Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2009, 00:18   #101
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

ik vrees dat deviation-tactics ongeveer het enige is waar circe mee bezig is. ze doet zo hard haar best om toch maar te doen alsof het VB niet homofoob is. ik vraag me in alle eerlijkheid af of ze dit echt als nuttige idioot doet. of zou ze misschien heel goed weten waar ze mee bezig is en bewust zand in de ogen strooien wanneer iemand zich kritisch uitlaat over het VB? alleen god weet wat in de harten van de mensen is.

vrede,

redwasp
Ik vrees dat hier voor U precies hetzelfde geldt rooi wesp, maar dan andersom, zoiets;

ik vrees dat deviation-tactics ongeveer het enige is waar redwasp mee bezig is. ze (of hij) doet zo hard haar (of zijn) best om toch maar te doen alsof de islam niet homofoob is. ik vraag me in alle eerlijkheid af of ze (of hij) dit echt als nuttige idioot doet. of zou ze (of hij) misschien heel goed weten waar ze (of hij) mee bezig is en bewust zand in de ogen strooien wanneer iemand zich kritisch uitlaat over de islam? alleen god weet wat in de harten van de mensen is. <<---deze laatste zin wil ik doorstrepen, die onderstreep ik niet!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 19:12   #102
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik probeer vooral uit te vissen hoe iemand die zo'n probleem heeft met Dewinter omdat die negatief staat tegenover hethomo huwelijk, zich dan wèl tot islam bekeert om "een monogame relatie" te kunnen hebben.. beats me!
ik heb problemen met philip dewinter en zijn partij, onder andere omwille van hun sterk homofobe programma (afschaffing anti-discriminatiewet, huwelijk weer voorbehouden voor hetero-koppels, verbod op adoptie door holebi-koppels) en de beledigende en homofobe uitspraken en houdingen die hun mandatarissen te pas en te onpas verspreiden.

het feit dat er nog andere homofoben bestaan in de wereld, betekent toch niet dat we de grootste anti-holebi partij uit ons eigen land moeten negeren?

de reden van mijn bekering was persoonlijk, ik heb jouw speculaties hierover niet nodig. voor ik me bekeerde was ik mij er wel al lang van bewust dat er naast een dominante oer-conservatieve stroming ook nog heel wat andere stromingen binnen de islam zijn. ik kende al jaren heel progressieve en zelfs revolutionaire moslims. ik was ook al jaren in contact met georganiseerde holebi-moslims die vochten voor hun rechten. als ik die kant van de islam niet had leren kennen, zou ik waarschijnlijk nooit de stap naar de moskee gezet hebben.

binnen jouw beperkte voorstellingsvermogen past dat blijkbaar niet. in jouw wereldbeeld is alles lekker simpel wit-zwart. alle moslims slecht en achterlijk, alle westerlingen goed en verlicht. alle bekeerlingen zijn gefrustreerde westerlingen die een relatie met een moslim willen en zich dan maar uit onwetendheid tot de islam bekeren. dat denkt lekker makkelijk. op die manier word je niet gehinderd door de complexiteit van de echte wereld.

Citaat:
Je hebt me nog altijd niet verteld of je nu met vier mannen mag huwen of enkel met één.
dat soort kinderachtige opmerkingen verlagen het niveau van de discussie enorm. hierna negeer ik ze dan ook. ik heb geen zin om me zelf tot dat soort banaal geruzie te verlagen. kom misschien met inhoud af, dat zou eens een interessante verandering zijn. bewijs eens dat ik geen gelijk heb wanneer ik zeg dat het VB nog steeds de ergste vijanden van de holebi-rechten zijn die in ons land rondlopen.

dat zul je natuurlijk niet doen. tot nu toe heb je iedere opmerking die over de homofobie van het VB ging straal genegeerd om telkens opnieuw door te gaan over het bestaan van homofobie binnen de islam.

is het jou nu nog niet duidelijk dat ik TEGEN IEDERE VORM VAN HOMOFOBIE ben, ook die binnen mijn religie. ik heb nooit ontkend dat er vreselijke misdaden gepleegd worden tegen holebi's in de islamitische wereld.

daar gaat deze discussie echter niet over. deze discussie gaat over het VB en over hun leugenachtige pogingen om ook de holebi's als stemvee te lokken. als je daar niets over te zeggen hebt, ga dan ergens anders jouw bange en eenzijdige hersenspinsels posten. de volharding waarmee je steeds opnieuw het onderwerp verandert van het VB naar de islam doet alleen voor die van harrie weggelaar onder.

