![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Na 25 jaar als zelfstandige gewerkt te hebben, ben ik in de verzorgingssector terecht gekomen (kwestie van mijn pensioen wat op te krikken
![]() Ik (met een team) zorg daar voor een kleine 400 mensen. Als men bij ons het domein op rijdt is aan het wachthuisje het eerste wat men opmerkt het "zonder haat straat" bordje. Nu werkt er bij ons veel volk, de keuken, de tuin, poetsvrouwen, verpleegsters, dokters, kinesisten, diëtisten enz. enz. Geloof me de overgrote meerderheid is zeker niet racistisch, maar toch werkt er bij ons geen enkele gekleurde medemens, nu vraag ik me af, hoe komt dat. Bij ons vallen er ook woorden en zelfs harde woorden geuit door familieleden van patienten die niet tevreden zijn over de behandeling van hun dierbaren. Het zijn gevoelige teentjes, mijn familielid doet zoiets niet of verdiend die behandeling niet enz. Scheldpartijen tegen het verzorgend personeel komen voor, maar nooit wordt er politie bijgehaald. Die familieleden kunnen echt uit den bol gaan hoor tot op het randje van fysiek geweld hoor. Nu vraag ik me af als er bij ons een gekleurde moest werken en die familieleden gaan daar tegen tekeer en noemen haar namen, moet mijn directeur dan de politie bellen?
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en als iemand twijfelt over het racistische karakter van die racistische turk: ge moet in Gent gaan ZOEKEN naar vlaamse vrouwen - die durven nog amper buitenkomen, de rest ZIJN turken!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 20 mei 2009 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je slaat de nagel op de kop Hoomer. Heel dikwijls dient het verzorgend personeel (ongewild) mee als punchball voor al de onverwerkte frustaties die mensen moeten ondergaan in verband met hun familieleden. en correct: als het een "andersgekleurde" is kan je daarvoor in het gevang vliegen, als het een witte verzorgend persoon is die dit evenmin verdient, maar wèl voldoende begrip heeft, dan is het iets anders. Ik raad iedereen nogmaals aan om op de website van het inquisitiecentrum de RECHTSSPRAAK eens uit te pluizen: je haren rijzen je ten berge! maar in iedere geval zal je een beter verwittigd mens zijn. Zelfs als een zwarte verzorger erin zou slagen om bij mijn moeder voor voodoo dingen wat lichaamsdelen af te snijden, dan NOG ga je me geen verwijzing naar huidskleur, cultuur of voodoo horen maken ! wel dat "IK/ME/MYSELF (de achterlijke vlaming dus mevrouw/mijnheer de zuperinwijkeling niet begrijp, OOK AL HEBBEN ZE EEN MASTERDIPLOMA IN NEDERLANDS BEHAALD! en dat ik bijgevolg verkies om geholpen te worden door iemand die ons oud dialect nog kan begrijpen... zie je... vloms hé... hoe achterlijk, boertig etc.. het ook kan zijn. VLOMS
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 20 mei 2009 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je uitspraak "dus was het vooral een hontelinkse truuk om VB'ers weg te houden van de stemlijsten." Ja las in het artikel wel dat het VB ertegen was, maar niet dat het CD&V ertegen was? Voor wie de dames stemmen/stemden, heeft iedereen het raden naar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het rustoord in De Haan waarvan in deze thread sprake, heeft de directeur ook niet naar de politie gebeld, maar zijn personeelslid de raad gegeven om klacht neer te leggen, wat ook gebeurd is. Als zo'n directeur tegen zijn klanten in, zijn personeel in verdediging neemt, mag men aannemen dat daar een goeie reden voor was. Geen enkele zaakvoerder verliest zomaar voor zijn plezier graag twee klanten.
