Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2009, 13:54   #101
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Vreemde argumentatie. Er zijn genoeg voorbeelden van vastbenoemde leerkrachten die niet geschikt zijn, maar toch kunnen blijven lesgeven. Ik heb zo'n leraar Frans gehad.
En je werd blijvend getraumatiseerd door dit monster, hetgeen verklaart dat je nu op alle leraars wraak wil nemen ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 13:56   #102
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Graag die leraar verdedigen ja.
Eigelijk willen ze gewoon trug naar de goeien ouwen tijd waar leraars bullebakken waren waar iedereen schrik van heeft. En die nostalgie uit zich dan in het verdedigen van zo'n crapul.
Jij hebt ook dikwijls straf gekregen, hé ? En het heeft dikwijls nullen geregend in jouw rapport ? Geabonneerd op de hoed met ezelsoren ?
Oud 18 mei 2009, 14:54   #103
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Vroeger werkten ouders samen met leerkrachten aan de opvoeding.
Verkeerd. Vroeger waren de school en thuis twee gescheiden werelden. Wie op school een lap tegen z'n oor kreeg, kreeg thuis een lap tegen het andere oor, kwestie van het evenwicht te bewaren.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 17:29   #104
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
een leraar ,opvoeder heeft een voorbeeldfunktie en als deze over zijn breekpunt zou gaan betekent dat dat hij uit zijn of haar voorbeeldsrol valt en dus ook niet meer geschikt is
Die man stond al ongeveer 30 jaar voor de klas en ik zou zijn leven niet willen gehad hebben!
Alle leerkrachten die met dergelijke klassen te maken hebben en aan hun lot worden overgelaten zouden inderdaad de plaat moeten poetsen en dat ongeregeld zootje aan hun lot overlaten ipv er zelf langzaamaan aan ten onder te gaan! Wie kiest voor het onderwijs kiest niet voor zoiets maar er is altijd iemand die het uiteindelijk staat te doen...
Plaats maken voor de zedeprekers die nooit zelf voor een onhandelbare klas hebben gestaan maar wel weten hoe het moet...
Erg voor die man van misschien zo zijn loopbaan te moeten eindigen...
Ze zijn geestelijk gehandicapt maar... filmpje opnemen met een gsm en later er de school mee chanteren, dat gaat blijkbaar wel... raar!
Vader in een psychiatrische instelling en moeder die nu en dan telefonisch contact had met haar lieve zoontje , volgens bepaalde bronnen...
En een advocaat die haar nu influistert wat ze moet zeggen en doen om misschien "schadevergoeding" te krijgen? Haar zoontje "had een droom die nu in diggelen is gevallen!" Dat zal wel... Te triestig om grappig te zijn.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 17:34   #105
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
een leraar ,opvoeder heeft een voorbeeldfunktie en als deze over zijn breekpunt zou gaan betekent dat dat hij uit zijn of haar voorbeeldsrol valt en dus ook niet meer geschikt is
Tussen zo'n bende, de slechtste en lastigste klas die ze daar in jaren gehad hebben heb je niets an je "voorbeeldfunctie", of wat dacht je? Je moet er gewoon blijven overleven, dag na dag, en er letterlijk en figuurlijk voor knokken of zelf tegen de grond gaan!

Laatst gewijzigd door andev : 18 mei 2009 om 17:35.
Oud 18 mei 2009, 17:38   #106
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

De mens is 53. Geef hem eerst vier jaar ziekteverlof wegens burnout en dan op pensioen. Als er iemand is die een welverdiende RUST verdient is het wel zo iemand.

