![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik vrees dat deviation-tactics ongeveer het enige is waar redwasp mee bezig is. ze (of hij) doet zo hard haar (of zijn) best om toch maar te doen alsof de islam niet homofoob is. ik vraag me in alle eerlijkheid af of ze (of hij) dit echt als nuttige idioot doet. of zou ze (of hij) misschien heel goed weten waar ze (of hij) mee bezig is en bewust zand in de ogen strooien wanneer iemand zich kritisch uitlaat over de islam? alleen god weet wat in de harten van de mensen is. <<---deze laatste zin wil ik doorstrepen, die onderstreep ik niet!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |||
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
het feit dat er nog andere homofoben bestaan in de wereld, betekent toch niet dat we de grootste anti-holebi partij uit ons eigen land moeten negeren? de reden van mijn bekering was persoonlijk, ik heb jouw speculaties hierover niet nodig. voor ik me bekeerde was ik mij er wel al lang van bewust dat er naast een dominante oer-conservatieve stroming ook nog heel wat andere stromingen binnen de islam zijn. ik kende al jaren heel progressieve en zelfs revolutionaire moslims. ik was ook al jaren in contact met georganiseerde holebi-moslims die vochten voor hun rechten. als ik die kant van de islam niet had leren kennen, zou ik waarschijnlijk nooit de stap naar de moskee gezet hebben. binnen jouw beperkte voorstellingsvermogen past dat blijkbaar niet. in jouw wereldbeeld is alles lekker simpel wit-zwart. alle moslims slecht en achterlijk, alle westerlingen goed en verlicht. alle bekeerlingen zijn gefrustreerde westerlingen die een relatie met een moslim willen en zich dan maar uit onwetendheid tot de islam bekeren. dat denkt lekker makkelijk. op die manier word je niet gehinderd door de complexiteit van de echte wereld. Citaat:
dat zul je natuurlijk niet doen. tot nu toe heb je iedere opmerking die over de homofobie van het VB ging straal genegeerd om telkens opnieuw door te gaan over het bestaan van homofobie binnen de islam. is het jou nu nog niet duidelijk dat ik TEGEN IEDERE VORM VAN HOMOFOBIE ben, ook die binnen mijn religie. ik heb nooit ontkend dat er vreselijke misdaden gepleegd worden tegen holebi's in de islamitische wereld. daar gaat deze discussie echter niet over. deze discussie gaat over het VB en over hun leugenachtige pogingen om ook de holebi's als stemvee te lokken. als je daar niets over te zeggen hebt, ga dan ergens anders jouw bange en eenzijdige hersenspinsels posten. de volharding waarmee je steeds opnieuw het onderwerp verandert van het VB naar de islam doet alleen voor die van harrie weggelaar onder. Citaat:
als jij niet het verschil kunt zien tussen een werelgodsdienst met meer dan een miljard aanhangers, in honderden landen, in tientallen culturen en een provinciale fascistoïde partij die maar in één regio (niet eens in een heel land) actief is, dan is er echt iets mis met jouw verstandelijke capaciteiten. ik vrees echter dat het niets met domheid of onkunde te maken heeft. volgens mij doe je bewust jouw best om steeds opnieuw de discussie af te leiden van het oorspronkelijke onderwerp: de homofobie van het VB en hun leugenachtige pogingen om toch holebi-kiezers te lokken. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#103 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#104 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
als je de hele discussie tot nu toe had gelezen, dan zou je waarschijnlijk gemerkt hebben dat ik die kwestie ook hier helemaal niet uit de weg ga. in het begin van deze thread ben ik uitvoerig ingegaan op een aantal uitspraken over de islam en over homofobie. ik heb steeds mijn best gedaan om mijn tussenkomsten hierover goed te onderbouwen en om mijn mening uit te leggen. je zou ook gemerkt hebben dat ik helemaal niet van plan ben om de homofobie binnen de islamitische wereld te ontkennen of verborgen te houden. in tegendeel. als holebi-militant vind ik dat homofobie altijd en overal bestreden dient te worden. ik verzet me wel tegen de eenzijdige visie die stelt dat binnen de islam