boos.
Wat mij betreft niet echt een argument.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 14:20   #382
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Jammer, dat ge het niet gesnapt hebt.
Voel ik daar enig superioriteitsgevoel, of kunt u het niet uitleggen ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 14:21   #383
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
over onderwijs waren we het al eens

Over beieren en berlijn weet ik weinig, dus kan ik er niet op ingaan, tenzij je meer info geeft.

Parijs is moeilijk te vergelijken aangezien het hoofdzakelijk administratief is.
het feit is dat je geen zeehaven moet hebben om welvaart te kunnen creeëren, daar kunnen we het toch over eens zijn?

Wallonië heeft dezelfde middelen gekregen als Vlaanderen, volgens het wafelijzerprincipe, dat ga je toch niet ontkennen?

Of zou het kunnen zijn dat de Belgische oplossingen voor Wallonië gewoon niet goed waren en dat het dankzij België is dat Wallonië nu zo ver achterop hinkt?
Oud 18 mei 2009, 14:29   #384
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Voel ik daar enig superioriteitsgevoel, of kunt u het niet uitleggen ?
'k zal het proberen uitleggen:

U gaf wat scheldnamen die walen aan vlamingen geven, ik antwoorde met wat scheldnamen in omgekeerde richting, hier op het forum gelezen.

Ik hoopte dat u "de pot verwijt de ketel...." zou gesnapt hebben.
blijkbaar niet dus.
U voelt zich geschoffeerd, zij waarschijnlijk ook. U denkt dat terecht, zij waarschijnlijk ook, enz

Gewoon contraproductief op federaal vlak, maar des te nuttiger op regionaal vlak, zolang er mensen (lees dommerikken) zijn die geloven dat we er zonder overeenkomst gaan gaan uitgeraken.

Ieder weldenkend mens weet dat dit moet stoppen, om tot enig vergelijk te komen. Vandaar dat ik partijen beschuldig van enkel lippendienst te bewijzen aan de vlaamse zaak, maar in praktijk niet liever hebben dan dat dit nog lang blijft duren, voor elektoraal gewin.
Oud 18 mei 2009, 14:42   #385
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het feit is dat je geen zeehaven moet hebben om welvaart te kunnen creeëren, daar kunnen we het toch over eens zijn?

Wallonië heeft dezelfde middelen gekregen als Vlaanderen, volgens het wafelijzerprincipe, dat ga je toch niet ontkennen?

Of zou het kunnen zijn dat de Belgische oplossingen voor Wallonië gewoon niet goed waren en dat het dankzij België is dat Wallonië nu zo ver achterop hinkt?
1
Ok, maar blijft mijn vraag waar jij je bedrijf zou vestigen als er op minder dan 200km wel een zeehaven is, en je bedrijf aan- en afvoer nodig heeft, en dat onder dezelfde socio-economisch-politieke voorwaarden.
2
grotendeels wel, maar zij hebben geprobeerd dingen te redden die achteraf gezien niet te redden waren. (staal, scheepvaarttransport,..) In de steek gelaten door hun eigen investeerders. Achteraf gezien, verkeerde keuzes. In vlaanderen zijn die kemels er ook, maar beperkter. Trouwens nu gaan we de reeds sterk gesubsidieerde autoindustrie gaan redden, wat mij betreft even fout als het waalse staal.
3
Ik denk niet dat belgie de schuld is, tenzij door de wafelijzepolitiek, waar investeringen in vlaanderen bijna natuurlijk en vanzelfsprekend waren, en men in wallonie ging zoeken naar een project om in te investeren, en dan begint het gelobby. Zoiets als het langewapperproject in vlaanderen. Politeik getouwtrek voor opdrachten aan bevriende aannemers. Noodzaak, traject, type oplossing van ondergeschikt belang. Ook hier is een ronqière en een strepy in de maak.
Oud 18 mei 2009, 14:48   #386
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'k zal het proberen uitleggen:

U gaf wat scheldnamen die walen aan vlamingen geven, ik antwoorde met wat scheldnamen in omgekeerde richting, hier op het forum gelezen.

Ik hoopte dat u "de pot verwijt de ketel...." zou gesnapt hebben.
blijkbaar niet dus.
U voelt zich geschoffeerd, zij waarschijnlijk ook. U denkt dat terecht, zij waarschijnlijk ook, enz

Gewoon contraproductief op federaal vlak, maar des te nuttiger op regionaal vlak, zolang er mensen (lees dommerikken) zijn die geloven dat we er zonder overeenkomst gaan gaan uitgeraken.