Met al die kommotie errond zal die persoon toch nooit meer voor een klas kunnen staan.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 17:42   #107
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Een leraar hoeft niet perfect te zijn om te weten dat hij/zij met zijn/haar fikken van de leerlingen af moet blijven. Ik heb vroeger heel veel straf geschreven en "nagebleven" (strafstudie) - en meestal wel verdiend. Maar ze zouden "thuis" niet moeten geweten hebben dat er een leraar ooit een hand naar mij zou hebben uitgestoken.
Jij was misschien geen onhandelbaar ettertje die met beitels en hamers en mortel smeet... Ik denk niet dat veel leerkrachten zomaar hun leerlingen beginnen af te motten.... maar soms is het meer dan begrijpelijk!
Die mensen die het vanop afstand beter weten, en daar zitten ook psychologen, pedagogen ea tussen die zo'n gevallen enkel één per één in hun bureau krijgen en nooit alleen staan in een bende waar ze aan elkaar moeten bewijzen wat ze waard zijn...
De "pedagoochelaars" gelijk of dat ze zeggen, die het steeds kunnen uitleggen maar die je zelden of nooit zelf aan het werk zult zien in zo'n bende...
Oud 18 mei 2009, 17:48   #108
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Een goede leraar (-es) laat het nooit zo ver komen.
Vergeet niet dat je jaarlijks een andere groep voor je krijgt waar je weer van nul mag mee herbeginnen. Indien die mens, die zelf meer metser is dan "leerkracht" dat daar al die jaren al heeft uitgehouden zonder noemenswaardige problemen, chapeau!
Minister VDB zou het eens een dagje moeten proberen, en daar staan oreren alsof hij in Cambridge zou staan... hij zou wat meemaken! En dan pas weten waarover hij bezig is!!!
Oud 18 mei 2009, 17:52   #109
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Verkeerd. Vroeger waren de school en thuis twee gescheiden werelden. Wie op school een lap tegen z'n oor kreeg, kreeg thuis een lap tegen het andere oor, kwestie van het evenwicht te bewaren.
Wat ik bedoelde was: nu werken de ouders het gezag van de leerkrachten gewoonweg tegen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 17:54   #110
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De mens is 53. Geef hem eerst vier jaar ziekteverlof wegens burnout en dan op pensioen. Als er iemand is die een welverdiende RUST verdient is het wel zo iemand.

Met al die kommotie errond zal die persoon toch nooit meer voor een klas kunnen staan.
2
Oud 18 mei 2009, 19:21   #111
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

En maar goed ook! Zo'n geweldenaar hoort niet bij kinderen thuis, zelfs niet als ze "onhandelbaar" zijn.

"Welverdiende rust"?!? Ammehoela! Buiten, verdorie! Op staande voet en de directrice die met hem onder één hoedje speelde er achteraan.

Misschien kan hij nog naam maken in de één of andere vechtsport. Alhoewel... Als zijn tegenstanders van hetzelfde formaat zijn als hijzelf, zal hij wel heel wat minder noten op zijn zang hebben zeker?
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 20:47   #112
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
En maar goed ook! Zo'n geweldenaar hoort niet bij kinderen thuis, zelfs niet als ze "onhandelbaar" zijn.

"Welverdiende rust"?!? Ammehoela! Buiten, verdorie! Op staande voet en de directrice die met hem onder één hoedje speelde er achteraan.

Misschien kan hij nog naam maken in de één of andere vechtsport. Alhoewel... Als zijn tegenstanders van hetzelfde formaat zijn als hijzelf, zal hij wel heel wat minder noten op zijn zang hebben zeker?
"geweldenaar"

Ik dacht dat hij dat kind ondersteboven heeft gehouden, en met de kop onder een kraan water ?

Dat kind heeft geen slaag gehad ofzo he....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 21:07   #113
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De verloren gevallen dus.

Ge moet serieus kloten aan uw lijf hebben om daar aan les te willen geven. Mij niet gezien. Ik ken mensen die aan de BLO les geven, en wat voor horrorverhalen ik daar van hoor......de leerkracht slaan en bedreigen is daar dagelijkse kost.
Inderdaad. Ik heb onlangs nog een verhaal gehoord over een school in Kalmthout waarbij een leerkracht een leerling op heterdaad betrapte tijdens het stelen van fietsen en met een moersleutel door hem in het ziekenhuis werd geslagen. En nu is die dus werkonbekwaam.