alleen maar homofobe, barbaarse,vrouw-onvriendelijke, onderdrukkende... stromingen bestaan. de islam is, net als het christendom, het jodendom, het hindoeisme en het boeddhisme, een huis met heel veel kamers. als progressieve moslim verzet ik mij tegen alle mogelijke vormen van onderdrukking en discriminatie, ook wanneer de onderdrukkers zichzelf ook 'moslim' noemen. ik vind dus niet dat je het recht hebt om te beweren dat ik hier deviation-tactics gebruik. je zou me in tegendeel wel kunnen verwijten dat ik zelf niet kordater ben in het afblokken van de al dan niet bewuste pogingen van circe om het onderwerp steeds opnieuw te veranderen en te brengen naar een terrein dat voor haar minder bedreigend is. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#105 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
over die beschuldigingen zou ik hier heel wat kunnen schrijven, maar dat zou weer afwijken van het onderwerp. begin er een nieuwe discussie over, en ik bedien je graag van antwoord. deze discussie gaat echter over de homofobie van het VB en over hun leugenachtige campagne om holebi-stemmen te lokken. ik beschouw mezelf niet als een 'wetende', in tegendeel. ik beschouw me als iemand die op zoek is en die zal blijven zoeken naar een inzicht dat steeds dieper gaat. ik weiger in elk geval om zomaar klakkeloos alles te geloven wat ik voorgeschoteld krijg. blijkbaar doe jij dat niet. jij haalt steeds bronnen aan die uit dezelfde hoek komen. wanneer ga jij zelf eens iets uitpluizen in plaats van steeds opnieuw klakkeloos te herhalen wat de christelijke fundamentalisten van prophetofdoom.net of faithfreedom.org en de verlichtingsfundamentalisten van exmoslim.org jou voorzeggen? zul je blijven nabrabbelen wat die sites allemaal uitbraken, of ga je eindelijk zelf nadenken? als er één westerse waarde is die wij allen tot onze laatste druppel bloed zouden moeten verdedigen, dan is het wel het motto van de echte verlichting: "sapere aude", durf (zelf) na te denken. ik bid dat je ooit zult inzien dat de wereld zo veel ingewikkelder is dan jouw eenzijdige bronnen die laten zien. ik bid dat god jou de ogen opent en je leert dat je alleen op je eigen zelfstandige denken kunt vertrouwen, niet op dogma's, beweringen, argumenteringen... van derden. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat die 'vrede' maar achterwege, als goede mohammedaan moet jij beter weten, jij mag kafir niet eens 'vrede' toewensen!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of wil je beweren dat er geen onderdrukking en discriminatie in voorkomt? enfin soit, het ging hier om; NOG maar 1 X Goed opletten iedereen, want anders moet rooi wesp het voor de zoveelste X herhalen: de homofobie van het VB en hun leugenachtige pogingen om toch holebi-kiezers te lokken. Oke, we weten het nu - en niemand zet een geweer tegen je kop om op het VB te stemmen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
|
![]() Citaat:
Dat zou je holebi-strijd alvast meer geloofwaardigheid verlenen, dan uit je losse pols te stellen, dat alle ideologieën onderdrukkende en discriminerende regels zouden hebben, om de ronduit mensonwaardige voorschriften in de koran uit de wind te zetten. Eigen shit eerst opkuisen, zou ik zeggen. En verder, wat zeg je zoal tegen je eigenste imam, als hij in een vrijdagpreek homofilie afkeurt en 'goede raad' geeft aan moslims, hoe en waar juist ze hun vrouwen mogen slaan, als ze niet gehoorzaam genoeg zijn volgens koranisch voorschrift of s' mans mohammedaans gevormde perceptievermogen ? Een kordate 'Foei, mag niet', mag ik aannemen ?? Of hou je hierover de lippen liever stijf op elkaar, als je in de luisternabijheid bent van jou onbekende geloofsbroeders, levenslang ? En over welk overzienbaar tijdvak, zie je zoal de situatie van holebi's en andersdenkenden binnen de grondregels van de islam evolueren ? Je ziet hopelijk zelf wel de schizofrene situatie in, die een volgehouden islamitische gedachtegang bij mensen kan teweegbrengen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