Citaat:
Want ge gaat je toch niet bekeren als islam géén homohuwelijk toestaat hé? Kan je net zogoed lid worden van het Vlaams Belang. Toch?
in tegenstelling tot HET VB (een eengemaakte partij met eenheid rond het programma, de werkstijl, de leiding...) bestaat DE islam niet. door mij tot de islam te bekeren, ben ik nog niet meteen lid geworden van de wahabi's, de salafi's of om het even welke conservatieve rechtse beweging. binnen het VB bestaat maar één ideologie, een oerconservatieve, onderdrukkende, homofobe, extreem rechtse ideologie. binnen de islamitische wereld bestaat een veelheid aan bewegingen met een enorme variatie van ideologieën. van radikaal progressief en bevrijdedend, over gematigd tot oerconservatief en zelfs reactionair.

als jij niet het verschil kunt zien tussen een werelgodsdienst met meer dan een miljard aanhangers, in honderden landen, in tientallen culturen en een provinciale fascistoïde partij die maar in één regio (niet eens in een heel land) actief is, dan is er echt iets mis met jouw verstandelijke capaciteiten. ik vrees echter dat het niets met domheid of onkunde te maken heeft. volgens mij doe je bewust jouw best om steeds opnieuw de discussie af te leiden van het oorspronkelijke onderwerp: de homofobie van het VB en hun leugenachtige pogingen om toch holebi-kiezers te lokken.

vrede,

redwasp
Oud 13 mei 2009, 19:22   #103
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als ik die kant van de islam niet had leren kennen, zou ik waarschijnlijk nooit de stap naar de moskee gezet hebben.
Dat die zogenaamde 'profeet' mohammed een crimineel was dat hield u niet tegen. Of wist u dat niet.. u als 'wetende' ? U bent zeker super intelligent.

Citaat:
Wij willen moslims van de Islam bevrijden door de naakte waarheid te vertellen. Het is die waarheid die in de Islamitische bronteksten beschreven staat en die door mensen die in België de Islam menen te moeten verdedigen ofwel verborgen ofwel verdraaid wordt of gewoonweg niet gekend is.

Onze teksten zijn gebaseerd op islamitische brongeschriften die voor moslims leidinggevend zijn. Ons startpunt is de vaststelling dat de meeste moslims niets weten over de onprettige kanten van de Islam in het algemeen en die van haar stichter Mohammed in het bijzonder.
http://www.exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html
Oud 13 mei 2009, 19:24   #104
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik vrees dat hier voor U precies hetzelfde geldt rooi wesp, maar dan andersom, zoiets;

ik vrees dat deviation-tactics ongeveer het enige is waar redwasp mee bezig is. ze (of hij) doet zo hard haar (of zijn) best om toch maar te doen alsof de islam niet homofoob is. ik vraag me in alle eerlijkheid af of ze (of hij) dit echt als nuttige idioot doet. of zou ze (of hij) misschien heel goed weten waar ze (of hij) mee bezig is en bewust zand in de ogen strooien wanneer iemand zich kritisch uitlaat over de islam? alleen god weet wat in de harten van de mensen is. <<---deze laatste zin wil ik doorstrepen, die onderstreep ik niet!
eerst en vooral raad ik je aan om de hele discussie eens na te lezen, voor je zo'n opmerking schrijft. dan zou je bijvoorbeeld merken dat het onderwerp van deze discussie (vandaar ook de titel) het schijnheilige holebi-knuffelen uit het laatste boek van philip dewinter is. ik ben gerust bereid om de discussie over homofobie binnen de islam aan te gaan, maar ik vind niet dat iedere discussie die hier gevoerd wordt moet uitdraaien op een discussie over het al dan niet barbaarse karakter van die religie. er zijn echt nog andere onderwerpen die, mijns inziens, het behandelen waard zijn. als circe wil, kan ze meteen een nieuwe discussie beginnen over homofobie binnen de islam. ik zal in die nieuwe discussie zeker mijn best doen om actief deel te nemenen mijn visie uiteen te zetten en te beargumenteren.

als je de hele discussie tot nu toe had gelezen, dan zou je waarschijnlijk gemerkt hebben dat ik die kwestie ook hier helemaal niet uit de weg ga. in het begin van deze thread ben ik uitvoerig ingegaan op een aantal uitspraken over de islam en over homofobie. ik heb steeds mijn best gedaan om mijn tussenkomsten hierover goed te onderbouwen en om mijn mening uit te leggen.

je zou ook gemerkt hebben dat ik helemaal niet van plan ben om de homofobie binnen de islamitische wereld te ontkennen of verborgen te houden. in tegendeel. als holebi-militant vind ik dat homofobie altijd en overal bestreden dient te worden. ik verzet me wel tegen de eenzijdige visie die stelt dat binnen de islam alleen maar homofobe, barbaarse,vrouw-onvriendelijke, onderdrukkende... stromingen bestaan. de islam is, net als het christendom, het jodendom, het hindoeisme en het boeddhisme, een huis met heel veel kamers. als progressieve moslim verzet ik mij tegen alle mogelijke vormen van onderdrukking en discriminatie, ook wanneer de onderdrukkers zichzelf ook 'moslim' noemen.

