Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2009, 16:12   #1
no body
Vreemdeling

Standaard De motorsport & zijn problemen!

Dit is een open brief die ik haalde uit een bekende belgische MX site :

De motorsport en de motorcross in het algemeen heeft z'n problemen.
Zoals elke sport zijn problemen kent.Geen plaats om te oefenen is één van de grootste problemen.
Enkele jaren geleden werd ons in elke provincie een parcours beloofd.
Daar is helaas nog niks van in huis gekomen; in plaats van er bij te komen zijn er zelfs nog
gesloten en dat stuit mij tegen de borst! De gesloten parcours worden meestal aangeklaagd door
een buurtcomité met aan het hoofd een Guido De Nijs(leefbaar waterloos) die er is komen wonen
toen het parcours er al lag! Dus eerst het geluid gaan opzoeken en dan er over gaan zagen en
procederen!
Helaas krijgt deze heer dan nog eens gelijk. Begrijpen wie begrijpen kan.
In Westerlo het zelfde liedje enkel andere naam voor de actie groep en andere mensen.
Maar dit parcours ligt er ook al langer dan dat Ilse Aerts(prooiveld) en andere er wonen dus eerst
het “probleem” gaan opzoeken en dan er voor gaan procederen! Nu dit blijkt te kunnen in
Vlaanderen.
Is het ontwikkelen van uw talenten en ontspannen geen basisrecht? Blijkbaar niet als uw kind
motorsporttalent heeft. Weet u dat iemand gemiddeld 140 kilometer moet rijden om te kunnen
trainen op een trainingsparcours. Daar tegen staat dan dat als u talenten heeft of uw ontspanning
zoekt in het voetbal dat u in elk dorp u kunt uitleven op één of zelfs meerdere velden! Niet dat dit
een probleem is maar jammer dat het niet voor iedereen zo makkelijk is om zijn sport te beoefenen.
Als zigeuners worden wij weggejaagd. De actiegroep (p)rooiveld noemt ons niet enkel op het
motorsportterrein vliegeniers maar ook ernaast. Een grove belediging en een onwaarheid. Er zitten
niet meer snelheidsduivels tussen de motorsporters dan bij de wielrenners en supporters!
Ook vind deze actiegroep het nodig om ons milieuafbraak, energieverspilling en luchtvervuiling toe
te dichten. En dat voor een zogezegde groep die niet tegen motorsport is maar enkel tegen het
terrein Rooiveld Westerlo! Deze actiegroepen maken de mensen ook altijd bang met onware cijfers
en hun grote stok om te slagen is: geluidsoverlast. Nu kan ik zeggen dat er tegenwoordig zo iets als
geluidsschermen bestaan en als er dan ook nog eens gebruik word gemaakt van een dijk uit aarde
rond parcours die beplant word met groen zodat het stof en geluid tot een minimum terug word
gebracht dat je het niet meer hoort! De tegenstanders hebben nog nooit trainingsparcours bezocht
ik raad hen dan ook met drang aan om eens het Nederlandse Axel te bezoeken hier kun je de
motoren niet horen als je op 200-500 meter van het parcours verwijderd staat. Uiteraard is dit niet
wat deze actie comité willen horen maar een beetje verdraagzaamheid zou ook niet misstaan in deze
kwestie.
Nog een leuk weetje in deze zaak: 2 jaar geleden richtte Lijst De Decker nog een grote motorsport
bijeenkomst op in Sint Niklaas met verscheidene grote namen in de motorsportwereld! Nu is LDD
de enige partij die resoluut steeds tegenstemt. Blijkbaar denkt Jean Marie De Decker dat er meer
stemmen te halen vallen door tegen te zijn dan voor! Bedankt voor uw steun LDD dit geld ook voor
Minister Anciaux, die de beloofde parcours niet heeft kunnen realiseren en alle actiegroepen die het
onze kinderen onmogelijk maken hun hobby uit te oefenen! Ik hoop dat jullie kinderen hun hobby
wel kunnen uitoefenen zonder elke maal op mensen te stuiten die problemen maken. De dialoog
opstarten en zo tot een oplossing komen zou een mogelijkheid zijn, maar meestal is er al een
betoging en een actiegroep die het parcours verbied nog voor de plannen definitief rond zijn!
PS: Voor de tegenstanders hier een paar feiten! Door de moderne middelen kan het geluid
gereduceerd worden tot bijna nul. Door meer parcours worden de beoefenaars verspreid over meer
plaatsen dus minder beoefenaars op één plaats is dus minder zogezegde overlast (als deze er al zou
zijn).
Met sportieve groeten.
Matthias Van Eeckhoven
no body is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 10:33   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Kinderen en motorsport, ik vind dat een kontradiksio in termines.