Ieder weldenkend mens weet dat dit moet stoppen, om tot enig vergelijk te komen. Vandaar dat ik partijen beschuldig van enkel lippendienst te bewijzen aan de vlaamse zaak, maar in praktijk niet liever hebben dan dat dit nog lang blijft duren, voor elektoraal gewin.
Sta mij toe dit alles redelijke onzin te vinden. De enige reden waarom men in Wallonië de Vlamingen zou tolereren is omwille van hun geld en omwille van hun angst voortaan zelf voor hun boterham te moeten instaan.

U hebt mij nog steeds niet verteld waarom wij voor de Walen een buitengemone solidariteit moeten opbrengen ,veel groter dan voor om het even welke andere gemeenschap.

Laatst gewijzigd door Pericles : 18 mei 2009 om 14:50.
Oud 18 mei 2009, 14:57   #387
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Sta mij toe dit alles redelijke onzin te vinden. De enige reden waarom men in Wallonië de Vlamingen zou tolereren is omwille van hun geld en omwille van hun angst voortaan zelf voor hun boterham te moeten instaan.

U hebt mij nog steeds niet verteld waarom wij voor de Walen een buitengemone solidariteit moeten opbrengen ,veel groter dan voor om het even welke andere gemeenschap.
Het is niet omdat ge er niet mee akkoord zijt, d
Oud 18 mei 2009, 14:58   #388
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat ge er niet mee akkoord zijt, d
Zwak.
Oud 18 mei 2009, 15:05   #389
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1
Ok, maar blijft mijn vraag waar jij je bedrijf zou vestigen als er op minder dan 200km wel een zeehaven is, en je bedrijf aan- en afvoer nodig heeft, en dat onder dezelfde socio-economisch-politieke voorwaarden.
2
grotendeels wel, maar zij hebben geprobeerd dingen te redden die achteraf gezien niet te redden waren. (staal, scheepvaarttransport,..) In de steek gelaten door hun eigen investeerders. Achteraf gezien, verkeerde keuzes. In vlaanderen zijn die kemels er ook, maar beperkter. Trouwens nu gaan we de reeds sterk gesubsidieerde autoindustrie gaan redden, wat mij betreft even fout als het waalse staal.
3
Ik denk niet dat belgie de schuld is, tenzij door de wafelijzepolitiek, waar investeringen in vlaanderen bijna natuurlijk en vanzelfsprekend waren, en men in wallonie ging zoeken naar een project om in te investeren, en dan begint het gelobby. Zoiets als het langewapperproject in vlaanderen. Politeik getouwtrek voor opdrachten aan bevriende aannemers. Noodzaak, traject, type oplossing van ondergeschikt belang. Ook hier is een ronqière en een strepy in de maak.
bedrijven uit de tertiaire sector hebben helemaal geen aanvoer nodig van materialen, dus waarom daar niet in investeren? ze doen het trouwens al, zit Microsoft er al niet?
Oud 18 mei 2009, 15:05   #390
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Gelukkig doen onze para's verwoede pogingen om ons imago in Nederland op te vijzelen ...
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 15:06   #391
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Gelukkig doen onze para's verwoede pogingen om ons imago in Nederland op te vijzelen ...
Zijn er Belgische para's gedropt in Holland ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 15:06   #392
Jozef Ostyn

Standaard

Belgium ... one point. La Belgique ... un point.
Oud 18 mei 2009, 15:06   #393
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Het is niet omdat ge er niet mee akkoord zijt, dat ge het steeds opnieuw moet blijven vragen hé.

Er bestaan wetten regels en akkoorden, en een beschaafd volk leeft die na, zolang ze gelden, en is dus al of niet tegen de goesting gehouden haar verplichtingen na te komen. Solidariteit is in deze nu geen keuze meer, maar een verplichting, voortvloeien uit akkoorden in het verleden.
Oplossing: Eén partij gaat beschaafd en zonder schelden onderhandelen met de andere om de afspraken te wijzigen. Uiteraard moeten beide partijen ergens een voordeel zien.
De voorbije aanpak van we gaan onze eisen stellen, te nemen of te laten, werkt niet, dat zou nu toch voor iedereen duidelijk moeten zijn.
Alle partijen met enige omvang hebben het tot nu toe geprobeerd, behalve één, en die heeft ondertussen zichzelf onmogelijk gemaakt bij de walen, en gebruikt het vlaamse nog enkel om stemmen te ronselen voor regionaal gebruik, en doet voor de rest niks.
De huidige scheldtirades zijn dus contraproductief.
Oud 18 mei 2009, 15:06   #394
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Neen, ze delen daar oefenmunitie uit aan spelende kinderen.
Oud 18 mei 2009, 15:07   #395
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat ge er niet mee akkoord zijt, dat ge het steeds opnieuw moet blijven vragen hé.