ik vind dus niet dat je het recht hebt om te beweren dat ik hier deviation-tactics gebruik. je zou me in tegendeel wel kunnen verwijten dat ik zelf niet kordater ben in het afblokken van de al dan niet bewuste pogingen van circe om het onderwerp steeds opnieuw te veranderen en te brengen naar een terrein dat voor haar minder bedreigend is.

vrede,

redwasp
Oud 14 mei 2009, 19:23   #105
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dat die zogenaamde 'profeet' mohammed een crimineel was dat hield u niet tegen. Of wist u dat niet..
ik had die beschuldigingen zeker al gehoord en heb alles steeds opnieuw goed onderzocht voor ik mijn eigen mening vormde. ik blijf namelijk niet graag hangen aan één bron voor het verzamelen van mijn informatie. ook nu probeer ik steeds opnieuw alles te onderzoeken wat ik hoor, zie, lees...

over die beschuldigingen zou ik hier heel wat kunnen schrijven, maar dat zou weer afwijken van het onderwerp. begin er een nieuwe discussie over, en ik bedien je graag van antwoord. deze discussie gaat echter over de homofobie van het VB en over hun leugenachtige campagne om holebi-stemmen te lokken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
u als 'wetende' ? U bent zeker super intelligent.
ik beschouw mezelf niet als een 'wetende', in tegendeel. ik beschouw me als iemand die op zoek is en die zal blijven zoeken naar een inzicht dat steeds dieper gaat.

ik weiger in elk geval om zomaar klakkeloos alles te geloven wat ik voorgeschoteld krijg. blijkbaar doe jij dat niet. jij haalt steeds bronnen aan die uit dezelfde hoek komen. wanneer ga jij zelf eens iets uitpluizen in plaats van steeds opnieuw klakkeloos te herhalen wat de christelijke fundamentalisten van prophetofdoom.net of faithfreedom.org en de verlichtingsfundamentalisten van exmoslim.org jou voorzeggen?

zul je blijven nabrabbelen wat die sites allemaal uitbraken, of ga je eindelijk zelf nadenken? als er één westerse waarde is die wij allen tot onze laatste druppel bloed zouden moeten verdedigen, dan is het wel het motto van de echte verlichting: "sapere aude", durf (zelf) na te denken.

ik bid dat je ooit zult inzien dat de wereld zo veel ingewikkelder is dan jouw eenzijdige bronnen die laten zien. ik bid dat god jou de ogen opent en je leert dat je alleen op je eigen zelfstandige denken kunt vertrouwen, niet op dogma's, beweringen, argumenteringen... van derden.

vrede,

redwasp
Oud 14 mei 2009, 21:08   #106
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
de homofobie van het VB en hun leugenachtige pogingen om toch holebi-kiezers te lokken.

vrede,

redwasp
Waar is jouw probleem dan rooi wesp (zijn die kwaadaardiger dan gewone geel/zwarte?), JIJ hoeft toch niet op't VB te stemmen!

Laat die 'vrede' maar achterwege, als goede mohammedaan moet jij beter weten, jij mag kafir niet eens 'vrede' toewensen!
Oud 14 mei 2009, 21:17   #107
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
als progressieve moslim verzet ik mij tegen alle mogelijke vormen van onderdrukking en discriminatie, ook wanneer de onderdrukkers zichzelf ook 'moslim' noemen.
...
Jij moet de koran dus nog gaan beginnen lezen?
Of wil je beweren dat er geen onderdrukking en discriminatie in voorkomt?
enfin soit, het ging hier om; NOG maar 1 X
Goed opletten iedereen, want anders moet rooi wesp het voor de zoveelste X herhalen:

de homofobie van het VB en hun leugenachtige pogingen om toch holebi-kiezers te lokken.

Oke, we weten het nu - en niemand zet een geweer tegen je kop om op het VB te stemmen!
Oud 14 mei 2009, 22:48   #108
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je zou ook gemerkt hebben dat ik helemaal niet van plan ben om de homofobie binnen de islamitische wereld te ontkennen of verborgen te houden. in tegendeel. als holebi-militant vind ik dat homofobie altijd en overal bestreden dient te worden. ik verzet me wel tegen de eenzijdige visie die stelt dat binnen de islam alleen maar homofobe, barbaarse,vrouw-onvriendelijke, onderdrukkende... stromingen bestaan.
Je verzet tegen die eenzijdige visie zou je kunnen counteren, niet door tegen veronderstelde vooroordelen in te gaan, maar door die negatieve stromingen binnen de islam zelf aan te pakken, gezien je aan de ideologische bron zit, waar je alle gewenste progressieve verandering kan doorvoeren.
Dat zou je holebi-strijd alvast meer geloofwaardigheid verlenen, dan uit je losse pols te stellen, dat alle ideologieën onderdrukkende en discriminerende regels zouden hebben, om de ronduit mensonwaardige voorschriften in de koran uit de wind te zetten.
Eigen shit eerst opkuisen, zou ik zeggen.