Eigenlijk is het woord motorsport ook al een kontradiksio in termines.

Tsja, motorsport geraakt heel stilletjes meer en meer uit de mode.
Persoonlijk vind ik wel terecht.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 10:48   #3
barfo
Banneling

Standaard

afschaffen die handel
barfo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 10:49   #4
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Ik weet dat niet Schoofzak.

Ik weet wel dat bijvoorbeeld DTM heel erg in opmars is.
Het gaat daar dan ook over licht gemodificeerde seriewagens en niet over F1 High Tech spul.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 16:01   #5
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Alle motorsporten gewoon verbieden, het zijn er de tijden niet meer naar. We wonen te dicht opeen en zo'n beetje het milieu gaan verkloten als hobby is er helemaal over.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 20:52   #6
Xk330
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik weet dat niet Schoofzak.

Ik weet wel dat bijvoorbeeld DTM heel erg in opmars is.
Het gaat daar dan ook over licht gemodificeerde seriewagens en niet over F1 High Tech spul.
DTM heeft niets met seriewagens te maken, behalve hun uiterlijk.

Voor de rest meer dan akkoort, motoren hebben niets met sport te maken.
Xk330 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 21:48   #7
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Af en toe rij ik ook graag eens met mijn motor op het circuit, en wie zegt dat dit geen sport is kent er niets van. Wij hebben een grote traditie in motorsport, Stefan Evers, Joëlle Smets waren echte topsporters van wereldniveau. Maar ja de huidige mentaliteit in vlaanderen kan niets meer verdragen, men kan hier beter alles afschaffen. Als er een nieuw industrieterrein wordt voorgesteld, protest en afgevoerd (reeds 2 voorbeelden in mijn regio op korte tijd), schaf dan ook alle kleine vliegvelden af, windolens moeten op 200km buiten de kust geplaatst worden omdat de mensen ze niet willen zien, zaventem gaat ten onder aan eigen geluidsnormen en actie comités, als er mest wordt uitgereden vinden wij dat dat teveel stinkt, nu er er weer de heisa rond de vogelkannonen, als er dan bomen naast de weg staan worden ze weggekapt en vervangen door kleine bolboompjes, wegen mogen er ook niet bijkomen teveel lawaai en stank, kortom vlaanderen is bezaaid met actie comites tegen vanalles en nog wat, toch een leuke en verdraagzame regio.

Laatst gewijzigd door jbl : 19 mei 2009 om 21:49.
jbl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 08:19   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Niemand zegt dat echt sportief motorrijden, zeker de kross, geen sport zou zijn.
Ik herinner me van jaren, jaaaaren terug, een tv-programma waar verschillende top- en sub-top-sporters tegen mekaar konden uitkomen in een soort spelletjes-sport-wedstrijd.
En wat bleek? Auto- en motor-topsporters waren de meest veelzijdige, sterkste en handige sporters ...

Maar tijden veranderen.

Je zal de mensen niet kunnen dwingen om graag te hebben dat op één kilometer van hun achtertuin een oefenterrein voor krossers komt, want dat lawaai, dat weten ze maar al te goed, draagt meerdere kilometers ver.

En in tegenstelling tot vroeger, weten we en beseffen we beter wat de gevolgen zijn van gemotoriseerde dinges .... en zoals gezegd: tijden veranderen.
Wellicht spreken we binnen 10 jaar niet meer over motokross ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 20 mei 2009, 09:11   #9
Totoff
Vreemdeling