Langs de andere kant maken leerkrachten m.i. ook wel meer misbruik van hun macht. Ik heb ook al meerdere verhalen gehoord waarbij ze leerlingen het hele jaar met rust laten, geen waarschuwingen of commentaar geven op hun gedrag (omdat die misschien in hun laatste jaar/6e middelbaar zitten) en plots 2 maanden voor afloop van het schooljaar de leerling schorsen en buitengooien. Dat zijn toch ook geen normale praktijken?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 07:14   #114
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

ik vindt er niets aan.
1: de leelring in kwestie zou onder andere met mortel gegoooid hebben naar die leerkracht
2: de leerkracht waarschuwt hem telkens per stap die hij zal doen, de leerling weigert mee te werken
3: het filmke is pas uitgekomen nadat de maker van het filmke buiten gegooid was, de feiten dateren van ongeveer een jaar geleden.

heeft er eigenlijk wel al iemand het filmke gezien???

http://www.youtube.com/watch?v=nyOU-5YKRdQ
Oud 19 mei 2009, 07:25   #115
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"geweldenaar"

Ik dacht dat hij dat kind ondersteboven heeft gehouden, en met de kop onder een kraan water ?

Dat kind heeft geen slaag gehad ofzo he....
Een kind met zijn hoofd in een emmer mortel steken en vervolgens onder de kraan is volgens jou geen geweld? Ik had trouwens begrepen dat het kind wel degelijk slaag kreeg. En dat was niet de eerste keer.

Laatst gewijzigd door Raf : 19 mei 2009 om 07:26.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 07:59   #116
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een kind met zijn hoofd in een emmer mortel steken en vervolgens onder de kraan is volgens jou geen geweld? Ik had trouwens begrepen dat het kind wel degelijk slaag kreeg. En dat was niet de eerste keer.
het kind werd NIET met zijn hoofd IN de emmer mortel gestopt, het werd met zijn hoofd BOVEN een emmer mortel gehouden.
Als in... schrik aanjagen dat de leraar hem zou laten vallen in de mortel

Maar natuurlijk had men aan deze stoute mentaal gehandicapte etter eerst rustig (hoezo rustig?) moeten uitleggen dat het pedadogisch niet verantwoord was hem schrik aan te jagen en dat men dus vriendelijk doch met aandrang verzocht omtoch maar braafjes mee de les te volgen aub. zonder met mortel te gooien naar anderen. dankuwel jongen dat je zo goed geluisterd hebt naar mijn uitleg

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 19 mei 2009 om 08:02.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 08:06   #117
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

jij gaat nog weinig leerkrachten overhouden, vrees ik.

niet dat ik dat wil goedpraten, verre van, maar nu gewoon de schuld leggen bij die leerkracht, is véél te gemakkelijk en gaat voor geen enkele oplossing zorgen.

denkt er nu echt 1 iemand dat dit niet elke week ergens in Vlaanderen gebeurt?? neen, zo naïef kan niemand zijn, niet?
Oud 19 mei 2009, 08:13   #118
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Had jij op die school gezeten, dan was het mischien beter afgelopen met je...
Oud 19 mei 2009, 08:18   #119
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
ik vindt er niets aan.
1: de leelring in kwestie zou onder andere met mortel gegoooid hebben naar die leerkracht
2: de leerkracht waarschuwt hem telkens per stap die hij zal doen, de leerling weigert mee te werken
3: het filmke is pas uitgekomen nadat de maker van het filmke buiten gegooid was, de feiten dateren van ongeveer een jaar geleden.

heeft er eigenlijk wel al iemand het filmke gezien???

http://www.youtube.com/watch?v=nyOU-5YKRdQ
Ja, plezant is anders, zowel voor de leerlingen als voor die arme leraar . Dat is daar om zot te worden. Na 10 jaar daar lesgeven moet je op vervroegd pensioen, voor er blijvende ( mentale ) letsels zijn . Die vent heeft dus zijn tijd gedaan, stuur hem maar naar huis. Place aux jeunes. Alhoewel ik niet zeker ben dat je nog veel volk gaat vinden om daar les te geven ? Het zal een knelpuntberoep worden, en daar gaan ze dan allochtonen inzetten. Zien of de " progressieve " bende dan nog commentaar heeft als een leraar zich eens opwind.
Oud 19 mei 2009, 08:19   #120
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
jij gaat nog weinig leerkrachten overhouden, vrees ik.

niet dat ik dat wil goedpraten, verre van, maar nu gewoon de schuld leggen bij die leerkracht, is véél te gemakkelijk en gaat voor geen enkele oplossing zorgen.

denkt er nu echt 1 iemand dat dit niet elke week ergens in Vlaanderen gebeurt?? neen, zo naïef kan niemand zijn, niet?
En in Vlaanderen zal het nog meevallen vergeleken bij sommige andere landen vrees ik...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be