En verder, wat zeg je zoal tegen je eigenste imam, als hij in een vrijdagpreek homofilie afkeurt en 'goede raad' geeft aan moslims, hoe en waar juist ze hun vrouwen mogen slaan, als ze niet gehoorzaam genoeg zijn volgens koranisch voorschrift of s' mans mohammedaans gevormde perceptievermogen ?
Een kordate 'Foei, mag niet', mag ik aannemen ??
Of hou je hierover de lippen liever stijf op elkaar, als je in de luisternabijheid bent van jou onbekende geloofsbroeders, levenslang ?
En over welk overzienbaar tijdvak, zie je zoal de situatie van holebi's en andersdenkenden binnen de grondregels van de islam evolueren ?

Je ziet hopelijk zelf wel de schizofrene situatie in, die een volgehouden islamitische gedachtegang bij mensen kan teweegbrengen.

Citaat:
ik vind dus niet dat je het recht hebt om te beweren dat ik hier deviation-tactics gebruik. je zou me in tegendeel wel kunnen verwijten dat ik zelf niet kordater ben in het afblokken van de al dan niet bewuste pogingen van circe om het onderwerp steeds opnieuw te veranderen en te brengen naar een terrein dat voor haar minder bedreigend is.
Dat bedoel ik dus.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 16:57   #109
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Je verzet tegen die eenzijdige visie zou je kunnen counteren, niet door tegen veronderstelde vooroordelen in te gaan, maar door die negatieve stromingen binnen de islam zelf aan te pakken, gezien je aan de ideologische bron zit, waar je alle gewenste progressieve verandering kan doorvoeren.
het gevecht tegen de onderdrukkende elites en de conservatieve stromingen binnen de islam is, net als in het westen, een gevecht van lange adem. er zullen nog vele generaties over gaan voor de onderdrukking en het achterlijke, barbaarse conservatisme in het midden oosten EN hier in west europa verslagen zijn.

gelukkig is dat gevecht zowel in de islamitische wereld als hier in het westen al jaren aan de gang, gelukkig is er zowel hier als daar al vooruitgang geboekt. de holebi-beweging in het midden oosten is in de laatste twintig jaar een paar serieze stappen vooruit gegaan. in egypte, qatar, iran en irak organiseren de holebi's zich. in turkije en libanon komen ze op straat voor een toegelaten gay pride (wat bijvoorbeeld in rusland en polen onmogelijk is).

de holebi-beweging in het westen en die in het midden-oosten moeten mekaar vinden en heel concreet de solidariteit organiseren. de moslim-holebi's in het midden oosten moeten hun pijlen in de eerste plaats richten op de conservatieve geestelijken en op de elitaire onderdrukkers in hun land. wij hier in het westen, moeten onze eigen homofoben aanpakken. in ons land is dit het VB, de enige partij die alle wettelijke verworvenheden op holebi-vlak (anti-discriminatiewet, openstelling burgerlijk huwelijk, adoptieregeling) wil terugdraaien. die partij is hier in dit land op dit moment de grootste vijand van de holebi-beweging. door te wijzen naar de vijand in andere regio's, wil het VB zijn eigen homofobe programma maskeren. als ze het echt voor ons zouden willen opnemen, dat ze dan hun programma aanpassen en de eisen van de holebi-beweging steunen.

Citaat:
Eigen shit eerst opkuisen, zou ik zeggen.
dat vind ik ook. als vlaming vind ik het dan ook belangrijk om eerst onze eigen shit op te ruimen: de vlaamse homofobe partij VB. het vreemde is dat, telkens wanneer ik dat hier probeer te doen, iemand me zegt dat ik als vlaamse holebi eerst de homofobe regimes in het midden oosten moet aanpakken.

het lijkt bijna alsof sommige mensen liever niet horen dat onze eigen shit even hard stinkt als die uit het midden oosten. soms lijkt het zelfs een beetje alsof sommige mensen liever hebben dat we niet aan de stank van die eigen shit denken. soms lijkt het alsof het steeds opnieuw wijzen op de homofobie van conservatieve moslims alleen dient als afleidingsmaneuver. het lijkt alsof sommige mensen niet graag hebben dat iemand kritisch is tegen de homofobie van extreem rechts hier in vlaanderen.

