![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar is geen natie.
![]() |
#162 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schotland is honderden jaren een onafhankelijk land geweest. Vlaanderen nooit en In tegenstelling tot Schotland is er ook geen directe lijn tussen het historische Vlaanderen en het Vlaanderen anno 2009. Het grootste deel van het huidige Vlaanderen is pas sinds het ontstaan van België een deel van wat we vandaag Vlaanderen noemen. Het is eerder dankzij het Franstalig establishment dat Vlaanderen vandaag bestaat want het was die externe vijand dat voor de interne cohesie heeft gezorgd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegelijk was het een concert om het VB en de N-VA in een slecht daglicht te zetten, met hun eisen voor meer zelfbestuur voor Vlaanderen. Het was dus een protestconcert dat zuiver tegen de verdere staatshervormingen en voor het terugkeren naar de tijd van voor de federalisatie van België. Want nu kunnen die zangers zich niet in beide landsdelen tegelijkertijd bekend maken en er geld binnen graaien. Het was dus weldegelijk een volledig politiek gericht concert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens Van Dale :
na·tie de; v -s, -tiën groep van individuen van hetzelfde staatsburgerschap die in een begrensd gebied wonen. En tot nader orde zijn we allemaal nog altijd Belgische Staatsburgers, of je dat nu graag hebt of niet.
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
Neem nu.... neem nu eens...dat Camps niet in de lorum was als remedie tegen zijn evidente oikofobe walg tgv dat weerzinwekkende ochtendrituele spiegelbeeld. Hoe ziekelijk getormenteerd moet dat alibi van een brein dan ondertussen niet zijn om het gekermde excrement uit de misvormde bek van een Arno te vergelijken met de "poëtische toets" (voor zover Camps uberhaupt weet waar hij het over heeft) van een Ernest Claes. Zou de stinkende smurrie uit het afzichtelijke smoelwerk van het gedrocht Camps een waardemeter zijn voor de ethiek van zijn broodheren?
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel. We hebben de Germaanse invulling van een natie dat meer slaat op bloedverwantschap, taal en cultuur en de Romaanse dat meer een politieke invulling van het begrip heeft. De werkelijkheid is dus afhankelijk van wat men verstaat onder het begrip natie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zeg ik niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen, dat is een feit. Als er concerten worden georganiseerd om de Vlaamse identiteit te bevorderen dan staan de zelfverklaarde verdraagzamen op hun achterste poten. Wees consequent en geef gewoon toe dat het om belgisch nationalisme gaat. Anders ben je simpelweg hypocriet.
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We leven ook in vlaanderen.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er moet toch iets vreselijks perverts zijn aan dat Belgisch nationalisme dat zowat al zijn adepten ontkennen dat ze er iets mee te maken hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is geen onzin. Quasi geen vlamingen zijn op de hoogte van watr er in Wallonië gebeurt en vice versa.
![]() |
![]() |
#177 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, enkel jouw hoogsteigen persoonlijke mening. Tenzij je de spreekbuis bent van gans Vlaanderen, natuurlijk.
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fieseler schrijft hier gewoon op dit forum voor een beperkt publiek. De karikaturale onzin van Camps ('gele sokken', 'de galg Bourgeois', 'casuïstiek van het bloed') wordt in gans Vlaanderen verkocht en er wordt bovendien ook nog eens duur papier aan verspild.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik niet, ik woon namelijk in Antwerpen. Vlaanderen stopt aan de Schelde. Anders zou Oost-Vlaanderen nooit Oost-Vlaanderen heten natuurlijk.
Citaat:
Historisch is Vlaanderen een bijzonder recente uitvinding. Antwerpen, Brabant en Limburg hebben daar nooit deel van uitgemaakt en ik voel me vandaag op geen enkele manier Vlaming. Ik zie derhalve niet in waarom ik gedwongen zou moeten worden om deel uit te maken van een Vlaamse natie terwijl ik voor dat volk niets dan minachting heb, wat zij cultuur noemen, verafschuw en werkelijk onwel word bij het zien van die vlag of het horen van dat zgn. volkslied. Dat sommigen trots kunnen zijn op die amechtige geschiedenis van achterlijkheid, kuiperijen en collaboratie en dat willen uitdragen als hun identiteit, daar kan ik niet bij.
![]() |
![]() |