Er bestaan wetten regels en akkoorden, en een beschaafd volk leeft die na, zolang ze gelden, en is dus al of niet tegen de goesting gehouden haar verplichtingen na te komen. Solidariteit is in deze nu geen keuze meer, maar een verplichting, voortvloeien uit akkoorden in het verleden.
Oplossing: Eén partij gaat beschaafd en zonder schelden onderhandelen met de andere om de afspraken te wijzigen. Uiteraard moeten beide partijen ergens een voordeel zien.
De voorbije aanpak van we gaan onze eisen stellen, te nemen of te laten, werkt niet, dat zou nu toch voor iedereen duidelijk moeten zijn.
Alle partijen met enige omvang hebben het tot nu toe geprobeerd, behalve één, en die heeft ondertussen zichzelf onmogelijk gemaakt bij de walen, en gebruikt het vlaamse nog enkel om stemmen te ronselen voor regionaal gebruik, en doet voor de rest niks.
De huidige scheldtirades zijn dus contraproductief.
Ik mag dus aannemen dat u de éénzijdige verbreking van de solidariteit door België in 1830 zeer scherp veroordeelt?
Oud 18 mei 2009, 15:11   #396
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
bedrijven uit de tertiaire sector hebben helemaal geen aanvoer nodig van materialen, dus waarom daar niet in investeren? ze doen het trouwens al, zit Microsoft er al niet?
Heb ik toch ook al gezegd in deze draad, dat hightech het goed doet in wallonie. Maar die zijn dan weer afhankelijk van internationale luchthavens, en voor belgie ligt die in zaventem, vandaar dat de meeste van die bedrijven ook in waals brabant zitten, maar de rest van wallonie, dat is weer wat anders.
Het blijft steeds de infrastructuur. Waaom wordt er zo gelobbiet om zaventem onmogelijk te maken denk je, en dat te verplaatsen naar de wijdse vlakten van wallonie.
Wij weren ons, en terecht, maar moeten we dan daarna aan wallonie verwijten dat zij geen internationale luchthaven hebben?
Oud 18 mei 2009, 15:16   #397
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik mag dus aannemen dat u de éénzijdige verbreking van de solidariteit door België in 1830 zeer scherp veroordeelt?
Natuurlijk
Maar ik dacht dat ze nadien beschaafd gaan onderhandelen zijn om alles te regelen. Met als belangrijk verschil tov van de huidige situatie: toen met de steun van de grootmachten, nu tegen de wil in.
Oud 18 mei 2009, 15:21   #398
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb ik toch ook al gezegd in deze draad, dat hightech het goed doet in wallonie. Maar die zijn dan weer afhankelijk van internationale luchthavens, en voor belgie ligt die in zaventem, vandaar dat de meeste van die bedrijven ook in waals brabant zitten, maar de rest van wallonie, dat is weer wat anders.
Het blijft steeds de infrastructuur. Waaom wordt er zo gelobbiet om zaventem onmogelijk te maken denk je, en dat te verplaatsen naar de wijdse vlakten van wallonie.
Wij weren ons, en terecht, maar moeten we dan daarna aan wallonie verwijten dat zij geen internationale luchthaven hebben?
Wallonië heeft al met Brussels-south (door een Vlaming geleid trouwens) een internationale luchthaven, al vergeten?
Oud 18 mei 2009, 15:22   #399
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Natuurlijk
Maar ik dacht dat ze nadien beschaafd gaan onderhandelen zijn om alles te regelen. Met als belangrijk verschil tov van de huidige situatie: toen met de steun van de grootmachten, nu tegen de wil in.

Toch best nog wat geschiedenis gaan studeren. België en Nederland zijn niet gaan onderhandelen, maar oorlog gaan voeren. Pas heel wat jaren na de onafhankelijkheid kwam het tot een akkoord.

Kunt u mij ook zeggen welke grootmachten zich uitgesproken hebben over de toekomst van België?

Diverse landen die zich éénzijdig onafhankelijk verklaarden maken deel uit van de EU. Het aantal landen dat zich afscheidt uit grotere gehelen is de laatste decennia sterk toegenomen. U loopt een beetje achter de tijd.
Oud 18 mei 2009, 15:24   #400
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ja om munitie uit te delen aan kinderen.
Dit om het imago van Belgie te verbeteren
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be