Citaat:
En verder, wat zeg je zoal tegen je eigenste imam, als hij in een vrijdagpreek homofilie afkeurt en 'goede raad' geeft aan moslims, hoe en waar juist ze hun vrouwen mogen slaan, als ze niet gehoorzaam genoeg zijn volgens koranisch voorschrift of s' mans mohammedaans gevormde perceptievermogen ?
ik schop altijd rel wanneer iemand openlijk homofobe of sexistische uitlatingen doet. tot nu toe heb ik dit in de moskee nog niet meegemaakt. wanneer het wel gebeurt, zal ik er incha'allah nadien verslag van uitbrengen.

een vrijdagpreek waarin wordt opgeroepen om vrouwen te slaan en waarin zelfs wordt uitgelegd hoe dat moet, heb ik nog nooit meegemaakt. ook een preek waarin tegen homo's wordt opgeroepen nog niet. zou het kunnen dat jij een beetje een ziekelijk beeld hebt van wat er in een moskee gebeurt?

Citaat:
Of hou je hierover de lippen liever stijf op elkaar, als je in de luisternabijheid bent van jou onbekende geloofsbroeders, levenslang ?
ik zwijg tegen niemand. ik vind het niet nodig om bij een eerste gesprek met iemand te beginnen met de opener "ik ben homo", maar ik maak er ook geen geheim van. dit past misschien niet in jouw beeld van een moslim-holebi, maar misschien moet je dat beeld eens aanpassen aan de realiteit die wel een pak complexer is dan wat jij er van denkt.

Citaat:
En over welk overzienbaar tijdvak, zie je zoal de situatie van holebi's en andersdenkenden binnen de grondregels van de islam evolueren ?
ik heb geen glazen bol. ik kan alleen zeggen dat het in ons o zo progressieve belgië meer dan veertig jaar heeft geduurd voor de acties van de holebi-beweging echt resultaat hadden. meer dan veertig jaar strijd tegen homofobie, hetero-arrogantie, sexisme, patriarchale structuren...

in het midden oosten zou het kunnen sneller gaan (zij kunnen profiteren van de ervaring die wij hier hebben opgedaan), maar het zou even goed veel langer kunnen duren (de conservatieve stromingen binnen de islam worden in de meeste islamitische landen versterkt en aangewakkerd door de heersende elites en door de neo-coloniale bemoeienissen van de westerse mogendheden.

Citaat:
Je ziet hopelijk zelf wel de schizofrene situatie in, die een volgehouden islamitische gedachtegang bij mensen kan teweegbrengen.
ik denk dat jij niet echt op de hoogte bent van schizofrenie, noch van de islam en al helemaal niet van de ontwikkeling van de holebi-beweging. je ziet hopelijk zelf in dat een mening die helemaal niet berust op een grondige kennis van zaken eigenlijk niet echt zo heel veel bijdraagt in een discussie.

vrede,

redwasp
Oud 17 mei 2009, 18:13   #110
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
: de vlaamse homofobe partij VB.
...
In elk geval zal die Vlaamse homofobe partij VB uw kont NIET dichtplakken met superglue en U daarna een sterk laxeermiddel toedienen zodat U een gruwelijke, pijnlijke en langzame dood te wachten staat, ook zal er U geen hulp geweigerd worden in om het even welk ziekenhuis, áls Uw kont dichtgeplakt zou zijn, zélfs dat verordonneert het VB bij mijn weten niet.
Ook zal men U niet laten bengelen aan een torenkraan voor 'vermeende' homoseksualiteit', ook zal het VB U niet van de allerhoogste toren smijten en daarna stenigen!
U hebt nu Uw punt (meermaals) gemaakt, of het enig effect gehad heeft weet ik niet, op mij heeft het in elk geval geen indruk gemaakt.
Als U zo blijft doorgaan zou men U nog kunnen gaan verdenken van 'VlaamsBelangofobie' of 'FilipDeWinterofobie', dat is - naast islamofobie - een ernstige aandoening waarvoor U behandeld kan worden - dmv; méér kennis op te doen over de fobie die U plaagt - méér contact met datgene waarvoor U een fobie heeft.
Indien dit allemaal niet helpt is er voor U nog een allerlaatste redmiddel; zo snel mogelijk verhuizen naar 1 of ander islamitisch-holebi-paradijs, ik vrees dat het in de praktijk dan allemaal heel anders zal zijn dan in Uw mooie theoretische dromen, maar achteraf, als het tegenvalt, niet komen janken en nóóit meer terugkomen hoor ... bye ...
Oud 17 mei 2009, 18:27   #111
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
. zou het kunnen dat jij een beetje een ziekelijk beeld hebt van wat er in een moskee gebeurt?
Undercover mosque, wil ik je een paar filmpjes plaatsen hier????

Memri TV - filmopnames van vrijdagavond sermoenen in jouw islamitische-holebi-paradijsjes, ooit gezien?