gelukkig is dat gevecht zowel in de islamitische wereld als hier in het westen al jaren aan de gang, gelukkig is er zowel hier als daar al vooruitgang geboekt. de holebi-beweging in het midden oosten is in de laatste twintig jaar een paar serieze stappen vooruit gegaan. in egypte, qatar, iran en irak organiseren de holebi's zich. in turkije en libanon komen ze op straat voor een toegelaten gay pride (wat bijvoorbeeld in rusland en polen onmogelijk is). de holebi-beweging in het westen en die in het midden-oosten moeten mekaar vinden en heel concreet de solidariteit organiseren. de moslim-holebi's in het midden oosten moeten hun pijlen in de eerste plaats richten op de conservatieve geestelijken en op de elitaire onderdrukkers in hun land. wij hier in het westen, moeten onze eigen homofoben aanpakken. in ons land is dit het VB, de enige partij die alle wettelijke verworvenheden op holebi-vlak (anti-discriminatiewet, openstelling burgerlijk huwelijk, adoptieregeling) wil terugdraaien. die partij is hier in dit land op dit moment de grootste vijand van de holebi-beweging. door te wijzen naar de vijand in andere regio's, wil het VB zijn eigen homofobe programma maskeren. als ze het echt voor ons zouden willen opnemen, dat ze dan hun programma aanpassen en de eisen van de holebi-beweging steunen. dat vind ik ook. als vlaming vind ik het dan ook belangrijk om eerst onze eigen shit op te ruimen: de vlaamse homofobe partij VB. het vreemde is dat, telkens wanneer ik dat hier probeer te doen, iemand me zegt dat ik als vlaamse holebi eerst de homofobe regimes in het midden oosten moet aanpakken. het lijkt bijna alsof sommige mensen liever niet horen dat onze eigen shit even hard stinkt als die uit het midden oosten. soms lijkt het zelfs een beetje alsof sommige mensen liever hebben dat we niet aan de stank van die eigen shit denken. soms lijkt het alsof het steeds opnieuw wijzen op de homofobie van conservatieve moslims alleen dient als afleidingsmaneuver. het lijkt alsof sommige mensen niet graag hebben dat iemand kritisch is tegen de homofobie van extreem rechts hier in vlaanderen. Citaat:
een vrijdagpreek waarin wordt opgeroepen om vrouwen te slaan en waarin zelfs wordt uitgelegd hoe dat moet, heb ik nog nooit meegemaakt. ook een preek waarin tegen homo's wordt opgeroepen nog niet. zou het kunnen dat jij een beetje een ziekelijk beeld hebt van wat er in een moskee gebeurt? Citaat:
Citaat:
in het midden oosten zou het kunnen sneller gaan (zij kunnen profiteren van de ervaring die wij hier hebben opgedaan), maar het zou even goed veel langer kunnen duren (de conservatieve stromingen binnen de islam worden in de meeste islamitische landen versterkt en aangewakkerd door de heersende elites en door de neo-coloniale bemoeienissen van de westerse mogendheden. Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In elk geval zal die Vlaamse homofobe partij VB uw kont NIET dichtplakken met superglue en U daarna een sterk laxeermiddel toedienen zodat U een gruwelijke, pijnlijke en langzame dood te wachten staat, ook zal er U geen hulp geweigerd worden in om het even welk ziekenhuis, áls Uw kont dichtgeplakt zou zijn, zélfs dat verordonneert het VB bij mijn weten niet.
Ook zal men U niet laten bengelen aan een torenkraan voor 'vermeende' homoseksualiteit', ook zal het VB U niet van de allerhoogste toren smijten en daarna stenigen! U hebt nu Uw punt (meermaals) gemaakt, of het enig effect gehad heeft weet ik niet, op mij heeft het in elk geval geen indruk gemaakt. Als U zo blijft doorgaan zou men U nog kunnen gaan verdenken van 'VlaamsBelangofobie' of 'FilipDeWinterofobie', dat is - naast islamofobie - een ernstige aandoening waarvoor U behandeld kan worden - dmv; méér kennis op te doen over de fobie die U plaagt - méér contact met datgene waarvoor U een fobie heeft. ![]() Indien dit allemaal niet helpt is er voor U nog een allerlaatste redmiddel; zo snel mogelijk verhuizen naar 1 of ander islamitisch-holebi-paradijs, ik vrees dat het in de praktijk dan allemaal heel anders zal zijn dan in Uw mooie theoretische dromen, maar achteraf, als het tegenvalt, niet komen janken en nóóit meer terugkomen hoor ... bye ...
