Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Bart Staes (Groen!) (18 t.e.m. 24 mei)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bart Staes (Groen!) (18 t.e.m. 24 mei) Regent van opleiding, oorspronkelijk actief bij de Volksunie jongeren, later in het VU-partijbestuur, stapte in 2002 over naar Groen!. Sinds 1999 is hij Europees parlementslid, eerst voor de VU, later voor Groen!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 mei 2009, 05:13   #1
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard Sociaal en milieuvriendelijk??

Ik heb eigenlijk een groot probleem met Groen!.
Groen! beweerd voor het milieu te zijn maar wil wel tegelijkertijd heel Vlaanderen vol sociale woningen laten bouwen.

Groen! beweerd voor de leefbaarheid van Vlaanderen te streven, maar wil wel dat Vlaanderen elke asielzoeker opvangt en aanvaard, zonder meer.

Kan U mij eens uitleggen hoe je Groen! die zaken denkt te kunnen combineren, want ik kan daar met mijn verstand helemaal geen oplossingen voor vinden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 11:18   #2
franke fritz
Schepen
 
franke fritz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Locatie: herent
Berichten: 439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik heb eigenlijk een groot probleem met Groen!.
Groen! beweerd voor het milieu te zijn maar wil wel tegelijkertijd heel Vlaanderen vol sociale woningen laten bouwen.
Minder kapitaal krachtige mensen leven vaak in verouderde, slecht geïsoleerde woningen. vervang deze door degelijke, milieuvriendelijkere sociale woningen en je wint 2 vliegen in een klap. 3 zelfs, als je de extra tewerkstelling in de bouw als een voordeel ziet.

Ik zie werkelijk niet in waarom sociale woningen per definitie milieu-onvriendelijk zouden zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Groen! beweerd voor de leefbaarheid van Vlaanderen te streven, maar wil wel dat Vlaanderen elke asielzoeker opvangt en aanvaard, zonder meer.
Ik weet echt niet in welk artikel van het programma dat je dat gelezen hebt. Wel wordt er gesproken over een beperkte, gecontroleerde opheffing van de migratiestop. Wat volgens mij toch nog iets anders is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Kan U mij eens uitleggen hoe je Groen! die zaken denkt te kunnen combineren, want ik kan daar met mijn verstand helemaal geen oplossingen voor vinden.
Deze is te makkelijk, ik ga hem niet binnenkoppen.

Edit: er was iets mis met mijn quote-haakjes
__________________
cogito ergo sum

Laatst gewijzigd door franke fritz : 18 mei 2009 om 11:21.
franke fritz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 16:23   #3
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz Bekijk bericht
Minder kapitaal krachtige mensen leven vaak in verouderde, slecht geïsoleerde woningen. vervang deze door degelijke, milieuvriendelijkere sociale woningen en je wint 2 vliegen in een klap. 3 zelfs, als je de extra tewerkstelling in de bouw als een voordeel ziet.
Ik had het niet over de vervanging van oude woningen door nieuwbouw, maar over de nieuwe sociale verkaveling van landbouw en natuurgrond.
Oude woningen renoveren levert trouwens meer werkgelegenheid op dan nieuwbouw.

Citaat:
Ik zie werkelijk niet in waarom sociale woningen per definitie milieu-onvriendelijk zouden zijn.
Bomen vellen, velden en zandwegen betoneren lijkt mij nu niet direct milieuvriendelijk


Citaat:
Ik weet echt niet in welk artikel van het programma dat je dat gelezen hebt. Wel wordt er gesproken over een beperkte, gecontroleerde opheffing van de migratiestop. Wat volgens mij toch nog iets anders is.
Vlaanderen is nu al overbevolkt, waardoor het onleefbaar aan het worden is.
Daarbij moeten al deze nieuwe mensen ook een woning en werkplaats hebben.
Dus nog eens meer ruimte die verdwijnt.


Citaat:
Deze is te makkelijk, ik ga hem niet binnenkoppen.
Wel leg het mij dan toch maar eens uit, meer beton, meer bedrijven, meer energieverbruik, meer afval door meer mensen in Vlaanderen te laten komen wonen, maar toch alles naar beneden willen omdat dit goed is voor het milieu?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be