Citaat:
in het midden oosten zou het kunnen sneller gaan (zij kunnen profiteren van de ervaring die wij hier hebben opgedaan), maar het zou even goed veel langer kunnen duren (de conservatieve stromingen binnen de islam worden in de meeste islamitische landen versterkt en aangewakkerd door de heersende elites en door de neo-coloniale bemoeienissen van de westerse mogendheden.
Ahjah, natuurlijk - wij zijn het weeral geweest hè - typisch

Laatst gewijzigd door SDX : 17 mei 2009 om 18:29.
Oud 18 mei 2009, 08:22   #112
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ahjah, natuurlijk - wij zijn het weeral geweest hè - typisch
jaja, het is ook dankzij Filip De winter dat ze in Iran verplicht worden om een hoofddoek te dragen hoor, wist je dat nog niet?

och nee, 't is toch nie waar! het komt door de JODEN (redwasp? kijk je even mee?)

#2036 - Egyptian Cleric 'Alaa Said: Jews Spread Wars, Homosexuality, and Corruption in the World
Al-Rahma TV (Egypt) - January 2, 2009 - 00:04:23

http://www.memritv.org/clip/en/2036.htm

HIER staan er nog wat videootjes

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 20:32   #113
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp;4104ik
had die beschuldigingen zeker al gehoord en heb alles steeds opnieuw goed onderzocht voor ik mijn eigen mening vormde.
Toch raar dan dat uw mening niet strookt met wat er daadwerkelijk in de iSSlamitische bronteksten geschreven staat.

Citaat:
ik blijf namelijk niet graag hangen aan één bron voor het verzamelen van mijn informatie. ook nu probeer ik steeds opnieuw alles te onderzoeken wat ik hoor, zie, lees...
Goed geprobeert voor iemand die op zogenaamde iSSlamgeleerden zit te vertrouwen die datgene wat o zo duidelijk krom geschreven staat toch nog enigszins recht trachten te 'interpreteren' en als dat niet gaat het gewoonweg verdraaien of verzwijgen. Mijn bron van informatie zijn de iSSlamitische bronteksten zelf. Teksten die ik door zelf na te denken flagrant afwijs en een zogenaamde 'profeet' mohammed (oorlog zij met hem) terecht als misdadiger bestempel.

Citaat:
over die beschuldigingen zou ik hier heel wat kunnen schrijven, maar dat zou weer afwijken van het onderwerp. begin er een nieuwe discussie over, en ik bedien je graag van antwoord.
Ik ken de standaard antwoorden van moslims al.

Citaat:
deze discussie gaat echter over de homofobie van het VB en over hun leugenachtige campagne om holebi-stemmen te lokken.
Het is de wereld op zijn kop om een homo een homofobe ideologie iSSlam te zien vervoegen. Een ideologie iSSlam die veel verder gaat dan alleen maar tegen 'het homohuwelijk' zijn (de reden die het Vlaams Belang daarvoor opgeeft is trouwens moeilijk 'homofoob' te noemen). Over mensen die betrapt worden met het hebben van sexuele gemeenschap van hun eigen geslacht zijn SSlam'geleerden' het maar over 1 ding oneens en dat is over hoe dat die mensen moeten worden gestraft/omgebracht. Worden gedood door onthoofding met een zwaard of door ophanging.

Citaat:
ik beschouw mezelf niet als een 'wetende', in tegendeel. ik beschouw me als iemand die op zoek is en die zal blijven zoeken naar een inzicht dat steeds dieper gaat.
Moest je nog 'op zoek' zijn dan zou je de keuze om moslim te worden niet hebben gemaakt.

Citaat:
ik weiger in elk geval om zomaar klakkeloos alles te geloven wat ik voorgeschoteld krijg.
Als goede moslim geloof jij enkel wat zogenaamde iSSlamgeleerden je wijsmaken. Een goede moslim mag immers niet luisteren naar wat niet-moslims zeggen. Niet-moslims zijn immers leugenaars zoals het in uw haatboek koran geschreven staat.

Citaat:
blijkbaar doe jij dat niet.
Dacht jij dat ik zomaar alles klakkeloos voor waar zit aan te nemen ? Indien dit het geval was dan zou jij mij iSSlam hier op dit forum helemaal niet zien bekritiseren en zou je mij hier linkjes zien plaatsen naar websites zoals die van het centrum voor iSSlam in Europa met teksten van een Linda Bogaert of linkjes van door moslims opgerichte websites met als enige doel achteloze mensen in iSSlam trachten te lokken en in iSSlam geboren moslims in iSSlam trachten te houden.