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hiervoor werd ook klacht neergelegd bij de politie, maar in Neder Over Heembeek gaven ze daar geen gevolg aan: http://blogsimages.skynet.be/images_...64f3712848.jpg ![]() nochtans antwoordde het CGKR (via mail aan mezelf) dat het weldegelijk strafbaar was.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 20 mei 2009 om 20:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Een voorbeeldje uit de praktijk: U komt bij ons uw zoon bezoeken, het verplegend personeel is te laat om u te onderscheppen en op een rustige manier op de hoogte te brengen. Uw zoon heeft namelijk fysiek geweld gebruikt tegen medebewoners en heeft de boel stuk geslagen. Let wel uw zoon is 1.90m en beresterk. Dit is 2 uur geleden gebeurd, en nu ligt hij met buikriem, hand en voetboeien aan vastgemaakt op zijn bed, platgespoten bovendien de kwijl loopt uit zijn mond. U opent de deur van zijn kamer en ziet dit, wel u gaat gegarandeerd uit de bol de mate van uw reactie hangt dan nog af van uw persoonlijk karakter. Kijk het eerste personeelslid dat u ontmoet zal het geweten hebben en de volle laag krijgen (menselijk hoor). Laat dat nu toevallig een donkere persoon zijn, hoe makkelijk zullen de 2 woorden , "zwarte teef", u niet ontvallen. U hoeft geen racist te zijn om op dat moment dergelijke woorden te gebruiken, u gebruikt gewoon de krachtigste termen die op dat moment u door uw woede worden ingegeven. De mensen die in de zorgsector werken, ook als poetsvrouw, moeten op zulke situaties voorbereid worden voor ze de job aannemen en niet bij de politie gaan mekkeren als er een situatie is geweest. En als de directeur de raad gegeven heeft naar de politie te stappen, dan is hij niet waard directeur te zijn, hij zou eerder zijn personeelslid moeten hebben bijstaan en haar een verklaring geven voor het gedrag van die dames.
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en als ik dement of zoiets ben dan wil ik dat Hoomer me komt verzorgen! Ook al is 'tie prongeluk groengekleurd met gele schubbekes!!! capito?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor jou is het blijkbaar uitgesloten dat die twee vrouwen gewoon die zwarte poetsvrouw niet konden uitstaan.
Laatst gewijzigd door Pietje : 20 mei 2009 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij ziet blijkbaar regelmatig nogal veel voor u
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jaja, binnenkort ga ik naar Hoomer hé.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
En je denkt toch niet dat die 2 mannen overgeplaatst worden of buitenvliegen ofzo. Of dat die vrouwen hun mannen daar weg gaan halen, nee nee niet geloven. Over de scheldpartij; Ik geloof nog steeds in mensen en kan me niet inbeelden dat iemand gewoon razend wordt en spontaan begint te schelden bij het zien van iemand met een ander kleurtje. Anderzijds geloof ik ook niet dat die kuisvrouw gewoon weggegaan is zonder weerwoord.
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() Ik weiger te geloven dat jij zo naïef bent.
![]() |
#75 |
|
![]() Als ik dit forum soms lees, sta jij maar vanachter op de lijst hoor circe.
Er zijn er een pak die voor u mogen binnenkomen ![]()
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat hoop ik voor haar.
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Ok, ik ken racisten en ik ken poco's, tussen pot en pint kunnen die racisten tekeer gaan over de vreemdelingen, maar tussen pot en pint kunnen die poco's even hard tekeer gaan over de VBers.
Ik heb ooit iemand gekend die gewoon gek van woede werd als hij een Marocaan zag, maar ook als hij politie zag. Hij is in de psychiatrie terecht gekomen. Maar ik begrijp goed dat er mensen zijn die een grondige hekel aan alle buitenlanders hebben, en dat te kennen geven zelfs aan die personen zelf, maar spontaan gaan schelden in een normale situatie (niet dronken ofzo). Tja. Anderzijds heb ik hier al VBers weten buiten zetten uit het parochiehuis hoor.
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Die oudjes van tegenwoordig toch ! Wreedaarig, agressief, durven zelfs van hun oren maken als de poetsvrouw hun ijsjes komt stelen, in plaats van te dweilen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Ik zou eens willen weten waarom die vrouwtjes zo woest waren ? Zeker en vast niet enkel omdat die poetsvrouw zwart is. Het zou idioot zijn om d�*t geloven...
Laatst gewijzigd door beste vriend : 20 mei 2009 om 22:11. |
![]() |
![]() |