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Memri TV - filmopnames van vrijdagavond sermoenen in jouw islamitische-holebi-paradijsjes, ooit gezien? Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 17 mei 2009 om 18:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
och nee, 't is toch nie waar! het komt door de JODEN (redwasp? kijk je even mee?) #2036 - Egyptian Cleric 'Alaa Said: Jews Spread Wars, Homosexuality, and Corruption in the World Al-Rahma TV (Egypt) - January 2, 2009 - 00:04:23 http://www.memritv.org/clip/en/2036.htm HIER staan er nog wat videootjes
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 18 mei 2009 om 20:40. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
![]() Homoseksualiteit is erg schadelijk voor onze volksgemeenschap. Voor mij een groter probleem dan de islamisering. Op ethisch vlak kunnen we als katholieken nog wat leren van de moslims. Hun strijd tegen de decadentie is de juiste. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 18 mei 2009 om 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
blijkbaar zijn er een aantal mensen die liever geen discussie voeren over de homofobie van het VB. ze veranderen namelijk steeds opnieuw het onderwerp en beginnen over de islam en homoseksualiteit. diezelfe mensen reageren ook niet op argumenten, ze blijven alleen hun simplistische mantra's herkauwen en lijken alleen geïnteresseerd in de vraag of het VB niet te veel aangevallen wordt. dat is geen discussie. ik vind dan ook niet dat ik daar nog aan moet meewerken. vrede, redwasp
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin, ik noteer alvast dat je van je Belgische recht op homohuwelijk gebruik hebt gemaakt om voor de burgerlijke stand een huwelijk aan te gaan met je islamitische vriend en dat jullie dat huwelijk (oef! gelukkig dat VB er niks over te zeggen had) gaat laten inzegenen bij de imam die jullie dan beiden van de OLV toren gaat afkieperen ter inwijding! En d�*t is natuurlijk veel beter dan het VB die een andere vorm van samenleven voor holebis zouden willen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
klopt mijn gokje dat je die moslims in stilte een beetje bewondert omdat ze misschien medestanders zouden kunnen zijn in jouw gevecht tegen het maconiek judeo-bolshevistisch complot? ik moet je teleurstellen, deze moslim hier is niet anti-joods en heeft zelfs een paar bolshevistische trekjes. daarenboven is hij een janet, een tegennatuurlijke viezerik zoals jij die noemt. ik hoop dat de moslims, de holebi-beweging, de joodse gemeenschap en iedereen die voor vrijheid en democratie is is korte metten zal maken met het nazisme dat mensen als jij proberen te reanimeren. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#119 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
ik weiger nog mee te doen aan alle pogingen van mensen als jij om het onderwerp steeds te verdraaien. ofwel discussiëren we hier over de homofobie binnen het VB (maar dat wil jij niet, je wil niet dat het VB ontmaskerd wordt) ofwel discussiëren we niet. wil je een discussie over islam en homofobie, graag zelfs. maar start dan een nieuw onderwerp. laat het me weten, ik neem zeker deel. ik ben namelijk niet bang om daarover in discussie te gaan. jij bent duidelijk wel bang om te veel over het VB te praten. Citaat:
overigens ben ik niet gehuwd en ben ik dat persoonlijk niet van plan binnen de eerste maanden (maar alleen god kent de toekomst). wat ik al dan niet doe met mijn eventuele partner is helemaal jouw zaak niet. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
![]() In Iran, Pakistan of Saoudi Arabië zou er geen gay pride moeten gehouden worden. ![]() ![]() Met nationaal solidaristische groet Max Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 19 mei 2009 om 20:46. |
|
![]() |
![]() |