Citaat:
Je haalt steeds bronnen aan die uit dezelfde hoek komen. wanneer ga jij zelf eens iets uitpluizen in plaats van steeds opnieuw klakkeloos te herhalen wat de christelijke fundamentalisten van prophetofdoom.net of faithfreedom.org en de verlichtingsfundamentalisten van exmoslim.org jou voorzeggen?
Dat heb ik nu net gedaan redwasp. De ene zegt dit en de andere zegt dat. Om nu te weten te komen wie het bij het rechte eind heeft moet men de bronteksten van iSSlam zelf gaan lezen. Er is niks verkeerds mee om daarna linkjes te plaatsen van islamologen en ex-moslims die na het bestuderen van de iSSlamitische bronteklsten tot hetzelfde besluit gekomen zijn als ik. Namelijk dat iSSlam en de zogenaamde 'profeet' mohammed in de grond niet deugen. Verwerpelijk zijn. Wel grappig van je om de oprichter van 'faithfreedom' een atheistische iraanse ex-moslim een 'christenfundamentalist' te noemen en de oprichter van 'exmoslim.org' een verlichtingsfundamentalis. Ex-moslims die gestopt zijn zogenaamde iSSlamgeleerden op hun woord te geloven en na jaren de iSSlamitische bronteksten te hebben bestudeert de iSSlam hebben afgewezen. Misschien zit er wel een joods complot achter. Dat u daar nog niet aan hebt gedacht.... dat is ook een favoriete 'gedachte' in de moslimwereld.

Citaat:
zul je blijven nabrabbelen wat die sites allemaal uitbraken, of ga je eindelijk zelf nadenken?
Dat is nu net de vraag die ik aan jou wilde stellen.

Citaat:
als er één westerse waarde is die wij allen tot onze laatste druppel bloed zouden moeten verdedigen, dan is het wel het motto van de echte verlichting: "sapere aude", durf (zelf) na te denken.
Waarom ben je daar dan mee gestopt ? Iedereen die enig moreel besef heeft kan uit de iSSlamitische bronteksten zelf opmaken dat 'profeet' mohammed een crimineel was en de iSSlam een leugen. U verwerpt de westerse waarde van vrijheid van denken als 'gelovige' verkracht u zelfs het woord 'wetenschap'.

Laatst gewijzigd door smiley : 18 mei 2009 om 20:40.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 20:54   #114
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dewinter is een grote filou. Dat is alles. Maar zijn haring bakt niet meer bij vele mensen.

Misschien moet hij eens andere boter gebruiken. Het probleem voor Dewinter is echter, dat hij geen andere boter meer heeft.
De zoveelste blunder van Dewinter... Hij ziet alleen maar islam, islam, islam en nog eens islam. Zit er geen imam onder zijn bed ?

Homoseksualiteit is erg schadelijk voor onze volksgemeenschap. Voor mij een groter probleem dan de islamisering.

Op ethisch vlak kunnen we als katholieken nog wat leren van de moslims. Hun strijd tegen de decadentie is de juiste.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 18 mei 2009 om 20:56.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 02:07   #115
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
En op welke wijze combineer jij dan je leven met je geloof in de Islam? Ik kan ergens wel begrijpen dat je een zeker wantrouwen hebt t.o.v. Dewinter als allochtoon en homoseksueel, maar volgens mij staat jouw geloof veel negatiever t.o.v. jouw persoon dan Dewinter dat doet. Nu ja, ik kan je enkel maar aanraden om niet systematisch alles te geloven wat het Roze Front schrijft over het Vlaams Belang en Dewinter. Hun teksten zijn even subjectief als die van blokquatsch en co. Als Dewinter of het VB al iets homofoobs zou beweren dan blijft het beperkt tot het holebihuwelijk of adoptierechten voor holebi's. Als de Islam iets homofoobs predikt dan resulteert het in tieners die verhangen worden in Iran owv hun seksuele voorkeur. Misschien iets om over na te denken.
redwasp?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 19:47   #116
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
redwasp?
blijkbaar zijn er een aantal mensen die liever geen discussie voeren over de homofobie van het VB. ze veranderen namelijk steeds opnieuw het onderwerp en beginnen over de islam en homoseksualiteit.

diezelfe mensen reageren ook niet op argumenten, ze blijven alleen hun simplistische mantra's herkauwen en lijken alleen geïnteresseerd in de vraag of het VB niet te veel aangevallen wordt.

dat is geen discussie. ik vind dan ook niet dat ik daar nog aan moet meewerken.

vrede,

redwasp
Oud 19 mei 2009, 19:51   #117
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vrede,

blijkbaar zijn er een aantal mensen die liever geen discussie voeren over de homofobie van het VB. ze veranderen namelijk steeds opnieuw het onderwerp en beginnen over de islam en homoseksualiteit.

diezelfe mensen reageren ook niet op argumenten, ze blijven alleen hun simplistische mantra's herkauwen en lijken alleen geïnteresseerd in de vraag of het VB niet te veel aangevallen wordt.

dat is geen discussie. ik vind dan ook niet dat ik daar nog aan moet meewerken.

vrede,

redwasp
Ambetant hé, zo met je mond vol tanden staan.