Standaard

Jaja de motorcross is de volgende kop van jut, dat allemaal omdat de huidige mens alleen maar luxe problemen heeft. De strijd om het bestaan is zgz gestreden, dan nu maar kijken of de buurman geen groter terras heeft, niet teveel dev BBQ aansteekt en we zijn vertrokken. Goedkope bouwgrond aanschaffen en dan zorgen dat het opgewaardeerd wordt. Fietspaden eisen waar slechts 5 fietsers per dag voorbijkomen, zolang het maar in de hedendaagse stroming past. Auto's zijn slecht, maar als iedereen persé op het platteland wil wonen wel noodzakelijk. Gemakkelijkst is alles af te doen als uit de tijd, moreel onverantwoord en ga maar door. Best zouden al deze klagers eens twee jaartjes in afrika of zuid-amerika gaan wonen, dan weten ze misschien waarom ze zich over futiliteiten als het gezoem van moto's zo dik maken.
PS. Ben helemaal geen moto fan, en ja ik heb een wedstrijdcircuit 1 km achter mijn tuin, is eens een ander geluid dan dat van de grasmaaiers op zaterdagochtend (alweer een nieuwe topic )
Totoff is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 09:28   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Totoff Bekijk bericht
Jaja de motorcross is de volgende kop van jut, dat allemaal omdat de huidige mens alleen maar luxe problemen heeft. De strijd om het bestaan is zgz gestreden, dan nu maar kijken of de buurman geen groter terras heeft, niet teveel dev BBQ aansteekt en we zijn vertrokken. Goedkope bouwgrond aanschaffen en dan zorgen dat het opgewaardeerd wordt. Fietspaden eisen waar slechts 5 fietsers per dag voorbijkomen, zolang het maar in de hedendaagse stroming past. Auto's zijn slecht, maar als iedereen persé op het platteland wil wonen wel noodzakelijk. Gemakkelijkst is alles af te doen als uit de tijd, moreel onverantwoord en ga maar door. Best zouden al deze klagers eens twee jaartjes in afrika of zuid-amerika gaan wonen, dan weten ze misschien waarom ze zich over futiliteiten als het gezoem van moto's zo dik maken.
PS. Ben helemaal geen moto fan, en ja ik heb een wedstrijdcircuit 1 km achter mijn tuin, is eens een ander geluid dan dat van de grasmaaiers op zaterdagochtend (alweer een nieuwe topic )
Als ge zo'n opsomming kunt maken van ergernissen, dan wordt het tijd om zelf ook eens een paar jaar naar 'k weet nie waar te gaan ...

Oud 20 mei 2009, 15:12   #11
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Totoff Bekijk bericht
Jij zou misschien zelf beter eens naar het Zuid-Amerika, Afrika of Azië gaan dan zou je weten dat de problematiek van lawaai, vervuiling, overbevolking daar evengoed speelt en uitgebreid in hun media aan bod komt. Dit is helemaal geen luxeprobleem, integendeel, dikwijls zijn het de armere bevolkingsgroepen die er het meest last van hebben.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 15:16   #12
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

En waarom?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 15:17   #13
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Alle motorsporten gewoon verbieden, het zijn er de tijden niet meer naar. We wonen te dicht opeen en zo'n beetje het milieu gaan verkloten als hobby is er helemaal over.
Dikke wagens verbieden is beter.

Dit is sport. Kleinschalig, en gezond. Dikke auto's zijn goed voor niks.
Oud 20 mei 2009, 15:18   #14
barfo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
En waarom?
omdat "mijn hobby is het milieu verkloten" niet meer zo aanslaat?
Oud 20 mei 2009, 15:25   #15
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barfo Bekijk bericht
omdat "mijn hobby is het milieu verkloten" niet meer zo aanslaat?
Maar "mijn recht op 12 l/100 km" wel. En men kan er zelfs wijven mee binnendoen.
Oud 20 mei 2009, 15:27   #16
barfo
Banneling

Standaard

Citaat:
Dikke wagens verbieden is beter.

Dit is sport. Kleinschalig, en gezond. Dikke auto's zijn goed voor niks.
op een gaspedaal duwen of eraan draaien, ja das zeker sport LOL
Oud 20 mei 2009, 15:28   #17
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barfo Bekijk bericht
op een gaspedaal duwen of eraan draaien, ja das zeker sport LOL
Ooit een crossmoto bestuurd? Je zal anders piepen met je tanden op de grond en bloed over je tachyometer.
Oud 20 mei 2009, 15:33   #18
Tavek
Banneling

Standaard

Woon maar eens in de buurt van zo een crossterrein.

De hele dag lawaai. Belgie is te dichtbevolkt om zulke dingen nog mogelijk te laten zijn. Sorry.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 15:35   #19
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Woon maar eens in de buurt van zo een crossterrein.

De hele dag lawaai. Belgie is te dichtbevolkt om zulke dingen nog mogelijk te laten zijn. Sorry.
Indoor?
Oud 20 mei 2009, 15:38   #20
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Indoor?
Een perfect alternatief ! Maar dat ze dan zelf maar betalen voor het gebouw he
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be