Enfin, ik noteer alvast dat je van je Belgische recht op homohuwelijk gebruik hebt gemaakt om voor de burgerlijke stand een huwelijk aan te gaan met je islamitische vriend en dat jullie dat huwelijk (oef! gelukkig dat VB er niks over te zeggen had) gaat laten inzegenen bij de imam die jullie dan beiden van de OLV toren gaat afkieperen ter inwijding! En d�*t is natuurlijk veel beter dan het VB die een andere vorm van samenleven voor holebis zouden willen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 19:51   #118
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De zoveelste blunder van Dewinter... Hij ziet alleen maar islam, islam, islam en nog eens islam. Zit er geen imam onder zijn bed ?

Homoseksualiteit is erg schadelijk voor onze volksgemeenschap. Voor mij een groter probleem dan de islamisering.

Op ethisch vlak kunnen we als katholieken nog wat leren van de moslims. Hun strijd tegen de decadentie is de juiste.
uit je avatar, je nepnaam en je commentaar leid ik af dat je dewinter van rechts probeert voorbij te steken (pas op, hij is zelf ook een fan van verchaeve).

klopt mijn gokje dat je die moslims in stilte een beetje bewondert omdat ze misschien medestanders zouden kunnen zijn in jouw gevecht tegen het maconiek judeo-bolshevistisch complot?

ik moet je teleurstellen, deze moslim hier is niet anti-joods en heeft zelfs een paar bolshevistische trekjes. daarenboven is hij een janet, een tegennatuurlijke viezerik zoals jij die noemt.

ik hoop dat de moslims, de holebi-beweging, de joodse gemeenschap en iedereen die voor vrijheid en democratie is is korte metten zal maken met het nazisme dat mensen als jij proberen te reanimeren.

vrede,

redwasp
Oud 19 mei 2009, 19:58   #119
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Ambetant hé, zo met je mond vol tanden staan.
ik weiger nog mee te doen aan alle pogingen van mensen als jij om het onderwerp steeds te verdraaien. ofwel discussiëren we hier over de homofobie binnen het VB (maar dat wil jij niet, je wil niet dat het VB ontmaskerd wordt) ofwel discussiëren we niet. wil je een discussie over islam en homofobie, graag zelfs. maar start dan een nieuw onderwerp. laat het me weten, ik neem zeker deel. ik ben namelijk niet bang om daarover in discussie te gaan. jij bent duidelijk wel bang om te veel over het VB te praten.

Citaat:
Enfin, ik noteer alvast dat je van je Belgische recht op homohuwelijk gebruik hebt gemaakt om voor de burgerlijke stand een huwelijk aan te gaan met je islamitische vriend en dat jullie dat huwelijk (oef! gelukkig dat VB er niks over te zeggen had) gaat laten inzegenen bij de imam die jullie dan beiden van de OLV toren gaat afkieperen ter inwijding!
dit is de laatste keer dat ik hier schrijf dat ik geen zin heb om in te gaan op persoonlijke opmerkingen. een discussie voer je niet met ad hominems. mensen die boven het kinderachtige nivo van de tweede kleuterklas uitsteken toch niet. ik heb medelijden met mensen die geen argumenten kunnen aandragen voor hun stelling en dan maar hopen dat ze het in een discussie zullen halen door met modder te gooien naar de tegenstander. op die manier maak je niet die tegenstander, maar jezelf belachelijk.

overigens ben ik niet gehuwd en ben ik dat persoonlijk niet van plan binnen de eerste maanden (maar alleen god kent de toekomst). wat ik al dan niet doe met mijn eventuele partner is helemaal jouw zaak niet.

vrede,

redwasp
Oud 19 mei 2009, 20:44   #120
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik hoop dat de moslims, de holebi-beweging, de joodse gemeenschap en iedereen die voor vrijheid en democratie is is korte metten zal maken met het nazisme dat mensen als jij proberen te reanimeren.
Het is doodnormaal dat vreemdelingen hier in dit land, ook moslims, hun extreem progressieve beschermheren voluit steunen, genre Patrick Janssens, Open VLD en consoorten. Wat ze wel vergeten is dat die partijen en figuren op ethisch vlak een gedachtengoed aanhangen die als een doodzonde wordt beschouwd in hun eigen cultuur en godsdienst. Maar dat vergeten ze dan maar

In Iran, Pakistan of Saoudi Arabië zou er geen gay pride moeten gehouden worden. Met moslims die in hun eigen land of streek wonen valt er dus wel degelijk te praten, uiteraard niet met de allochtone regimeslaafjes die hier wonen. Daarom ook dat een remigratiebeleid nuttig zou zijn. Ze zouden nogal opkijken moesten ze terug zijn in hun land van herkomst.

Met nationaal solidaristische groet

Max

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 19 mei 2009 om 20:46.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be